Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:04

Unwritten schreef:
Iedereen past nu zijn levensstijl aan, wat nou doekjes overal etc.. hygiene is prima, maar door teveel hygiene gaat je weerstand ook alleen maar omlaag..

Ik leef mijn lven gewoon door, en zo ook de mensen om mij heen. Ga mezelf er niet op aanpassen, ookal heb ik het al gehad.. je bouwt tenslotte door te LEVEN weerstand op. Niet door overdreven hygienisch te doen met ontsmettende lotions etc zoals veel instanties dat graag willen..

Dat is idd zo, alleen bij zo'n besmettelijke vorm is het wel nodig om vaak je handente wassen en niet in je handen te hoesten. Je raakt nl met je handen zoveel aan wat je dan ook gelijk besmet. Knopjes van een lift, telefoon, stuur van de auto enz.
Ik ben het helemaal met je eens maar handenhygiene is wel erg belangrijk. De rest...ach...

Anoniem

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:09

Ik was mijn handen echt niet vaker dan dat ik deed.. dat vertik ik gewoon. Ga echt niet met elk niesje of kuchje mijn handen wassen. Reinste smetvrees :n ik veeg het wel af aan een doekje..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:11

Unwritten schreef:
Iedereen past nu zijn levensstijl aan, wat nou doekjes overal etc.. hygiene is prima, maar door teveel hygiene gaat je weerstand ook alleen maar omlaag..

Op zich wel enigzins waar... alleen... wat doe je als de weerstand gewoon niet omhoog wil en niet opbouwt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:27

Dan denk ik dat je weinig meer kan doen dan wat je normaal al doet, als je weerstand zich niet op wilt bouwen, dan heeft het weinig zin lijkt mij om daar nog extra aan te gaan werken. Dan zou ik ook gewoon doorleven zoals je gewend was :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:32

Unwritten schreef:
Dan denk ik dat je weinig meer kan doen dan wat je normaal al doet, als je weerstand zich niet op wilt bouwen, dan heeft het weinig zin lijkt mij om daar nog extra aan te gaan werken.

Nou ja, dan kan het beperken van het contact met infectiebronnen wel helpen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:33

Het kan helpen tegen de besmetting inderdaad, al denk ik dat het puur 'schijn' is om je te beschermen aangezien ook via indirect contact (dus gewoon door ademen als je met meerdere mensen in een ruimte werkt, leeft, leert) het ook al zou kunnen krijgen.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:19

Unwritten schreef:
Ik was mijn handen echt niet vaker dan dat ik deed.. dat vertik ik gewoon. Ga echt niet met elk niesje of kuchje mijn handen wassen. Reinste smetvrees :n ik veeg het wel af aan een doekje..

Lekker egoistisch..
Iemand met een lage weerstand die jouw een hand geeft heeft grote kans het via jouw op te lopen..met alle gevolgen van dien...
Omdat jij het vertikt...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:44

Ik heb de mexicaanse griep en het is echt geen pretje. Zal vast net zoals de gewone griep zijn maar die heb ik echt al jaaaaaaren niet meer gehad. Kan me ook helemaal niet herinneren wanneer ik voor het laatst ziek ben geweest.

Heb het waarschijnlijk via de vriendin van een vriend van mijn vriend. Lekker verwarred he. Het meisje had de mexicaanse griep, haar vriend ging er vervolgens langs om daarna gezellig met al zijn vrienden te 'chillen'. Hele vriendengroep lag vervolgens plat behalve hij. Lekker dan.. :Y)

Ben sinds vorige week vrijdag ziek en ondanks dat ik nu geen koorts meer heb voel ik me nog steeds behoorlijk ellendig. Heb overal spierpijn van het hoesten en van het rechtop slapen. Als ik plat ging liggen moest ik namelijk nog meer hoesten. Ben nog ontzettend verkouden en heb knallende koppijn. Mijn oren en neus zitten dicht en ik heb er nog een voorhoofdholte onsteking bij ook nog. Heb mijn introductieweek gemist en ben bang dat ik de 1e lesweek ook ga missen.

En... ik verveel me dood :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:57

Boktlid schreef:
Unwritten schreef:

Lekker egoistisch..
Iemand met een lage weerstand die jouw een hand geeft heeft grote kans het via jouw op te lopen..met alle gevolgen van dien...
Omdat jij het vertikt...

Noem mij maar egoistisch omdat ik niet met 16 miljoen andere mensen rekening houd :) Feit is gewoon dat je niet met 16 miljoen anderen rekening kan houden.. ik vertik het om anders te gaan leven. En ja, ik heb de mexicaanse griep al gehad, ik wil alleen maar een statement maken dat men gewoon ontzettend overdrijft..

