Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:42

aikon schreef:
Branca helaas kan ik alleen morfine nog krijgen als alternatief. Dat wil ik niet, krijg je ook hoofd pijn van. Met dit weer ben ik wel afhankelijk van zware pijnstillers. Ik zit inmiddels met een zonnebril (eentje die wit en blouw licht erg filtert) op en het scherm zo donker mogelijk. Gaat wel. 'S avonds heb ik 1 kaars aan en mijn kleine draagbare tv-tje 2.5 m. bij me vandaan, dat is meer dan genoeg licht voor mij. Het duurt nog wel een paar dagen voor, in ieder geval, de migrane weer weg is. Kan ik daarna weer gewoon van de andere hoofdpijn genieten %) Deze word niet allen door de tramadol veroorzaakt, ook door overspannenheid. :(

Ik kan trouwens gewoon zonder problemen koffie,thee, (oude) kaas en chokalade nemen. Hier krijg ik geen migrane van, alleen van gluten. 6 plakken wit brood per dag is te doen, donkere graan producten en meer brood is foute boel. Ben er wel bij toeval achter gekomen dat het de gluten waren.

Jeetje.... dat zou toch niet moeten kunnen!

Je doelt met dit weer op oa veel licht. Ik moet ook zeggen.. jaren geleden op de wintersport kreeg in in het hotel ineens behoorlijke migraine. De hoteleigenaar zei toen dat dat kwam door een föhn... een zuidelijke wind. Dit hangt dus samen met koud winterweer en zal in NL ook wel zo zijn. Bepaalde wind, maar zeker ook luchtdruk! Ik weet van mijn masseur dat als de luchtdruk gaat veranderen, hij het weer druk op zn tafel heeft.
Als ik TV wil kijken met wat hoofdpijn.. zet ik eea minder fel, dus helderheid en contrast naar beneden. En van dat achterlijke geflits, duizenden plaatjes in een seconde en heen en weer camerawerk..word je ook gek van. Sterkte.. :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:34

Al die snelle bewegingen vind ik ook niks, kijk dan wel ff de andere kant op.
De winter geeft mij veel pijn aan mijn niet zo lang geleden verkregen handycap. De sneeuw schittert wel ben ik met je eens. Maar ik hou erg van de winter, dus zonnebril op. De zomer vind ik vele malen erger dan de winter. Te veel warmte, te veel licht en nog lang ook, te veel mensen buiten en dus veel geluid en mislukte bbq's, sigaretten rook. Ik ben echt een slecht weer beestje, ik voel me in de schemer en in het donker veel beter. Hoef ik ook niet zo veel moeite te doen met zien. Heb ook nog dyslexi wat opzich al vermoeient is, met migrane en veel (kunst)licht en witte bladzijden eigenlijk niet te doen. Bij kaars licht lezen is een genot :D En echt niet slecht voor je ogen, laat ze om de 2 jaar nakijken. Zijn nog steeds goed :D Beter eigenlijk.

Misschien iets voor andere migrane slachtoffers, 's avonds de licht bron tot het minimum laten? Voor huis genoten misschien een ramp, "Zien" ze niks meer, went ook wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:05

Ik ben nu bezig met een soort van onderzoekje met mezelf als proefkonijn :D
Ik krijg vooral migraine aanvallen van bepaald voedsel. Vooral kaas is een enorme boosdoener. Geef me een stukje mozzarella en ik ben 3 dagen lang niets waard.
Dit gebeurd trouwens bij bijna alle zuivelproducten.

Eerst ben ik begonnen met yoghurt --> geen problemen
Fase 2: schapenkaas, twee kleine plakjes per dag --> na een week geen problemen
Fase 3: 1 boterham met smeerkaas per dag --> Afentoe nog problemen

Mijn doel is om mezelf 'ongevoelig' te maken voor kaas. Aangezien ik veelsteveel zou moeten eten om aan m'n calcium te komen, wil ik dit echt proberen.
Het is eerder al gelukt met tomaten en avocado, die kan ik nu in grote hoeveelheden eten zonder problemen. Over de chocola maak ik me geen zorgen, daar zou ik toch alleen maar van aankomen ;)

