[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:57

Hebben hier mensen dat met de nuvaring gehad? Ik heb nu de 3de achter elkaar in, hetzelfde als wat ik met de pil deed, maar krijg nou ineens doorbraakbloedingen... Die had ik met de pil amper(tenzij ik 4 strips deed ipv 3).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:40

Njen schreef:
Hebben hier mensen dat met de nuvaring gehad? Ik heb nu de 3de achter elkaar in, hetzelfde als wat ik met de pil deed, maar krijg nou ineens doorbraakbloedingen... Die had ik met de pil amper(tenzij ik 4 strips deed ipv 3).

Is het niet slimmer om hem er gewoon uit te halen? Ik moet eigenlijk over 2 dagen hem er nml uithalen voor een stopweek, een paar dagen eerder kan denk ik geen kwaad of wel?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:44

Bij de pil moet je minimaal 21 dagen slikken anders komt het niet goed. Ik zou niet weten hoe dat bij de nuvaring zit. Lijkt mij dat je daar ook mee uit moet kijken en gewoon 3 weken aan moet houden.
En die 2 dagen wachten overleef je toch wel?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:46

MandyR schreef:
Bij de pil moet je minimaal 21 dagen slikken anders komt het niet goed. Ik zou niet weten hoe dat bij de nuvaring zit. Lijkt mij dat je daar ook mee uit moet kijken en gewoon 3 weken aan moet houden.
En die 2 dagen wachten overleef je toch wel?

Ik heb hem al 3x ingehad, dus aan die 21 dagen kom ik zoiezo wel Lachen Bij de pil als ik op een andere dag ongesteld wou worden wisselde ik ook weleens met de laatste dagen, zoals dagje eerder of later stoppen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:46

Njen schreef:

Er staat ook in de beschrijvingen dat dat kan gebeuren als je 2 of meer ringen achter elkaar gebruikt!!
Als 2 bij jou wel goed ging zou ik het gewon bij 2 houden en dan de stopweek invoeren!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:58

Njen, ik denk dat je hem er dan wel uit kan vissen.
Of even afwachten wat andere gebruikers er van denken Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:59

BaiNar schreef:
Njen schreef:

Er staat ook in de beschrijvingen dat dat kan gebeuren als je 2 of meer ringen achter elkaar gebruikt!!
Als 2 bij jou wel goed ging zou ik het gewon bij 2 houden en dan de stopweek invoeren!

Ok, ik heb geen bijsluiter meer, die heb ik weggegooid met het doosje laatste keer Bloos Moet deze week weer nieuwe halen dus Lachen Maar ik probeer het nog een keertje volgende keer, want ik ben zo'n muts die er echt een hekel aan heeft(veel last van buikpijn/rugpijn enz) en met de pil ging dat gewoon wel goed dus...

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:17

In de nuvaring zitten wel minder hormonen in dus misschien is dat de reden van de de doorbraakbloedingen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:19

Evantia schreef:
In de nuvaring zitten wel minder hormonen in dus misschien is dat de reden van de de doorbraakbloedingen?

Ik denk het, maar ik had een van de lichtste pillen hiervoor, de Yasmin... Denk dat ik hem er straks toch maar uithaal, tampon en nuvaring samen ben ik zoiezo bang dat ik hem ermee uittrek Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:54

Als je hem eruit trekt kun je 'm gewoon weer terug stoppen hoor. Hij mag er volgens mij 3 uur aan één stuk uit blijven.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:55

_Tara_ schreef:
Als je hem eruit trekt kun je 'm gewoon weer terug stoppen hoor. Hij mag er volgens mij 3 uur aan één stuk uit blijven.

Dat weet ik, maar ben bang dat dat verkeerd gaat Clown Dat die ring straks in de wc ligt ofzo Nagelbijten / Gniffelen Zou echt iets voor mij nml zijn...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:25

Ok, nu een vraag aan die die al een tijdje een mirena hebben.. Krijg je daarvan ook vreet buien en minder zin in seks? Ik ben daar namelijk bang voor. Met de pil had ik dat namelijk heel erg en ik wil dat echt niet meer. Ik wil het liefst de mirena spiraaltje maar er betaat hier ook een compleet hormoonloze die Paragard heet... Die gaat ook 10-12 jaar mee.. Maar het spreek me wel aan dat de mirena door de hormonen nog meer het zwanger worden tegen gaat, maar ik ben bang dat ik weer gat reageren op die hormonen...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:27

ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik denk dat het heel erg mee valt, het spiraaltje geeft echt veel en veel minder hormonen af dan de pil. De kans lijst me dus echt veel kleiner.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:28

Njen schreef:
_Tara_ schreef:

Dat weet ik, maar ben bang dat dat verkeerd gaat Clown Dat die ring straks in de wc ligt ofzo Nagelbijten / Gniffelen Zou echt iets voor mij nml zijn...

Dan moet je zorgen dat je hem binnen 3 uur weer uit de wc gevist hebt Tong uitsteken Nee ik snap 't wel, vind dat zelf ook sowieso niet prettig. Zo'n ring en ook nog een tampon daar beneden vanbinnen, is me iets te veel van het goede.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:41

Met de Mirena krijg ik juist veel meer zin in seks, en de vreetbuien zijn ook over (heel soms nog, maar dat mag).

