fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:51

Ja, inderdaad echt zo frustrerend. Je wil wel en hebt het idee dat je wel kan, alleen je lichaam werkt op dat moment niet helemaal mee Nagelbijten / Gniffelen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:20

geloof dat door je grenzen heen gaan iets is wat 99% van de fibro patienten doet.
of het nou het onbegrip is van anderen of iets anders ik weet het niet.
Maar nog nooit iemand tegengekomen die zich er niet in herkent.

en mooizo dat je die afspraak hebt thats_me!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:57

Laten we hopen dat er iets uitkomt uit al die afspraken.
Niet dat je in het ziekenhuis weer met een kluitje het riet wordt ingestuurd.

Overigens mag ik 14 juni weer naar de revalidatiearts.
Hij was niet blij met mijn uit de kom schietende gewrichten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:14

Hoe gaat het met iedereen?

Heeft er een wonder plaatsgevonden en is iedereen klachtenvrij?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:38

was t maar waar Nagelbijten / Gniffelen
mijn hand is wel goed aan het genezen Haha!
en hoe is het met jou?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:23

Mijn rechterachillespees is nog steeds (ruim 3,5 week) dik.
Ben verder erg benieuwd wat de revalidatiearts donderdag gaat zeggen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:29

luuntje schreef:
Hoe gaat het met iedereen?

Heeft er een wonder plaatsgevonden en is iedereen klachtenvrij?

Nou.... om heel eerlijk te zijn Haha!
Ben nauwelijks moe, ben behoorlijk energiek. Heb ook eigenlijk geen pijnlijke plaatsen en klachten op dit moment. Heb alleen van het weekend iets teveel gedaan waardoor ik mijn polsen wat voel, maar daar houdt het op.
Dus ja, alles positief hier op het moment Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:18

Ik meld me hier ook even.
Ik heb niet alle bladzijdes gelezen, maar hoop het vanaf hier jullie verhalen te kunnen volgen.
Bij mij is dit (nog) niet geconstateerd.
Al heb ik wel alle klachten die op de reuma site vermeld worden.
Nu is er gister bloed afgenomen en ( ook al weet ik dat daar niks uit komt) waarvan ik morgen de uitslag van krijg.
En op eigen aandringen mag ik 'shoppen' ( zoals de huisarts het noemt) in het ziekenhuis.
Hij ziet het nut er niet van in. En moet van hem me eigenlijk neerleggen bij het feit dat er niks uit het bloed komt, ik ook niks heb wat een naampje heeft.
Hij vindt spierreuma een vergaarbak van 'vage klachen'
Nu sta ik erop om doorverwezen te worden naar de reumatoloog.
Ik hoop dat ik hier wat kan lezen van jullie ervaringen, hoe en wanneer het geconstateerd is en hoe jullie ermee om gaan

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:22

@liesje23:
Heb je net pm gesturd met hoop info, hoop dat je er wat aan hebt.

Als je idd al mag shoppen in ziekenhuis zou ik me zeke rlaten doorverwijzen naar een reumatoloog. Deze weten vaak toch het meeste over dit ziektebeeld. Mocht blijken dat het dit niet is, weten ze vaak wel hoe verder of wat het wel kan zijn. Althans dat is mijn ervaring met reumatologen;-)!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:06

Bij mij is vorige week bloed afgenomen, nieren, lever, suiker ed was allemaal goed. Morgen kan ik bellen voor de reumatesten. Ben benieuwd, verwacht ook niet dat daar iets uit komt, maar ja...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:01

Zo te lezen wordt het morgen een medisch dagje voor een aantal bokkers.
Iedereen heel veel sterkte.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:10

bedankt luuntje.

Ik las op dit topic dat er ook reumatologen zijn die fibromyalgie niet echt willen herkennen.
Hebben jullie nog voorkeur, goede en/of slechte ervaringen met een bepaald ziekenhuis?

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:25

hallo, ik heb een vraagje... Ik heb hier niet alle pagina's gelezen, maar ik heb toevallig net gekeken op de site met de klachten.
Ik heb net stukje geschreven in het topic over spanningshoofdpijn of migraine. En ik zal het stukje hier ook neerzetten, om jullie te vragen of dit eventueel ook te maken kan hebben met deze aandoening fybromyalgi... Ik probeer er gewoon echt achter te komen wat ik nou heb! Ik heb al anderhalf jaar fysio achter de rug en nog steeds heb ik deze klachten!!

