Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SennaS

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:52

Welkom Dennenboom!

@MaTuMi, ik slaap al vanaf vrij vroeg in m'n zwangerschap met een zwangerschapskussen. Ik gebruik hem voornamelijk om m'n buik te ondersteunen. Ik draai het kussen meestal met me mee als ik me omdraai, ik word er wel wakker van maar ik word sowieso regelmatig wakker. Het is wel warm nu inderdaad.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:00

Ik drijf momenteel sowieso m'n bed uit, ik heb het echt bloedheet 's nachts en dan hebben we de schuifpui al een stukje open..

Vandaag met m'n moeder aan het shoppen geweest, geslaagd voor een kinderwagen. Vriend even een foto gestuurd en die vond het helemaal prima _O- Nog wat klein spul gekocht <3 en er ook zo goed als uit voor de babykamer qua meubels.
Nu de rest van de inricht van de kamer nog en nog heel veel andere spullen _O- maar wil zelf ook eerst een beetje meer weten hoe ik de kamer ga doen zodat ik daar wat op af kan stemmen.

Nu even pootjes omhoog :D

Volgens mij is zo'n zwangerschapskussen met voeden sowieso handig, iig dat begreep ik van collega's :)

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:12

Heerlijk lekker shoppen Goldie.

Met voeden is een zwangerschapskussen inderdaad een aanrader, zeker in het begin met borstvoeding.

Ik heb er deze zwangerschap een minder fijne klacht bij, spataderen. Hierdoor heb ik een verschrikkelijk zwaar gevoel in m'n benen waardoor ik me ook weer extra moe voel. De dokter adviseerde om wanneer ik zit zoveel mogelijk m'n benen omhoog te houden en voor in huis steunkousen aan te schaffen. Vind die dingen verschrikkelijk, maar dit is ook niet fijn dus ga toch maar eens kijken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 17:30

Senna, dat is ook wel vervelend inderdaad. Voetjes omhoog doet al veel. Steunkousen met die warmte is wel stom -O-

Goldie, [url]roomtodo.com/planner[/url] is een hele fijne website om inrichting te proberen. Je kan alle meubels zelf aanpassen in afmetingen en dus perfect zien of iets past of niet.
Ik heb er al menig uur aan gespendeerd, omdat wij van kamer wisselen en ik wil eigenlijk eht niet dat de kleine een kast van ons op z'n kamertje moet. Maar als ik een voldoende grote kast op onze kamer wil zetten, hebben we maar 30cm wandelruimte elk (of ik 40 en hij 20 :') ), dus dat is ook moeilijk.
Het huis is stom ingedeeld :7

Zo'n voedingskussen is soms wel fijn. Denk dat ik er al eentje heb gekocht in week 16 ongeveer. Sommige nachten gebruik ik 'm, soms niet, soms een halve nacht. Ik kan er niet mee draaien, omdat het de dekens meetrekt. Maar het ligt wel fijn om m'n rug te ontlasten.

Welkom Dennenboom!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:55

De voedingskussens zijn ook perfect om een hoes om heen te doen van het wiegje en als het kindje iets groter is in te laten liggen. Hebben wij heeel veel gedaan toen meneer zelf de fles nog niet helemaal kon vasthouden. Kussen onder de armpjes en de fles zit op de juiste hoogte whaha!

Ik sliep al weer heel vroeg met een voedingskussen. Ik lig nu met m'n nek in het midden en heb dan aan beide kanten een worstje, stevig in mijn nek, rug en buik als ik op mijn zij lig.

App groepje vind ik ook wel leuk!

@lariske jaaa die opvang is echt geweldig! (of dat vinden wij) Mensen die ik spreek, die niet van smerige kinderen houden, vinden het niets whaha!

Welkom Denneboom! En spannend die 20 weken echo!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:05

Toen ik heel erg last had van mijn bekken gebruikte ik het voedingskussen tussen m'n benen als ik op m'n zij lag zodat ik wat rechter ofzo was? Geen idee eigenlijk hahaha, maar het hielp wel. Verder slaap ik er meestal niet mee, ik krijg altijd ruzie met die dingen en dan raak ik in de knoop :').

