Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:16

Vandaag:
O: vk met dun laagje lindakaas light, beker optimel
T: 2 kiwi's
L: krentenbol, cracker met slankie sambal
T: mineola en een appel
D: aardappelpuree, asperges en een tartaartje
T: ??

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:53

Ja inderdaad dippers.. Het is niet erg als je je er een dag totaal niet aan houdt, maar probeer de volgende dag gewoon weer verder te gaan, met waar je gebleven was. Niet te vaak op de weegschaal gaan staan, want gewicht zegt niet alles.. Ik voel me al wat strakker en lekkerder in mn vel, terwijl er in kilo's bijna niks af gaat. Niet gaan uitstellen tot maandag, maar het probleem nu gaan aanpakken. Dat je van het weekend chinees gaat eten, is niet erg. Maar je moet niet gaan denken, ik ga van het weekend toch zondigen, dus dan maakt het nu ook niet uit. Dat maakt het dus wel. Je moet je etenspatroon omgooien. Dus als je zaterdag zondigt, moet je je eigenlijk juist tot zaterdag je er goed aan houden. En dan zondag gewoon weer oppakken. Ik deed het vroeger ook altijd zo. Maandag begin ik weer, maar woensdags had ik gezondigd en was het bijna weekend, dus dacht ik ook: Maandag begin ik écht! En zo komt het er dus nooit van. Het maakt niet uit welke dag je uitkiest. Als je van die kilo's af wilt, moet je er gewoon iets aan doen.
Klinkt nu wel heel hard, maar ik heb niet voor niets ook overgewicht hoor. Maar je moet gewoon na het zondigen de draad weer oppakken.

Ik ben alweer aan de studie. Ben maar naar school/bilbliotheek gegaan om te gaan leren, aangezien ik thuis ook meer de neiging tot zondigen heb. Heb nu geen geld bij me en geen lekkere dingen, dus gaat vast een topdag worden.

O 250 gr yoghurt met 2 eetlepels muesli
T Appel
L 2 VK broodjes met 20+ kaas
T 2 kiwi's
A Spaghetti
T Niks, aangezien 's avonds eten heel slecht is..

Kiki123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:31

Uppojono schreef:
Ja inderdaad dippers.. Het is niet erg als je je er een dag totaal niet aan houdt, maar probeer de volgende dag gewoon weer verder te gaan, met waar je gebleven was. Niet te vaak op de weegschaal gaan staan, want gewicht zegt niet alles.. Ik voel me al wat strakker en lekkerder in mn vel, terwijl er in kilo's bijna niks af gaat. Niet gaan uitstellen tot maandag, maar het probleem nu gaan aanpakken. Dat je van het weekend chinees gaat eten, is niet erg. Maar je moet niet gaan denken, ik ga van het weekend toch zondigen, dus dan maakt het nu ook niet uit. Dat maakt het dus wel. Je moet je etenspatroon omgooien. Dus als je zaterdag zondigt, moet je je eigenlijk juist tot zaterdag je er goed aan houden. En dan zondag gewoon weer oppakken. Ik deed het vroeger ook altijd zo. Maandag begin ik weer, maar woensdags had ik gezondigd en was het bijna weekend, dus dacht ik ook: Maandag begin ik écht! En zo komt het er dus nooit van. Het maakt niet uit welke dag je uitkiest. Als je van die kilo's af wilt, moet je er gewoon iets aan doen.
Klinkt nu wel heel hard, maar ik heb niet voor niets ook overgewicht hoor. Maar je moet gewoon na het zondigen de draad weer oppakken.

Ik ben alweer aan de studie. Ben maar naar school/bilbliotheek gegaan om te gaan leren, aangezien ik thuis ook meer de neiging tot zondigen heb. Heb nu geen geld bij me en geen lekkere dingen, dus gaat vast een topdag worden.

