Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:47

Dames, ga er even voor zitten :9k .

Vandaag verklaar ik de gemeente schizofreen of op z'n minst een identiteitsstoornis.hun smijten met diagnoses, dat kan ik ook. Ben alvast begonnen als arts, diploma volgt zodra ik weet welk pak wasmiddel het was :')

Vandaag heb ik een brief ontvangen van de gemeente met daarin de grootste onzin die je maar kan bedenken.

Even info vooraf: de verlenging van de GPK heb ik op 19 sept aangevraagd, hierover mogen ze 8 weken doen, dus tot 14 nov.

Ten eerste is de brief een vertragingsbericht, omdat ze de beslissing niet gaan halen binnen de 8 weken.
Knap, dat ze dat nu al weten, de brief is op 4 nov ondertekent, dus ze hebben nog 10 dagen :o?

Ten tweede, een vertragingsbericht zou betekenen dat het besluit nog niet genomen is, terwijl donderdag de directeur vertelde dat de GPK afgewezen is %) .
Lekker tegenstrijdig.

Ten derde, de rede waarom ze het niet gaan halen is omdat de gemeente de informatie die ze nodig hebben voor het besluit bij hun op 1 november binnen is gekomen en ook al beoordeeld is door de arts. :? :?
Wat is dan nu het probleem vraag ik me af, alles wat ze nodig hebben is er, ze hebben nog 10 dagen de tijd maar toch weten ze nu al dat ze het niet gaan halen om op tijd te beslissen 8)7 8)7 8)7 . En daabij, de informatie die ze hebben is dezelfde info geweest voor de andere aanvragen, dus een smoes als bijv. dat de arts de komende tijd niet aanweig is gaat niet op.

En als laatste, ze laten weten dat ze het niet voor 14 november gaan redden, maar ze beloven wel voor 20 november een besluit genomen te hebben. (mijn huidige kaart is tot de 25ste geldig) Ze hebben dus 6 dagen vertraging nodig. Waarvoor???? Wat kunnen ze wel in die 6 dagen wat ze in de komende 10 dagen niet kunnen?

Echt ik blijf me verbazen over de WMO-uitvoerende instantie hier binnen de gemeente. Het wordt steeds gekker.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 15:35

Wow 8)7 Die sporen niet :n Massaal naar de psych en rap, laat pak wasmiddel maar zitten hier hoef je geen diploma voor te hebben. Diagnose is zo gesteld. Die horen niet in een gemeentehuis maar in een gesticht. Krijgen ze voor deze onzin betaald????? Weet dat ambtenaren niet (snel) werken, maar dit slaat nergens op. Dat baantje van hun is dus ook nog mogelijk voor ons <<) Al krijgt een psych beter betaalt >;) Word moeilijk kiezen.

Ik had gister even de schrik van mijn leven. Na het rijden zit ik altijd even om mijn been rust te geven, voel ik iets waardoor mijn nekharen omhoog gingen. Mijn voet draaide uit zichzelf naar buiten en de tenen wezen naar beneden, ging giga tintelen. Ik gelijk van "chips nee he, niet ook daar dwangstand" %) Na dat ik mijn been tegen de kruk had geschopt trok het weg. Nog niet weer gevoeld, hoop dat het weg blijft. Zit niet te wachten op een dwangpoot. :n Ga morgen weer rijden, zien of het dan weer gebeurt.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:43

:)* Zou het gemeentehuis de dagbesteding van de psychiatrische-hopeloze-opvang zijn toevallig?

Oei aikon, ik hoop echt voor je dat je voet een eenmalige actie was. Dit is wel het laatste waar je op zit te wachten.

phillien: is zo'n boodschappentas/krat op wielen niet iets voor je? Dan hoef je niet te sjouwen met je boodschappen.

