Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:52

CIV: maak me nu toch echt wel zorgen om je meid. Heb je de psycholoog van je vriend zijn werk al kunnen bereiken ? En is idd een apart berichtje van de vriendin van je vader. Hoop dat je vanavond niet te veel commentaar krijgt op het feit dat je thuis bent gebleven want als ik je zo hoor was het een niet meer dan terechte keuze... :(:)

Angela: hoop dat je een goede dag hebt vandaag !!!

CM: hoe is het eigenlijk met de 2e kat afgelopen ? En gewrichtspijn: is daar bij jou al ooit een diagnose opgeplakt (misschien heb je het al ooitverteld hoor, sorry dan) of is dit stressgerelateerd bij je ?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:53

Goedemorgen dames!

Het spijt me gigantisch, heb echt netjes bijgelezen, maar heb gewoon de puf niet om te reageren op iedereen. :o
Mijn kop is gewoon zo ontzettend vol, dat ik het allemaal niet meer trek. Ik zit er echt weer doorheen. Ik slaap weer slecht, eet niet meer ( fatsoenlijk ) dus gaat niet heel fijn.

Maar goed, zal uit eindelijk wel weer los lopen lijkt me.

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:56

Samentha: heb je hier al/nog enige hulp bij of moet je het alleen redden om hier weer uit te komen ? En zijn de financiele zorgen al opgelost of heb je daar ook nog steeds stress door ? Pas goed op jezelf he meid want je bent met 2 dus probeer toch nog zo goed mogelijk te eten !!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:57

Flappie, hoe is het met jou? Ik heb die psych al wel gesproken maar ze belde toen ik in het huis van mn moeder was dus echt makkelijk praten was het niet want ik wilde weer snel naar huis ivm controles. Ze had nog wel weer een paar goede tips en vond het verstandig dat ik thuis was gebleven. Altijd fijn om te horen dat je de juiste keuze hebt gemaakt, heb die bevestiging wel nodig.

Sam, pas goed op jezelf en je moet wel goed eten, je eet tenslotte voor 2. Hoe komt het dat je je minder voelt, door de zwangerschap? Doe rustig aan en wij zijn er voor je!

Voel me nu weer wel iets beter. De vriendin van mn pa belde nog maar ik moest steeds huilen dus ze vond het wel verstandig dat ik thuis was gebleven, gelukkig. Ze dacht dat ik een paniekaanval had gehad en vond het niet slim dat ik mn ma me zoveel werk geeft maar aan verwijten over en weer hebben we niks. Ze stelde voor dat ik even een aantal dagen alprozolam in zou nemen zodat ik weer wat rustiger wordt en misschien beter slaap, want ik voel me zo slecht omdat ik niet slaap, dat is 1 van mijn triggers. Als dat niet helpt dan bellen we de huisarts voor slaaptabletten, heb nu inslapers maar zodra die uitgewerkt zijn ben ik ook weer wakker. Vind het wel een goed plan en was blij mn emoties met iemand te kunnen delen, luchte wel op, al voelde ik me wel ongemakkelijk maar ik kon het niet tegen houden. Blijf deze week zowiezo even thuis.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:08

Die vriendin van je vader heeft er op zich een goede kijk op CIV. Heeft zij dit zelf ook al meegemaakt dat ze er zelf best veel van weet ? Ook bij mij werkt een gebrek aan slaap als een trigger. Vorige week 2 nachten klaarwakker gelegen en ik was weer een emotioneel wrak. Dan vraagt de psycholoog gisteren aan mij waarom ik dan wakker lig ? Daar moest ik dan op antwoorden: door te liggen nadenken, piekeren enz... Maar een echte oplossing kon hij me toch ook niet geven, buiten eens een goede wandeling gaan doen als ontspanning voor het slapen gaan en niet achter de pc/tv blijven hangen.
Hou je er wel rekening mee dat je met alprozolam niet mag autorijden (weet niet wanneer je naar je moeder haar huis rijdt) of was je van plan deze alleen 's avonds te nemen ? Vind het op zich geen slecht idee van haar...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:43

Ze werkt in de zorg dus weer zodoende best wel wat van medicijnen. Dat zei ik ook gelijk dus daarom ben ik ook vanmorgen er al naartoe gereden, merk wel dat nu ik het uit heb gesproken ik mezelf wat beter voel. Ga proberen er vanavond 1 in te nemen en dan hopelijk goed te slapen. Ik weet van mezelf dat ik mn slaap nodig heb dus ik maak me ook niet heel erg druk maar het zijn wel serieuze signalen en daarom is het goed dat ik nu thuis ben.