Mijn uiteindelijke doel is: tosti met mozzarella en ham (nu nog een gegarandeerde migraine aanval a la maximum capaciteit)

aikon

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:16

Succes met het onderzoek. _O- Ik ben ook gaan uitproberen wat wel en wat niet en hoe veel. Dat gluten vrije spul is niet te vreten :r Erg droog. Dus toch geprobeert wat ik wel verdraag. :D Met kaas net zo, kan geitenkaas en oudekaas verdragen, jonge(re)kaas is fout. Heb mijn hele leven al koemelk allergie.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:18

aikon schreef:
Succes met het onderzoek. _O- Ik ben ook gaan uitproberen wat wel en wat niet en hoe veel. Dat gluten vrije spul is niet te vreten :r Erg droog. Dus toch geprobeert wat ik wel verdraag. :D Met kaas net zo, kan geitenkaas en oudekaas verdragen, jonge(re)kaas is fout. Heb mijn hele leven al koemelk allergie.

:D
Mijn man rolde over de vloer van het lachen toen ik m'n onderzoek bekend maakte!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:30

phormicola schreef:
aikon schreef:

:D
Mijn man rolde over de vloer van het lachen toen ik m'n onderzoek bekend maakte!

Ja, dat snap ik!! hahahahaha zotje }:0

Maaaaar... wel goed van je! ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:42

aikon schreef:
Al die snelle bewegingen vind ik ook niks, kijk dan wel ff de andere kant op.
De winter geeft mij veel pijn aan mijn niet zo lang geleden verkregen handycap. De sneeuw schittert wel ben ik met je eens. Maar ik hou erg van de winter, dus zonnebril op. De zomer vind ik vele malen erger dan de winter. Te veel warmte, te veel licht en nog lang ook, te veel mensen buiten en dus veel geluid en mislukte bbq's, sigaretten rook. Ik ben echt een slecht weer beestje, ik voel me in de schemer en in het donker veel beter. Hoef ik ook niet zo veel moeite te doen met zien. Heb ook nog dyslexi wat opzich al vermoeient is, met migrane en veel (kunst)licht en witte bladzijden eigenlijk niet te doen. Bij kaars licht lezen is een genot :D En echt niet slecht voor je ogen, laat ze om de 2 jaar nakijken. Zijn nog steeds goed :D Beter eigenlijk.

Misschien iets voor andere migrane slachtoffers, 's avonds de licht bron tot het minimum laten? Voor huis genoten misschien een ramp, "Zien" ze niks meer, went ook wel.

wat licht betreft heb ik liever de zomer...ondanks dat ik dan zowel binnen als buiten met een zonnebril en pet op loop...ik krijg gelukkig er geen migraine ofzo door...alleen een gigantische soort van lasogen...

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:52

Branca schreef:
Eroslover: Dus het is het beste de Topamax op gezette tijden te slikken?
Ik neem aan dat jij s'morgens en s'avonds na het eten slikt?
Dat het helpt is het voornaamste... ik hoop dat het dat bij mij ook gaat doen! }>

x_Ilse_x schreef:
Ik kom ook even binnenvallen..

Ik heb zelf ook veel last van migraine, 1á2 keer in de 2 maanden.
Ben 2 weken geleden naar de huisarts geweest en die heeft me medicijnen voorgeschreven (zal zo even opzoeken welke). Deze moet ik innemen als ik een vlek voor mijn ogen krijg.
Volgens de dokter kan het komen door het veel eten van Zwitserse kaas, chocola en het drinken van alcohol.

Heb het even opgezocht maar ik heb ook Imigran. Ik heb de 10 mg in neusspray en kan dan ook gewoon een aspirientje innemen.

Kan je nagaan hoe persoonlijk migraine is en de beleving ervan. Je hebt het over 'veel'.... Ik heb het geregeld 4/5 x per week
Je moet aanvoelen wanneer je het medicijn inneemt (waarom neusspray?). Als je dat goed doet, coupeer je de aanval.
En dan is het nog de vraag of Immigran (dat triptaan) bij je past. Je KAN een reactie krijgen van bepaald eten... maar vaak ook niet hoor. Maar als jij een aanval teniet kan doen met een aspirientje, heb jij geen migraine, maar 'gewoon' hoofdpijn.

