GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:11

Wat super!

Ik sta nu op -6.4kg, donderdagavond de 4e spuit gezet.
Vannacht werd ik ineens wakker van flinke buikpijn, hele buik stak/borrelde/voelde strak gespannen aan. Heb er zeker een uur door wakker gelegen. Gelukkig nu geen last meer.

Polar

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:24

Dat heb ik ook weleens gehad.
Bij mij komt dan omdat ik dan toch net iets teveel heb gegeten.
Teveel heel relatief gezien, niet dat je per se teveel hebt gegeten onder normale omstandigheden.
Het is best een naar gevoel.

Ik vind het ontzettend knap hoe jullie allemaal afvallen! _/-\o_

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:34

Net even gewogen en weeg 78,8 kilo nu. Dus het daalt maar langzaam. Terwijl ik best goed bezig ben geweest met eten. Maar ach zolang het daalt is het goed :j start gewicht van eerste ozempic dag was 81,55 kilo op 15-3-2025

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:43

Precies, de trend is in ieder geval wel de goede kant op :j
En als je niet te snel gaat ook minder kans op los vel heb ik weleens begrepen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:16

Ja dat inderdaad. Beter langzaam afvallen dan te snel, in ieder geval qua percentage. Als je bijv 150 weegt is het logisch dat je meer verliest, ik heb wel overgewicht maar niet dat ik verwachte dat ik 10 kilo in de eerste 2 maanden kwijt te zijn :Y)

Kan je uit die 0,5mg pen ook nog een extra dosis krijgen trouwens?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:18

vanmorgen de 4e prik gezet. Stand na 3 weken is -3,25. Gisteren teveel gegeten, dus weer even een pas op de plaats maken. Niet makkelijk met pasen en die chocolade eitjes. Maar waar ik er eerst van bleef eten, heb ik er nu na 3 wel genoeg van. Normaal gesproken kwam ik nu op een punt waarbij ik de handdoek in de ring zou gooien en weer begon te snacken, maar het is nu echt zoveel makkelijker.
Waar ik wel van baal is dat ik niks kan met die klotearm. Mijn beweging moet ik dan echt uit wandelen halen, maar ben niet echt een wandelaar...

Maar als ik zo doorga en gemiddeld een kilo per week afval, ben ik blij

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:32

Hoe gaat het met je herstel Setteli?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:34

Rennie89 schreef:
Ja dat inderdaad. Beter langzaam afvallen dan te snel, in ieder geval qua percentage. Als je bijv 150 weegt is het logisch dat je meer verliest, ik heb wel overgewicht maar niet dat ik verwachte dat ik 10 kilo in de eerste 2 maanden kwijt te zijn :Y)

Kan je uit die 0,5mg pen ook nog een extra dosis krijgen trouwens?

Ik ga het wel proberen. Zal vast nog wel meer inzitten dan die 4 x 0.5 mg. Maar dan merk je snel genoeg. Als het goed is kan je dan ook niet meer verder draaien als hij leeg is. En je ziet in het venster dat hij leeg is.

Wat gaat iedereen goed zeg! Top.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:35

opisop_shop schreef:
Hoe gaat het met je herstel Setteli?

mwoah, houdt niet over. Ik probeer wel iets te doen, maar had gisteren best pijn. Ik ben al blij dat ik mezelf nu kan aan- en uitkleden en zelf kan douchen. Al wil mijn vriend overal mee helpen hoor, maar ik vind het verschrikkelijk dat ik zo afhankelijk ben en alles moet vragen. Donderdag naar de orthopeed en dan weet ik meer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 23:40

Bij m'n schoonouders gegeten ivm Pasen, had twee kleine bordjes en een toetje. Was erg lekker, nu last van maagzuur. Iets te veel/te vet gegeten ben ik bang. Gelukkig valt het mee.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 14:00

Rennie89 schreef:
Net even gewogen en weeg 78,8 kilo nu. Dus het daalt maar langzaam. Terwijl ik best goed bezig ben geweest met eten. Maar ach zolang het daalt is het goed :j start gewicht van eerste ozempic dag was 81,55 kilo op 15-3-2025

Iedereen heeft een andere stofwisseling, moment van wegen maakt ook nogal wat uit blijkbaar.
Beter in de ochtend wegen zegt men.

Setteli schreef:
vanmorgen de 4e prik gezet. Stand na 3 weken is -3,25. Gisteren teveel gegeten, dus weer even een pas op de plaats maken. Niet makkelijk met pasen en die chocolade eitjes. Maar waar ik er eerst van bleef eten, heb ik er nu na 3 wel genoeg van. Normaal gesproken kwam ik nu op een punt waarbij ik de handdoek in de ring zou gooien en weer begon te snacken, maar het is nu echt zoveel makkelijker.
Waar ik wel van baal is dat ik niks kan met die klotearm. Mijn beweging moet ik dan echt uit wandelen halen, maar ben niet echt een wandelaar...