O 250 gr yoghurt met 2 eetlepels muesli
T Appel
L 2 VK broodjes met 20+ kaas
T 2 kiwi's
A Spaghetti
T Niks, aangezien 's avonds eten heel slecht is..

ja ben ik helemaal met je eens :j . Nadat ik chinees en andere slechte dingen had gegeten had ik de dag daarna wel gezond gegeten en gesport. Het is niet te geloven maar ik ben deze week 0,8 kilo kwijt!! :D ondanks die paar keer zondigen dus. Denk dat het komt omdat ik wel veel gesport heb en de dag na het zondigen wel gewoon weer de draad heb opgepakt!

Dus iedereen die een dagje gezondigt heeft moet de dag daarna gewoon weer streng zijn en lekker gaan sporten! dan valt het uiteindelijk allemaal mee..

Oei ik ben zooo blij (dacht echt dat ik deze week wel een kilo zou zijn aangekomen)

Vandaag in de planning:
O:Magere Yogurt met muesli
T: Mandarijn
L: Dik plak volkoren brood met 30+ kaas en cherrytomaatjes
T: Knäckebröd volkoren met appelstroop, appel
A: ??
T: ??

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:07

Ik ben vanmorgen vergeten te wegen! Heb heerlijk uitgeslapen want ik was doodop!
o: 2 boterhammen met delight
t: niets want ik ga zo sporten
L: tosti met 20+ kaas denk ik
T: milk break
A: ga iets wokken, heb al een grote zak wokgroenten gehaald
T: klein stukje taart want mijn schoonvader is jarig en daar ga ik naar toe

Ik ga zo eerst even lekker sporten! Heb er gewoon zin in!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:58

Super Kiki 123.. Is vooral fijn als je het niet verwacht had.. :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:17

Ja had vanmorgen ook even een motivatie boost gekregen hahaha

Liep naar mijn werk en een stukje achter mij liep een collega. Bij het naar binnen gaan in het gebouw zie die opeens:
"Ooo ben jij het, had je niet herkend joh!! Ben jij zoveel afgevallen????????"

Dus ook al geeft mijn weegschaal al 1,5 week geen verschil aan mensen blijken het toch wel te zien hahahahahahahaha

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:41

Ik heb ook een motvatieboost gekregen vanochtend!
Ten opzichte van maandagochtend was er ineens 1,2 kg af :wow: Nu maar stevig doorgaan in de hoop dat het er maandagochtend nog zo goed uitziet!

Ooh collega's die het zien zijn helemaal goed!

Super Kiki!

Het zonnetje schijnt, de temperatuur is beter. Hopelijk vandaag of morgen weer eens een keertje hobbelen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:47

* meldt zich ook maar weer eens*

Heb in deel 2 of 3 ook flink meegekletst maar daar toen weer mee gestopt.
Merkte het al aan mijn kleding en ook de weegschaal wees het maandag aan; moet nodig weer op dieet :o

Zal later nog even wat uitgebreider reageren hoor, moet nu eerst even weg.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:58

Zo keep da's een mooi resultaat zeg!!
* hoop ook op zo'n spurt ineens!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:12

Kiki en Iris ga zo door!! :) afvallen kan ook zonder dat de kilo's er af gaan.. maar in cm's!

Voor vandaag;
ontbijt; brinta + 2vk boterhammen appelstroop
t; fruitbreek, manderijntje
t; mars planets :o (anders kon ik mn proefwerk niet goed maken vond ik)
l; wat cashewnoten.. geen tijd gehad om te lunchen!
a; ik ga weer op t werk eten, wss een grote bak vers fruit + een triangelbroodje met rucola sla en tonijnsalade.. en een lekker toetje!
verder veel thee en water op.
en nog 3 kwartier gesport :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:57

Oh god, ik hem morgen 2 tentamens, en ze kunnen de zaal nie warm krijgen dus advies om extra truien en handschoenen mee te nemen :S

Iemand advies qua voedsel en drinken wat handig mee te nemen is wat kan helpen om me 8 !!!! uur lang warm te houden? :S Maakt me nieteens uit of het afvaltechniesch verantwoord is...