Het koperspiraaltje zou ik nooit voor kiezen, menstruaties worden heftiger in plaats van bijna te verdwijnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:27

Ik ben van plan om een spiraaltje te laten zetten, maar hoe pijnlijk is dat nou.
De ene vind het heel pijnlijk en de ander niet, nou hoorde ik dat het uit maakt over je al eens een kindje hebt gehad of niet.
Dan zou het minder pijnlijk zijn als je al een kindje hebt gehad.
Ik heb dus geen kinderen.
En zet de huisarts ook een spiraaltje of alleen een gynacoloog.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:58

Lees de laatste paar pagina's even door, daar vind je op al je vragen antwoord Knipoog

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:37

bij mij gaan ze hem voor de 3ex plaatsen Tong uitsteken 1x ging niet door, 2x ging wel door maar kregen ze hem er niet in, nu gaan we voor de 3x in de hoop dat hij er wel in gaat.

het vast pakken van je baarmoeder deed geen pijn bij mij, ook het op meten vanje baarmoeder(wat bij mij niet goed lukte) deed geen pijn, de gemiddelde mestratie pijn doet veel meer zeer, En je teen stoten doet ook meer pijn Lachen.

En als je van t spiraal meer zin in sex krijgt Haha! word me vriend geloof ik heel gelukkig Haha! heb er echt zelde zin in met de pil Bloos

en een vreetbui, als ik die minder heb, zou ook fijn zijn Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:53

Ik heb maandag een afspraak bij de dokter over nuvaring en het spiraaltje, ze hebben me een vrouwelijke arts gegeven vind ik prettiger.
Ik ben heel erg aan het twijfelen, ik ben nooit zo´n pijnlijke en toch ben ik bang voor het zetten van zo´n spiraaltje.
Ik wil in ieder geval van die rot pil af, als ik 30 ben ga ik terug naar de gynacoloog, dan mocht ik terug komen om het nog eens over steralisatie te hebben.
Ik wil geen kinderen en ik verwacht niet dat dat ooit gaat veranderen.
Dus waarom al die hormonen door mijn lijf.
Nog 1,5 jaar wachten en dan zit dit meisje weer bij de gynacoloog in de hoop dan gesteralisserd te worden.
Als je dan 30 bent zou ik toch enige twijfel moeten gaan voelen.
Ook zoiets als nuvaring, dan ben ik bang, stel voor die ring zit niet goed en ik word toch nog zwanger.
Wie is er dan bij gebaat ik niet de baby niet, dan zou een abortus overblijven, daar word je geestelijk ook niet veel vrloijker van.
Dus krijg ik een kindje tegen mijn wil, nou nee dank je, met alle respect voor alles ouders, maar het is gewoon niks voor mij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:49

Als m'n ring niet diep genoeg zit en dus z'n werk niet goed doet, voel ik hem zitten. Eigenlijk net als een tampon... Als het goed zit voel je hem niet, anders wel.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:06

_Tara_ schreef:
Als m'n ring niet diep genoeg zit en dus z'n werk niet goed doet, voel ik hem zitten. Eigenlijk net als een tampon... Als het goed zit voel je hem niet, anders wel.

Het maakt toch niet uit waar de nuvaring zit? Zolang het er maar geheel in zit, dacht ik Haha! (correct me when i'm wrong!!)
In ieder geval, bij mij zit hij heel erg vanvoor want heb bang om dat ding te verliezen ergens in mijn baarmoeder (ik weet dat dat niet gaat, maar toch.. :p ) en blijft goed op zijn plaats zitten Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:23

Nja ik vind het iig niet prettig als hij ver naar voor zit. Weet eigenlijk ook niet of het wel nodig is dat ie ver naar achter zit... Lees net dat de stoffen opgenomen worden in het bloed, maakt dus lijkt mij niet uit waar ie precies zit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:27

Ik blijf het waardeloos vinden dat ik niet zelf mag kiezen en mijn keuze zou steralisatie zijn.
Ik wil geen kinderen en dat zou hiermee dus makkelijk opgelost zijn, ze doen het alleen nog niet omdat ze me te jong hiervoor vinden.
Nou ja, te jong, de meeste van mijn leefdtijd hebben al 1-2-3 kinderen.
Ja maar zegt de dokter misschien wil je over een paar jaar toch kinderen, ik zie de kans heel klein in.
Anders zou ik dit niet zo duidelijk blijven melden, het houd me ook echt bezig.
Maar daar in tegen moet ik wel maar allemaal die hormoontroep eten of erin stoppen, met de mooie bijsluiters: Vergrote kans op borstkanker en dat soort ongein.
Het is toch mijn risico, als ik dan alsnog kinderen zou willen heb ik dikke pech, maar deze keuze zou ik nooit maken als ik er niet goed over nagedacht had.
Ik weet dat het onomkeerbaar is en dus defenitief, dit zou voor mij een hele opluchting zijn.
Maar als ik 30 ben ga ik desnoods bij de gyn. op het bureau zitten tot hij akkoord gaat Duivel

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:31

Klote is dat dat je niet zelf mag beslissen over je lichaam...
als je dan bij je gyn op het bureau gaat zitten moet je maar eens vragen naar Essure!
Dat is ook een definitieve vorm van steralisatie alleen dan zonder operatie!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:35

DenK4ever schreef:
stinkmodder is dat dat je niet zelf mag beslissen over je lichaam...
als je dan bij je gyn op het bureau gaat zitten moet je maar eens vragen naar Essure!
Dat is ook een definitieve vorm van steralisatie alleen dan zonder operatie!

Dit had ik idd al gelezen, ik ben benieuwd wat mijn bezoek aan de dokter maandag toevoegd, want ik ga dat daar natuurlijk ook weer aangeven.