Vandaag mijn laatste schooldag gehad (morgen alleen nog teamafsluiting, maar dat is een uitje), dus mijn verlof is zo'n beetje begonnen! :D

Begin van de avond mijn zwangerschapsshoot gehad met man & kindje. Kreeg alvast een foto van de fotografe <3. (Bijna 30 weken nu)

Afbeelding

@Dennenboom, welkom! Pittig met een kleintje erbij :)). Wat fijn dat alles goed lijkt te zijn tot zover en succes morgen met de echo!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:18

Matumi ik slaap altijd al met zwangerschaps kussens vanwege mn hypermobiliteit.
Nu voldeed mn oude niet meer door anders liggen tijdens mn zwangerschap en heb ik de doomoo sleepy gekocht.
Deze is klein en een stuk breder en sindsdien slaap ik heerlijk en zonder pijntjes.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:35

Prachtig Rebecca!
En gewoon heel erg mooi zwanger dus <3

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:03

Pfoe ik heb weer bijgelezen _O-

Ik ben ook wel voorstander van appen. Al is het natuurlijk ook nog steeds leuk om leuke grote Posts te maken en te pronken <3 maar soms ook gewoon fijn om kort en krachtig even te kunnen sparren.

Ik ben momenteel 20+2, buik schiet al aardig uit en alles gaat goed. Nog steeds klacht loos, enkel buikspieren die het nu dus stilaan begeven :+
Vandaag nog een echo gehad, en alles weer mooi goedgekeurd. Een mooie saaie simpele zwangerschap zoals ik het momenteel noem. :=

Afbeelding
Afbeelding

Ik merk wel echt dat ik samen met m’n vriend in een bubbel zit. Ik vind buik aanrakingen heel irritant, tenzij ze braaf vragen of ik het oké vind en ze het mogen doen dan zeg ik ja, vaak ook een principe kwestie ik ga ook niemand zomaar aanraken.
Zonet ook discussie gehad met schoonma over een ander pas geworden oma die ze kent die na het eerste kraam bezoek pas na een week weer opnieuw langs kon komen. Dat vond ze heeeeeeel vreemd. Ik zeg, Uhm nee, absoluut niet want iedereen wil graag komen en ik zou zelf ook niet alle dagen volk in huis willen hebben. Als ik voor mezelf na ga, langs alle kanten gescheiden ouders en dus 8 oma’s en opa’s. Dat zijn 4 koppels alleen al. Dus al bijna een week bezoek.
Maar nee, was heel gek en vreemd. Ik kijk er nu al naar uit :')
Vriendlief is gelukkig op dezelfde golflengte als ik gelukkig <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:16

Mensen worden heel vreemd van baby’s.
Wij hadden een week met onze baby in het ziekenhuis doorgebracht. Heel blij dat we naar huis mochten belde ik mijn vader, uitgeput van alle zorgen keek ik zo uit naar mijn eigen bed en wat privacy. Eindelijk van ons gezin genieten. Begon hij over wie er nu langs mocht komen want die en die moesten eerst. Mijn vader houdt zich normaal helemaal niet bezig met dit soort dingen dus ik was heel verbaasd. En geïrriteerd :D

Wij hebben toen alleen onze ouders uitgenodigd en de rest buiten de deur gehouden tot een week later. Toen had je nog het Corona excuus.
En die kraamvisite die urenlang blijft terwijl je al moeite hebt een half uur lang wakker te blijven :)) Daar ga ik nu ook wat op verzinnen.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:16

Voor de liefhebber:
Wees vrij om te komen en gaan <3

*knip*
Laatst bijgewerkt door Dani op 18-07-23 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link op verzoek weggehaald

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:24

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:39

Leuk Melewel, ik probeer me ook aan te melden, maar tot nu toe wil het niet laden. Misschien heeft-ie er morgen meer zin in. En lisitano, bedankt <3

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 05:52

SennaS schreef:
Ik heb er deze zwangerschap een minder fijne klacht bij, spataderen. Hierdoor heb ik een verschrikkelijk zwaar gevoel in m'n benen waardoor ik me ook weer extra moe voel.

Ik heb ze sinds de 2de zwangerschap, maar niet in mijn benen. Het lijkt bij mij wel op een half ontplofte egel tussen mijn benen. Met de 2de zwangerschap zat ik elke avond met ijspacks ertussen, maar nu zo koud dat ik daar ook niet op zit te wachten.

x_Rebecca schreef:
Leuk Melewel, ik probeer me ook aan te melden, maar tot nu toe wil het niet laden. Misschien heeft-ie er morgen meer zin in. En lisitano, bedankt <3

Bij mij wil die ook niet laden.

Ik heb ook zo'n kussen, maar enkel met de eerste gebruikt. Hoog zomer, en sliep altijd boven de dekens, nu lig ik er steeds mee overhoop. Misschien dat ik er meer balletjes in moet doen, hij lijkt wel wat leeg en is ook al 7 jaar oud.

Sorry, verder is er niet heel veel blijven hangen.