Ik heb van de week een klein stukje gegaloppeerd, 5 passen of zo, zonder zadel. Men wat heb ik hier een spierpijn van gehad. Ik ben al maanden aan het stappen dus paard en ik konden wel een verzetje gebruiken.
Wel heb ik mijn paard inmiddels zo ver dat ik via een krukje kan afstappen. Zeker nu ik dubbel kreupel ben is dat echt een must. Ik heb haar alleen iets te goed aangeleerd, dat als ze blijft stilstaan naast het krukje bij het op en afstijgen, een snoepje krijgt. Vandaag stapte ik op en wilde ik wegstappen, paard in de staak.... madam had haar snoepje nog niet gehad, was ik vergeten O:) .

phillien

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:05

ik heb laatst idd zon tas aan geschaft, kan ik ook een keer lopend naar het winkelcentrum, meestal als ik op de fiets ga, neem ik niet zoveel mee, en de rest doe ik met mijn man tegenwoordig scheelt mij sjouwen.

braaf paard hihihi, idd zonder snoepje doen ze geen stap.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:34

Hoe kan je dat snoepje nou vergeten???????????? _-:(
Maar wel een braaf paardje dat ze je er aan helpt herinneren +:)+

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:06

Ja erg he, en ik ben zo trots op haar dat ook nu het afstijgen lukt via het krukje. Heeft jaren geduurd voor ik dat erin had. Vergeet ik dat snoepje :z

Over de afwijzing van de GPK heb ik inmiddels iets meer duidelijkheid. De reva-arts heeft een gigantische blooper gemaakt _-:( _-:( .
Hij heeft een ontzettend mooi betoog geschreven voor de scootmobiel :j en daarin heeft hij de resultaten van de loop-eind-test vermeld. Alleen heeft hij er niet bij verteld hoe die eindtest gegaan is _-:( .

De GPK krijg je alleen als je minder dan 100 meter aaneengesloten kan lopen. Tijdens de eindtest heb ik 184 meter gelopen, echter met 3 pauzes erin. Maar dat stukje van de pauzes heeft de reva-arts er niet bij verteld. En de anders zo secure GGD-arts, die normaal alles tot in de details uitgekauwd wilt weten, neemt nu zomaar in 1 x genoegen met het antwoord dat ik 184 meter kan lopen. Die gaat er gewoon vanuit, zonder extra navraag, dat ik die 184 meter aaneengesloten gelopen heb :x :x .

Ik heb dus vandaag zijn secretaresse gebeld dat hij dit zsm moet rectificeren. Want zoals hij het geschreven heeft, heeft de gemeente de aanvraag terecht afgewezen. Al weet ik niet precies hoe het met het rolstoelgebonden zijn zit. Dit gaat nog een energierovend staartje krijgen.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:25

een blooper? dat is een giga fout, jeetje 3 pauzes in 184 meter. dan heb je de rolstoel, scootmobiel en invalide parkeer kart echt heel hard nodig, respect dat je nog zoveel doet vooral met je paard.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:00

Dank je phillien, jouw woorden komen behoorlijk binnen bij me. Ik ga me denk ik nu pas beseffen wat deze fout inhoud.

De reva-arts heeft er denk ik totaal niet bij stil gestaan wat hij gedaan heeft. Zijn brief ging tenslotte over de scootmobiel. En dat was echt een heel mooi betoog wat hij geschreven heeft.

Tja, veel doen, ik probeer er het beste van te maken.
Mijn paard kost me mega veel energie en pijn maar geeft mij ook weer veel terug. Ik weet ook niet of er na deze nog een nieuwe gaat komen.
Mijn huidige paard heeft zich 99% aangepast aan mijn handicap. Ik kan haar op haar rug na helemaal zittend borstelen. Is erg braaf met erop en eraf. Loopt op stemcommando's. Is nog braver als ik zonder zadel ga (zadel doet me soms te veel pijn, beugels verdraag ik sowieso niet, of ik heb de sta-energie niet om op te zadelen).
Verder staat ze op een volpensionstal dus ik hoef er niet elke dag naartoe. Alles wordt gedaan. Als het lopen echt te moeilijk gaat dan kom ik s'avonds, dan staat ze al op stal, is dichterbij dan de paddock/wei. Ik kan/mag mijn auto praktisch naast de stal parkeren.
En ik sla ook regelmatig dagen over en ik heb nog een lieve verzorgster die haar 2 dagen in de week verzorgt.
Soms ga ik met de trailer naar het bos, daar kan ik intens van genieten, al kost het me 2 dagen bijkomen.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:52

Knap hoor, zo de moed erin houden.