Maar als ik zo doorga en gemiddeld een kilo per week afval, ben ik blij

Afvallen schijnt echt 80 procent voeding te zijn.
Wij hebben dit jaar echt voor het eerst geen enkel paaseitje (behalve gekookte eieren) in huis gehaald.
Wat er niet is kunnen we ook niet opeten, ik weet anders goed hoe het gaat :o
Wandelen is al beter dan niets doen, vanwege allerlei blessures kan ik ook niet veel meer dan dat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 14:24

Mijn man en kinderen mopperen af en toe wat omdat er niks in huis komt :')
Hier inderdaad ook geen paaseieren gekocht, alleen voor beide kinderen een chocolade haas.
Hoewel ik moet zeggen dat ik er geen moeite mee heb dat mijn man savonds naast mij op de bank af en toe een handje chips eet ofzo terwijl ik op mijn geroosterde zonnebloempitten knabbel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:12

Ik neem ‘s avonds niks meer. Totaal geen behoefte aan. Ik eet rond 18 uur voor het laatst. En dan de volgende dag rond 12 uur weer. Dus eigenlijk eet ik 18 uur niet en 2 x binnen die overgebleven 6 uur. Maar dat is niet iets wat ik ben gaan doen door de medicatie. Dat deed ik eigenlijk al. Al nam ik soms ‘s avonds nog wel wat zoet en die behoefte is nu weg. Ontbijten doe ik al heel lang niet meer.

Sinds een paar jaar lees ik dat dit een hippe naam heeft, intermittent fasting en dat het gezond schijnt te zijn. Geen idee maar ik doe het al jaren zo. En nu dus met minder inname en betere keuzes.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:26

Ik knabbel savonds nog wel wat. Ontbijten doe ik rond 9:30

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:22

Vroeger deed ik altijd aan intermitterend fasting. Tussen de middag at ik warm en rond 16:00 nog een broodje. In de avond reed ik 1 a 2 paarden. Ik heb nooit met een volle buik willen rijden. Had ook altijd hetzelfde gewicht. Was eigenlijk de hele dag ik beweging.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:03

Vandaag even een slechte dag. Erg misselijk en erge hoofdpijn. Moet mij forceren om te drinken en eten gaat ook maar moeizaam… moet wel echt even boodschappen doen maar pfff… ik voel mij echt beroerd…

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:36

Oh wat balen Rennie, hopelijk morgen weer fit!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:37

Heeft iemand hier al meer beeld over wat als je je streefgewicht hebt bereikt? Ik lees veel 'dat zie ik dan wel', maar hier toch wel wat zorg of je dan straks niet slechter af bent. Bijv dat je helemaal de knop niet meer kunt omzetten om 'normaal' te eten en daardoor ontzettend gaat jojo'en. Ik ben bang voor spijt. Het voelt een beetje als een leven voor en na Ozempic. Je weet opeens hoe het is om geen trek te hebben enzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:37

Spijt dat je eraan bent begonnen bedoel je?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:58

Ik zit bijna op mijn streefgewicht. Denk nog een maandje. Wat ik begrepen heb is het dan proberen om op gewicht te blijven. Doseringen met een grotere interval of lager. Of je blijft op de huidige dosering. Ik gebruik het nu bijna een half jaar. Ik eet toch wel redelijk normaal. 3x daags, niet te veel en verantwoordelijke dingen. Voldoende proteïne en vezels. Maar daarbij eet ik ook wel eens een koekje ( niet meer een heel pak), of een ijsje (ook niet meer een heel pak). Ik ben gemiddeld een halve kg per week afgevallen. 2x stil gestaan qua afvallen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en blijft. Ben er niet meer zo mee bezig. Ik eet mijn maaltijden en tussendoor niet.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:18

yes, ik zag vanmorgen een 6 als 1e cijfer *\o/* 69,9 :D
Echt heel blij mee. Totaal nu 4,1 eraf

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 09:40

Lekker joh, goed bezig! Ik had precies hetzelfde van de week alleen met een 7. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik die voor het laatst (als eerste cijfer) gezien heb. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:07

Ladyson schreef:
Heeft iemand hier al meer beeld over wat als je je streefgewicht hebt bereikt? Ik lees veel 'dat zie ik dan wel', maar hier toch wel wat zorg of je dan straks niet slechter af bent. Bijv dat je helemaal de knop niet meer kunt omzetten om 'normaal' te eten en daardoor ontzettend gaat jojo'en. Ik ben bang voor spijt. Het voelt een beetje als een leven voor en na Ozempic. Je weet opeens hoe het is om geen trek te hebben enzo.

Daarom doe ik het via een kliniek. Ik krijg hier begeleiding bij.
Mijn half jaar traject heb ik verlengd met nog een half jaar. Dus heb ik tot december 2025 hulp van een arts en een coach. Ik ga er van uit dat ik dan ook in het "afkicken" hulp krijg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:28

Setteli schreef:
yes, ik zag vanmorgen een 6 als 1e cijfer *\o/* 69,9 :D
Echt heel blij mee. Totaal nu 4,1 eraf

Oeh wat voelt dat heerlijk zeg als je onder de 70 zit *\o/* netjes!

Voor mij nog eventjes wachten. Heb gisteren wel erg weinig gegeten, halve avocado (andere helft was bruin :') ), anderhalf eitje, hipro drankje, Unox pompoensoep met 150gr kipfilet. Hopelijk gaat het vandaag wat beter met misselijkheid.

Wel mijzelf gewogen, zit nu op 77,8kg

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:50

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van bijwerkingen. Alleen heb ik het heel koud, alsof ik constant kippenvel heb (of een omgekeerde opvlieger :') ). Maar geen misselijkheid ofzo.