Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:28

Netjes, een derde plek! :)

Hier vandaag zelf thuis gesport. Dat maakt deze week 3x bodypump en 1x bodycombat :D
Volgende week even kijken hoe het is qua temperatuur. Onze zalen hebben airco, zeggen ze... maar ik merk er weinig van. Vooral de zaal waar bodycombat gegeven wordt, was afgelopen week al bloed heet..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:37

Zweten ga je toch wel @Zertab. Beetje rustiger aan en wat extra drinken, dan gaat het vast best wel...

Hier deze week:
Maandag en dinsdag rust
Woensdag: kickboksen
Donderdag: kickboksen
Vrijdag: hardlopen
Zaterdag weer rust
Zondag: hardlopen

Helemaal prima :j

Netjes hoor, derde plek @LMM

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 22:31

Befunny ik loop al op laag tempo.
Op hoger tempo hou ik het inderdaad helemaal niet vol. Op laag tempo gaat het zwaar. Nouja zal wel weer beter gaan worden.

Knap dat je thuis bent gaan sporten Zertab. Die motivatie breng ik meestal niet op.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:48

Oh ik wel, omdat ik dan zelf mijn muziek en oefeningen kan kiezen. Vaak kies ik liedjes van oude releases die ik leuk vond. :D En ja, ik ken dan ook de bijbehorende oefeningen nog!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:40

Ik heb een lesje bodycombat gedaan, was te doen qua warmte. Het bleek dat de andere zaal waarin ik bodypump doe, bloed heet was. 28 graden :wow:
Die mensen zijn ook gestopt.

Dus wordt een rustige sportweek hier

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:08

Ik ga vanavond weer kickboksen. Het is bij ons in die zaal ook altijd ontzettend warm zodra het buiten wat warmer is, maarja boeien. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:18

Ik ga mezelf niet van mijn stokje af sporten, dat is het me niet waard. Er zijn gewoon mensen onwel geworden. -O-

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:20

Ja ik snap het ergens wel hoor, het is echt pittig. Ik had ook echt moeite in het begin vanavond _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:23

Het schijnt dat de airco weer werkt, dus dan toch morgenavond maar weer gaan. Weet ook even niet zo goed hoe ik het deze week allemaal moet combineren.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:37

Gisteren nog wel hard gelopen in de avond, maar mijn favoriet is het ook niet, sporten in de warmte.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:04

Lekker bezig allemaal.
Hier maandag en dinsdag gesport, woensdag sowieso rustdag ingepland.
Gisteren wou ik gaan maar na een half uurtje wandelen in de zon sloeg bij mij de paniek toe en ben echt oververhit geweest tot het moment ik in slaap viel.
Vandaag ook maar even rustig aan, lekker afkoelen en morgen weer een dag :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:11

Hoi! Stiekem toch even melden, sinds kort begonnen met 2x per week krachttraining. Niet ontzettend veel als ik anderen in dit topic bekijk, maar het begin is er.

Heb direct een vraag voor degene die zowel krachttraining doen als iets van hardlopen; hoe delen jullie je week in met deze combinatie?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:29

Welkom @Nayomie. Alles is beter dan op de bank zitten. Ik loop hard èn ga twee keer per week kickboksen (of wielrennen). Zolang je niet helemaal tot het gaatje gaat, kun je best meerdere dagen achter elkaar sporten als dat past :j

Ik train eigenlijk altijd: dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag. Dinsdag en donderdag kickboksen, vrijdag en zondag hardlopen. Soms vervang ik dinsdag voor wielrennen met een groepje :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:58

Ik ben niet meer gegaan met afgelopen hitte. En ga pas maandag weer.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:01

Ik ben gisterenavond geweest, maar het moest echt vanuit mijn tenen komen. En het zweet zat overal. _O-
Vanavond denk ik een stukje skeeleren/hardlopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:17

Ik heb mijn rondje hardlopen er alweer op zitten voor vandaag. Even tussen werk en kind van school halen gegaan.

5min warming up
5x200m versnellen, 200m herstel
3min herstel
5x100m versnellen, 100m herstel
5min cooling down

Was lekker :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:32

MuSLi schreef:
Welkom @Nayomie. Alles is beter dan op de bank zitten. Ik loop hard èn ga twee keer per week kickboksen (of wielrennen). Zolang je niet helemaal tot het gaatje gaat, kun je best meerdere dagen achter elkaar sporten als dat past :j

Ik train eigenlijk altijd: dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag. Dinsdag en donderdag kickboksen, vrijdag en zondag hardlopen. Soms vervang ik dinsdag voor wielrennen met een groepje :)

Dank je wel voor het delen! Het is dus wel mogelijk om het enigszins te combineren, dat is fijn. :)

En mooie ronde gedaan gisteren, was qua temperatuur veel beter te doen nietwaar? :D