Ik vond dat veel :j, weet ook niet hoevaak anderen het hebben.
Ze hebben 10 mg alleen in neusspray, een tablet is 'te veel' voor mijn leeftijd dus niet goed voor mijn lichaam.
Het is ook om te kijken of het werkt, heb deze 2 weken nog geen migraine gehad en moet daarna dus ook nog een keer terugkomen.
En er staat toch ook niet dát je een aanval krijgt van het eten van chocola etc, er staat dat het kán.
Ik zeg ook niet dat ik een aanval teniet kan doen met een aspirientje, ik mag hem erbij innemen. Ik heb alle symptonen van migraine en ik barst dan van de koppijn en misselijkheid. Een aspirientje helpt wel maar voorkomt het niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:02

Oohw, paracetamol en ibuprofen kan ik slikken tot ik een ons weeg, maar het maakt helemaal niets uit als ik migraine heb. Kan ik net zo goed smarties eten ;)

Ik heb nu voor het eerst in 2 weken weer een aanval gehad en daar ben ik blij mee. Voorheen had ik vaak 1 a 2 aanvallen per week...

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben namelijk op mijn 16e begonnen met tabletten, die werkten niet en daarna ben ik snel overgegaan op zetpillen en nav dit topic heb ik nu ook de neusspray, omdat dat fijner is om in te nemen op mn werk (van de zetpillen ga ik aan de dunne, omdat de vaseline laxerend werkt).

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:07

x_Ilse_x schreef:
Ik vond dat veel :j, weet ook niet hoevaak anderen het hebben.
Ze hebben 10 mg alleen in neusspray, een tablet is 'te veel' voor mijn leeftijd dus niet goed voor mijn lichaam.
Het is ook om te kijken of het werkt, heb deze 2 weken nog geen migraine gehad en moet daarna dus ook nog een keer terugkomen.
En er staat toch ook niet dát je een aanval krijgt van het eten van chocola etc, er staat dat het kán.
Ik zeg ook niet dat ik een aanval teniet kan doen met een aspirientje, ik mag hem erbij innemen. Ik heb alle symptonen van migraine en ik barst dan van de koppijn en misselijkheid. Een aspirientje helpt wel maar voorkomt het niet.

Het is ook weer per merk verschillend, de hoeveelheid mg. Jij hebt nu 10mg.. ik gebruik Zomig van 2,5mg en de Maxalt is weer 5mg.
Ik zei ook dat het kán dat je op eten reageert. Ik heb dat zelf niet, anders moet je dat vrij snel erna wel merken.

Qua aspirine, mja, dat zou mooi zijn dat ie tegen een aanval werkt. Maar ik vind het wel vreemd dat je arts voor een aspirine kiest! Die zijn meer belastend (voor oa je maag en werkt bloedverdunnend) en qua combi kiest men voor een paracetamol.
Ik heb nl een tijd medicijnen moeten slikken en paracetamol en als ik dan een aanval kreeg, de maxalt erbij. Het ging dan juist om de combi met paracetamol. Je triptaan moet helpen en niet nog eens in combi met een aspirine.
Ik hoop niet dat je t krijgt... maar ben wel benieuwd of je spray werkt ;)

Joyce2; dat van paracetamol en ibuprofen kan ik beamen ja... Jeetje, DIE heb ik veel geslikt!! Maar dat zijn ook geen middelen tegen migraine. Wel tegen hoofdpijn.
Weet je waardoor je je aanval kreeg?

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:31

Ik wist idd niet dat je het zo veel kunt hebben, dan valt dat van mij nog mee.

Branca; Ik bedoel paracetamol :j, weet ook niet hoe ik bij aspirine ben gekomen maar heb het even door elkaar gehaald. Sorry daarvoor.
Ik ben ook benieuwd hoor. Hoop alleen wel dat het werkt dan :+

Ik ben trouwens 15.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:37

ach als je op mijn naam terugleest dan lees je wel hoeveel zooi ik heb geslikt voor aanvallen...
ik kreeg ook meer anti-epileptica dat die de epileptische clienten op mijn vorige werk kregen....alleen ik kreeg het om migraine te voorkomen...ik had toen ook echt dagelijkse aanvallen...maar gelukkig weet ik nu wat mijn trigger is en die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden...en dat gaat aardig goed...mede dankzij mijn manager (op het werk), hij heeft gelijk in de gaten als ik stress opbouw en vraagt dan ook wat er is...en dan ben ik het kwijt en helpt hij mij en zo kan ik zo goed als stressvrij blijven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:50

@Branca: denk dat het bij mij door spanning kwam, beetje gezeik op mn werk met iemand van het personeel, die denkt zelf de regels te kunnen bepalen en als ik daar niet mee akkoord ga krijg ik een bak bagger over me heen (via de sms) en ik had van de week last van hartritmestoornis waar ik me best druk om had gemaakt. Maar ik weet niet zeker of het daar door kwam hoor, meestal komt het gewoon zonder reden (naar mijn idee).

