Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:53

En jij denkt dat het nieuws via de overheid niet van wetenschappelijke bronnen komt? Vanwaar jóuw wantrouwen jegens de overheid? Waarom zouden die broodjes-aap vertellen als het over zoiets wereldomvattends gaat?

Ik hoorde ooit een mooi argument tegen de complottheorie dat de maanlanding nooit zou hebben plaatsgevonden. Er waren bijna 400.000 mensen bij de maanlandingen betrokken (30.000 bij NASA plus externe bedrijven plus Washington). Gezien het track-record van geheimhouden van zaken door de Amerikaanse overheid, hoe groot zou de kans zijn dat níemand van de betrokken mensen z'n mond voorbij gepraat zou hebben?

Oftewel, als er structureel gelogen zou worden door NL, hoe groot is de kans dat níemand z'n mond daarover voorbij praat? Kijk alleen eens naar hoe de nieuwe maatregelen iedere keer al 2 dagen van te voren uitlekken...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:54

Nou ik schaar me wel onder die 'vaste groep' ja. En je formuleert het als 'alles als waarheid verkondigen', daarmee impliceer je m.i. toch een heleboel. Ook met je zin 'veel komen met nieuws dat via de overheid komt', alsof dat nieuws per definitie onbetrouwbaar is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:56

Wat ik me afvraag, ravellie, weten ze op je werk dat jij zo’n anti-vaxxer bent en hoe staat je leidinggevende daar tegenover? Oprechte vraag ..
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen in het ziekenhuis werken die niet pro-vaccinatie zijn met alle drukte. En zeker in het zh waar jij werkt en ze een stop in moesten voeren voor COVID-patiënten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:58

Dat hoeft idd niet altijd betrouwbaar te zijn.
Volgens mij noem ik geen namen en schaal ik mezelf niet hoger in dan een ander.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:59

Citaat:
Citaat:
Nou, want stel je voor dat je dát doet :')

Dit bedoel ik dus…

Ik heb geen flauw idee wat jij bedoelt, maar dat had ik van dat andere bericht ook al niet...
Ik ging ervan uit dat je het raar vind dat mensen berichten van de overheid delen... en dat maak ik belachelijk, want dat vind ik ook :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:01

Fitzroy schreef:
Wat ik me afvraag, ravellie, weten ze op je werk dat jij zo’n anti-vaxxer bent en hoe staat je leidinggevende daar tegenover? Oprechte vraag ..
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen in het ziekenhuis werken die niet pro-vaccinatie zijn met alle drukte. En zeker in het zh waar jij werkt en ze een stop in moesten voeren voor COVID-patiënten.

Oh nu ben ik ook een ant vaxx-er

Geweldig dit topic

Fitzroy

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:09

Nou ja, je komt niet over alsof je pro-vaccinatie bent en deelt ook linkjes van anti-vaxxers. Daarbij vertel je ook nog feitelijke onwaarheden dus hoe zou ik dat anders op moeten vatten?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:12

Feitelijke onwaarheden?

Linkjes van anti-vaxxers? meerdere dus?
Omdat ik zeg dat ik een artikel interessant vind?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

En wat is een anti vaxx link?

Dus iedereen die kritisch kijkt is gelijk anti vaxxer?
Makkelijk he stempeltjes plaatsen
Pff

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:25

ravellie schreef:
Dat hoeft idd niet altijd betrouwbaar te zijn.
Volgens mij noem ik geen namen en schaal ik mezelf niet hoger in dan een ander.

Mits onderbouwd door wetenschappelijk onderzoek, zijn ze anders een heel stuk betrouwbaarder dan jouw N=1 observaties. Die bovendien tegenstrijdig lijken te zijn t.o.v. de cijfers voor heel Nederland...