Hoe doen jullie het eigenlijk met het slapen en de combinatie van de druk van het dekbed? Ik heb t alleen nog maar in mijn voet maar jemig, wordt er gek van!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:49

Ik slaap onder 5 wollen dekens, nu al :+ Als ik last krijg leg ik mijn voet plat opzij. Net als je op je zij licht, maar dan alleen mijn voet. Vaak wel tegen mijn andere been aan. Die houd de druk wat tegen, de deken loopt dan schuin. Je kan ook een laag krukje onder je dekbed doen waar dan je voet, drukvrij, onderligt.

Gister heb ik andere beugels aan mij zadel gehangen, de western was te smal voor mijn bergschoenen, en ik heb de beugels een gaatje (=±4 centimeter) laten zakken. Had gelukkig geen last van gekke dingen, maar wel pijn ;( Nu met het weer hier helemaal, 7 gr. bewolkt nevelig winderig. Ronduit k.tweer.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:54

@judith toch RESPECT hoor, ik mis phillien giga, zit nu ook alweer te janken zo erg mis ik haar. wat ik heb moeten kiezen doorgaan dan maar pijn en savonds niks meer kunnen doen of kiezen voor mijn dochter en stoppen met phillien, waarvan ik weet dat ze mega goed wordt verzorgd door haar eigenaar, en hun dochter en kleindochter rijden er geregeld op.
maar de ritjes op de hei of door het bos mis ik wel, we deden vaak alleen stapritjes, maar we genoeten gewoon van alles, en bij mij mocht ze buiten haar eigen tempo bepalen, wilde ze stappen dan gingen we stappen wilde ze in galop dan gingen we in galop.
ooit met een kennis op de hei door de weekse dag smorgens, en we waren alleen op de hei, heerlijk herfstweertje, toen zeide we ook,, dit is zon rijk gevoel.
dat gevoel, warme paarden rug, lekker knuffelen in de lange wintervacht (fjord) wie weet ooit.....

maar op dit moment niet, mijn linker arm valt de laatste tijd weer vaak uit (in slaap) vanochtend zelfs onder het auto rijden....... rij je op de snelweg met 1 hand, en de ander voel je gewoon uitvallen(tintelen en gevoel raakt weg) en laatst snachts wakker geworden(paar keer) met een opgezwolle hand, die totaal niks doet, niks voelt kan er gerust een naald in steken of hamer opslaan voel toch niks.
vind het ook wel wat eng. denk dat ik het zh maar bel voor een afspraak

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 18:32

Hoorde gister op sky radio dat er een kerel op gepakt was die diploma's vervalste, ook medice <<) Judith heeft die psycholoog daar soms der diploma gekocht???? Wel jammer dat ie vast zit, ik wil ook zo'n diploma. Ervaring genoeg EN een hele grote duimen +:)+

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:50

hahaha, denk het wel, je hoeft maar 1 zin te onthouden, het zit tussenje oren oja en het ligt aan jezelf.
whalla dat was dan 90 euro hihihihi

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:04

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

we zijn nu al 2 jaar bezig om een uitkering te krijgen, vandaag mail gehad van onze rechtsbijstand, die k*t verzekering heeft weer een nieuwe smoes, ze willen nu een bindende expertise bij een vaat chirurg in radbout in nijmeg.
mijn rechtsbijstand had al onze gegevens gestuurd naar het mecidsch adviseur van lechnerconsult, nu gaat hun medisch adviseur daar niet mee akoord omdat er sprake moet zijn van objecteerbaare afwijkingen :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

nou we stoppen dus maar met fysio, tegen die tijd dat we daar heen moeten staat hij goed krom en vast

WOEST ben ik. eerst moest het een naam hebben nu hebben ze g#d 3 ziekte namen en nog AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhh

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 15:20

Nee zeg. -O- Je hebt wel met een stel hersenlose gekken te maken. :(:)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:59

:( -O- _-:(

Wat is dat toch met die keuringsartsen |o .
Als er (nog) een expertise moet komen, ga niet zomaar akkoord met degene die uitgekozen is door de tegenpartij. Zo'n expertise moet onafhankelijk zijn.

