Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:28

Ik denk dat de boodschap is dat je ieder moet laten doen wat binnen de wet is, ook al zou het je eigen ding niet zijn.

Blue_Eyes

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:36

Oneens. Maar zoals gezegd: wij blijven langs elkaar heen praten, dus laat maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:08

_sparta_ schreef:
Die diepe zucht heb ik al 100 keer gemaakt. Nergens schrijf ik dat de hormonen niets doen, maar ik schrijf wel dat het ook regelmatig mis gaat. Stel je voor dat je een ongewenst kind houd omdat je aangepraat wordt dat de hormonen je er wel van leren houden. Kom je toch akelig bedrogen uit als dat bij jou niet is. En erg uitzonderlijk is het nu ook niet echt.

Ik ken )Helaas) ook genoeg voorbeelden vanuit mijn omgeving waar die hele hormonenhuishouding geen ene moer deed toen ze ze zwanger werden, wég die handel wat hun eerste reactie toen ze wisten dat het goed foute boel was....Overigens ook geen seconde spijt gekregen en zouden het zo weer doen

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:43

_sparta_ schreef:
Ik denk dat de boodschap is dat je ieder moet laten doen wat binnen de wet is, ook al zou het je eigen ding niet zijn.

Blue_Eyes schreef:
Oneens. Maar zoals gezegd: wij blijven langs elkaar heen praten, dus laat maar ;)

Dus jij kan het met bovenstaande niet eens zijn? Raar eigenlijk wel. Vind ik getuigen van weinig respect eigenlijk. Je voelt je dan met andere woorden verheven boven onze wet. En kijkt neer op mensen die zich netjes aan de wet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:21

Laten we vooral blij zijn dat vrouwen tegenwoordig zelf kunnen kiezen en niet zoals vroeger ongelimiteerd bezwangerd moeten raken. Ik zou zelf nooit voor abortus kiezen, vind het ook een heel moeilijk onderwerp. Ik ben wel bliij dat vrouwen tegenwoordig een keuze hebben, laten we dat vooral koesteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:06

_sparta_ schreef:
_sparta_ schreef:

Blue_Eyes schreef:

Dus jij kan het met bovenstaande niet eens zijn? Raar eigenlijk wel. Vind ik getuigen van weinig respect eigenlijk. Je voelt je dan met andere woorden verheven boven onze wet. En kijkt neer op mensen die zich netjes aan de wet houden.

Ben het volkomen met je een Sparta, gelukkig hangt de wet niet aan elkaar van emotie's.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:32

Gut gut, er wordt weer een hoop aan me opgehangen! Neerkijken? Wie heeft het over neerkijken? Respect? Ik heb respect voor iedereen, maar niet voor alle keuzes. Emoties? Nah... heeft het ook niet direct mee te maken. Meer met feiten. Die hoef ik toch zeker niet weer te herhalen, he?

Ik denk dat het hier beter terug zou kunnen naar de situatie zoals die in veel andere westerse landen is. Abortus illegaliseren zou stom zijn, want het gebeurt toch en dan wordt het weer de welbekende breinaald. Maar ik denk wel dat de leeftijdsgrens heeeel ver omlaag zou mogen. 12, 13 weken bijvoorbeeld. Zoals het in bijna alle andere landen is waar abortus niet illegaal is. Ik denk dat de Nederlandse wet daar veel te vrij in is.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:16

@Blue Eyes;

Waarom vind je dat de leeftijdsgrens omlaag moet ?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:29

Omdat dat kind in die weken veel meer ontwikkeld is. Het verschil van dingetje naar echt kind, kind ook meer kan, doet, beweegt. De hormonen in je eigen lijf meer doen. Enz.

Tenminste, dat zou mijn antwoord igv BE zijn ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:40

Daar komt het op neer, sorry hoor, heb een drukke dag gehad en nog wat anders te doen dan bokken ;)

En dan wil ik er nog aan toevoegen dat, hoewel ik nooit echt voor abortus ben, maar ook wel zie dat er situaties denkbaar zijn waarin het de minst slechte oplossing is, ik die grens trek bij het moment waarop het kindje kan voelen - hoewel ook dat natuurlijk weer moeilijk vast te stellen is.
Het uit elkaar trekken en knippen van een levend wezentje met gevoel, met een functionerend zenuwstelsel, dat druist in tegen alles waar ik voor sta. Dan kun je wel zeggen dat het zich er later toch niks meer van kan herinneren hoe het in de baarmoeder was - nee, dat zal niet. Maar dat zul je nooit weten, hoe groot de pijn was, als je het kindje laat sterven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:39

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:35

Chiqa schreef:
pasgeboren baby ten vondeling gelegd in Hoorn

Dan zijn er nóg mensen die stug volhouden dat abortus verboden zou moeten worden.