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:13

Alleen je handen regelmatig wassen en hiet in je handen hoesten is dat al teveel gevraagt? Sjonge...
Iedereen overdrijft idd enorm maar een klein steentje bijdragen om het zoveel mogelijk te beperken kan lijkt me geen kwaad.
Als er iemand in je eigen omgeving een slechte weerstand heeft zeg je dan ook zo makkelijk "ach ik kan me niet aan iedereen aanpassen...handen wassen, laat maar?"

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:14

Boktlid schreef:
Unwritten schreef:

Lekker egoistisch..
Omdat jij het vertikt...

Iemand met een lage weerstand kan dat juist ook voorkomen door vaak zijn eigen handen te wassen en er niet mee in zijn mond te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:18

Ik wil maar zo zeggen, ik nies nogal vaak.. omdat ik een allergie heb. En ik ga echt niet elke vijf minuten naar de wc lopen om mijn handen te wassen. Denk je dat ik dan als een goede werknemer in beeld kom te staan? Als ik door continu naar de wc lopen mijn werk niet afkrijg, dan is het dag dag baan :n

Ik heb alleen geen zin om mijzelf te verdedigen tov mijn visie op deze hele hype rondom die griep. Bij een gewone griep wordt er toch ook niet zo overdreven :?

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:28

Charaz schreef:
Iemand met een lage weerstand kan dat juist ook voorkomen door vaak zijn eigen handen te wassen en er niet mee in zijn mond te zitten.

Nee, dat kan iemant met een lage weerstand helaas niet voorkomen. Ook hij kan het alleen voorkomen dat een ander het krijgt.
Met de handen in de mond dat klopt wel alleen dat is niet te voorkomen want iedereen zit ongemerkt 100 keer per dag aan zijn hoofd.

Het klopt inderdaad dat er een enorme heisa van wordt gemaakt.
Voor ons is die MG helemaal niet zo ernstig maar juist wel voor mensen die al een ziekte/aandoening hebben of gewoon door andere redenen zwak zijn.
En als er in een ziekenhuis ineens 3 van de 6 verpleegkundigen ziek zijn wat dan? We krijgen dan de grootste problemen.
Het is voor ons "gezonde" mensen dus meer een organisatorisch probleem als medisch.

Ik als verpleegkundige krijg als eerste de MG inenting maar ik weiger het.
Heb nog nooit een griepspuit laten zetten dus doe het nu ook niet. Zeker niet omdat het nu nog wordt ontwikkeld. Ik ga echt niet voor proefkonijn spelen.
Waar ik wel aan mee wil werken is goede handenhygiene.
Hoesten hoef je niet in je handen te doen. Zorg dat je papieren zakdoekjes in je zak hebt, hoef je niet zovaak naar de toilet om je handen te wassen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:29

Daarom ben ik blij dat er bij mij op mijn werk geen zwakke mensen in dienst zijn.

En ik zit ook voor mijn werk het grootste gedeelte van de dag in de trein, ik ga echt daar mijn handen niet wassen :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:34

Ik wacht met smart op de inenting :j (krijg ook al jaren de griepprik) Maar goed, heb een enorm lage weerstand en een verkoudheid is al genoeg om mij een fikse luchtweginfectie te bezorgen. Dus een griep is funest voor mijn luchtwegen vrees ik := Ik heb ge-ehbo't op een festival en had altijd desinfecterende handgel mee, zodat ik erg vaak even daarmee mijn handen kon schoonmaken.

Ik hoop van harte dat het griepvirus aan mij voorbij gaat :D Maar op het werk van mijn vriend zijn er nu al 2 ziek en 2 kids die ik begeleid zijn ook al ziek geweest .Zo komt het wel steeds dichterbij. (leek het eerst nog een 'ver van mijn bed show' )

Zie de M griep niet anders als een gewone griep, maar ook de gewone griep kan voor mij gevaarlijk zijn..

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:36

Ja, voor jou is het idd van belang dat je die prik als eerste krijgt.
Maar die krijg je ook als eerste als je bij de risicogroep hoort.

Desinfecterende handgel is idd ideaal! Hebben wij ook op het werk.
Niks geen water of handdoek nodig.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:39

Unwritten schreef:
Ik wil maar zo zeggen, ik nies nogal vaak.. omdat ik een allergie heb. En ik ga echt niet elke vijf minuten naar de wc lopen om mijn handen te wassen. Denk je dat ik dan als een goede werknemer in beeld kom te staan? Als ik door continu naar de wc lopen mijn werk niet afkrijg, dan is het dag dag baan :n

Ik heb alleen geen zin om mijzelf te verdedigen tov mijn visie op deze hele hype rondom die griep. Bij een gewone griep wordt er toch ook niet zo overdreven :?