Heel veel sterkte! :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:00

Hier nog meer die niet weten hoe ze zich moeten kleden met dit weer??
Dik aankleden is lekker, maar dan moet je niks hoeven doen :n
Baal vooral van de mistige waterkou, hebben we hier in het waterrijke gebied genoeg van.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:14

ja het is KOUD KOUD KOUD, mijn handen werken niet mee, zelfs in huis heb ik het koud, al staat de kachel op 25 niks helpt, ja 3 keer per dag douchen. bleh het vries al bijna een hele week, zelfs mijn winterjas is nu te koud, en een vest of trouw vinden met lange mouwen (die past en een beetje normaal is) is amper tot niet te vinden, alles is 3 kwart of heel wijd of zelfs zonder mouwen, of heel dun, of vreselijk gekleurd en met glittertjes en dingetjes.

@judith ik ga zeker niet akoord met hun gekozen arts die is niet onafhankelijk dat hebben we vorig jaar wel gemerkt, ik kwam binnen en gelijk werd me medegedeeld dat ze me niet zou afkeuren heb ik daar gvd 2,5 uur voor in de auto gezeten, en na 5 min ben ik geexplodeerd, ze verweet me alles, alles zou mijn eigen schuld zijn en ik had volgens haar postnetale depressie. toen zei ik BOEM en heel wat scheldwoorden.
stond buiten gewoon over te geven zo over mijn toeren was ik, en ik word(werd) niet snel boos.
ik kies een arts uit, eigen arts mag niet, maar mijn arts kan me vast wel vertellen wie goed is (of hebben jullie tips voor een goede arts, liefst in het noorden)
en ik weet ook wat ze mogen doen, alleen testen, en geen gereutel over mijn bevalling etc etc.
maar ik zie er wel 100% tegen op, vooral omdat het zichtbare aandoening moet zijn, nou enige wat je ziet zijn veel en zwarte haren (al zijn het er een stuk minder sind ik het 2 keer heb geharst en paar keer heb geschoren) en mijn kromme nagels, maar meer zie je niet.
misschien ff stoppen met fysio en medicatie, maarja dan doe ik een jaar fysio teniet, dat is het me ook niet waard (vooral de pijnen, die zijn nu stabiel)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:11

@Donna: dekbed is een heel bouwwerk hier. Sowieso slaap ik met de elektrische deken aan zodat ik minder dekens/dekbedden nodig heb. Het dekbed ligt hier iig zo dat het mijn been nauwelijks raakt en er iig niet met het gewicht op leunt.

@phillien: Zo herkenbaar, wat je hierboven geschreven heb. Het is toch te gek voor woorden dat je er over na moet denken om te stoppen met dingen die je na heel lang werken stabiel hebt gekregen, alleen maar voor zo'n stomme keuring.

@aikon: Hoe is het met je voet. Is hij inmiddels weer netjes in het gareel?

Hier is het ook onmogelijk koud. Veel pijn weer. Hier is kan ik me niet op kleden. Op bed blijven met de elektrische deken aan zal wel helpen maar dat vind ik zo zonde van mijn tijd.

Verder is vanmorgen voor het eerst de thuiszorg geweest. Wat een verademing!!! Echt een hele lieve vrouw die van aanpakken weet. Vanmorgen eerst uitgebreid kennis gemaakt met een bak koffie waardoor er niet zo heel veel tijd overbleef voor het schoonmaken maar toch heeft ze nog aardig wat gedaan, meer dan ikzelf.
En maandag ben ik mijn nieuwe rolstoel uit wezen zoeken. Heel dubbel. Aan de ene kant ben ik er heel blij mee maar aan de andere kant.... Ik kon hem zelf helemaal samenstellen met al mijn wensen en nu wordt hij besteld(via PGB). Duurt nog wel een paar weken voor ik hem daadwerkelijk heb.