Edit, Super dat mensen allemaal zien dat jullie zijn afgevallen!!! Altijd goed om te horen :D Goede motivatie enzo :D

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:02

Aaaargh WEER appeltaart :(
Ik heb nu een half stukje genomen, maar echt, wil iedereen eens op houden met jarig zijn :(
:D

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:53

Airborn schreef:
Oh god, ik hem morgen 2 tentamens, en ze kunnen de zaal nie warm krijgen dus advies om extra truien en handschoenen mee te nemen :S

Iemand advies qua voedsel en drinken wat handig mee te nemen is wat kan helpen om me 8 !!!! uur lang warm te houden? :S Maakt me nieteens uit of het afvaltechniesch verantwoord is...

Edit, Super dat mensen allemaal zien dat jullie zijn afgevallen!!! Altijd goed om te horen :D Goede motivatie enzo :D

vlak voor een tentamen is het goed om snelle suikers binnen te krijgen zodat je direct, goed kan concentreren alleen dit zijn meestal niet echt de meest gezonde dingen zoals: gevulde koek en snicker....

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:21

Nou ik heb mn spaghetti op.. Was heerlijk.. Valt me nu ook op dat ik van de dagelijkse dingen veel meer geniet.. Heb spaghetti nog nooit zo lekker gevonden.. :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:47

O: 3 bruine bolletje kipfilet
L: 2 crackers kaas
A: restant macroni van gister...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:32

Kebie wat stom dat je perse appeltaart moest eten muahah :P
dat heb ik lang niet meer op! wel heeel lekker

Avond eten; stoommaaltijd ah teriyaki.. met een bak meloen salade! nu niks meer eten. zit bommetje vol

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:34

Uppojono schreef:
Nou ik heb mn spaghetti op.. Was heerlijk.. Valt me nu ook op dat ik van de dagelijkse dingen veel meer geniet.. Heb spaghetti nog nooit zo lekker gevonden.. :D

Gek is dat he?! Dat heb ik ook.. Heerlijk een bakje yoghurt met muesli ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:51

Hey dippers!!! Kom op! Dipje mag! Af en toe zondigen mag, maar dan 'back in the saddle'! (oe, toepasselijke uitdrukking :D )

Kebie: topprestatie!
Iris: lekkere opsteker als het opvalt! ;)

Hubbie maakte hier ook een leuke opmerking toen ik me bukte: "Je kont wordt al strakker." :P :D

O: twee plakken ontbijtkoek met blue band goede start, twee cracottes met 20+ kaas en twee koffie
T: -
L: bruin broodje met chavraux en honing en grote eierkoek met blue band goede start
T: - (fruit vergeten...)
D: hachee (met perzik en ontbijtkoek erdoor), aardappelen en zelfgemaakte appelmoes (dus niet zoveel suiker erin gedaan) en beker topvit (optimel, maar dan huismerk)
T: 10 zoute sticks waarschijnlijk

Deze week maa, din en vandaag wezen sporten. :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:52

Bah slechte dag. Vergadering van het werk, aansluitend patat met schnitzel. Volgende week doe ik op mijn vrije dag weer een fruitdag. En de croissants op zondag moeten ook echt de deur uit. Morgen meteen de bakker bellen. Volgende week zaterdag gaan we uit eten. Nu maar alvast beginnen met calorieën sparen. Vind het gewoon jammer om uit te eten te gaan. Dat lijnen gaat me net een beetje goed af.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:03

Hallo :wave:

Ik wil me ook melden, wil echt NU keer gaan afvallen!
Ik heb er beetje verhaal achter, ik ben ziek geweest nu zon 1,5 geleden dat begonnen is!
Heb enorm lange poos 16 weken niets mogen eten [sondevoeding]
& half jaar prednison gebruikt, dus kilo's aangekomen bij elkaar zeker 10 kilo.

