Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:04

Ha ha Marlies , het is idd nooit goed .
Maar vandaag heb ik wel “het voorjaar komt “gevoel. Ik krijg daar echt energie van . *\o/*
De winter en donkere dagen is niet echt aan mij besteed .

@Thami , zijwind is idd killing .
Vooral als het ook nog eens windstoten zijn .

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:16

Ja het was vies koud qua wind maar het zonnetje was zalig. Ik klaag niet!
Heerlijk rondje Sallandse Heuvelrug gedaan op de mtb. Beetje combinatie van routes. Was fijn!

Laat de lente maar komen hoor!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:25

Ik had een korte run vandaag , vond het heerlijk buiten .
Op de terug weg wel wind op mijn snuitje _O-

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:56

Zo fijn die kou uit de lucht! Heerlijk rondje bos gedaan dus ook geen last van eventuele wind. Paden zijn nog mooi droog dus het was echt genieten!
Heb best wat uren staan de komende dagen dus hoop dat het meevalt met de voorspelde regen. Zondag een rondje klimmen met de club, die komen ook langzaam weer naar buiten :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 13:16

Ik stond vanmorgen (voor de zoveelste keer) klaar om een rondje te gaan fietsen toen het begon te hozen. Helaas weer boven op zolder moeten fietsen ;( . Ik had voor zaterdag ook goede plannen, maar de weerberichten zijn wel heel nat voor deze regio. Ik had er zo op gehoopt dat ik met een graad of 12 lekker kon rondfietsen.

Voordeel is wel dat ik 2 stevige Zwift trainingen heb kunnen doen.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:11

Aaahhh dat is echt frustrerend Maaike. Ik had geluk deze x, zelfs wat zon!
Zaterdag hier ook regen voorspeld, hoop dat ik even tussen de buien door kan

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:46

maaikemuis schreef:
Voordeel is wel dat ik 2 stevige Zwift trainingen heb kunnen doen.

Daar word je niet slechter van :D

Zaterdag is hier idd regen voorspeld , en voor zondag vooralsnog zon/bewolkt en 14 graden *\o/*
Fingers crossed dat het zo blijft .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:36

Zou het nog droog worden vandaag.. gisteren was het echt genieten, zelfs in korte broek gefietst!
Heb vandaag ook twee uur op de planning staan, hoop dat het straks even droog is.
Wat zijn jullie fiets plannen voor dit weekend?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:07

Ik vandaag nog een uurtje lopen gepland staan .
Morgen fietsen en eventueel sportschool en sauna.
Hier is het droog ?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:39

Ik twijfelde gisteren of ik wel moest gaan fietsen, maar toch gegaan. En blij dat ik er mee ben…. Hier af en aan regen, net een uurtje droog maar er komen alweer donkere luchten aan.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:59

Time2Tri schreef:
Ik vandaag nog een uurtje lopen gepland staan .
Morgen fietsen en eventueel sportschool en sauna.
Hier is het droog ?

Ja ik ben ook gegaan en idd net de twee droge uurtjes meegepikt, nu regent het weer. Moet nog wel uitmesten zo :(

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:54

Ik ben lekker op de bank gebleven , schuif mijn training naar morgen .
Ben al een paar dagen aan het hoesten -O-
Maar deze week is relatieve rustweek , dus de timing was goed .

Ik zag idd dat je was fietsen ( Strava )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:22

Jullie zijn allemaal lekker bezig!
Ik moet echt weer gaan fietsen, maar gewoon druk of slecht weer.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:47

Ik heb eind vorige week en begin deze week een paar Zwift dingen gedaan, maar focus op het moment toch meer op hardlopen. Ik heb volgende week zondag een halve marathon waar ik een pr hoop te lopen, daarna ga ik weer met wat meer discipline de sporten verdelen. Dus terug naar 2 of liever 3 keer in de week fietsen, elke week minstens een keer zwemmen en minstens 2 keer hardlopen. Nu met het wisselvallige weer ga ik graag een rondje hardlopen als het zonnetje schijnt, maar daarmee wordt het fietsen een beetje weg geschoven als regenactiviteit. Komende weken dus maar weer wat discipline want ik heb wel wensen en doelen voor komend jaar en als ik eenmaal aan het fietsen ben geniet ik daar net zo goed van