Ik ben het echt helemaal met je eens. Wat een onzin over die mexicaanse griep, bij een andere griep epidemi wordt er toch ook niet zo overdreven gedaan.
Bij mij op werk (werk in een winkel) moeten wij werknemers, nu 3x per dag het kassablok, de wc's de kantine, het kantoor enz extra gaan desifecteren. Nou echt niet dat ik dat ga doen, daar ben ik niet voor aangenomen. Vind het echt zo overdreven hoe er wordt omgegaan met een griepje. Gaat vanzelf wel weer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:40

Klopt, ik ben aangenomen om mijn werk te doen, ik ben de enige die mijn computer aanraakt, en ieder ander die mijn computer aanraakt die is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid. Ze zijn er van op de hoogte dat ik het gehad heb, en dat is inmiddels alweer anderhalve maand geleden. En nog geen enkele collega heeft het gehad, zelfs niet degenen met wie ik heel nauw samenwerk..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:41

Ik hoef niet meer op de enting te wachten ( heb er wel recht op ) ik ben namelijk de L*L geweest..
Zit nu thuis met hoofdpijn, ontzettend verkouden, rillingen, keelpijn en verhoging/koorts dat wisselt nog wat.. voel me ook berroerd maar niet anders als anders als ik ziek ben zeg maar..
Overigens ik ben longpatient dus ook een verlaagde weerstand..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:42

Unwritten schreef:

Dat moet wel bij onze school! telkens als je niest moet je je handen wassen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:43

Dan had jouw school aan mij een hele slechte gehad :) ik laat me geen dingen opdragen door anderen met betrekking tot mijn eigen gezondheid, tenzij het mijn arts is als ik echt ziek ben. Mijn leven, ik bepaal wat ik doe. :)

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:45

Nou als je een lage weerstand hebt kan je 100x extra je handen wassen, maar als je kwetsbaar bent krijg je het toch wel, maar dan op een andere manier.

Een collega van mij heeft het ook gehad, en heeft zelfs nog gewerkt toen ze er al mee rond liep. Geen van de collega's is ziek geworden, en ik heb niemand extra zijn handen zien wassen, en ben echt dicht bij haar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:46

Denk maar eens in, er reizen dagelijks honderden mensen, wat zeg ik duizenden mensen met de treinen, bussen, trams en metro's in ons land. Denk je nou echt dat die aan het einde van elke rit schoongemaakt worden? :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:08

Boktlid schreef:
Alleen je handen regelmatig wassen en hiet in je handen hoesten is dat al teveel gevraagt? Sjonge...
Iedereen overdrijft idd enorm maar een klein steentje bijdragen om het zoveel mogelijk te beperken kan lijkt me geen kwaad.
Als er iemand in je eigen omgeving een slechte weerstand heeft zeg je dan ook zo makkelijk "ach ik kan me niet aan iedereen aanpassen...handen wassen, laat maar?"

Je moet juist niet in je handen hoesten maar in je elleboog of in een papieren zakdoekje. Zelfde geldt voor niezen.
Dan hoef je ook niet bang te zijn voor mensen een hand geven.

Verder neem ik ook geen extra maatregelen aangezien de overheid het blijkbaar ook wel best vindt. :D

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:16

tamara_85 schreef:
Nou als je een lage weerstand hebt kan je 100x extra je handen wassen, maar als je kwetsbaar bent krijg je het toch wel, maar dan op een andere manier.

Een collega van mij heeft het ook gehad, en heeft zelfs nog gewerkt toen ze er al mee rond liep. Geen van de collega's is ziek geworden, en ik heb niemand extra zijn handen zien wassen, en ben echt dicht bij haar geweest.

Dat is net zoiets als: Nou, ik heb sex zonder voorbehoedsmiddel, ik wordt toch niet zwanger. Mijn vriendinnen hebben het ook gedaan en zijn ook niet zwanger geworden dusss..

Terwijl je heel goed weet dat je niet perse zwanger hoeft te raken maar dat de kans wel flink aanwezig is...

Unwritten schreef:
Dan had jouw school aan mij een hele slechte gehad :) ik laat me geen dingen opdragen door anderen met betrekking tot mijn eigen gezondheid, tenzij het mijn arts is als ik echt ziek ben. Mijn leven, ik bepaal wat ik doe. :)

Ik vind het een hele goede afspraak!! Dat zou standaart moeten zijn op elke school...griepvirus of niet! Jij bent echt wel eigenwijs..en de oorzaak ik onkunde.
Unwritten schreef:
Denk maar eens in, er reizen dagelijks honderden mensen, wat zeg ik duizenden mensen met de treinen, bussen, trams en metro's in ons land. Denk je nou echt dat die aan het einde van elke rit schoongemaakt worden? :D

Er is nog altijd die spreuk.....
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.