Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:47

Only_Hellen schreef:
Jeetje, wel lekker warm als je erin wilt slapen trouwens. Werkt ook erg goed als voorbehoedmiddel, want geen gezonde kerel die je hierin naakt voor kan stellen.

Hahahaa, dan wil ik hem wel hebben :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:53

Onassa schreef:
Only_Hellen schreef:
Jeetje, wel lekker warm als je erin wilt slapen trouwens. Werkt ook erg goed als voorbehoedmiddel, want geen gezonde kerel die je hierin naakt voor kan stellen.

Hahahaa, dan wil ik hem wel hebben :D

Goed het bonnetje bewaren, want misschien vergoedt je zorgverzekering het wel.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:05

Kan het altijd vragen natuurlijk....zeg uhhhh, ik hoef de pil niet, maar vergoeden jullie deze trui ook als voorbehoedsmiddel?? :D

Only_Hellen

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:06

Als ik deze trui koop, hoef ik geen abortus. Kan ik dan het geld voor de niet gepleegde abortus op mijn rekeing gestort krijgen? Ok, ik mats jullie, doe dan maar de helft.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:09

Whahahaa, jij maakt het helemaal bont :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:22

Karin schreef:
Dat wilde ik dus net vragen: ligt het altijd aan de andere partij dat het afspreken niet lukt of heb je zelf ook een volle agenda?

Op zich heb ik wel genoeg datums nog vrij hoor :j

Die trui is echt heel ... apart :+ Maar er staan wel vaker spullen op MP dat ik denk, van welke zolder is dit gehaald :?
Ik ken trouwens geen enkele moeder die hierin loopt.
Hij doet me eerder denken aan mijn wiskundeleraar die altijd zeilbootjes op zijn truien had.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:58

Waar ik me soms wel eens zorgen overmaak is als ik later oud en versleten ben. Mijn moeder gaat naar haar moeder dingetjes regelen en verzorgen. Ik doe dat voor mijn moeder als er iets is. Maar wie doet dat bij mij? En wie houdt mij gezelschap als mijn partner er niet meer is? Of is dit heel echoistisch?
Een vriendin van mijn moeder zei dat dat geen rede moet zijnom kinderenn te nemen. Bij haar is de zoon veel te vroeg overleden (35). En haar dochter kijkt nooit naar haar om.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:54

Frats schreef:
Waar ik me soms wel eens zorgen overmaak is als ik later oud en versleten ben. Mijn moeder gaat naar haar moeder dingetjes regelen en verzorgen. Ik doe dat voor mijn moeder als er iets is. Maar wie doet dat bij mij? En wie houdt mij gezelschap als mijn partner er niet meer is? Of is dit heel echoistisch?
Een vriendin van mijn moeder zei dat dat geen rede moet zijnom kinderenn te nemen. Bij haar is de zoon veel te vroeg overleden (35). En haar dochter kijkt nooit naar haar om.

ach er zijn genoeg gevallen bekend van kinderen die niet naar hun ouders omkijken hoor!
En zelfs voed je het goed op ,wil het nog niet zeggen dat je kind zich ontpopt tot een leuk soiaal mens wat voor z'n familie of vrienden klaarstaat.

Vroeger was het trouwens heel normaal dat kinderen voor hun ouders zorgen...iets wat ik ook heel normaal vindt eigelijk(en ook zelf ga doen)....helemaal op het platteland.Dan werd er een stukje voor oma en opa verbouwd,en die maakten zich nuttig in de moestuin of in de keuken,op de kleintjes passend...

