me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:20

Ik heb het vorig jaar ook gehad en met een creme voor zonneallergie kon ik het aardig in de hand houden! Ik heb er nu nog geen last van *afkloppen*

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:39

Het was geen zonneallergie maar echt van die mini niet weg-drukbare puntjes onder de huid.. ik heb vorig jaar dus sunblock gesmeerd.. wat voor zonneallergie creme is het?
(ben meestal niet zo smeerderig trouwens, blijf wel uit de zon, maar kan een poging wagen! ;) )

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:52

Ehm jaahaa... bij de apotheek weg, welk merk hebben ze daar toch := een homeopatisch smeerseltje was het!
Gevonden: VSM
Ik weet nu alleen niet meer of ik de calendulanzalf had of echt een speciale voor zonneeczeem!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 08:06

Ik heb geen last van zonne uitslag. Gelukkig, want bij ieder zonnestraaltje, zit ik in de zon :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:37

Haha ik ook hoor, straks gaat hier mijn rokje weer uit de sporttas met zomerkleren en ik ga heerlijk zonnen vandaag!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 08:39

Sja, voor mij heeft dat geen nut, want er is geen zon te bekennen :+

Ik heb gisteren, met veel moeite, geen patat+snacks op! Helaas ben ik vannacht weer aardig beroerd geworden, dus slecht geslapen (ging al pas om 12 uur slapen) en nu weer buikpijn en misselijk. Ik snap er echt niets van waarom dat iedere zaterdag is. En alleen op zaterdag. Ik eet nu gewoon hetzelfde als de hele week..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:13

@MP; mijn HA prikt erop omdat het te laag was de vorige keer. Om te controleren of het nu omhoog is. :j Wist het alleen niet zeker, omdat ik dat niet goed had doorgekregen bij de bloeduitslagen de vorige keer.
@Marilla; ja ik prik best wel vaak bloed. Maar dat is omdat ik eigenlijk nog in het dokterstraject zit.
Wat raar zeg, dat je dat iedere zaterdag hebt. 's Avonds ga je vaak wel wat doen toch? Stress daarvoor misschien?
@HWK; nee ik ken die speldenprikjes niet... Wel je omschrijving van slecht tegen de zon kunnen. Gisteren even 10 minuutjes in gelegen, maar wat voelde ik mij daarna beroerd. Dat wordt niet bruin worden zo.

Gisteren was ik al niet lekker van de zon, maar toch redelijk wat aan mijn beesten gedaan. Vanacht echt een drama nacht gehad. Ik had het zo warm, benauwd en bleh. Sta nu nog in de fik. Heb misschien een uurtje geslapen...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:15

Hier ook een rotnacht, ziekig, niet lekker, benauwd, en dus wel erg moe maar te onrustig om te slapen.
En vroeg wakker van de postbode :(
Rustig dagje dus hier, ga wel lezen/TV kijken ofzo..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 09:31

Wat toevallig! Ook ik had het vannacht zo warm, benauwd, ziekig en erg moe, maar ook te onrustig om te slapen.

Vrijdagavond komt mijn vriend altijd. Dus om 7 uur kruipen we in bed achter de tv en dan gaat hij rond 11 uur naar huis. Opzich niet inspannend zou je denken. Maar volgende week toch maar eens kijken hoe ik me zaterdags voel als hij al om 9 uur naar huis gaat.
Hoewel mijn broertje (denk aan: 17 jarige puber) denkt dat het tussen m'n oren zit. Omdat ik iedere zaterdag ziekig ben, denkt ie dat het voor m'n lichaam een gewoonte is geworden. Kan ie opzich wel gelijk in hebben, want ik word al beetje wakker met de gedachte 'Het is zaterdag, ik zal wel weer ziekig zijn'.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie zijn.. Positieve denkers of negatieve denkers?
Ik merk vaak dat ik negatief denk en daar ook weer moeier van word. Ik denk namelijk al snel dat ik iets niet kan, dat ik de enige ben etc.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:01

Jeetje allemaal rotnachten gehad, balen zeg!
Beterschap allemaal :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:13

Aan de nachten te lezen is dit dus niet zulk ideaal weer voor ons... Volgens mij kwam het bij mij echt door de warmte. Het is ook ineens zo'n omslag.

