Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:24

Rompertjes om kruiken knopen ben ik (ook) niet bekend mee...

@Bellex: APK :') Rompers van de hema vallen normaal! Maar kleding valt inderdaad wijd en kort.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 10:31

Bellex schreef:
@Noeps, het pakje ook in 56 kopen is een meer omdat ik het langer wil kunnen aandoen dan als echte backup ja haha, maar dat hoeft mijn man niet te weten :')
Wat leuk dat je man de kleine heeft gevoeld!

@Empty inderdaad lekker Vinted! Ideaal

@Doubtless zo jij hebt de APK dus volgende week :') succes!

@Barbabientje valt Hema kort en wijd ja? Rompertjes ook?

@Maartje1990 begrijp ik dan goed dat jullie pakjes als kruikhoes gebruikten? Of om het pakje voor te verwarmen oid? Fijn dat de groeiecho goed was!

Bij se geboorte worden de kleertjes om de kruik gewikkeld zodat ze warm zijn.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:46

Weer wat geleerd :+

Goed om te weten ook dat de kleertjes van de Hema zo vallen!

Barbabientje, dat is nog een mooie voorraad kleren.

Doubtless, lekker vooruitzicht. Die 7 weken zijn ook zo voorbij!

Ik heb 28-12 mijn laatste werkdag, maar in december ook al wel wat rustiger rooster. En ze hebben me de kerstdagen vrij gegeven. Is ook vooral mocht ik eerder uitvallen, ze niet met de kerstdagen vervanging moeten zoeken wat natuurlijk wel lastig is. En ik vind het wel fijn, lekker vrij met de feestdagen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:12

Maartje1990 schreef:
Bellex schreef:
@Noeps, het pakje ook in 56 kopen is een meer omdat ik het langer wil kunnen aandoen dan als echte backup ja haha, maar dat hoeft mijn man niet te weten :')
Wat leuk dat je man de kleine heeft gevoeld!

@Empty inderdaad lekker Vinted! Ideaal

@Doubtless zo jij hebt de APK dus volgende week :') succes!

@Barbabientje valt Hema kort en wijd ja? Rompertjes ook?

@Maartje1990 begrijp ik dan goed dat jullie pakjes als kruikhoes gebruikten? Of om het pakje voor te verwarmen oid? Fijn dat de groeiecho goed was!

Bij se geboorte worden de kleertjes om de kruik gewikkeld zodat ze warm zijn.

Nou dat is voor mij ook nieuw. En heb toch echt al een december baby gehad die koudste nacht van het jaar geboren is.

Ik loop gehele zwangerschap voor alle controles en bevalling in UMCG, wat voor mij een uur rijden is. Dus twee uur rijden als ik ook weer naar huis moet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 11:21

Bij onze 1e gedaan en dat was dus de reden van die knoopjes? En 2e is andere VK maar die had het dus ook over kleertjes om de kruik wikkelen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:44

Bijzonder hoe verschillend de verloskundige dan alles doen. Je zou denken dat er dezelfde richtlijnen worden gevolgd, aan de andere kant veranderd er ook zoveel per jaar al.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 11:47

Yonker schreef:
Bijzonder hoe verschillend de verloskundige dan alles doen. Je zou denken dat er dezelfde richtlijnen worden gevolgd, aan de andere kant veranderd er ook zoveel per jaar al.

Met het zetten van een knip is al geen richtlijn, vind het zo bijzonder dat het hier in nederland meer is dan in finland bijv en onder de rivieren ook meer dan daarboven. :o?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:08

Hier onderweg naar de verloskundige, kleine meid heeft nog niet bewogen vandaag....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:25

He oliebol Eilinora, ik ga voor je duimen dat alles ok is! Ik voelde mijn dochter vanaf 28 weken niet meer bewegen, uiteindelijk kerngezond geboren en nu een meisje van 1,5. Maak jezelf niet te gek!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:30

Ik duim ook mee, hopelijk gewoon baby de lekker dagje veel slaapt of anders is gaan liggen.

Ik ben nu 17 weken onderweg en kreeg al vraag van een collega of ik bijna met verlof ging ivm de grootte van m’n buik _O- nee, over vier maand pas.
Verder voel ik me nog steeds stuk beter dan vorige zwangerschap. M’n lichaam, conditie etc gaat wel achteruit, maar voel me echt nog stuk fitter dan vorige keer en dus ook veel meer puf om nog lekker op pad te gaan en gewoon huishouden enzo te doen. Zo fijn.

Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:39

Eilinora schreef:
Hier onderweg naar de verloskundige, kleine meid heeft nog niet bewogen vandaag....

Sterkte! Ik zal ook duimen. Kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. :(:)

@Linoleum: mooie buik al! Ik ben bijna 12 weken en volgens mij moet ik er ook aan toegeven dat ik niet enkel meer opgeblazen ben. :o

Hier het eerste meubel binnen haha. Moeder was zo lief om bij iemand via MP een box op te halen met wat toebehoren. Heel blij mee. Wellicht dat we het hemeltje uiteindelijk op de slaapkamer voor het ledikantje gebruiken. Nog niet helemaal uit. Maar kregen we er heel lief bij.
Afbeelding

En een wiegje, daar nog geen foto van. Maar dat is nog het wiegje waar ik zelf als baby in heb gelegen inclusief nog wat toebehoren zoals dekentjes, lakentjes, hemeltje etc. Ook had mam nog wat kledingstukken bewaard. Ook leuk om te zien. Lekker 90's en ook wat zelfgebreide baby truitjes. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:52

Nou vals alarm gelukkig.

Ze ligt precies met de handjes en beentjes achter de placenta (die ligt aan de voorkant) en haar beentjes allebei recht omhoog gestrekt naar het voorhoofd.
Daardoor heeft ze de ruimte niet om harde bewegingen te maken en wat ze wel beweegt voel ik dus niet door de placenta.

Het hangt wel in de lucht want verloskundige zei al dat ze de hele dag al spoedjes had van minder leven.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:58

Wat fijn Eilinora! Ga je toch gerust de avond en nacht in.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:19

Ja gelukkig wel,en blijkbaar is het volle maan en maansverduistering vandaag dus dat zegt genoeg.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:56

Oh ships Eilinora dat is even schrikken! Gelukkig was het vals alarm!

Linoleum zal vast ook sneller vorm nu krijgen sowieso bij een 2e maar ook kort op je dochter toch? Mooie buik!!

Yipee leuk die box! En wat leuk ook een wiegje waar je zelf ook in hebt gelegen :)

Voor wie al een kleine heeft gehad, kan het kloppen dat ze op een gegeven moment rustiger/anders in beweging voelen omdat ze minder ruimte krijgen? Nu 28+3 en merk wel dat de schoppen en stompen een heel stuk harder worden, maar ze lijkt toch rustiger, moeilijk te verwoorden. Niet echt meer draaien met hoofd naar boven of beneden, hooguit nog verwisselen op welke zij ze ligt om het even zo te zeggen (hoofd ligt al vrij diep in mijn bekken). Het lijkt me heel logisch en op de echo zag alles er perfect uit en voel haar dus heel veel wel, maar gewoon anders? Geen zorgen verder hoor, gewoon benieuwd

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:10

Bellex, m’n dochter heeft vanaf week 20 tot de geboorte bij 40+6 op dezelfde manier in m’n buik gezeten. Maar op gegeven moment is ze wel stuk gezakt en was het ineens een ander gevoel. Inderdaad rustiger. Wordt vanzelf anders als ze steeds harder in je ribben gaan trappen :')
Ik heb nog steeds meer striemen rechts op m’n buik dan links, omdat ze volledig rechts van m’n navel lag _O- had hele scheve buik ook.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 23:27

Hihi ik heb beeld bij de scheve buik, vind het grappig als je zo duidelijk de billetjes ook ziet uitsteken oid :') Fijn dat het inderdaad bekend klinkt :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 08:06

Eilinora schreef:
Nou vals alarm gelukkig.

Ze ligt precies met de handjes en beentjes achter de placenta (die ligt aan de voorkant) en haar beentjes allebei recht omhoog gestrekt naar het voorhoofd.
Daardoor heeft ze de ruimte niet om harde bewegingen te maken en wat ze wel beweegt voel ik dus niet door de placenta.

Het hangt wel in de lucht want verloskundige zei al dat ze de hele dag al spoedjes had van minder leven.

Gelukkig vals alarm! Snap dat dat spannend is. Bij de 1e dat ook gehad en toen hoge bloeddruk en ctg gehad. Gelukkig was het ook niks, bloeddruk hoog door de spanning waarschijnlijk.

linoleum schreef:
Ik duim ook mee, hopelijk gewoon baby de lekker dagje veel slaapt of anders is gaan liggen.