Glucosetest was goed,(daar gaat hier altijd een paar dagen overheen en niet online) geen zwangerschapsdiabetes. Afgelopen Vrijdag afspraak VK, baby lag met hoofd omlaag en fundus hoogte zat netjes rond de 28 weken. Gisteren de groeiecho met 28+6 (vandaag dus 29 weken), waar ik dus door het verlies van de slijmprop best zenuwachtig voor was. Ik heb de echoscopist meteen gevraagd of ze voor de zekerheid de cervix wou controleren, auw, en die was nog lang en gesloten dus dat was wel een opluchting. Baby groeide goed volgens het gemiddelde en volgt gelukkig de lijn van de oudste (5%) en niet van de jongste (95%). Maar baby lag niet meer met hoofd omlaag, maar juist omhoog met 1 been gestrekt en de andere naast baby's hoofd. Een exacte kopie van de jongste, maar ook de oudste herken ik erin.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna meteen door naar het ziekenhuis voor de gynaecoloog dus alles weer afgerond in 1 dag tijd. De 8ste weer zo'n dag met eerst de echo gevold door de gynaecoloog. Ben wel blij dat de echo's zich nu iets sneller opvolgen, geeft me iets meer rust dat we elke 4 weken kunnen zien hoe de baby groeit en of de placenta nog doet wat die hoort te doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:12

Lisitano schreef:
Mensen worden heel vreemd van baby’s.
Wij hadden een week met onze baby in het ziekenhuis doorgebracht. Heel blij dat we naar huis mochten belde ik mijn vader, uitgeput van alle zorgen keek ik zo uit naar mijn eigen bed en wat privacy. Eindelijk van ons gezin genieten. Begon hij over wie er nu langs mocht komen want die en die moesten eerst. Mijn vader houdt zich normaal helemaal niet bezig met dit soort dingen dus ik was heel verbaasd. En geïrriteerd :D

Wij hebben toen alleen onze ouders uitgenodigd en de rest buiten de deur gehouden tot een week later. Toen had je nog het Corona excuus.
En die kraamvisite die urenlang blijft terwijl je al moeite hebt een half uur lang wakker te blijven :)) Daar ga ik nu ook wat op verzinnen.

Meelezers tip; bij onze eerste hadden wij een soort "sleutelwoord" als het bezoek te lang zat en we wilden dat het bezoek weg ging (en partner, dat was ik, daar voor moest zorgen). Als bijv de kraamvrouw zei "ik wil een groot glas water" dan wist ik dat ik moest zorgen dat het bezoek weg ging. Of als ik juist vroeg "wil je een groot glas water" dat stukje "groot" was wel sleutelwoord overigens bij ons :+

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:49

Ik heb de vorige keer eigenlijk helemaal geen last ervaren met kraambezoek, hopelijk dit keer ook niet. We hebben het toen wel beperkt gehouden ivm corona. Op mijn ouders, oma en m’n schoonmoeder na heb ik iedereen direct bij binnenkomst medegedeeld dat ze de baby niet vast mochten houden, dan was dat maar duidelijk :Y).

Fijn dat alles er goed uitzag Daffie.

Is het niet handiger om de app groep via PB te sturen? Ik vind het zelf niet zo prettig dat het zo openbaar staat en m’n nummer dus ook als ik erin stap.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:18

SennaS schreef:
Is het niet handiger om de app groep via PB te sturen? Ik vind het zelf niet zo prettig dat het zo openbaar staat en m’n nummer dus ook als ik erin stap.

Heb je wel een punt, al had ik zelf lang niet zo ver gezocht daarin :+

Als er over een week geen nieuwe mensen meer bijkomen zal ik een van de moderators wel laten weghalen dan kunnen er later via pb nog wel mensen bijkomen als ze willen. :) :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:41

Dank voor de kraambezoektips!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:27

Ik lees al goede tips mbt kraambezoek, heel fijn. Maar wat met familie die van ver komen? Mijn kant moet drie uur rijden, het voelt echt gemeen om hen na een half uur weg te sturen. Maar om ze vier maand te laten wachten is ook weer zoiets.. Wanneer ga je het aankunnen om mensen te ontvangen voor langer dan een uur?

Daffie, mooie echo <3
En top met de goede uitslag van de glucosetest!

Rebecca, hele mooie foto! Dat belooft voor de rest van de shoot *\o/*
En welkom in het verlof-clubje :') We kunnen gaan aftellen, he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:48

Wat een prachtige buikfoto's weer!

Ook die in het water van Rebecca en leuk de 3d echo's en dat de kindjes zo op elkaar lijken.

Helaas ben ik mega aangekomen. Daar kwam ik gister achter bij de controle. Mijn normale gewicht zit tussen de 63 en max 65 en nu zit er ruim 12 kilo overheen.. en ik zit nog niet op de helft vd zwangerschap.

