Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Wat ik me afvraag, ravellie, weten ze op je werk dat jij zo’n anti-vaxxer bent en hoe staat je leidinggevende daar tegenover? Oprechte vraag ..
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen in het ziekenhuis werken die niet pro-vaccinatie zijn met alle drukte. En zeker in het zh waar jij werkt en ze een stop in moesten voeren voor COVID-patiënten.
ravellie schreef:Dat hoeft idd niet altijd betrouwbaar te zijn.
Volgens mij noem ik geen namen en schaal ik mezelf niet hoger in dan een ander.
ravellie schreef:Dat er hier een vaste groep is die zover het lijkt geen ander geluid willen horen?
Babootje schreef:Elisa2 schreef:
Dit is een artikel van begin September. Er is wat te zeggen voor die strategie en ik denk ook wel dat dit het aanvankelijke idee van het kabinet ook was. Alles loslaten en mensen de ziekte weer op een natuurlijke manier laten doormaken in de hoop op een minder ernstig verloop. Maar nu in November zien we wat de gevolgen hiervan zijn; ik denk dat de huidige druk op de ziekenhuizen en IC's boven verwachting is. Bovendien leidt het ongebreideld laten rondgaan van het virus tot nieuwe mutanten.
Elisa2 schreef:Volgens mij is het uitgangspunt van deze dame trouwens dat het immuunsysteem verzwakt raakt door de vaccinaties.
Askja schreef:Cer schreef:Goede vraag.Hoe kan je mondjesmaat met een virus in aanraking komen (anders van via een vaccin?). Je krijgt toch gewoon de volle lading?
Dat kan júist door middel van een vaccin heel gecontroleerd en gedoseerd.
Bij een echte besmetting is het in zekere zin Russische roulette, je weet van tevoren niet in hoeverre jouw immuunsysteem daartegen bestand is. Zie ook het gegeven dat ook gezonde jonge mensen na een mild ziektebeeld toch long Covid kunnen krijgen, en 4% van de NL topsporters die aan besmetting schade aan het hart overgehouden hebben.
Ibbel schreef:ravellie schreef:Dat er hier een vaste groep is die zover het lijkt geen ander geluid willen horen?
Er worden hier tegengeluiden gegeven die met wetenschappelijk feiten iedere keer weer kunnen worden weersproken. Maar dat schijnt niet te landen.
Iedere keer komen er beweringen langs van:
gevaccineerden zijn net zo besmettelijk (aantoonbaar niet waar),
gevaccineerden komen net zo vaak in het ziekenhuis en op de IC terecht (aantoonbaar niet waar)
vaccinatie is minder goed dan natuurlijke besmetting (aantoonbaar niet waar)
En ja, er is een groep mensen, waaronder ik, die dat iedere keer ontkrachten. Dat is niet 'geen tegengeluid willen horen' dat is 'geen onwaarheden willen verspreiden'
Maar dat 'aantoonbaar niet waar' wordt niet geaccepteerd, dus dan houdt het een beetje op.
ravellie schreef:Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk
Babootje schreef:Elisa2 schreef:
Dit is een artikel van begin September. Er is wat te zeggen voor die strategie en ik denk ook wel dat dit het aanvankelijke idee van het kabinet ook was. Alles loslaten en mensen de ziekte weer op een natuurlijke manier laten doormaken in de hoop op een minder ernstig verloop. Maar nu in November zien we wat de gevolgen hiervan zijn; ik denk dat de huidige druk op de ziekenhuizen en IC's boven verwachting is. Bovendien leidt het ongebreideld laten rondgaan van het virus tot nieuwe mutanten.
hahahatsjoe schreef:De druk op ziekenhuizen komt niet door ladingen coronapatienten maar door te weinig personeel etc. Site Isala: druk komt niet door coronapatienten maar door geboortegolf en traumapatienten. Enzovoort.