@Marilla; Ik denk vrij positief. Ik heb ook heel lang heel sterk volgehouden dat het morgen allemaal weer over was, dat ik dan weer energie zou hebben enzovoort. Dat is nu wel een beetje over, maar ik denk eigenlijk nooit; 'het zal morgen wel weer drama worden'. Het is wel zo dat als ik opsta en ik voel me echt slecht, ik de dag ook niet zo heel positief inzie. Maar vaak probeer ik dan toch nog te denken van; 'misschien gaat het over een uur wel weer beter.'
Dat negatieve denken heb ik alleen op dagen dat ik er (geestelijk) doorheen zit. Dan ben ik gewoon een dag chagarijnig. :D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:19

Ik zit denk ik tussen jullie in.
Heb ook heel lang geroepen "volgende week is dit wel weer over".

Ik kan wel erg tegen dingen opzien. Dat is voor een deel gewoon realistisch, en voor een deel iets té omdat het achteraf vaak meevalt ( en soms zwaar tegenvalt).

Ben wel erg voorzichtig wat dingen doen betreft. Doe liever iets te weinig waarbij ik me nog redelijk voel dan dat ik te lang doorga en crash.
Denk dat dit echt een persoonlijke keuze kan zijn, sommige mensen genieten liever zo veel mogelijk en nemen de crash voor lief, ik heb het er vaak niet voor over. Ik doe dus waar ik me het beste bij voel, en dat is een stuk beter voor mijn humeur.

Ik las heel af en toe een baaldag in waarin ik lekker mag klagen/zeuren/zielig doen, en dan kan ik er weer lekker lang tegenaan :)
(denk ook dat het wel goed is, af en toe even flink balen - 'get it out of your system', maar er wel een grens aan stellen en dan jezelf weer bij elkaar schrapen en verder).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:32

Vinden jullie het trouwens ook zo vervelend als ze in 'groepen' vragen hoe het met je gaat? Ik praat er sowieso niet graag over (met sommige familieleden/vrienden kan het wel fijn zijn), maar ik vind het vreselijk als ze bijvoorbeeld bij m'n opleiding vragen; 'En Paula, hoe gaat het nu met je? Is er nog wat uit de onderzoeken gekomen'? Bijvoorbeeld. Weet dan echt niet hoe ik moet reageren, en laat meestal ook wel blijken dat ik het er liever niet over heb.
Krijg dinsdag ook weer een nieuwe groep, even kijken wat ik weer vertel...

Vanacht trouwens een niet veel betere nacht gehad. Tot een uur of 2 ging het prima, toen werd ik wakker van het onweer. Stond weer helemaal in de fik en verder erg onrustig geslapen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:27

Ik ga nu steeds meer naar verjaardagen waar ik andere mensen leer kennen. En stuk voor stuk zeggen ze dan 'Wat voor opleiding doe je?' 'Werk je al?' Dat vind ik altijd wel vervelend. Vooral als hen al vrolijk over hun opleiding praten en ik dan m'n verhaal uit moet leggen.

Ik heb een goed weekend gehad overigens. Voelde me bijna gezond. Vrijdagavond was het 12 uur geworden, zaterdagavond 2 uur en gisteren nog hele dag met vriendlief geweest en daar gegourmet enzo. Natuurlijk was ik wel wat moe, maar dat is iedereen na 2 avonden laat naar bed, dus dat is zo gek nog niet.
Vandaag even kijken of ik mee ga op kroegentocht..
En hoe is jullie pasen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:53

Paula schreef:
@MP; Gefeliciteerd met je theorie!! :D
@Marilla; Alvast een fijne avond morgen! Goed en leuk idee om vrijwilligerswerk te gaan doen. Zullen ze vast blij mee zijn. Wat houdt je werk dan in?