Flappie, hoe is het eigenlijk met jou? Je reageert wel heel lief maar vergeet je jezelf niet?

Ben nu een beetje op het internet aan het kijken naar een andere badkamer want die komt er eind dit jaar en wil zo ook nog even van de zon gaan genieten. Jij nog plannen? De psych. zei ook dat ik eens een lekkere ronde zou moeten fietsen ofzo maar daar heb ik even geen zin in en straks komt de controleur langs als ik weg ben :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:50

Goed dat je de juiste beslissing hebt gemaakt CIV!

Ik heb vanacht ook erg slecht geslapen, en het is niet dat het bewust piekeren is, ik kan me iig niet herinneren waarover dat ik dan pieker.

Mijn zwangerschap maak ik me iig geen zorgen over, voel mijn kleintje nu regelmatig, dus weet wel dat het goed zit gelukkig.

Denk dat de hoofdreden toch echt de financien zijn, dat is nl nog altijd niet goed geregeld. Ik had een brief gekregen over beslag legging van mijn spullen :o Enn ik krijg mijn bewindvoerder maar niet te pakken :? Wordt er niet goed van.

Nja, het zal wel goed komen denk ik. Ik ga morgen naar de stad, zodat ik mijn uitkering, voor de 3e!! keer aan te vragen. Zucht.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:53

Jeetje Sam, dat is niet niks! Hadden ze een fout gemaakt of gaan ze je spullen nu echt in beslag nemen? Mag hopen van niet. Is er geen andere bewindvoerder want aan deze heb jij niet zoveel. Al die stress is niet goed voor je kleintje, kijk je wel een beetje uit? Als ik iets voor je kan doen dan laat je het maar weten, sterkte meid en pas aub goed op jezelf!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:57

CIV: Sterkte meid. Wel goed dat je de signalen serieus neemt. Pas goed op jezelf hoor! Dat is echt belangrijk. Wel fijn dat je even je hart hebt kunnen luchten bij de vriendin van je vader en dat zij wat goede tips voor je had. :(:)

samantha: Inderdaad wel goed blijven eten hoor! (makkelijk gezegd) Pas goed op jezelf, is belangrijk en zeker nu in jouw situatie! Kan me wel voorstellen dat je financiele situatie je momenteel veel stress geeft. Hopelijk veranderd er snel wat! :(:)

flappie en crossmonster: Hoe is het met jullie?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:59

CIV/PW: op dit moment gaat het wel weer redelijk goed. Vorige week kwam alles te samen en toen zat ik er ook echt weer onderdoor. Dus heb gisteren bij de psycholoog wel aangekaart dat ik mij zorgen maar om het feit dat ik er terug helemaal onderdoor zat, maar toen ik vertelde wat ik allemaal op 1 dag te horen had gekregen, vond hij het niet abnormaal dat ik soort van gecrashed was. Hij vond het belangrijker om te horen dat ik niet nog steeds in de grond zit, dus dat ik er ook weer snel bovenop kom.
Daaruit concludeerd hij dat ik emotioneel sterker ben, dan dat ik mezelf voel. Dus nee vergeet mezelf niet, het gaat best ok hier op het moment.

Samentha: geld is zo'n grote stressmaker. Kan er over mee spreken. Bij mij is het gelukkig allemaal wat dat betreft in orde aan het komen en ik ga héél hard duimen dat dit bij jou ook gaat komen, want je hebt echt je rust nodig nu met je zwangerschap !!! Dikke knuffel iig.

PW: hoe was jouw ochtend PW ?

