De gynaecologen zagen geen reden om geen stuitbevalling te doen. Dat gaf mij ook veel vertrouwen, dat zij geen enkele twijfel hadden. Baby lag ook in de meest gunstige stuitligging. Het was belangrijk dat de ontsluiting en persfase gewoon vlot verlopen en gelukkig gebeurde dat.
Er werd wel preventief een knip gezet, dat doen ze wel standaard.
@joanieke, ik vond het fijn dat ik normaal mocht bevallen, keizersnee had echt niet m’n voorkeur. Nu was het wel met een inleiding wat ik ook liever niet had van te voren, maar is me ook niet tegengevallen nu gelukkig. En ook noodzakelijk geweest door de medische reden
@solleke
Ewout mocht tegelijk met ons mee naar huis. Als ik geen HELLP had gehad, mochten we ook eerder naar huis. Maar daarmee houden ze standaard 48 uur blijven aan

Je hebt nog lang door gedaan!! Gelukkig vorige week de meeste klusjes al afgerond. Dan kun je er nu ook een beetje aan toegeven dat het allemaal zwaarder wordt. Gek hè dat als je maar doorgaat dat het prima is, maar dat als je dan in de rust komt. Dat je lijf denkt: zo nu vind ik het wel goed. Maar proberen aan toe te geven en wie weet komt de kleine wat eerder.
. Scheelt dat we nog veel van ons eerste zoontje hebben, maar die was wel midden in de zomer geboren.
dus daarna gewoon weer lekker aan de slag gegaan nu het buiten nog mooi weer is en veel werk verzet, met manlief twee bomen weggehaald (waren eerder half omgewaaid), gezaagd en versnippert. Hooihuis gebouwd waar een grote hooibaal in past, scheelt straks voor verzorger veel werk als ik de paarden niet kan doen. En bak en wei gesleept. Ik voel me totaal niet zwanger gelukkig, baby is ook ver ingedaald merk ik, dat scheelt heel veel. Morgen 38 weken precies en weer APK bij de verloskundige. 

. Hier ook een combi van nieuw en gekregen/vinted.
Slaap goed, de slijmprop verloren paar dagen terug, oefenweeën af en toe, lage rugpijn, compleet ingedaalde (en met het hoofdje vast) baby, dunne ontlasting.. Ben nu 38+4, dus "al" twee dagen later dan toen onze dochter geboren werd. Echoscopiste zei dat je met een tweede meestal wat meer richting uitgerekende datum gaat, dus die verwachtte rond 39 weken. Ik ben heel benieuwd.. laat maar komen
Verder gelukkig nog steeds fit, maar durf niet zo ver meer van huis nu dus dat is wel een beetje jammer.