En de gemeente hier is zo verschrikkelijk dom. _-:( |o 8)7 Nadat duidelijk was geworden dat de reva-arts een foutje had gemaakt heb ik gevraagd om dit te herstellen. Hij heeft meteen een nieuwe brief geschreven met daarin heel duidelijk omschreven hoe ik die 184 meter heb gelopen.
Daarna heb ik de directeur gebeld en de situatie uitgelegd en verteld dat er een nieuwe aanvullende brief onderweg was en of hij ervoor kon zorgen dat met deze brief mijn aanvraag opnieuw bekeken kon worden. Scheelt ons allebei een rechtszaak en hoorzitting. Daar had hij wel oren naar en zou het regelen.
Dit is gebeurt maar de arts blijft bij haar mening. Als ik het er niet mee eens ben moet ik maar in bezwaar gaan(DOMDOMDOM 8)7 ).
Na deze uitspraak van de gemeente heb ik gelijk de hele boel bij de rechtsbijstand neergelegd. Ook hun snappen niet dat de gemeente het zover laat komen. De man van de rechtsbijstand klonk goed en vandaag heb ik alle brieven ingescand en naar hem toe gemaild. Ik moet zeggen dat nu ik het uit handen heb gegeven er een hoop stress van me af is gevallen. Wordt vervolgd...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 15:52

Wat een gedoe allemaal. Als ze het zo willen dan maar zo toch? Winnen doe je toch wel, staan ze weer voor schut.

Pootje blijft nog aardig in het gareel. Doet erg veel pijn, heb nu 3 dagen niet gereden daardoor, en zit dik ingepakt. Hand idem. Hier hangt nu een dikke mist, kan de overkant van de bak haast niet zien, dus vandaag doe ik ook weinig.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:06

@judith wat een dommedomme gans, ze heeft zeker bij een goedkoop pak wasmiddel haar papieren gekregen(of was dat nou die psycholoog?) goed dat je het uit handen hebt gegeven (hopen dat hij meer doet dan onze rechtsbijstand die doet amper wat)

wel fijn dat de rolstoel er snel komt, idd 2strijdig aan de ene kant verademing, maar aan de andere kant betekend het wel dat je er definitief aan vast zit.

mijn rechtsbijstand had door een onafhankelijk bureau een rapport op laten stellen, en ik vond het heel confronterend om te lezen dat er stond dat ik invalide ben. dat deed zo zeer, maar helaas wel de waarheid.
zal het ooit wennen?
net fysio gehad, ook ik heb veel pijn vandaag, de kou doet het geen goed, handen/spieren werken minder mee, ze doen niet wat ik wil doen.duimen dat de winter voor ons snel voorbij is, vooral de mist dat is het ergste(waterkou)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:21

Volgens mij beide.
Heb veel ruzie met pootje, wil haast niet mee werken. Grrr

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:21

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:58

Helaas van ik onder de 10% waarbij het niet werkt :( .
Ik heb deze behandeling in 2006 gehad volgens mij.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:59

Ja dat woord invalide zijn went nooit volgens mij.
Bij het uitzoeken van de rolstoel kwamen er ook meerdere dingen naar voren waarbij ik moest slikken. Zo wordt op advies de bekleding van de stoel dusdanig dat ik er ook in het zwembad mee uit de voeten zou kunnen. Ik kan er dus zeiknat in gaan zitten zonder 3 dagen last te houden van een natte kont. Nu loop ik met krukken in het zwembad en ik was eigenlijk van plan dit ook te blijven doen. Toch adviseerde de adviseur hiervoor te kiezen in case of.... En ik moet ook zeggen toen ik een paar weken terug mijn teen van mijn beste voet aan diggelen stootte, ik met krukken ook niet goed uit de voeten kon. Met deze rolstoel kan ik dat dan wel.

Het gaat om de ggd-arts, die de keuringen doet voor de gemeente.

Vanmorgen belde de directeur nog een keer. Nogmaals om te vertellen dat zij bij hun besluit blijven. Ik heb hem niet verteld dat ik het uit handen heb gegeven, daar komt hij vanzelf wel achter.
Ook heb ik hem herinnerd aan de vraag van het wasmiddel. Dit keer werd hij kribbig en begon over een heel verhaal hoe succesvol ze wel niet waren het laatste jaar.
Ik denk dat we maar allemaal een ander pak wasmiddel moeten gaan kopen om er achter te komen welke het was.
Verder heb ik het kort gehouden, het contact loopt nu niet meer rechtstreeks.

Vandaag weer contact gehad met de rechtsbijstand. Deze zou nog graag een paar extra stukken van de reva-arts willen hebben. Vanmiddag naar het revacentrum gebeld en ik heb voor morgen een afspraak gekregen bij de reva-arts. Gelukkig zien ook zij de noodzaak in en werken goed mee. Hopelijk de arts morgen ook mee.