Ben verder wel benieuwd hoe angela het gehad heeft vanmorgen bij haar therapeut...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:00

Moet trouwens ook nog zeggen dat ik gewoon erg veel heb aan dit topic en de tips die jullie geven. Ben er zeker van dat ik anders veel langer zou blijven doormalen over dingen en het allemaal niet zo snel terug beter met me zou gaan, dus daarvoor dank meiden !!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:01

Ja, het is echt de beslaglegging helaas :o :o :o
Dit is gekomen doordat mijn vorige bewindvoerster dus niks aan schulden heeft betaald, waar deze beslaglegging uit voort gekomen is |( Dus die bewindvoerder die ik nu heb, is al mijn 2e, en die is net 2 weken terug hier gekomen voor de intake. Dus om nu weer te wisselen?? Ik weet het niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:03

Ben ook heel benieuwd hoe Angela het gehad heeft. Spannend..

Ik heb wel een rustige ochtend gehad. Moest eerst bloedprikken waar ik vreselijk tegen op zag. Viel uiteindelijk erg mee, maar heb er wel een behoorlijke blauwe plek aan over gehouden. Daardoor was ik wel 5 min. te laat voor de groep. De regel is dat je er dan eigenlijk niet meer in mag, maar ik had gisteren aangegeven dat ik misschien iets later zou zijn. Dat was geen probleem. Toch ben ik niet meer naar binnen gegaan, want ik durfde toch niet. :o
Vind het wel stom van mezelf, maar geeft meteen weer een deel van mijn probleem weer.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:06

Weinig zelfvertrouwen ? Of hoe komt het dan dat je niet meer binnen durft. Want je hebt je wel goed voorbereid door gisteren al aan te geven dat je evt te laat bent...
Dit is wel iets waar gelukkig aan gewerkt kan worden PW en ook al is het je nu niet gelukt omdat je niet durfde, wil dat niet zeggen dat het je nooit gaat lukken. Want daar ben ik wel zeker van, jij komt er. Als je ziet hoe je vooruit gaat...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:10

Inderdaad weinig zelfvertrouwen en moeilijke situaties liever uit de weg gaan. :o
Heb nu gewacht tot de pauze en ben daarna alsnog ingestroomd.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:18

Die moeilijke situaties liever uit de weg gaan dat ken ik maar al te goed ! En dat zelfvertrouwen was vroeger bij mij ook beneden alle peil maar dat kan groeien, daar heb ik zelf nu veel minder last van. Kost alleen maar tijd...
Ik wou soms ook dat ik de zelfzekerheid had die mijn bv mijn broer heeft en gewoon elke situatie aankunnen, maar lukt mij ook niet. Daarom voelde ik mij deels ook zo slecht vorige week. Durf de confrontatie met mijn ex-baas niet aan en met mijn schoonouders had ik op een gegeven moment hetzelfde probleem. Dat laatste is nu veranderd omdat die mensen in mijn ogen mij al zo hard gekwetst hebben door leugens over mij rond te strooien en mij te beschuldigen van "dat ik er trots op mag zijn hoe hun zoon is geworden", zonder ook maar zelf 1 hand in eigen boezem te steken, dat ik met die mensen klaar ben...

Maar is allemaal niet gemakkelijk. En wou soms een sterker karakter hebben. Alhoewel ik denk dat mensen die een 'sterker' karakter hebben, geen medeleven tonen vaak en toch alleen maar in hun eigen werledje leven en de ik persoon zo belangrijk vinden. Lijkt me ook niet alles eigenlijk...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:22

Wel fijn om te lezen dat je zelfvertrouwen kan groeien. Dat is bij mij ook wel nodig, want mijn zelfvertrouwen is momenteel zo laag, dat ik er niet door functioneer. Ik zou vaak ook wel wat steviger in mijn schoenen willen staan. En zou willen dat ik meer voor mijn mening durfde uit te komen. Maar daarvoor staat er ook nog een assertiviteitstraining op de planning. En het zelfvertrouwen, dat heeft tijd nodig denk ik dan maar. Ik heb zelf in ieder geval ook wel door dat ik op de goede weg ben.

Dat van het sterke karakter begrijp ik wel. Maar als wij uiteindelijk alleen maar sterker worden denk ik niet dat wij ongeïnteresseerde, egoïstische mensen worden. Daarvoor hebben we dan teveel meegemaakt denk ik.