Ik zou me daar nu nog niet zo druk over maken...
De meeste volwassen kinderen van deze tijd zijn veel teveel met zichzelf bezig om aan hun ouders te denken :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:55

De nu oma's met 10 kinderen zitten ook vaak genoeg alleen. Als ze op zondag bezoek krijgen is het bij sommige al veel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:56

Frats, dat is natuurlijk ook geen reden om aan kinderen te beginnen ;) . Maar je hoopt natuurlijk wel dat je later een goede band met je kind(eren) hebt. Ik wel in elk geval en daar zal ik ook mijn uiterste best voor doen. Maar ik ga niet van haar verlangen dat ze voor me gaat zorgen ofzo. Wie weet gaat ze wel in het buitenland wonen ofzo en dan? Je weet niet hoe het loopt, ik weet ook niet hoe oud ik word. We zien wel weer tegen die tijd, hoor....

En er zijn ook ouders die het zelfs in de hand hebben gehad, dat hun kind het contact verbroken heeft. ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:07

Karin schreef:
Dat wilde ik dus net vragen: ligt het altijd aan de andere partij dat het afspreken niet lukt of heb je zelf ook een volle agenda?

Bij mij ligt dat ook dikwijls aan mijn eigen agenda en dan duurt het gewoon even voor je elkaar ziet. Ik ben niet zo'n beller maar probeer wel wat vaker wat vrienden te bellen als ik zie aankomen dat afspreken niet lukt.

Eigenlijk zijn de mensen met kinderen in mijn vriendengroep de makkelijksten om mee af te spreken, al vermoed ik dat dat ook alleen maar komt omdat de rest beroepsmatig is belast met onregelmatige diensten :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:10

Frats, voor mij zou dit ook geen reden zijn hoor om aan kinderen te beginnen! Wie heeft de zekerheid dat je kind of kinderen je later verzorgen... Zeker in NL is dit helemaal niet zo normaal. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik vind dat je dat niet van je kinderen kan en mag verwachten, ieder heeft dan ook zo zijn eigen leven.

Mijn moeder heeft dat ook wel eens gezegd tegen mijn broer maar ik denk ook dat als je iets niet hebt je het ook niet kan missen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:07

Frats schreef:
En wie houdt mij gezelschap als mijn partner er niet meer is?

Ik mag toch hopen dat jij niet verwacht dat je bij je zoon of dochter in kunt trekken als je weduwe bent geworden...

Of je eenzaam wordt op je oude dag ligt geheel aan jezelf. Als jij er geen energie instopt om een vriendenkring te (blijven) onderhouden kun je ook niet verwachten dat je omgeving alles voor je oplost.

En ja, als je partner overlijdt, dan zal je daarna (tenzij/totdat je aan een nieuwe begint) alleen wonen. So what? Is dat als je 80 bent anders dan wanneer je 25 bent en single?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:11

Ik denk wel dat dat anders is Ibbel. De meeste 80-jarigen zijn minder mobiel, en kunnen minder snel naar concerten, dance-party's, of wat dan ook. Zullen het van de bingo's en de soos in het bejaardenhuis moeten hebben. Daarnaast vallen er steeds meer mensen om je heen weg, en wordt het groepje mede-bejaarden waar je mee optrok waarschijnlijk steeds kleiner.

Maar neemt niet weg dat het geen reden is om daarom aan kinderen te beginnen. Als je een kind krijgt, ben je vanaf dag 1 bezig er een zelfstandig wezen van te maken, die uiteindelijk zijn/haar eigen weg gaat. Bezoekje aan ouders kan, maar mag niet het leven van het kind gaan bepalen. Moet je niet eens willen, hoe gezellig het ook zou kunnen zijn.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:13

Ik denk ook dat het anders is. Al wat in Only_Hellen aanhaalt.
Maar ook ben je gewend om misschien al 55 jaar een leven met iemand te delen. En dat ga je zeker missen. Ben je 25 en heb je dat nooit gehad mis je dat ook niet.
Wat natuurlijk geen reden is om aan kindeen te beginnen, die hebben ook hun eigen leven als ze volwassen zijn.
Maar een verschil is er wel heel duidelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:15

De meeste 80-jarigen hoeven ook niet naar dance-parties 8-)
Er is voldoende vertier voor alleenstaande ouderen - dat zie ik wel aan mijn moeder van 85.