Ik ben nu 17 weken onderweg en kreeg al vraag van een collega of ik bijna met verlof ging ivm de grootte van m’n buik _O- nee, over vier maand pas.
Verder voel ik me nog steeds stuk beter dan vorige zwangerschap. M’n lichaam, conditie etc gaat wel achteruit, maar voel me echt nog stuk fitter dan vorige keer en dus ook veel meer puf om nog lekker op pad te gaan en gewoon huishouden enzo te doen. Zo fijn.

[ [url=m/ABdFGp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je je fysiek nog zo goed voelt, hopelijk blijft dat ook!

Yipee schreef:
Eilinora schreef:

Sterkte! Ik zal ook duimen. Kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. :(:)

@Linoleum: mooie buik al! Ik ben bijna 12 weken en volgens mij moet ik er ook aan toegeven dat ik niet enkel meer opgeblazen ben. :o

Hier het eerste meubel binnen haha. Moeder was zo lief om bij iemand via MP een box op te halen met wat toebehoren. Heel blij mee. Wellicht dat we het hemeltje uiteindelijk op de slaapkamer voor het ledikantje gebruiken. Nog niet helemaal uit. Maar kregen we er heel lief bij.
[ [url=m/lIPV2E.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een wiegje, daar nog geen foto van. Maar dat is nog het wiegje waar ik zelf als baby in heb gelegen inclusief nog wat toebehoren zoals dekentjes, lakentjes, hemeltje etc. Ook had mam nog wat kledingstukken bewaard. Ook leuk om te zien. Lekker 90's en ook wat zelfgebreide baby truitjes. :D

Mooie box! Wij hebben de box van de 1e nog staan moeten we wel even gaam opruimen :+ nu is het speelgoed opslag. En wat leuk in hetzelfde wiegje als je zelf in hebt gelegen, moet je die nog opknappen?

Bellex schreef:
Oh ships Eilinora dat is even schrikken! Gelukkig was het vals alarm!

Linoleum zal vast ook sneller vorm nu krijgen sowieso bij een 2e maar ook kort op je dochter toch? Mooie buik!!

Yipee leuk die box! En wat leuk ook een wiegje waar je zelf ook in hebt gelegen :)

Voor wie al een kleine heeft gehad, kan het kloppen dat ze op een gegeven moment rustiger/anders in beweging voelen omdat ze minder ruimte krijgen? Nu 28+3 en merk wel dat de schoppen en stompen een heel stuk harder worden, maar ze lijkt toch rustiger, moeilijk te verwoorden. Niet echt meer draaien met hoofd naar boven of beneden, hooguit nog verwisselen op welke zij ze ligt om het even zo te zeggen (hoofd ligt al vrij diep in mijn bekken). Het lijkt me heel logisch en op de echo zag alles er perfect uit en voel haar dus heel veel wel, maar gewoon anders? Geen zorgen verder hoor, gewoon benieuwd

Mijn 1e zwangerschap en ben nu 28 weken precies, placenta aan zijkant. Man man ik voel dr nog wel heel goed hoor, ze doet vooral vaak ook "drukken" en dat voelt niet fijn :+ maar bij iedereen voelt het anders mijn vrouw herkent dat drukken wat ik heb helemaal niet (maar had placenta voor).

Bellex schreef:
Hihi ik heb beeld bij de scheve buik, vind het grappig als je zo duidelijk de billetjes ook ziet uitsteken oid :') Fijn dat het inderdaad bekend klinkt :)

Hier ook af en toe een gekke bult :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:02

@Eilinora; wat was dat schrikken, gelukkig was het vals alarm en zat ze gewoon lekker goed verstopt!

@Yipee super mooie box! Je kan het maar alvast in huis hebben :D

Hier voel ik nog niks, al heb ik soms het idee dat ik gewoon het verschil niet merk, maar goed ben nog maar 15 weken.

Ik heb gisteren mijn beste vriendin gevraagd of ze bij de bevalling wil zijn, vond het beetje spannend maar ze reageerde zoals ik hoopte. Ze wil er super graag bij zijn, vind het een eer en heel bijzonder. Ze had zelfs kippenvel en ik moest natuurlijk weer janken :')
Nu moet ik tegenwoordig om bijna alles janken, poedersuiker hormonen :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:00

Eilinora; dat moet even spannend zijn geweest, gelukkig vals alarm. Ik heb het ook al wel eens gehad dat hij even wat rustiger was, maar hoorde toen de week er voor bij de VK dat het tot ongeveer 26 weken normaal is als je het kindje de ene keer meer voelt dan de andere. Daarna moet er wel meer regelmaat in komen en als het dan afwijkt aan de bel trekken. Dus heb het toen nog niet gedaan en later voelde ik hem ook weer meer.