House is dé serie... ;)

Vanmorgen bloed laten prikken. Zag aangekruist; Vitamine D, foliumzuur, vitamine B12. Dat laatste wijst er dus op dat de dokter mijn vit. B12 waarde ook te laag vond. En die houdt een ondergrens van 150 aan. Ben dus benieuwd hoe laag 'ie dan wel niet was/is. Misschien worden het dan toch nog injecties.
Woensdag kan ik bellen voor de uitslag dus ben benieuwd.

Spannend Paula!`
Wanneer hoor je er wat over?
ongv week wachttijd? (sorry, ik met mijn duffe hoofd. Woensdag dus, spannend)
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 13-04-09 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:59

Iedereen een fijne pasen tot nu toe?

Ik heb een rustig en fijn weekend achter de rug.
Zit nog in een dip. Heerlijk bijgekomen samen met mijn vriend. Enkel even samen naar stal geweest en zaterdagavond opgepassen. Afleveringen van The Unit gekeken. (Ook zo'n goede serie).
Vandaag binnenblijf dagje, morgen om 13.00 heb ik namelijk een hertentamen van Economie. Moet dus vandaag gaan leren.
Ben behoorlijk brak, ik verdenk het shoppen van vorige week zaterdag er nog van en een ontzettend vermoeiende week.

Deze week alleen woensdag en donderdag ochtend naar stage. Donderdagmiddag internist. Vrijdag Leeuwarden. Van het weekend weer naar mijn vriend.

Met het veulen zonder hoef gaat het wel goed naar omstandigheden. Hij blijkt een klein hoefbeen te hebben, dus er zit wel iets. Over 5 a 6 weken wordt er weer een foto gemaakt.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:14

Fijn dat je deze week niet heel veel naar je stage hoeft, ben erg benieuwd of je donderdag wat hebt aan je internistbezoekje!

Fijn dat het veulen in ieder geval íets maakt, geeft toch iets meer hoop of niet?

Ik heb even een flinke dip.. Gisteren naar Tarzan geweest en dat was echt weer geweldig, in de auto op zowel de heen als terugweg geslapen maar had tijdens Tarzan al koorts.. vannacht gelukkig wel goed geslapen maar ik ben nu hartstikke moe en word weer met mn neus op de feiten gedrukt.. gevolg is even een emotionele dip := Vind het ook gewoon zo vervelend voor mn vriend := Ik weet wel dat hij het begrijpt en niet heel erg vindt maar zoals vanochtend waren we na het ontbijt weer ons bed in gedoken omdat ik zo moe was, kwam hij heel lief er bij liggen.. nou even lekker liggen praten, knuffelen enzo.. En dit hoeft niet heel groot op bokt te staan dus dan maar even zo :P Maar het was gewoon heel lief en intiem maar ik ben gewoon zo moe dat seks niet wil... Na een minuut ben ik zo moe dat mn spieren gaan trillen en ik gewoon buiten adem ben.. En het is helemaal niet mijn bedoeling om jullie zo lekker mee te laten genieten maar ik moest het gewoon even kwijt want ik word er gewoon onwijs verdrietig van :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:18

Ik ben een paar dagen weggeweest en heb gisteren iets genomen wat ik niet mag hebben,cupuchino en 2 negerzoenen.Ik hou me normaal goed aan mijn dieet,maar ik was vanmorgen gebroken en dat komt dus door de melk producten.Ik heb er goed last van, maar zo nu en dan gun ik het mezelf hoor.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:51

Goedemiddag, even een flinke tuk gedaan. :z
Kan vanavond weer zo mijn bed in rollen.
En weer achter de pc, eigenlijk leren voor bedrijfseconomie..maar ook even bokken.

MissPromiss: Wat leuk, Tarzan! Geweldig!
Enne het komt wel weer. (Niet geheel onbekend terrein). Misschien er speciaal rekening mee houden? Momenten kiezen dat je elkaar 2 daagjes ziet en je van te voren gaat plannen om iets minder moe te zijn? Is heel moeilijk en zal 9 van de 10 keer niet lukken, maar als het lukt heb je gelijk een klein kansje. Soms kan je er ook doorheen, dat het even duurt en je uiteindelijk toch denkt van :)* okee okeeee dat vervolgens gaat naar hmm gaat eigenlijk best goed. En daarna weer lekker tukken. :D Misschien is het moment binnen een uur na een tukkie?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:23

Vanmiddag ook weer lekker geslapen :) Vriend ging film kijken (met nog veel herrie ook, dus ik was echt heel moe :P) en ik ben lekker op zn schoot in slaap gevallen!
Tarzan was inderdaad écht geweldig.. zoooo mooi! En nog met John Vooijs ook (Die vind ik zó goed!)