Ik heb al zo'n 4 jaar last van hoofdpijn, dit had ik dus op een gegeven momente ELKE DAG... Het begon ongeveer vanaf mijn 16e. Pas in 2005 ben ik naar een dokter gegaan, want het werd zo verschrikkelijk erg dat ik jankend van de pijn op de bank zat en toen kon ik echt niets meer. Ik merkte ineens dat het ook vanuit mijn nek kwam. Ik ging naar een spoed dokter en hij constateerde dat ik een cervicaal syndroom had. Dit had hij gecontstateerd door te drukken op de spieren op mijn borst/bovenrug/schouderbladen/nek, dit deed verschrikkelijk pijn. Het kwam er dus opneer dat die spieren en zenuwen bekneld zaten en dat ik daardoor via mijn nek zo'n verschrikkelijke hoofdpijn kreeg. Ik werd meteen doorverwezen naar de fysio. (in 2005 dus)
Ik werd gemasseerd en voelde me daardoor wel soepeler, maar de pijn werd niet veel minder. Ik kon een tijd lang niet eens meer slapen van de pijn in mijn nek en hoofd, ik lag alleen maar te janken in bed door de pijn. Allerlei kussen geprobeerd, noem maar op.
Toen moest ik de fysio gaan combineren met mensendieck, ik moest oefeningen doen om mijn nek spieren aan te sterken. Hierdoor werd de pijn wel ietsjes minder, maar nog steeds heb ik regelmatig last. Ik besloot eind 2006/2007 om de behandelingen af te bouwen en te stoppen om te kijken hoe het gaat. Maar toch heb ik regelmatig last. De fysio gaf aan dat 12 behandelingen inprincipe voldoende moesten zijn. Nou reken maar uit, 2 keer per week zo'n anderhalf jaar lang naar de fysio. Gelukkig ben ik goed verzekerd!!!! Ook de fysio gaf aan dat het ook spannings hoofdpijn kan zijn, de klachten komen ook overeen. Maar het kan inmiddels van alles zijn... Ik heb namelijk toen ik 15 was een ongeluk gehad met de fiets. Ik was op mijn vakantie adres en daar was ik over de kop geslagen en met mijn gezicht op de weg gekomen. Mijn hoofd heeft dus heel die klap als eerste opgevangen. Ik bedacht mij dit vorige jaar en had gegevens opgevraagd bij de dokter die mij daar toen heeft behandeld. Mijn eigen huisarts bleek hier niets van geweten te hebben. Ik heb toen foto's laten maken in een ziekenhuis en nu blijkt dat er in mijn middelste nekwervel een lichte kromming zit. Maar ze weten niet zeker of het door die klap geweest is, of dat ik dit al van nature heb. Dus daar kom ik nog niks verder mee! Ik bleek ook twee halsribben te hebben, die blijkt ook niet iedereen te hebben. Dat zijn dus twee kleine extra ribben. Het zou volgens de fysio misschien kunnen dat er door die extra ribben ook spieren of zenuwen knellen, maar die kans leek hem erg klein. Ik ben zelf ook zwaar gebouwd, ik moet zo en zo op mijn houding letten, vooral tijdens mijn werk, ik moet goed op mijn matras en kussen letten, die moet ik in iedergeval gaan vervangen... Ik ben van plan om binnenkort weer terug te gaan naar de fysio, want ik heb er gelukkig niet elke dag meer last van, maar wel nog steeds zeer regelmatig, eigenlijk elke week wel. Ik ben nu 20 en dus al 4 jaar verder... Ik wil dit echt uitgezocht hebben, ik ben nog zo jong en ik ben geen type dat ziek thuis zit!!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:16

Zo te lezen heb je het niet makkelijk Michelle.
Altijd hoofdpijn hebben is afschuwlijk.
Ik heb het ook een paar jaar gehad en bij mij lag het aan mijn nekspieren die in de knoop zaten. Dit is toen door fysiotherapie verholpen.

Persoonlijk denk ik niet dat jouw klachten met fibro te maken hebben. Wel ben ik van mening dat het uitgezocht moet worden.
Zo kan je niet fijn leven.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:25

@ michell, sterkte Ach gut

Net gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek. Alles is goed, heb alleen een bezinking van 14 die 10 moet zijn.
De assistente zag staan dat er nav het bloedonderzoek eventueel een doorverwijzing zou volgen naar een internist of reumatoloog.
Echter niet als er niks zou uitkomen, wat bij mij nu het geval is. Ik kan de dokter morgenmiddag terugbellen.
Aan haar verteld dat ik wel graag doorverwezen wil worden.
Zij antwoord mij dat dat niet zomaar kan en de dokter wel met een verhaal moet komen waarom ie mij doorstuurd.
Ja, zeg, heb ik daar van de week voor jan met de korte achternaam ( om het maar netjes te zeggen) een half uur mn verhaal zitten te doen.... Gestoord
Ik vertel haar dat ik de klachten heb die bij fibromyalgie voorkomen en dat ik eis dat ik doorverwezen wordt naar een reumatoloog...
Daar schrikt ze volgens mij van... ik mag morgenochtend terug bellen... Clown

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:49

Goed zo Liesje23.
Laat je niet zomaar wegsturen.
Maar je bezinking is niet goed. Wat houdt dat in?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:52

zo liesje, knap van je, ik moest al mijn moed bij elkaar schrapen, maar gelukkig ws de huisarts het met me eens, en vond het nu tijd worden om eens naar de reumatoloog te gaan

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:16

Hopelijk wordt je nu ook doorgestuurt liesje23!