Op dit moment doe ik 2x per week krachttraining bij een personal trainer, dat is een stok achter de deur gezien ik 40 uur per week vanaf de computer werk en dus weinig zin uit mezelf kan maken. Gisteren arm dag gehad, dus vooral spierpijn in de armen nu. Vanochtend even een stukje (3km want ik moet mijn conditie echt nog verbeteren) geskeelerd.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 14:03

Ik heb vorige week maandag een klein stukje hardgelopen en een suptour gedaan.
Dinsdags uitgerust, zeilen was afgelast vanwege gebrek aan wind.
Woensdag lekker gewandeld en een wedstrijdje gezeild.
Donderdags een rondje hardgelopen en niet naar mijn zeilles gegaan.
Vrijdag en zaterdag had ik een intensieve zeilwedstrijd.
Waar ik zondags van bij moest komen.

Op dit moment voel ik mij mentaal erg slecht. Eenzaam, ongelukkig, zie geen joy.
Deze week wel wat gesport als afleiding.
En hoop dat ik mij snel weer wat stabieler voel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 16:01

Jeetje wat naar dat je je zo voelt. Hopelijk kan het je wat meer plezier geven :(:)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:48

Welkom Nayomie :D , lekker hoor. Ergens beginnen en dan krijg je de smaak wel te pakken!

He wat vervelend XxLMMxX.. hopelijk voel je je snel beter. Heb je nog andere dingen/hobby's waarmee je wellicht een beetje je gedachten kan verzetten?

Hier helaas een beetje in mijn paniek blijven hangen van afgelopen donderdag. Nu echt eventjes rustig aan en wel bewegen/sporten wanneer ik daar zin in heb maar ben denk ik oververmoeid dus verder even geen prikkels. Ook lekker thuis werken de komende 2 dagen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:18

Welkom Nayomie!!

Wat vervelend Tsplendid. Klinkt inderdaad als een verstandige keuze om dan even rustig aan te doen.

Ik ben op vakantie geweest, daar niet getraind maar ben wel altijd vrij actief op vakantie dus wel veel gewandeld en zo. Toen we terug waren ook de hele week niet getraind, dat doe ik eigenlijk nooit maar voelde alsof het echt ff nodig was dus maar aan toegegeven. Ga vandaag weer, dag 1 van een nieuw trainingsblok :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:13

Vandaag bij de fysiotherapeut geweest in verband met een zere elleboog die al 2,5 maand aanhoudt. Oordeel: tenniselleboog/tennisarm.

Beetje jammer, want dat is vaak wel een wat langdurige blessure. Met wat aanpassingen, oefeningen en opletten met wat wel en niet goed voelt moet het langzaam beter worden weer..

-O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:40

Ah nee, wat ontzettend balen. :(:) aan een hoelang hersteltijd moet ik denken in zo'n geval?

Eugoly, heb je een leuke vakantie gehad? :D

Tsplendid, inmiddels weer een beetje bekomen?

Vandaag weer een krachttraining gedaan, maandag ook. Maandag ging wel prima, toen 2 dagen last van de knieën gehad welke vandaag weer hersteld waren gelukkig. Desondanks zat ik er vandaag niet in en heb ik gevoelsmatig niet alles uit de training kunnen halen. Volgende week weer een herkansing.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:03

Maanden tot zelfs wel een jaar :x @Nayomie.
Kwestie van echt afschalen en accepteren dat je bepaalde dingen gewoon echt even niet, of op een veel lager pitje moet doen.

Vandaag op de racefiets gezeten en daar heb ik gelukkig helemaal geen last van gehad. Geen pijn tijdens het fietsen en ook na het fietsen geen (extra) pijn :) dat kan ik dus wel even wat vaker doen in plaats van kickboksen..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 22:54

Vorige week maandag een stukje gefietst. Begon met een lekke band. Maar uiteindelijk nog even kort de duinen in geweest en genoten.

Dinsdag lekker een uurtje getoerzeild en daarna een wedstrijdje.

Woensdags de hond uitgelaten in het bos. We deden rustig aan en hadden het zo warm! ‘s avonds zeilles gehad, met vrijwel windstilte. Klein beetje spanning al in mijn lijf, maar kon niet duiden waarom?

Donderdags lekker het water op geweest. Beetje toerzeilen en suppen. Maar met veel onrust gaan slapen.

Vrijdags een lange fietstocht. Die dag opgestaan met een mentale dip. Merk dat ik echt ontspannen wordt van kilometers wegtrappen. Hoofd uit en doorgaan.

Zaterdags kreeg ik niks voor elkaar, zelfs een boodschapje halen was te veel gevraagd. Naast sporten merk ik dat onder de mensen zijn dan afleiding geeft.

Zondags wezen trainen met zeilen, ging keihard. Toen ik op het water was wel even genoten. Maar eenmaal op de kant snel weer ongelukkig.

Nu ik dit typ lijk ik mij al iets beter te voelen…..
Hopelijk ga ik weer goede dagen tegemoet!

Sterkte musli!