Ik ga nu nog even lekker in mijn hangmat liggen. Vanavond op visite bij mijn zus, dus nu even lekker rustig aan.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:24

Geniet er nog van !!! Ik ga ook wat opruimen want wil het huis op orde hebben voor ik op vakantie vertrek vrijdag.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:32

Zo het gaat even hard hier, ergens wel gezellig :o. Heb net even op het internet mn badkamer ontworpen, zo ongeveer, zal hem eens naar vriendlief sturen vind hij leuk als ik daarmee bezig ben en het was even een goede afleiding. Ga zo nog maar even in de tuin zitten ofzo, even vanachter mn scherm.

PW, ik herkende bepaalde signalen gelijk en daar schrok ik ergens weer wel van dus ik was er gisteravond aan uit dat ik me ziek moest melden want zo kon ik niet gaan werken, deed niets anders dan huilen en me ellendig voelen. Bloedprikken vind ik ook niks aan. Niks ernstigs toch waarvoor ze moesten prikken? Jammer dat je niet meer naar binnen bent gegaan, zeiden ze daar later nog iets van? Maar je hebt wel je bloed laten prikken!

Sam, ik duim ook voor je mee, als ik verder iets voor je zou kunnen beteken dan laat je het maar weten. Kan je in ieder geval via deze weg proberen te steunen. Knuffel voor jou! :(:)

Flappie, fijn dat het best oke met je gaat, dat mag ook weleens. Merk ook dat ik in bepaalde situaties schrik maar dat mijn reacties vrij normaal is, zou iedereen hebben zegt de psych. dan. Daarom is het goed dat ze der zijn, die openen even onze ogen en geven een andere kijk op dingen.

Wat betreft zelfvertrouwen, tot op zekere hoogte heb ik dat wel en dat straal ik ook wel uit (denk ik) soms wel meer dan dat ik heb. Ik vind dat wij ontzettend sterk zijn en ik weet niet waarvoor we ons zouden moeten schamen, we moeten trots op onszelf zijn dat we het zo goed doen! En dat dan weer uitgaan stralen, oke klinkt makkelijk maar je begrijpt wat ik bedoel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:36

Moest bloed laten prikken i.v.m. medicijngebruik. Gewoon controle, niks ernstigs hoor ;)

Over het zelfvertrouwen: Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Goed verwoord ook.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:37

Gelukkig PW en dank je. We moeten zoiets hebben, van Kijk mij en Hier ben ik en jullie kunnen mij niks maken... *\o/*

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:41

CIV dank je wel, een ieder ander natuurlijk ook die er hier voor mij is. Al kan ik beter zeggen; die er voor elkaar zijn ;)

PW ik heb zelf ook weinig zelfvertrouwen, echter heb ik mezelf geleerd om dit niet te laten blijken. Heel moeilijk, maar op zon momenten toch gewoon doorgaan. Ook al loop ik daar met een rode kop, boeie, wordt vanzelf weer beter.

Het geen wat ik mezelf altijd af vroeg en vraag, wat ik het ergste wat kan gebeuren? En meestal helpt me dat wel :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:45

Ik kon het eerder ook altijd wel aardig verbloemen, maar door de tegenslagen die ik de afgelopen anderhalf jaar gehad heb, is mijn zelfvertrouwen tot beneden het nulpunt gedaald.

Mezelf afvragen wat het ergste is wat er kan gebeuren heeft bij mij niet zoveel zin. Want ik wéét vaak wel dat het meevalt, maar mijn gevoel komt er niet mee overeen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:52

Hm, dat vind ik een moeilijke om advies oid op te geven PW, heb er verder niet veel ervaring mee. Mij heeft de methode die ik net vertelde goed geholpen gelukkig.

haha, mijn zusje is even hier; mijn ouders zijn naar het ZH voor controlle van mijn vader. Kind heeft zich op bed gezet, is het harry potter boek door aant bladeren en heeft de grootste lol om zichzelf :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:54

Denk dat mijn probleem is dat het echt heel diep ligt bij mij. Daarom ben ik ook aangemeld voor de schemagerichte groepstherapie (werken aan oude ingesleten / vastgeroeste patronen zeg maar), maar die start pas in februari. Tja, moet nog even geduld hebben. Gelukkig heb ik tot die tijd genoeg andere punten om aan te werken ;)