Hairextensions/Weave laten zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:05

ik niet als mensen vragen hoe mijn haar zo snel langs is gegroeid zeg ik dat ik pokon heb gebruikt als shampoo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:47

ik denk dat ik deze week in de stad even naar een haarwinkel ga om te kijken voor clipins.
het enige wat me tegenhoudt,is dat je de overgang van kort naar lang(nep)haar er volgens mij erg mee ziet..?
dus dat dat korte bovenste haar niet "mengt"met de lange extensions...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:02

Yup, mij is verteld dat als je eigen haar tot boven je schouders is, je de overgang heel goed ziet. Ik heb het ook gehad met weave, mijn eigen haar was nét iets boven mijn schouders en je kon het precies zien zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:11

maar heb jij het nu over extensions,of die losse clippen die je er zelf in kunt zetten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:14

Ik heb het over weave, maar het geldt volgens mij voor elke verlenging. Ik heb ook gewacht met het laten zetten van extensions tot ik m'n eigen haar tot voorbij mijn schouders had (dan zou je eigen haar tussen de extensions vallen werd mij verteld, ik weet nu zelf ook niet tot waar mijn eigen haar komt). Maar goed, clip ins kun je altijd nog bewaren tot je eigen haar langer is, als het niet mooi staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:15

dat is waar ja,je kunt het zeker bewaren.
ik zal eens kijken als ik bij die winkel ben of het iets is..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:53

pemanima schreef:
Even een ander vraagje, zeggen jullie ook altijd dat je extensions hebt?
Iedereen maakt nu telkens opmerkingen dat mijn haar zo mooi is, en dan kun je helemaal gaan uitleggen dat het niet echt is, en dan willen ze weten hoe het dan vast zit en hebben ze nog veel meer vragen, wordt er af en toe wel moe van.

Haha ja ik heb dat ook :)) Ik zeg 't wel gewoon, nadat ik eerst zeg dat 't zo snel groeit :+
En dan willen ze idd allemaal kijken. :=

Het grapje van de pokon doe ik ook idd :))

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:51

Voor de mensen die op het punt staan clip in extensions te kopen. Op www.eurosocap.nl zijn de free extensions nu te verkrijgen met 50% korting, gaan uit het assortiment. Is zolang de voorraad strekt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:20

Ik vind het wel een beetje raar dat die gewoon direct aan de consument verkocht worden tegen inkoops prijs?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:25

Hoezo? Dat kan bij Valkhair toch ook gewoon?
Iedereen die extensions zet kan geld verdienen aan het inzetten (stuksprijs), maar waarom zou er nog eens extra verdiend moeten worden aan het haar zelf?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:27

Normaal gesproken heb je een zaak en dus kvk nodig om dingen in te kopen die je als zaak zijnde verkoopt aan de consument.
Nu moet je als zaak zijnde dus de dingen in kopen voor de zelfde prijs als de klant ze in kan kopen en kun je ze dus ook niet verkopen.

Zou het zelfde zijn als mijn nagelstudio. Als ik mijn nagellak van opi koop moet je een kvk hebben anders kun je het niet inkopen. En ik verkoop dat dan tegen verkoop prijzen aan mijn klanten. Als iedereen daar tegen inkoop kan kopen kun je winkels wel sluiten.

Ik zie dat je je bericht geedit hebt. In dit geval kun je als winkel zijnde geen clipin verkopen omdat ze rechtstreeks gekocht kunnen worden. En dat vind ik niet helemaal kloppen.

Overigens is het normaal met andere dingen ook normaal dat je extra betaald voor het product naast de uren voor het plaatsen.

Denk aan een badkamer. Als een aannemer een badkamer leverd betaal je voor de badkamer, en niet de inkoopsprijs maar verkoop prijs + het plaatsen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:39

Dat begrijp ik Nathalie, maar je kunt het ook anders zien.

Stel; je koopt een keuken in de winkel en die wordt ook ingebouwd door die winkel, dan maakt de winkel allereerst winst op de inkoopsprijs. Stel dat je voor veel minder precies dezelfde keuken kunt kopen, maar dan rechtstreeks van de 'fabriek' en je kunt zelf iemand regelen die het voor weinig geld inbouwt. Welke gek zal dan kiezen voor optie 1? Ik begrijp dat er winst gemaakt moet worden om te leven, maar ik begrijp ook heel goed dat mensen voor een goedkopere (en net zo'n goede) mogelijkheid gaan.

Voor kappers en nagelstylistes heb je genoeg groothandels waar je kunt inkopen met een pas (aangevraagd op KvK nummer) en die zitten misschien nog wel lager met de prijzen dan bv v.d. Valk hair.

Je zou dan -theoretisch gezien- 'winst' kunnen pakken op het zetten, op de manuren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:43

het zou niet moeten mogen dat je rechtstreek van de fabriek kan kopen.

Ik ben dus ook nagelstyliste en waar ik in koop mag je alleen inkopen als je er mee werkt en niet als consument.
En dat zou met dat haar net zo moeten zijn.

Tuurlijk is het voor iedereen fijn als je rechtstreeks tegen inkoop kan kopen. Maar het zou niet moeten kunnen omdat de mensen die er in werken daar op in moeten leveren.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:46

friezegek schreef:
Voor de mensen die op het punt staan clip in extensions te kopen. Op http://www.eurosocap.nl zijn de free extensions nu te verkrijgen met 50% korting, gaan uit het assortiment. Is zolang de voorraad strekt.