Je noemt geen namen, maar je impliceert een boel en je richt je wel tot een groep specifieke bokkers door de term 'vaste groepje' te gebruiken. Iedereen die hier meepraat weet zo ongeveer wel op wie je dan doelt, dus noem je geen expliciete namen maar noem je eigenlijk wél namen... Door de formulering die je gebruikt (bijv. door te vragen of de 'persoon achter de bokker' wel iets met de medische wereld te maken heeft, wat jij wel hebt) lijk je jezelf wel hoger in te schalen dan niet-medisch-onderbouwde bokkers.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:31

Dat is dan jouw interpretatie

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:32

:+ Nou vertel, hoe bedoelde jij die specifieke statements dan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:36

Welke overheidsinformatie over Corona is volgens jou niet betrouwbaar Ravellie?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:37

Wat wil je horen?
Dat ik niet veel gevaccineerden op afdeling heb?
Dat ik benieuwd ben naar de achtergronden van bokkers?
Dat er hier een vaste groep is die zover het lijkt geen ander geluid willen horen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:38

Nou, gewoon wat je precies met die specifieke formuleringen wilde impliceren/zeggen, gezien mijn interpretatie daarvan blijkbaar niet correct is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:39

Sja, volgens jou schaal ik mezelf hoger in dan de rest .

Dus als jij dat zegt, dan zal dat feitelijk wel zo zijn he.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:44

ravellie schreef:
Dat er hier een vaste groep is die zover het lijkt geen ander geluid willen horen?

Er worden hier tegengeluiden gegeven die met wetenschappelijk feiten iedere keer weer kunnen worden weersproken. Maar dat schijnt niet te landen.

Iedere keer komen er beweringen langs van:
gevaccineerden zijn net zo besmettelijk (aantoonbaar niet waar),
gevaccineerden komen net zo vaak in het ziekenhuis en op de IC terecht (aantoonbaar niet waar)
vaccinatie is minder goed dan natuurlijke besmetting (aantoonbaar niet waar)

En ja, er is een groep mensen, waaronder ik, die dat iedere keer ontkrachten. Dat is niet 'geen tegengeluid willen horen' dat is 'geen onwaarheden willen verspreiden'

Maar dat 'aantoonbaar niet waar' wordt niet geaccepteerd, dus dan houdt het een beetje op.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:54

Babootje schreef:
Elisa2 schreef:

Dit is een artikel van begin September. Er is wat te zeggen voor die strategie en ik denk ook wel dat dit het aanvankelijke idee van het kabinet ook was. Alles loslaten en mensen de ziekte weer op een natuurlijke manier laten doormaken in de hoop op een minder ernstig verloop. Maar nu in November zien we wat de gevolgen hiervan zijn; ik denk dat de huidige druk op de ziekenhuizen en IC's boven verwachting is. Bovendien leidt het ongebreideld laten rondgaan van het virus tot nieuwe mutanten.

De druk op ziekenhuizen komt niet door ladingen coronapatienten maar door te weinig personeel etc. Site Isala: druk komt niet door coronapatienten maar door geboortegolf en traumapatienten. Enzovoort.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:55

Elisa2 schreef:
Volgens mij is het uitgangspunt van deze dame trouwens dat het immuunsysteem verzwakt raakt door de vaccinaties.

Volgens mij niet, haar uitgangspunt is dar ons immuunsysteem verzwakt van de lockdowns omdat we veel minder in aanraking komen met ziektekiemen.

M.i. is daar best wat van te zeggen en ik vind haar uitgangspunt (open gooien zodat natuurlijke immuniteit kan ontstaan) Op zichzelf best een goed idee. Iedereen die wil heeft zich kunnen laten vaccineren en de rest zal het vroeg of laat toch ook krijgen.
Het probleem is alleen die "rest". Die groep is zodanig groot dat ze de zorg verstoppen. Als je dat niet voorkomt gaat de boel alsnog op zijn gat.
Haar plan is dus alleen uit te voeren als je de groep ongevaccineerden niet de zorg laat verstoppen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:56

Askja schreef:
Cer schreef:
Hoe kan je mondjesmaat met een virus in aanraking komen (anders van via een vaccin?). Je krijgt toch gewoon de volle lading?
Goede vraag.
Dat kan júist door middel van een vaccin heel gecontroleerd en gedoseerd.
Bij een echte besmetting is het in zekere zin Russische roulette, je weet van tevoren niet in hoeverre jouw immuunsysteem daartegen bestand is. Zie ook het gegeven dat ook gezonde jonge mensen na een mild ziektebeeld toch long Covid kunnen krijgen, en 4% van de NL topsporters die aan besmetting schade aan het hart overgehouden hebben.