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:30

Ik heb het niet zo vaak behalve als ik moe ben en dan chocolade eet.
Het enige waar ik sowieso hoofdpijn van krijg is fruitsap uit blik.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:59

BRANCA Las ogen is een goeie benaming, dat idee en gevoel heb ik zomers heeeel erg. Ik heb al eens echte las ogen gehad (zonder kap op lassen is niet aan te raden, was eigenwijs) het gevoel komt erg overeen. Als je het zo uitlegt aan mensen snappen ze het beter dat licht zeer doet aan je ogen, waardoor hoofdpijn ontstaat.

JOYCE2 Kijk uit, het klink of je overspannen word. Ik lees dat je stress hebt op je werk, ritme stoornissen zijn een waarschuwing. In combi met migrane is vere van prettig. :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:03

aikon schreef:
BRANCA Las ogen is een goeie benaming, dat idee en gevoel heb ik zomers heeeel erg. Ik heb al eens echte las ogen gehad (zonder kap op lassen is niet aan te raden, was eigenwijs) het gevoel komt erg overeen. Als je het zo uitlegt aan mensen snappen ze het beter dat licht zeer doet aan je ogen, waardoor hoofdpijn ontstaat.

JOYCE2 Kijk uit, het klink of je overspannen word. Ik lees dat je stress hebt op je werk, ritme stoornissen zijn een waarschuwing. In combi met migrane is vere van prettig. :(:)

eh...volgens mij zei ik dat over die lasogen...maar geeft niet...
ik legde eens aan mijn broer uit hoe het voelde(hij is lasser van beroep) en vertelde toen dat ik lasogen had zonder gelast te hebben...

wat betreft ritmestoornissen en stress...bij mij hing dat allemaal samen...stress zorgde bij mij voor migraine, hartkloppingen en oververmoeidheid....en nu is alles weg...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:22

Sorry, lammie en branca. Door die verrekte pijn stillers is het wazig en onderhand zwaar bewolkt in de boven kamer. Ik schaam me diep :o :o

Alles in het lichaam staat met elkaar in verbinding, het blijven wel waarschuwings signalen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:27

Naja, ik trek het opzich nog wel, maar het is gewoon af en toe ff doorbijten en best zwaar. Vanaf het begin de winkel open is zitten we met lastig personeel, mensen die zich heel negatief opstellen en zich niet inzetten voor de winkel. En ik heb steeds pech, dat mensen ziek zijn als ik vrij ben en dat er geen vervanging gevonden kan worden, waardoor ik moet komen opdraven. Ik vind het echt een super leuke baan, heb het nog nooit zo naar mn zin gehad, maar dit is dus even lastig. Gelukkig is de directie wel heel zorgzaam, ze staan voor me klaar en laten ook regelmatig horen hoe blij ze met me zijn. Er is al aangegeven door de directrice dat ik binnenkort eens een paar dagen vrij moet nemen om bij te tanken, dus ze denken wel goed met me mee.

Ik moet me gewoon niet zo druk maken, dat is mijn hele probleem. Maar vind dat gewoon heel moeilijk. Toen ik donderdag zo'n last had gehad van die ritme stoornis had ik ook echt zoiets van, mn lichaam geeft nu een signaal dat ik het rustiger aan moet gaan doen, maar ik weet niet zo goed hoe. Die ritme stoornissen heb ik overigens al 4 jaar (ben al bij de cardioloog geweest) en de migraine al 8 jaar, dus het is wel iets dat bij me hoort, maar met stress verergert het. Iemand tips om niet overspannen te worden? Want dat wil ik echt niet!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:29

aikon schreef:
Sorry, lammie en branca. Door die verrekte pijn stillers is het wazig en onderhand zwaar bewolkt in de boven kamer. Ik schaam me diep :o :o

Alles in het lichaam staat met elkaar in verbinding, het blijven wel waarschuwings signalen.

geeft niet hoor...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:32

joyce2 schreef:
Naja, ik trek het opzich nog wel, maar het is gewoon af en toe ff doorbijten en best zwaar. Vanaf het begin de winkel open is zitten we met lastig personeel, mensen die zich heel negatief opstellen en zich niet inzetten voor de winkel. En ik heb steeds pech, dat mensen ziek zijn als ik vrij ben en dat er geen vervanging gevonden kan worden, waardoor ik moet komen opdraven. Ik vind het echt een super leuke baan, heb het nog nooit zo naar mn zin gehad, maar dit is dus even lastig. Gelukkig is de directie wel heel zorgzaam, ze staan voor me klaar en laten ook regelmatig horen hoe blij ze met me zijn. Er is al aangegeven door de directrice dat ik binnenkort eens een paar dagen vrij moet nemen om bij te tanken, dus ze denken wel goed met me mee.