Vet!!

Dat wil ik ook!! Maar ik heb geen flauw idee welke kleur en hoeveel matten ik nodig heb |(

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:52

__Nathalie__ schreef:
het zou niet moeten mogen dat je rechtstreek van de fabriek kan kopen.

Ik ben dus ook nagelstyliste en waar ik in koop mag je alleen inkopen als je er mee werkt en niet als consument.
En dat zou met dat haar net zo moeten zijn.

Tuurlijk is het voor iedereen fijn als je rechtstreeks tegen inkoop kan kopen. Maar het zou niet moeten kunnen omdat de mensen die er in werken daar op in moeten leveren.

Helemaal mee eens. In de kapper en nagelbranche is dat inderdaad iets anders dan in de meeste andere branches. Je kunt bijna alle merken vinden op internet en deze voor inkoopprijs inkopen. Zouden de "merken" hier niet aan meedoen kunnen ze hun panden wel sluiten. Uiteraard is dit voor de kapper en nagelstylist iets minder, zij moeten het geld dan verdienen door het extra werk, service enzz..

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:53

Ontario schreef:
friezegek schreef:
Voor de mensen die op het punt staan clip in extensions te kopen. Op http://www.eurosocap.nl zijn de free extensions nu te verkrijgen met 50% korting, gaan uit het assortiment. Is zolang de voorraad strekt.

Vet!!

Dat wil ik ook!! Maar ik heb geen flauw idee welke kleur en hoeveel matten ik nodig heb |(

Een matje staat ongeveer gelijk aan 20-25 extensions, zitten per 2 verpakt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:24

}:0 Ik ben net mijn eerste extensions kwijt geraakt, in het geheel dan ;) Maareh.. Met de hele pluk eigen haar er nog aan? Is dat normaal? Ik schrok me rot, ik hoorde zo'n 'plop', er valt een lok haar uit (was aan het borstelen) en mijn eigen haar zit er nog vrolijk aan :')

Balmain heeft me trouwens nog niet weer gebeld, en het is nu een dikke week geleden dat ze het beloofd hebben. Begin me steeds meer te ergeren aan de slechte service van dit merk.. :n Morgen zelf maar weer bellen, wat een ellende. Ik merk wel dat het nieuwe haar beter blijft zitten, en het oude blijkbaar bijna uitgehaard is, dus wat dat betreft hoop ik dat hier nog minimaal 2 maand plezier van kan hebben.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:44

Ik ga morgen na de kapper voor die clip ins. Hun gaan ze op maat maken en kijken welke kleur ik precies moet hebben, vind dat nogal een risico om dat ff op het internet te bestellen. Ze zijn wel goedkoper maar dadelijk valt de kleur veel anders uit dan je eigen haar en dan zie je egt het verschil heel goed!
Een vriendin van me heeft ze ook, en als de kleur een beetje klopt zie je egt bijna niet dat het 'nep' is.
Je eigen haar moet idd wel langer dat je schouder zijn anders zie je het lengte verschil heel goed, gelukkig komen mijn haren tot mn bh bandje ongeveer :=

Nou maar hopen dat het wat word! :D

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:06

zorro das normaal hoor...jouw eigen valt normaal in tussentijd ook uit en daar zitten dan nu de haren vast mee in een waxje...op een gegeven moment word die pluk weermee hij nog op je hoofd zit steeds dunner en dus in verhouding steeds meer gewicht aan die extension...dus dan doet ie idd "plop" ...vaak met borstelen en ook wel es spontaan...bij mij vielen ze extreem uit doordat ik heel heel maar wel dun haar heb dus ik had nadien een hoofd vol met kleine kale plekjes :S

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:01

He jakkes, ik heb ook dun en heel veel haar. Nou ja, als ze echt extreem gaan uitvallen, haal ik ze er gewoon uit, dat is natuurlijk ook een optie. Dit is er nog maar een, dus als het daar eerst bij blijft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:02

Ik verlies er inmiddels ook wel 4 a 5 per week incl. mijn eigen haar :P De extensions die eruit komen zitten nog maar vast aan 2 of 3 haren.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:27

En hoe lang zitten die van jou Quellian? Nou ja, het zijn natuurlijk kleine plukjes, dus helemaal kaal zullen we vast niet zo snel worden!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:34

Ze zitten sinds 10 januari, dus 4 maanden nu. Ga volgende maand (13 juni) op vakantie en voor die tijd wil ik ze eruit hebben.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:08

Heb foto's gemaakt!
Moet de weave alleen nog goed laten knippen. Heb het nu zelf gedaan en het is wel een beetje verknipt.

Mij haar ervoor:
Afbeelding

erna:
Afbeelding

Afbeelding

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:09

Ik ben net terug van de kapper voor die clip ins! Ze zijn echt heel mooi op maat geknipt en ook de kleur is exact hetzelfde! Het resultaat is dan ook echt mooi geworden, ben er echt blij mee..
Je kunt echt bijna niet zien dat het niet mijn echte haren zijn..
Nou maar hopen dat ik ze er morgen ook zo mooi en snel in krijg als de kapper :+