Ja ik weet ook wel dat het weer komt.. en wat jij zegt hebben we ook wel heel erg op gelet, maar dat was gewoon veel minder, omdat je gewoon moet plannen als het ware := En vandaag was het gewoon lief en van het een kwam het ander, en als ik dan op zo'n moment instort is gewoon onwijs balen.. Maarja ik heb natuurlijk ook een superzware dag gehad gisteren :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:23

@Marilla; zo dat klinken als een stel lekkere dagen! Hopelijk blijf je zo vooruit gaan.
@Hannanas; balen van je dip. Was het shoppen wel geslaagd? Ben benieuwd wat je te horen krijgen bij de internist en in Leeuwarden!
@MP; Oei jammer van je dip... Gaat het nu weer wat beter?

Mijn Pasen was qua moeheid niet zo geslaagd. Paar nachten dus slecht geslapen en dat had wel zijn uitwerking... Had vandaag ook even geprobeerd een kleurtje te krijgen in de zon maar ik ben er dan gewoon uren daarna nog niet lekker van. Uit de zon blijven dan maar... Misschien dat het met de zonnebank nog valt op te bouwen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:57

Was het vandaag zulk lekker weer dan? Hier was het de hele tijd bewolkt en drukkend, niet lekker dus! Ik kan goed tegen warmte maar zodra het benauwd is is het bij mij gedaan :=

Balen dat je niet lekker wordt van de zon := Ik kan in ieder geval wel heerlijk genieten onder de zonnebank! Wekker op een half uurtje, heb ik meteen een half uurtje gerust!

Het gaat nu wel iets beter, maar ik merk dat ik er weer doorheen aan het duwen ben.. Hoe leg ik dat uit: Voel me bagger maar wil het niet laten zien dus ga de clown uithangen.. Ben onwijs druk en hyper, vervelend enz enz
Straks lekker naar bed, zal wel een potje janken bij vriendlief worden :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 21:06

Tarzan was dus wel de moeite waard?
Zonnenbanken vind ik ook heerlijk! Lekker ontspannen, echt een rustmoment.

Ik ga zo ook eens eindelijk naar bed. Vanmiddag naar de paasmarkt geweest en daar kroegen/discotheekjes in. Was om 7 uur thuis en mijn vriend was hier dus we moesten nog even eten. Toen belden paar vrienden van hem en die kwamen ook nog en die zijn net weer weg gegaan. Dus het was weer een geslaagd dagje! Toch wel een voordeel, iedereen heeft het over die kroegjes/discotheekjes en ik kon daar nooit heen. Maar nu het overdag was kon ik toch mee :)
Ik ben zo blij en trots dat ik dit weekend zo leuk en goed heb gehad!
En dat ik morgen dus half dood ben, neem ik maar voor lief :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:09

Haha Hopelijk valt het mee :D

Tarzan was écht de moeite waard! Het was zó mooi! Tsja en ik ben John Vooijs-fan en die speelde dus ik was helemaal happy.. Hij brak (emotioneel) bij een liedje dus dat was echt een prachtig moment, zat zelf ook met traantjes toen :P

Jouw weekend klinkt echt heerlijk Marilla! Echt heel fijn voor je dat het even kan! Morgen rustig aan doen, wie weet valt de dip mee :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 21:13

Denk ik naar bed te gaan. Belt vriendlief dat zijn fiets gejat is en dat ze nu met z'n 4en naar huis moeten lopen (waren 2 jongens op de fiets en fietsen stonden bij bushalte). En dat is 6 km lopen, dus kan ik ze nog eventjes naar huis gaan brengen nu.
Komen nu richting mijn huis.. Maar ach, ben ik weer de geniale vriendin :D