Nadat ik weer beetje mocht beginnen met eten is het uit de hand gelopen, dan wil je ineens alles eten en dat is echt uit de hand gelopen.
Nu zit ik ook in zwolle op school & je neemt zo makkelijk als je trein mist even iets uit de kiosk!

Ik baal zo erg! maar ik ga dus echt me best doen om af te vallen.
wil er zowiezo 5 kilo af en liefst weer helemaal hoe ik was voor dat ik ziek werd
[het zou ook stukje 'mijn ziekte' wat ik nu nog met me mee draag, weg gaat]
& natuurlijk voor de zomer weer :+:

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:18

Nou goed voornemen Karlijn.. 5 kg is ook een mooi doel om voor de zomer ta halen. Zou neerkomen op ongeer een kg per maand, dus dan hoef je niet heel streng voor jezelf te zijn. Komt vast helemaal goed. En als je geregeld in dit topic komt, blijf je vast gemotiveerd, werkt tenminste bij mij wel.. Als ik een zondigdag heb, dan kom ik hier maar niet. Voel ik me echt slecht als ik alle perfecte schemaatjes zie.. Haha..

Ik zal eens even in het grote boek kijken wat ik mag eten.. :Y)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:23

O 1 VK halvajam, 1 glas jus d'orange
T eierkoek
L 2 crackers 1 met 20+ kaas en 1 rosbief en sinaasappel.
T Vitalinea chocolademousse, maar dat wordt appel denk ik ivm tentamen
A 5 stukjes stokbrood met 3 satéstokjes

Heb vanavond wedstrijd, hoop dat ik er al wat slanker uitzie in mn wedstrijdoutfit.. Heb net nieuw ANKY jasje en die slankt ook af.. Helemaal goed..

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:48

O: donkerbruin pistolet met slankie 20+ kaas, linera ham en komkommer
T: Appel
L: zelfde als ontbijt
T: 2 manderijnen
A: tja geen idee nog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:08

5 kilo is echt wel een goed doel Carlijn! Realistisch en rustig aan, zo bespaar je jezelf ook een hele hoop teleurstelling en blijft je motivatie!

Ik moet nog één dag studeren :Z, zaterdag mijn laatste examen van deze periode (het werd tijd, ik ben al vanaf half december elke dag van smorgens tot s'avonds aan het blokken)! Mijn examenperiode is tot hiertoe wel relatief gezond geweest. Op wat redbull na dan, maar ik heb wel altijd braafjes light-redbull genomen :+.
Gisteren:
O: banaan+150gr magere yoghourt+beetje chocolade
T: appel en manderijntje
M: grieks slaatje (tomaat/olijfjes/komkommer) met cracottes
T: kiwi
A: pasta met tomaat & aubergine
T: /

Voor vanavond heb ik mezelf een pizza gaan halen, heb er écht nood aan. Dus:
O: banaan, 150gr magere yoghourt, beetje chocolade
T: manderijntje + kiwi
M: Turks brood met ?
T: manderijntje
A: pizza! (wel de -50% vet van dr oetker :Y). Niet dat het daarom gezond is, maar dan is een hele pizza nog 'maar' 600kcal, maar dat is érg weinig als je die vergelijkt met de dr oetker mozzerela: die is 3000kcal voor een hele pizza!)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:16

tantjeuh schreef:
A: pizza! (wel de -50% vet van dr oetker :Y). Niet dat het daarom gezond is, maar dan is een hele pizza nog 'maar' 600kcal, maar dat is érg weinig als je die vergelijkt met de dr oetker mozzerela: die is 3000kcal voor een hele pizza!)

:oo 3000 kcal!?! Zo, daar blijf ik dus ook vanaf. :o
600 kcal is nog weinig voor de hoofdmaaltijd, dus netjes hoor. ;)

O: kop koffie, glas vers geperste jus, grote eierkoek met 20+ kaas
T: ?
L: bruin bolletje met chavraux
T: ? (iets van fruit, maar moet nog boodschappen gaan doen)
D: aardappelen, sperziebonen (waarschijnlijk) en stukje varkensvlees