En ónze generatie heeft bovendien internet met de paplepel ingegoten gekregen, iets dat voor de generatie van mijn moeder veel nieuwer is. Ik denk niet dat ik me letterlijk dood ga vervelen als ik over 30 jaar alleen achtergebleven ben. Daar ben ik echt zelf bij als dat gebeurt. En ook op je 80ste kun je nieuwe (jongere) vrienden maken.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:15

Niet iedereen van 80 zit al in een bejaardenhuis hoor. Mijn opa en oma wonen nog zelfstandig in een eengezinswoning (ze zijn 85 en 92 jaar oud). Mijn oma is vrij handig met internetten (cursussen genoeg voor senioren), daarmee kan ze makkelijk met de (klein)kinderen en met vrienden contact houden. Ze fietsen en wandelen veel. Hoe je omgaat met ouder worden ligt helemaal aan jezelf. Natuurlijk wordt hun kringetje ook kleiner, maar ze doen wel hun best. Veel ouderen zijn inderdaad minder mobiel, maar vaak wordt dat ook juist weer veroorzaakt door te weinig beweging.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:17

Niet alleen door weinig bewegen. Mensen gaan bijvoorbeeld ook slecht zien of horen. Wat echt wel kan belemmeren in de sociale contacten.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:19

Het ouder worden zal zeker voor een groot deel aan jezelf liggen, maar lang niet altijd. Maar zolang je het lichamelijk aankunt en je bent nog met zijn tweeen, waarbij je alles met zijn tweeen kunt opvangen, dan is dat natuurlijk superfijn. Ik ben even uit gegaan van de groep die niet volledig meer voor zichzelf kan zorgen, wat ook de insteek was van degene die postte dat ze bang was alleen te blijven zonder kinderen, als ze oud zou zijn.
Jouw opa en oma hebben elkaar nog.

@Sparta. En de gewrichten kunnen je ook behoorlijk in de steek laten, hoe graag je ook wilt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:23

Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe snel je ineens alleen bent. Mijn ene opa is bijvoorbeeld in 1,5 jaar tijd zowel zijn dochter (mijn tante) als zijn vrouw kwijtgeraakt. Dat is ineens wel heel erg alleen en dat heeft er flink ingehakt en ik denk niet dat hij daar nog overheen komt, ondanks dat mijn vader en de buurvrouw wél goed voor 'm zorgen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:24

Ook. :) Alles kan je in de steek laten in je lijf. Niet eens als je oud bent. Ik heb maandag aanwezig mogen zijn op de begrafenis van iemand van 51. Als je kwalen krijgt dan is dat niet zomaar even weg te halen. En als je ouder wordt heb je gewoon meer kans op meer kwalen tegelijk. Geen vergelijk dus met een 25 jarige alleenstaande bruisend in het leven.
Ik hoop gewoon dat tegen die tijd euthanasie wat soepeler mag dan nu. Dat als ik er echt geen zin meer in heb als ik 80 ben en begin te krakkemikken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:25

Maar dan nog... Zijn kinderen dan een garantie dat je geen eenzaam leven hebt als je partner wegvalt en/of als je oud en gammel wordt?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:27

_sparta_ schreef:
De nu oma's met 10 kinderen zitten ook vaak genoeg alleen. Als ze op zondag bezoek krijgen is het bij sommige al veel.

_sparta_ schreef:
...
Wat natuurlijk geen reden is om aan kinderen te beginnen, die hebben ook hun eigen leven als ze volwassen zijn.
...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:27

Karin schreef:
Maar dan nog... Zijn kinderen dan een garantie dat je geen eenzaam leven hebt als je partner wegvalt en/of als je oud en gammel wordt?

Nee, dat schrijven we hierboven ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:28

Het was dan ook meer een retorische vraag. ;)