Ik ben ook veel sportiever als ik niet zwanger ben en herken mij in de verhalen hier. Er is gewoon veel minder energie. Toch denk ik erover na een sportschoolabbo te gaan nemen. Wat gezonder leven kan geen kwaad.

Ons kindje zit wel prachtig in de groei. De lijnen konden we dit x vergelijken met die van ons zoontje. Dit kindje is iets groter en zit perfect tussen de lijnen in. Uiteindelijk gaat het erom dat het met de baby goed gaat en is dat het belangrijkste. Afvallen gaat bij mij wel heel snel en gemakkelijk gelukkig.

Wat kraamvisite betreft ben ik de vorige x ook bevallen in de Coronatijd. Heerlijk! Visite heeft bijna 1/2 jaar geduurd voordat iedereen geweest was. Alles rustig aan wanneer het paste.

Zo zou ik het dit x ook wel willen. :o

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:57

Melewel94 schreef:
Heb je wel een punt, al had ik zelf lang niet zo ver gezocht daarin :+

Als er over een week geen nieuwe mensen meer bijkomen zal ik een van de moderators wel laten weghalen dan kunnen er later via pb nog wel mensen bijkomen als ze willen. :) :)

Prima! Het gaat misschien ver hoor, maar ik ben altijd wat voorzichtig met dit soort dingen.

Rebecca, helemaal overheen gekeken maar prachtige foto! Ik heb ook een shoot gepland maar pas met 35 weken.

@Rebel. Dat is erg lastig te zeggen omdat je van tevoren niet weet hoe je uit de bevalling komt en hoe alles loopt. Ik voelde me na een paar dagen weer prima en de borstvoeding liep na wat opstartproblemen ook snel goed. Voor mij was het na de eerste week daarom geen probleem om mensen langer te ontvangen. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat je veel meer tijd nodig hebt om bij te komen en daardoor veel langer nodig hebt voordat je het aankan om mensen langer te ontvangen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:31

Ooo die kraamvisites zijn altijd zo lastig. Wij hadden van te voren al zoiets dat we de eerste week weinig bezoek wouden, alleen onze ouders op uitnodiging en verder niet. Daarna rustig de rest.
Deze keer willen we dit ook. We willen eerst onze zoon rustig de tijd geven om te wennen en daarna pas visite ontvangen. Dus we brengen de familie daarvan ook op de hoogte.

De vorige keer heb ik echt wel 1,5 week plat gelegen dus de visite die kwam, kwam ook op de slaapkamer, dan zijn ze sowieso al sneller weg en ik wou met niemand erbij voeden dus om zo en zo laat ben je welkom dan moet ik voeden dus dan moet je weer weg zijn hahah!

Ik heb me ook aangemeld voor de appgroep

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:41

Lieve dames, omdat ik zo ver op jullie achter loop (13 weken) stap ik over naar het nieuwe topic. Dan blijft het hier allemaal iets meer bij elkaar kwa uitgerekende datum. Heel erg bedankt dat ik welkom was om mee te kletsen, en ik hoop dat het oké is dat ik nog wel een beetje mee blijf volgen bij jullie. Vind het heel leerzaam zo ook de tips voor kraambezoek! Ik wens jullie een fijne en voorspoedige zwangerschap en bevalling <3

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:51

Ik heb ook een zwangerschapskussen. Ligt wel lekker maar vind het een heel gedoe om er mee te draaien. Daardoor ligt ie niet altijd bij me in bed :+

Kraamvisite vind ik hier ook lastig. Net als de oudere generatie bij ons op het bedrijf (boerenbedrijf). Dat is hier altijd de hele ochtend (alle dagen) en eet ochtends mee. Vorige keer ging dat gewoon door terwijl de kraamzorg en alles in huis was maar vind dat nu toch lastig met 2 kleintjes en ook in de toekomst..

De kleine is helemaal goedgekeurd bij de 20 weken echo vanmorgen <3 geslacht weten we niet dus dat wordt een verrassing

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:18

Evamarie, dat had ik ook! Al was ik de eerste maanden wel afgevallen door de misselijkheid (ong 4kg), begin tweede trimester vloog het er aan. Ik telde wel anders dan de gyn :+ Dus kreeg naar mijn voeten, omdat zij telde vanaf het laagste getal. Toen zat ik volgens haar op +9kg bij 20w.
Ik zit nu op +10kg (en volgens gyn op +14kg) bij bijna 28w. Heb me goed ingehouden sinds die opmerking, haha.

Dennenboom, super van de 20w-echo! Nog een verrassing erbij in het lijstje, altijd spannend.

Vandaag wel een prutdag trouwens. Moe en duizelig, lagere bloeddruk. Vanmorgen een uur op de bank gelegen en deze middag ook drie uur :o Ben nu nog moe.