Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Choiix schreef:Goed bezig KimD!
Ik ben een beetje tegen de limiet van m'n lichaam aangelopen denk ik. Zat structureel rond de 1200kcal op rustige dagen en 1500-1600 op sportdagen maar dat heeft denk ik geresulteerd in het feit dat ik op een haar na niet flauwgevallen ben in de sauna gisteren.
Nu op -18,8. De laatste kilo's naar de 100 moeten maar wat langzamer gaan, ik wacht nu toch al lang genoeg met leren rijden haha. Begin donderdag met PT+voedingsadvies en moet me daarbij aan 2000kcal per dag houden. Ben benieuwd of ik dan helemaal stil val of niet.

Celebi schreef:Choiix schreef:Goed bezig KimD!
Ik ben een beetje tegen de limiet van m'n lichaam aangelopen denk ik. Zat structureel rond de 1200kcal op rustige dagen en 1500-1600 op sportdagen maar dat heeft denk ik geresulteerd in het feit dat ik op een haar na niet flauwgevallen ben in de sauna gisteren.
Nu op -18,8. De laatste kilo's naar de 100 moeten maar wat langzamer gaan, ik wacht nu toch al lang genoeg met leren rijden haha. Begin donderdag met PT+voedingsadvies en moet me daarbij aan 2000kcal per dag houden. Ben benieuwd of ik dan helemaal stil val of niet.
Enig idee wat je BMR is? Volgens berekeningen online en via mijn smartwatch kom ik op ongeveer 1200-1300 uit en ik ben maar 1.59. 1200 zou voor mij inderdaad betekenen dat ik echt mezelf uithonger.
Nyaleti schreef:40 eieren per week? Hoe dan![]()
Ik heb een vreemde relatie met ei. Ik vind een rauw ei echt zo ontzettend goor (dus ook het breken van het ei en dat het dan aan m'n vingers zit en zo rauw in de pan..) dan ga ik na denken wat het nou eigenlijk is en ...![]()
Irritant want een gebakken ei vind ik heel lekker
Gezond ja of nee, als jij verder gezond eet dan kun je beter 4 eieren per dag eten dan 2 eieren en iets ultra bewerkt of koekjes ofzo.
-
Ik ben echt aangekomen de laatste tijd en vind het vreselijk. Weinig kunnen bewegen doordat m'n lijf niet mee werkt en een kantoorbaan, dat tikt wel snel aan.
Eetswitches vind ik moeilijk. Heb nu veel soep in de vriezer liggen maar het vult niet voldoende dus smiddags toch weer meer snacken. Vind het lastig om nog handige recepten (mealprep) te verzinnen die voldoende vullen.
Kun je de soep nog vullen met volkoren pasta of pulled chicken? Ik kook soms 100 gram kipfilet en gooi er dat in voor een bite of snij kipfilet broodbeleg in reepjes voor erin. Of paar eetlepels cottage cheese erdoorheen.
Choiix schreef:Goed bezig KimD!

Celebi schreef:Weet je zeker dat 2172 je BMR was en niet je BMR+beweging? Je BMR is echt puur wat je lichaam nodig heeft om te overleven: spieren voor ademhaling en hartslag gebruiken en celgroei enzovoorts.
Dus onder je BMR eten is vrij ongezond omdat je lichaam dan niet voldoende binnen krijgt om je überhaupt overeind te houden zonder extra beweging/inspanning die je op een dag zou doen.
Zal er verder niet meer te veel op ingaan hoor. Kan ook helemaal niks zeggen wat voor een ander gezond is of niet, maar wilde dit graag wel even aangeven omdat die 1200 calorieën echt bizar laag klonk en ik je daar graag voor wilde behoeden.
Eleeke schreef:Als je weinig beweegt ( zeg maar ,vele in huis weinig wandleen wel de gewone dingen doen , tafel dekken, de was, koken etc ) dan verbruiken de meeste mensen : BMR x 1,4 . Om gezond af te vallen gebruik je dan BMRx1,4 - 500 kcal als dagelijkse hoeveelheid kcal.
Celebi schreef:Eleeke schreef:Als je weinig beweegt ( zeg maar ,vele in huis weinig wandleen wel de gewone dingen doen , tafel dekken, de was, koken etc ) dan verbruiken de meeste mensen : BMR x 1,4 . Om gezond af te vallen gebruik je dan BMRx1,4 - 500 kcal als dagelijkse hoeveelheid kcal.
Dit klopt niet toch? Mijn BMR zou 1250 zijn. Keer 1,4 is dat 1750. Min 500 is dan weer 1250. Mijn BMR en de calorieën om gezond af te kunnen vallen kunnen niet hetzelfde zijn.
Celebi schreef:Als ik het goed heb begrepen is BMR gewoon puur de calorieën die je lichaam nodig heeft om alleen te leven en dus om bepaalde spieren te gebruiken voor ademhaling bijvoorbeeld en celgroei (haar/nagels).
Om op gewicht te blijven eet je idealiter ongeveer je BMR + wat je verbrand aan beweging. De dag zittend doorkomen en af en toe naar de koelkast of wc lopen is al beweging, alleen heel weinig natuurlijk.
Om af te vallen moet je BMR + beweging - een beetje doen. Om aan te komen is het BMR + beweging + een beetje.
Klinkt dat simpel?
@Eleeke klopt ik ben maar 1.59 en inderdaad daardoor ook niet heel zwaar. Ik pas nog op een D ponytje zegmaar, maar wel maar net, vandaar het willen afvallen. Maar het lijkt me dan toch niet dat BMR x 1,4 - 500 een logische berekening is als dat voor een lagere BMR al niet meer kloppend is. Die -500 zal voor een hoger BMI vast wel kloppen, maar als ik die berekening zou aanhouden ga ik op termijn wel dood.
Celebi schreef:Als ik het goed heb begrepen is BMR gewoon puur de calorieën die je lichaam nodig heeft om alleen te leven en dus om bepaalde spieren te gebruiken voor ademhaling bijvoorbeeld en celgroei (haar/nagels).
Om op gewicht te blijven eet je idealiter ongeveer je BMR + wat je verbrand aan beweging. De dag zittend doorkomen en af en toe naar de koelkast of wc lopen is al beweging, alleen heel weinig natuurlijk.
Om af te vallen moet je BMR + beweging - een beetje doen. Om aan te komen is het BMR + beweging + een beetje.
Klinkt dat simpel?
@Eleeke klopt ik ben maar 1.59 en inderdaad daardoor ook niet heel zwaar. Ik pas nog op een D ponytje zegmaar, maar wel maar net, vandaar het willen afvallen. Maar het lijkt me dan toch niet dat BMR x 1,4 - 500 een logische berekening is als dat voor een lagere BMR al niet meer kloppend is. Die -500 zal voor een hoger BMI vast wel kloppen, maar als ik die berekening zou aanhouden ga ik op termijn wel dood.