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 22:13

Ik heb gisteren vol jaloezie iedereen op Strava gevolgd in korte broeken. Helaas zat ik op het werk…

En vandaag was de wereld nat en omdat ik geen zin had om 2+ uur op de Tacx te trainen ben ik naar het enige droge plekje in Nederland gegaan. Dus, fiets in de auto en 2 uur later heb ik Eucalypta uitgeladen in Roermond O:) . Ik had een heerlijk droge rit met zelfs een verdwaald zonnetje. Ik had zo’n behoefte aan frisse lucht! En ik heb de nieuwe velgen met 45 mm banden gelijk uit kunnen testen. Het wordt er best een stoer fietsje van dat overal lekker doorheen banjert.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:37

Zag het op Facebook Maaike, heerlijk! Fijn dat je het zo hebt kunnen doen en dat het zo goed is uitgepakt.

Imay, je kan niet alles tegelijk he. Dat fietsen lekker weer oppakken als je je hardloop doel hebt behaald.

Bikkels die toch zijn gegaan vandaag. Het was hier vies nat weer. Had gelukkig vandaag alleen stal doen en thuis poetsen op de planning. Helemaal prima, loop van de middag nog even wat onderhoud gedaan aan de mtb route Hellendoorn met mijn kerel.

Morgen Boombouw Bosmarathon mtb op het programma. Ga met een andere dame voor de 55km. Beetje getwijfeld om dan heen en terug op de fiets te gaan, maar dan kom ik op 80 en is even relaxed nabespreken niet een optie ivm afkoelen.
Dus met de auto en dan gewoon 55km fietsen en daarna tijd om even sociaal te doen ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:38

Goedemorgen allemaal :O

@Imay ; logisch dan dat de focus meer op het hardlopen ligt :j
Heel veel succes en ga voor je PR *\o/*

@Maaike ;ja wat een dag was de vrijdag {:} , helaas moest ik ook werken .
Wel stoer dat je even naar Roermond rijd .

Succes and enjoy vandaag Marlies .
Goede keuze lekker chill met de auto heen en terug gaan !

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 19:04

Was het leuk Marlies?!? Hopelijk heb je een mooie rit gehad. En voor iedereen die gisteren heeft kunnen genieten van het lekkere weer, ik hoop dat het heerlijk was.

Vandaag was een beetje D-Day voor mij en de reden dat ik gisteren een rustdag had ingelast. Ik ga beginnen met het trainen voor de Gravel 150 en ga daar hulp bij krijgen van de man die normaal triathleten traint (en die mijn bikefittinga doet). Echt super tof! Vandaag mocht ik mij melden met Eucalypta voor een test. Ik had haar speciaal helemaal gesopt, zodat ze er niet uitzag alsof ze door de blubber was getrokken. Een test, het klonk onheilspellend en dus had ik gisteren rustig aan gedaan. De test van een half uur iedere 5 minuten een blok fietsen met steeds 20 watt meer. Ik ben tot 220 watt gekomen en heb dat nog 1.30 vol weten te houden, maar toen kon ik niet meer.

Ik voel me best goed over het resultaat. Ik heb een nieuw FTP dat gestegen is naar 187 watt en wat vooral opviel is dat ik aeroob goed ben. Mijn omslagpunt ligt vrij hoog en tussen omslagpunt en maximale hartslag zit dan weer vrij weinig. Oftewel, op kracht valt verbetering te halen. Niet een heel verrassende uitslag, want als je naar mijn lijf kijkt dan snap ik het wel. Ik ben heel goed in activiteiten heel lang volhouden, maar qua spiermassa heb ik weinig en bouw ik weinig op. Eens kijken wat er mogelijk gaat zijn!