Ik moet me gewoon niet zo druk maken, dat is mijn hele probleem. Maar vind dat gewoon heel moeilijk. Toen ik donderdag zo'n last had gehad van die ritme stoornis had ik ook echt zoiets van, mn lichaam geeft nu een signaal dat ik het rustiger aan moet gaan doen, maar ik weet niet zo goed hoe. Die ritme stoornissen heb ik overigens al 4 jaar (ben al bij de cardioloog geweest) en de migraine al 8 jaar, dus het is wel iets dat bij me hoort, maar met stress verergert het. Iemand tips om niet overspannen te worden? Want dat wil ik echt niet!

ik heb geen tips om te voorkomen...helaas...ik ben uiteindelijk door mijn burn-out met de auto in de sloot beland (3 keer over de kop en vervolgens in de sloot)...dat was op 14-2-2008...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:59

jeetje... ben je nu wel weer helemaal van je burn-out af?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:03

ja helemaal...ik had die burn out door mijn vorige werk...en toen ik hoorde dat ik ander werk had viel gelijk een enorme berg aan spanning en stress van me af...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:34

Heerlijk zeg! Bij mij komt al die stress gewoon door elke keer mn collega(s). Ik weet dan als ik 's ochtends in de auto stap, dat ik ergens op de dag weer een confrontatie ga krijgen en misschien wel meerdere en je word daar zo moe van! Mn vorige collega hadden we ontslagen en toen viel er idd een last van mn schouders, maar mn nieuwe collega blijkt net zo erg te zijn.
Wat gister bijv. voor was gevallen. Ik zat lekker in de auto opweg naar vrienden om daar een film avondje te hebben, krijg ik een sms van die collega, of ze dinsdag middag misschien een paar uur weg kan en of ik het erg vind om dan alleen te staan. Haar stiefpa gaat namelijk onder het mes, hartoperatie en ze wil misschien even naar haar moeder in het ziekenhuis, maar dat weet ze nog niet zeker. Dat wil ze pas dinsdagmiddag beslissen.

Dus ik had terug gesmst, dat ik dinsdag vrij ben en dat ze dan met een parttimer staat staat, die niet alleen in de winkel kan blijven, dus dat het wel mocht, maar dat ze even naar onze andere collega moest bellen om te vragen of die dan voor haar in kan vallen.

Kreeg ik een boze sms terug, dat ze idd die collega even zou vragen, maar dat ik zelf ook wist dat de kans klein was dat die zou kunnen werken en of ik voor mezelf ook zo streng zou zijn als er iemand in het ziekenhuis lag die me nodig had.

Toen begon mn bloed al te koken. Even die adem gehaald, tot 10 geteld en terug gesmst, dat ik voor mezelf net zo streng ben, maar dat ik mijn vrije dag niet ga inleveren omdat zij heel misschien 's middags weg wilt. Dat die parttime collega gewoon niet alleen kan staan, dus dat de enige optie is om die andere collega te bellen en dat die waarschijnlijk kan werken omdat ze deze week vrij heeft, maar dat ze het dan wel snel moet vragen voordat dat meisje al plannen heeft gemaakt. En dat ik mn mobiel uit ging zetten omdat ik de film in ging.

Nou, toen mn telefoon aan ging had ik weer een sms binnen, ik citeer:
"Joyce, wat ben jij onvolwassen! Moet je voor zelf weten dat je zo streng voor jezelf bent, ik vind je reactie in deze situatie ronduit belachelijk! Het gaat om een hart operatie. Iedereen kan op zijn werk weg voor zulke omstandigheden. Ik vraag ook niet of jij je dag daarvoor wilt inleveren botterik. Maandag stond die parttime collega ook alleen, vraag het toch niet zomaar. Maar bedankt!"