Ik heb trouwens gelaggen vandaag zeg Nagelbijten / Gniffelen Kon de verwijsbrief ophalen voor de reumatoloog. Dus ik zo nieuwschierig als ik ben even lezen wat er op staat.

Wat denk je Bloos! staat er dat ik klachten heb sinds paar maanden die ontstaan zijn na een verkoudheid ROFL
En dat terwijl ik tegen die man heb lopen vertellen dat ik er al eigenlijk heel m'n leven last van had, en hij ook nog in zijn computer al die gevallen ging bekijken.

Agja ben gelukkig doorverwezen en ga dinsdag de reumatoloog wel even uitleggen hoe het nu echt zit Nagelbijten / Gniffelen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:18

luuntje schreef:
Goed zo Liesje23.
Laat je niet zomaar wegsturen.
Maar je bezinking is niet goed. Wat houdt dat in?

Dat zou een ontstekinkje kunnen zijn in mn lichaam.

Maar niet verontrustend... En dat houdt weer in niet voldoende om me door te sturen voor gewone reuma.. maar ja, die klachten heb ik ook niet Clown
Ik vraag me af hoe mijn huisarts aan zn titel komt, gekregen bij een pakje boter vrees ik.. Nagelbijten / Gniffelen

@ misstoseland, fijn dat jou huisarts wel achter je stond. Scheelt denk ik een hoop frustratie.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:19

Thats_Me schreef:
Hopelijk wordt je nu ook doorgestuurt liesje23!

Ik heb trouwens gelaggen vandaag zeg Nagelbijten / Gniffelen Kon de verwijsbrief ophalen voor de reumatoloog. Dus ik zo nieuwschierig als ik ben even lezen wat er op staat.

Wat denk je Bloos! staat er dat ik klachten heb sinds paar maanden die ontstaan zijn na een verkoudheid ROFL
En dat terwijl ik tegen die man heb lopen vertellen dat ik er al eigenlijk heel m'n leven last van had, en hij ook nog in zijn computer al die gevallen ging bekijken.

Agja ben gelukkig doorverwezen en ga dinsdag de reumatoloog wel even uitleggen hoe het nu echt zit Nagelbijten / Gniffelen

ach, dan hebben ze samen een pakje boter gekocht denk ik...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:45

Hihi wat zullen er veel pakjes boter verkocht zijn.

De revalidatiearts wist vanmiddag niet wat hij met mij aanmoest Bloos .
Ik heb hem een A4 tje met al mijn klachten en symptomen gegeven.
Plus zelf gemaakte foto's van ontstoken gewrichten.

Na een paar keer flink in mijn pijnlijke (en dikke) achillespees te hebben geknepen
vond hij dat er verdere onderzoeken nodig waren Slapen .

Hij denkt aan een bindweefselziekte (ehler-danlos).
Op 6 juli wordt er een echo gemaakt van mijn achillespees.
Op vrijdag de 13e belt hij mij de uitslag door.
En op 30 juli ga ik de reumatoloog weer lastig vallen voor verder onderzoek inzake
dat bindweefselgebeuren.

Ben blij dat ik niet op vakantie ga Haha! .

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:58

Bedankt voor de steun! Ik vergeet trouwens te zeggen dat ik heel af en toe ook last heb gehad van spieren in mijn armen. Dit was echt een onbeschrijvelijke stervende pijn, kon ik ook wel van janken. Ik heb het nu de laatste tijd niet meer, ik kreeg het heel soms echt een halve dag lang. Ik heb het tot nu toe maar enkele keren gehad, al een paar maanden niet meer.
Persoonlijk dacht ik dat het door de computer kwam. Omdat ik nogal vaak en snel tik op de pc. Maar ik weet het echt niet meer.... Ik ga in iedergeval binnenkort echt weer initiatief nemen.

LUUNTJE, mag ik vragen hoelang jij voor je nek onder behandeling geweest bent van de fysio? En waar bestonden die behandelingen uit? Alleen massage/kneden?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:49

Durf niet te zeggen hoeveel behandelingen ik toen heb gehad.
Het is bijna 15 jaar geleden.

Maar het bestond uit kneden en rekken/strekken + warmte op mijn spieren.
Nog steeds heb ik af en toe last van knopen in mijn schouder/nekspieren. Van mijn huidige fysio heb ik oefeningen gekregen om mijn spieren op te rekken en de knopen eruit te halen.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:22

ok, nou ik ga toch echt maar weer naar een fysio. Zal een andere moeten kiezen want ik werk er nu verder vandaan... Misschien heeft de nieuwe fysio wel een andere gedachte hierover... Wie weet...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:18

we hebben een nieuwe trap thuis
en de treden zijn hoger Scheve mond
kom moeilijker boven Nagelbijten / Gniffelen