Telpeva schreef:Nee ik snap ze niet. Zij kunnen blijkbaar nog en dat willen ze vasthouden, logisch want dat wou ik ook. Iedereen, denk ik. Ze zijn BANG om kopje onder te gaan, en ze spartelen ook al en ja dat is naar (been there done that). Maar zij gaan nog niet kopje onder. Om dan lelijk te reageren naar mensen die werkelijk kopje onder zijn gegaan en dus wel in de volle oliebol terecht zijn gekomen (dat waar zij zelf zo bang voor zijn), nee dat snap ik dus niet.
Uitvallen is geen reddingsboei, uitvallen is daadwerkelijk kopje onder gaan.
Het is ook niet alsof ik niet financieel aan de grond zit, ik geen rekeningen heb die ook betaald moeten worden, ik geen gezeik had met instanties. Dat is niet enkel weggelegd voor mensen die angst hebben dat ze hetzelfde kan gaan overkomen als dat wat ik al mee maak. Mijn leven zoals het was is voorbij, hoe is dat een reddingsboei?
Niet meer persé omdat ze nog kúnnen... Het kan ook zomaar een state of mind zijn dat ze denken niet ànders te kunnen terwijl hun lijf eigenlijk écht niet meer kan... De geest is een raar instrument namelijk...
Die kan je dingen wijs maken en je lijf doen voorbij hollen terwijl het allemaal anders zou moeten...