Enniehoe, lang stuk egopost van een blij iemand met midlife crisis achtste verschijnselen *\%/*

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:14

Echt leuk en spannend Maaike, ik was al ongeduldig aan het wachten op je verslag :)
Leuk ook dat je meteen uitleg hebt gekregen over de uitslag van de ftp test, en denk dat we nogal vergelijkbare sterktes/verbeterpunten hebben. Ben benieuwd hoe je coach dat gaat omzetten in een plan!
Werken jullie ook met TrainingPeaks?
En hoeveel uur/ dagen per week hoop je te kunnen trainen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 19:26

Ik kan straks inloggen op zijn eigen website waar mijn teainingsplan staat uitgewerkt. Ik ga 4 dagen fietsen, waarvan 2 dagen een lange(re) duurrit om afstand uit te breiden en 2 keer kort en dan focus op kracht en snelheid opbouwen. Daarnaast 2 keer per week krachttraining en ik mag nog een dag blijven klimmen. Dat wilde ik graag, want dat is iets waar ik veel plezier aan beleef.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:34

Wat gaaf Maaike! Mooie doelstelling ook. Ik vind het knap van je, want dat is wel intensief zoveel trainen. Ik ben al blij als ik de helft daarvan doe. :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:47

Super gaaf Maaike, en heel goed om iemand je te laten begeleiden naar zo'n doel.

Rit was pittig! Super goed georganiseerd en uiteindelijk top gefietst. Stuk op een zandpad vol tegen de wind in, ik kop moeten jagen. Tot ik een groepje mannen voor me zag wachten, bleek dat een deel van die groep bij ons in het wiel hing. Dus ff gevraagd of 1 van hun sterke mannen het kopwerk ff over kon nemen. Dat was super fijn, even uit de wind. Uiteindelijk paar kilometer bij hun in de groep gereden. Was best gezellig haha. Ze laten gaan toen we echt omhoog moesten, dat ging te gek.
Al met al geslaagde rit dus!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:58

Klinkt als een geslaagde rit Marlies! Hoe is de verhouding man/vrouw eigenlijk bij dat soort ritten?
Ik fiets bij een vrouwenclub en daardoor eigenlijk niet zo vaak met mannen, behalve mijn eigen dan :)

@maaike dat klinkt als een mooi schema! Doe je de interval trainingen dan binnen of ook buiten? Dat vond ik best puzzelen aan het begin, om goede rondjes te vinden waar je de blokjes zo goed mogelijk kan doen. Mijn trainer is super relaxed als dat niet helemaal lukt maar zelf baal ik er wel van dan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 07:27

Zeker afgelopen zondag een mooie dag gehad .
Eerst heerlijk gelopen , en zelfs nog effe gefietst buiten .

Ha ha @Maaike , niks mis met een ego post hoor .
Ik herken het wel , toen ik in 2020 met mijn coaching begon was ik ook helemaal hyper .
Het is ook super leuk , en motiverend .En vooral als je straks merkt dat je stapjes vooruit gaat . :j

Tof , genoten van je rit dus @Marlies .
Nog mooie foto,s van je gemaakt ?

Ik heb trouwens morgen twee VO2 max testen staan in Veenendaal .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:52

Thami, op de mtb is 95% man bij zulke ritten, zondag denk ik zo'n 90%, zei nog tegen mijn vriendin, opvallend veel vrouwen vandaag :P
Ach, als je het vriendelijk vraagt, mag je meestal wel ff in een wiel zitten, andersom gebeurt het ook, wij hebben soms ook (vaak wat oudere haha) mannen op sleeptouw.

Staan 1x in de pauze op de foto, dus niets bijzonders. Geen actie foto's dit keer.
Succes met je testen vandaag Time!