Ehhh, maar abortus is toegestaan dus waarom is dit kindje dan niet geaborteerd? Ik ben er wel tegen maar het is wettelijk toegestaan dus maakt nog niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:51

Ja dat vraag ik mij ook af zo moeilijk moet dat toch niet wezen? Een kind dumpen vind ik wel een stappie verder gaan.
Trouwens dr is nog een gedumpt vandaag;
pasgeboren baby gevonden in huisafval

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:14

En dan kom ik weer aan met het stukje, de hormonen maken het weer goed. Dat zien we. :) Dan denk ik nog bij te vondeling leggen waar je zeker weet dat het gevonden wordt, kan ik dat nog geloven. Dan weet iemand misschien ik kan er echt niet voor zorgen, zo krijgt het misschien een goed huis. Maar bij het vuilnis zetten? Dat kan ik dan niet begrijpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:47

Kan me daar wel wat bij voorstellen O:)

(Voor ik heel bokt over me heen krijg: Dit is een grapje)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:21

_sparta_ schreef:
En dan kom ik weer aan met het stukje, de hormonen maken het weer goed. Dat zien we. :) Dan denk ik nog bij te vondeling leggen waar je zeker weet dat het gevonden wordt, kan ik dat nog geloven. Dan weet iemand misschien ik kan er echt niet voor zorgen, zo krijgt het misschien een goed huis. Maar bij het vuilnis zetten? Dat kan ik dan niet begrijpen.

Misschien is het niet de moeder geweest die het kind heeft gedumpt of was de moeder bedreigd of totaal de weg kwijt :)* (bijv tegen drugs kunnen de hormonen ook niet op)
Best voorbarig deze reactie namelijk.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:26

Als iemand anders het kind zou hebben gedumpt, zou de moeder zich toch wel gemeld kunnen hebben intussen? Maar verder heb je gelijk en is het onmogelijk te oordelen. Maar voor iemand toch een klein kindje bij het vuilnis zet zeg. Dat is toch wel heel erg.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:31

Verschrikkelijk |(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:43

Dat is dan iets waar we het over eens zijn - dat deze dingen iets verschrikkelijks zijn.
Maar ook - we kennen de omstandigheden niet, dus we kunnen er geen zinnig woord over zeggen of hier nou abortus beter was geweest, of de hormonen al dan niet een rol hebben gespeeld, zelfs niet of de moeders nog wel leven.
Triest is het, maar ik kan er echt geen oordeel over doen. Ik heb hoe dan ook medelijden met zowel moeders als kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:05

_sparta_ schreef:
En dan kom ik weer aan met het stukje, de hormonen maken het weer goed. Dat zien we. :)

Ach dat wisten we toch al dat deze onzin niet opging? Triest voor de kinderen hoor maar dit is dan maar weer het bewijs dat het ook goed mis kan gaan. Gelukkig zijn beide kinderen gevonden, deze tendens zet alleen toch weer voort. Dit is immers niet het eerste kind wat gedumpt wordt, mss toch de abortus leeftijd nog meer omhoog gooien? Dat de grens vergemakkelijkt wordt?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:27

Ja, tuurlijk. In de vorige eeuw werden er noooooit kinderen te vondeling gelegd... en nu hebben ze in sommige westerse landen (Duitsland?) van die speciale luikjes waar je je baby in kunt leggen als je hem niet wilt. Die zijn er omdat de abortuswet echt geholpen heeft....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:11

superwoman schreef:
_sparta_ schreef:

Misschien is het niet de moeder geweest die het kind heeft gedumpt of was de moeder bedreigd of totaal de weg kwijt :)* (bijv tegen drugs kunnen de hormonen ook niet op)
Best voorbarig deze reactie namelijk.

Als je aan de drugs bent kun je een kindje nog steeds ergens leggen waar het gevonden wordt. Bij het grof vuil buiten zetten, daar zijn geen woorden voor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:57

De voorstanders spreken zichzelf nogal tegen, abortus is toegestaan en er worden kinderen te vondeling gelegd... Helpt die abortus nu dan?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:01

Die helpt wel degelijk. Anders weden er nog wel meer weggegooid bij het oude vuil. Is dat wat je wilt als tegenstander?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:03

_sparta_ schreef:
Als je aan de drugs bent kun je een kindje nog steeds ergens leggen waar het gevonden wordt. Bij het grof vuil buiten zetten, daar zijn geen woorden voor.

Drugs is slechts 1 mogelijkheid...
Daarbij weet je niet wat er bij zo iemand om gaat. Het is nu eenmaal gestoord om je (pasgeboren) kindje bij het grof vuil neer te zetten.
Zelfs beetje normaal denkend mens doet dit niet ;)