Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:21

ehm... burnout / overspannen / depressie is iets meer dan alleen stemmingswisselingen door aan anticonceptiepil als je het mij vraagt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:36

Invloed door de pil is idd totaal anders dan een psychische probleem zoals overspannen/depressie/burnout/ptss.
Vind ik niet met elkaar te vergelijken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:16

Die achterlijke arbo vind het nodig dat ik weer 2 keer 4 uur ga werken. Terwijl ik er helemaal niet aan toe ben, kortom ze zitten er wel degelijk voor het belang van de baas. Al gillen ze hard dat het niet zo is Boos! Verdrietig

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:10

Dat kende ik ook heel goed mistral, ik heb toen in overleg met de psychiater overlegt dat ik het nog niet aankon. Toen is het door druk van de psychiater nog uitgesteld. Had een papier van de psychiater meegenomen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:13

Hoe ver moet je gaan voor ze je serieus nemen? Eigenlijk vind ik het in en in triest. De baas zegt ja het is een goed idee dat ze weer aan het werk gaat. Ja tuurlijk zegt je baas dat...
Nou we zullen het volgende week zien, ik heb gezegd dat zij verantwoordelijk zijn voor fouten die gemaakt worden. Ik neem geen enkele verantwoordelijk nu (helaas kan dat mensenlevens kosten als ik iets verkeerd inschat) Dus het is niet zomaar een verantwoordelijkheid die ik uit handen geef. Maar goed ze kunnen krijgen hoe ze het hebben willen, alleen loop ik wel weer sinds dat ik het weet met buikpijn van de stress Verdrietig

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:15

Sta je onder behandeling van een huisarts/psycholoog/psychiater? Diegene kan een brief schrijven dat je nu nog niet kan werken omdat je het nog niet aankan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:21

C_arola schreef:
Sta je onder behandeling van een huisarts/psycholoog/psychiater? Diegene kan een brief schrijven dat je nu nog niet kan werken omdat je het nog niet aankan.

Ja Maar mijn huisarts zei laatst de arbo is doorslaggevend als zij vinden dat het weer kan dan heb je weinig keus?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:25

Sorry maar dat vind ik echt b*llshit! De arboarts is er voor jou! Niet voor een dokter die niet aanpakt of voor een werkgever die een fulltime werker wil hebben die werkt.
Je kan protesteren, vragen of je dokter een brief wil schrijven, er zijn tal van dingen die gedaan kunnen worden. Maar als jij nu al in de stress zit omdat je snel aan de werk moet speelt er meer omdat het zich zo uit.
Ik bedoel overspannen ofzo, tenminste daar denk ik nu aan. En in dat geval hoor je ziek gemeld te worden voor de aankomende maanden om eerst tot rust te komen en dan te kijken hoe je dingen gaat aanpakken om op jouw manier een goed leven te kunnen leiden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:28

Edit: Heb het even gewist ivm die vervelende meelezers zonder eigen leven (lozer Doei!)
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 28-10-08 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:34

Ik heb je een pb gestuurd

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:57

Meelezers altijd fijn.
Volgens mij is de arbo niet doorslag gevend maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als je nu weer start ben je alleen maar langer bezig met de weg terug!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:00

Ja sorry voor de edit maar die meelezers kunnen het tegen je gaan gebruiken dus dit was toch de beste optie.

Weetje Fairytail iedereen in mijn omgeving zegt het ook, doe dat nu niet. Daar heb je jezelf mee. Maar een arbo vind het allemaal wel meevallen en vinden dat je weer prima aan de slag kunt.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:08

Ik bedoel ook dat je juist niet moet beginnen met werken, dan klungel je wat aan. Ritme en rust is toch echt belangrijker in mijn ogen. Al moet ik zeggen dat ik ook nog niet bij de dokter ben geweest.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:09

Volgens mij zit ik er momenteel flink tegenaan. Ik raakte vandaag in paniek en ik moest huilen omdat ik ineens een pak melk extra mee moest nemen in mijn tas Scheve mond

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:10

Tijd om halt te roepen sheran! Zijn er mensen in je omgeving die je steunen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:11

Mijn vriend wel. Maar ik heb het idee dat ik niet rustiger aan KAN doen, omdat ik het idee heb dat ik onder tijdsdruk sta...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:12

Fairytail schreef:
Ik bedoel ook dat je juist niet moet beginnen met werken, dan klungel je wat aan. Ritme en rust is toch echt belangrijker in mijn ogen. Al moet ik zeggen dat ik ook nog niet bij de dokter ben geweest.

Ik weet dat jij het idd ook bedoelde. Alleen het is zo jammer dat zo'n instantie het dan niet ziet. Ik ben inmiddels er wel over uit dat de artsen die het net niet zijn arboartsen worden Huilen van het lachen

Sheran: Je lichaam laat zich niet dwingen, als je je rust niet neemt komt het op een tijdstip eruit wanneer het je helemaal niet uit komt Ach gut

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:13

Die druk heeft iedereen die overspannen is of burn out heeft.
Het is deels reëel en deels ook niet omdat je hoofd ook veel creëert.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:13

Probeer voor jezelf op papier te zetten wat voor dingen je moet/kunt ondernemen en maak voor je zelf duidelijk wat moet en wat kan, zoals eten koken en winkelen. Misschien dat dat je helpt de druk per dag te verminderen. Ik weet niet of je werkt of studeerd?

Wel fijn dat je vriend je steund!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:17

Ik zit er al zo'n beetje 2 jaar mee. 2 jaar geleden zat ik in een ontzettend vervelende, slopende, stressvolle situatie waar ik nu wel uit ben, maar het sleept bij mij van binnen nog steeds door. IK de 2 studies op de uni, ben nu vierdejaars (volgend jaar stopt de stufi), dus die moeten ook af... mijn laatste vakantie was vorig jaar oktober, maar ook toen stond ik onder druk omdat een paar weken later de tentamens weer begonnen.

Maar nu kan ik echt huilen om helemaal niets, raak ik in paniek als ik iets heel kleins onverwachts moet doen (zoals dat pak melk meenemen of een tas extra in mijn fietstas stoppen), en loop ik toch constant overal heen te vliegen omdat alles af moet, terwijl ik het liefst duf op bed ga liggen...

En ik heb het idee dat ik niets uit handen kan geven. Als mijn vriend zegt dat hij het doet dan doet hij het soms niet, en dan ga ik weer flippen en fiets ik zelf wel huilend naar de Appie omdat hij dat vergeten was... dan maar liever zelf.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:20

Erg herkenbaar Sheran. Dik 1,5 jaar geleden zat ik ook in een stress situatie en na een half jaar stage dacht ik "ik ga er tegenaan" maar de sleur neem je mee.

Het is tijd om halt te roepen tegen jezelf en hulp te zoeken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:21

Inderdaad, Fairytail! Soms denk je: hee, het gaat beter, nu kan ik er vol tegenaan! Maar dan komt het weer 2x zo hard terug, helaas...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:23

Ik merkte gister tijdens het boodschappen doen dat ik eigenlijk weer bijna net zo ver ben als 1,5 jaar terug. Hoewel ik 8 (studerende) weken geleden pas weer begonnen ben met school..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:27

Wat heb jij dan gedaan met je studie, Fairytail? Gewoon stopgezet?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:31

Ik had 6 maanden stage gelopen (veldwerk+bureau studie) en ben nu weer aan de studie. Stage verslag is helaas onlangs afgekeurd op nogal directe wijze..