Yipee; wat lief van je moeder zeg en mooie box! Leuk dat ook jij een wiegje hebt waar je zelf nog in gelegen hebt, hier ook!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:20

Welmoed klopt maar ik ben inmiddels 28 weken en de kleine is normaal hele dagen druk dus een dag niet bewegen is niet goed.

Ze heeft het inmiddels vanacht dubbel en dik ingehaald,geen oog dichtgedaan.

Yipee mooie box! En heerlijk om al te hebben staan.

Yonker wat lief! Ik kan snappen dat je vriendin daar onwijs blij mee is.
En die tranen dat word niet beter als je verder bent haha.

Bellex,ze kunnen nog best een poosje alle kanten op draaien.
Al denk ik dat dat wel meevalt als ze al in je bekken liggen.
Dat had ik bij de 2de op een gegeven moment en lopen was op het laatst zo ontzettend pijnlijk.

Hier 1 schilderij al opgehangen in de babykamer.
Moet alleen nog wat boven het bedje maar dat besteld schoonmoeder nog.
Verder is het straks een kwestie van schoonmaken en bedje opmaken maar dat ga ik nu nog niet doen.
Denk pas met 37 weken een keertje.

Dit is onze babykamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:45

Welmoed fijn dat je rustig kunt afbouwen! Ga je dan 4 of 6 weken van tevoren?

Linoleum wat een mooi buikje al! En fijn dat je je beter voelt :)

Yipee wat een mooie box! En fijn met een lade eronder, vond ik echt ideaal.

Bellex bewegingen kunnen anders gaan voelen naar mate de baby groter wordt, inderdaad om de reden die jij aangeeft. Maar als je de baby van het ene op het andere moment nog maar amper voelt terwijl je hem/haar eerst heel duidelijk de hele dag door voelde dan is dat wel reden om even te bellen naar je verloskundige. Mijn eerste voelde ik dus helemaal niet meer na de 28 weken, dat was achteraf gezien een combi van de placenta aan de voorkant en een baby die het liefst met haar handen en voeten richting de placenta lag.

Yonker fijn dat je op je vriendin kunt rekenen voor support! Leuk he die hormonen :)) Ik zie in je profiel dat je in Oss woont, volgens mij hebben we stiekem best een groepje mensen uit die regio in dit topic.

Eilinora fijn dat alles goed was en schattig kamertje, dat schilderijtje van die koe <3

Zijn er hier dames die ervaring hebben met de handsfree kolven van bijv. Elvie? Bij de eerste had ik een hele goedkope kolf van AliExpress die het op zich wel prima deed, alleen daar zaten geen verschillende maten schildjes bij dus dat was niet ideaal. Zou voor deze ronde toch wel graag een betere kolf hebben en dan niet 1 waarmee ik verplicht ben op de bank te blijven zitten.
Mijn verlof begint officieel morgen, maar ik moet wil wat dingetjes afronden voor mn werk en m'n dochter is al 2 dagen ziek dus ik ben bang dat een eerste dagje écht relaxen een beetje in het water gaat vallen :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:57

Vanillia, geen ervaring met handsfree kolven, ga lekker weer met de handkolf aan de slag :D maar er zijn wel webshops waar je borstschild verkleiners kan krijgen die universeel te gebruiken zijn. Vaak zijn er maar 1 of 2 standaard maten die bij een kolf geleverd worden. Bij de Medela Freestyle is dat standaard 21 en 24mm. Ik bleek een 17mm nodig te hebben. Voor paar euro zelf inserts gekocht die van een 24mm en 17mm maken en dat maakte gigantisch verschil!

Eilinora, wat een fijne ruime kamer!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:04

Een handkolf? Maar dat duurt toch een eeuwigheid? Ik kolfde met dat Ali geval een kwartier aan 2 kanten tegelijk en dat in eerste instantie een keer of 5-6 per dag, moet er niet aan denken om dat allemaal met de hand te doen :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:10

Vanillia schreef:
Yonker fijn dat je op je vriendin kunt rekenen voor support! Leuk he die hormonen :)) Ik zie in je profiel dat je in Oss woont, volgens mij hebben we stiekem best een groepje mensen uit die regio in dit topic.

Ooo leuk, wie weet is ooit een meeting doen als we allemaal bevallen zijn wel leuk! :D