aikon schreef:Branca helaas kan ik alleen morfine nog krijgen als alternatief. Dat wil ik niet, krijg je ook hoofd pijn van. Met dit weer ben ik wel afhankelijk van zware pijnstillers. Ik zit inmiddels met een zonnebril (eentje die wit en blouw licht erg filtert) op en het scherm zo donker mogelijk. Gaat wel. 'S avonds heb ik 1 kaars aan en mijn kleine draagbare tv-tje 2.5 m. bij me vandaan, dat is meer dan genoeg licht voor mij. Het duurt nog wel een paar dagen voor, in ieder geval, de migrane weer weg is. Kan ik daarna weer gewoon van de andere hoofdpijn genietenDeze word niet allen door de tramadol veroorzaakt, ook door overspannenheid.
Ik kan trouwens gewoon zonder problemen koffie,thee, (oude) kaas en chokalade nemen. Hier krijg ik geen migrane van, alleen van gluten. 6 plakken wit brood per dag is te doen, donkere graan producten en meer brood is foute boel. Ben er wel bij toeval achter gekomen dat het de gluten waren.
Jeetje.... dat zou toch niet moeten kunnen!
Je doelt met dit weer op oa veel licht. Ik moet ook zeggen.. jaren geleden op de wintersport kreeg in in het hotel ineens behoorlijke migraine. De hoteleigenaar zei toen dat dat kwam door een föhn... een zuidelijke wind. Dit hangt dus samen met koud winterweer en zal in NL ook wel zo zijn. Bepaalde wind, maar zeker ook luchtdruk! Ik weet van mijn masseur dat als de luchtdruk gaat veranderen, hij het weer druk op zn tafel heeft.
Als ik TV wil kijken met wat hoofdpijn.. zet ik eea minder fel, dus helderheid en contrast naar beneden. En van dat achterlijke geflits, duizenden plaatjes in een seconde en heen en weer camerawerk..word je ook gek van. Sterkte..