Nou, die kon ik in mn zak steken. Mijn weekend was weer lekker begonnen, zo heerlijk ontspannend ook.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:42

joyce2 schreef:
Heerlijk zeg! Bij mij komt al die stress gewoon door elke keer mn collega(s). Ik weet dan als ik 's ochtends in de auto stap, dat ik ergens op de dag weer een confrontatie ga krijgen en misschien wel meerdere en je word daar zo moe van! Mn vorige collega hadden we ontslagen en toen viel er idd een last van mn schouders, maar mn nieuwe collega blijkt net zo erg te zijn.
Wat gister bijv. voor was gevallen. Ik zat lekker in de auto opweg naar vrienden om daar een film avondje te hebben, krijg ik een sms van die collega, of ze dinsdag middag misschien een paar uur weg kan en of ik het erg vind om dan alleen te staan. Haar stiefpa gaat namelijk onder het mes, hartoperatie en ze wil misschien even naar haar moeder in het ziekenhuis, maar dat weet ze nog niet zeker. Dat wil ze pas dinsdagmiddag beslissen.

Dus ik had terug gesmst, dat ik dinsdag vrij ben en dat ze dan met een parttimer staat staat, die niet alleen in de winkel kan blijven, dus dat het wel mocht, maar dat ze even naar onze andere collega moest bellen om te vragen of die dan voor haar in kan vallen.

Kreeg ik een boze sms terug, dat ze idd die collega even zou vragen, maar dat ik zelf ook wist dat de kans klein was dat die zou kunnen werken en of ik voor mezelf ook zo streng zou zijn als er iemand in het ziekenhuis lag die me nodig had.

Toen begon mn bloed al te koken. Even die adem gehaald, tot 10 geteld en terug gesmst, dat ik voor mezelf net zo streng ben, maar dat ik mijn vrije dag niet ga inleveren omdat zij heel misschien 's middags weg wilt. Dat die parttime collega gewoon niet alleen kan staan, dus dat de enige optie is om die andere collega te bellen en dat die waarschijnlijk kan werken omdat ze deze week vrij heeft, maar dat ze het dan wel snel moet vragen voordat dat meisje al plannen heeft gemaakt. En dat ik mn mobiel uit ging zetten omdat ik de film in ging.

Nou, toen mn telefoon aan ging had ik weer een sms binnen, ik citeer:
"Joyce, wat ben jij onvolwassen! Moet je voor zelf weten dat je zo streng voor jezelf bent, ik vind je reactie in deze situatie ronduit belachelijk! Het gaat om een hart operatie. Iedereen kan op zijn werk weg voor zulke omstandigheden. Ik vraag ook niet of jij je dag daarvoor wilt inleveren botterik. Maandag stond die parttime collega ook alleen, vraag het toch niet zomaar. Maar bedankt!"

Nou, die kon ik in mn zak steken. Mijn weekend was weer lekker begonnen, zo heerlijk ontspannend ook.

jeetje...jij onvolwassen? echt niet, zoiets heet je verantwoordelijkheden nemen...iets wat zij dus duidelijk niet doet...oeh...nu begint bij mij het bloed ook al te koken...sommige mensen denken zoooooo makkelijk...pff...

bij mij was het probleem dat al mijn collega's achterbaks waren en mij enorm kleineerden...zo van ja maar jij hebt hier geen ervaring mee dus doe jij het maar niet...enz. zo kreeg ik natuurlijk de ervaring ook niet...ik was het na 2 maanden werken met die collega's al zoooo zat maar kon uiteindelijk pas na 3 jaar een andere baan vinden...in de tussentijd heb ik geprobeerd te overleven en steeg de spanning en stress...ik liep gewoon op mijn tenen voor ze...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:51

Naja, dat vind ik dus ook en zij is nog wel mijn assistent bedrijfsleidster, maar ze zit me alleen maar in de weg! Hopelijk zit ze nog in haar proeftijd... Geloof dat dat bij ons 2 maanden is. Vanavond ben ik bij de opening van een nieuw filiaal van ons, dus kan ik het gelijk overleggen met de directie!

maar goed, wat jij had is ook erg Lammie! Dat je nog zo lang door hebt kunnen lopen zeg... Ik zou dat ook echt niet kunnen trekken, ben best gevoelig, trek me dingen snel aan, dus als collega's achterbaks doen, jakkes. En dat dan 3 jaar lang!! Ik snap dat er een last van je schouders is gevallen door het krijgen van een nieuwe baan!