Uhm... en aan het vaccin ? Kjeld Nuis, hartspierontsteking... en dat is er nog maar 1.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:56

Ibbel schreef:
ravellie schreef:

Er worden hier tegengeluiden gegeven die met wetenschappelijk feiten iedere keer weer kunnen worden weersproken. Maar dat schijnt niet te landen.

Iedere keer komen er beweringen langs van:
gevaccineerden zijn net zo besmettelijk (aantoonbaar niet waar),
gevaccineerden komen net zo vaak in het ziekenhuis en op de IC terecht (aantoonbaar niet waar)
vaccinatie is minder goed dan natuurlijke besmetting (aantoonbaar niet waar)

En ja, er is een groep mensen, waaronder ik, die dat iedere keer ontkrachten. Dat is niet 'geen tegengeluid willen horen' dat is 'geen onwaarheden willen verspreiden'

Maar dat 'aantoonbaar niet waar' wordt niet geaccepteerd, dus dan houdt het een beetje op.

Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk
Maar hoe toon je dan aan dat dat niet zo is? (ik kijk nu naar opnames, niet naar thuissituatie)
ZH heeft enorme toeloop, liggen nu op iso en zorg moet zeer goed beschermd naar binnen.
Onlangs weer een hele presentatie van het infectie preventie team gehad.
Daarbij worden nu ook redelijk wat collega's van (de) specifieke afdelingen ziek.
Kan je daar niet uit opmaken dat los van gevaccineerd of niet, alles zeer besmettelijk en overdraagbaar blijft?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:57

Dus wat dan hahahatsjoe? Zwangeren maar net als in een derde wereldland de bosjes insturen, alle risicovolle zaken tijdelijk verbieden? Autogebruik enz, alcohol verbod in het hele land? Alles om maar ongevaccineerden ruim baan te geven?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:08

ravellie schreef:
Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

Laatste inzichten. Gevaccineerden zijn niet net zo besmettelijk, maar dat wordt wel minder naarmate de vaccinatie langer geleden is. Vandaar de roep om een booster 3e prik. Gaat gelukkig ook in NL gebeuren. Israel heeft al aangetoond hoe 'makkelijk' de verspreiding van het virus dan weer in te dammen is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:34

Babootje schreef:
Elisa2 schreef:

Dit is een artikel van begin September. Er is wat te zeggen voor die strategie en ik denk ook wel dat dit het aanvankelijke idee van het kabinet ook was. Alles loslaten en mensen de ziekte weer op een natuurlijke manier laten doormaken in de hoop op een minder ernstig verloop. Maar nu in November zien we wat de gevolgen hiervan zijn; ik denk dat de huidige druk op de ziekenhuizen en IC's boven verwachting is. Bovendien leidt het ongebreideld laten rondgaan van het virus tot nieuwe mutanten.

hahahatsjoe schreef:
De druk op ziekenhuizen komt niet door ladingen coronapatienten maar door te weinig personeel etc. Site Isala: druk komt niet door coronapatienten maar door geboortegolf en traumapatienten. Enzovoort.

De druk op de ziekenhuizen en met name IC komt ook niet alleen maar door de hoeveelheid coronapatienten maar de duur van opname in het ziekenhuis en op de IC die gemiddeld langer is dan een normale opname.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:41

Maar kijk even om je heen wat er in de EU gebeurt, bijvoorbeeld in Oost Europa
https://nos.nl/artikel/2402615-corona-s ... s-een-feit

Zo is in Roemenië slechts iets meer dan een op de drie mensen volledig ingeënt tegen het coronavirus. Het aantal sterfgevallen onder covid-patiënten is er, vergeleken met het aantal inwoners, het hoogst van de Europese Unie.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~beb1783f/
https://www.ad.nl/buitenland/in-roemeni ... ~a5ddf465/

Willen jullie - antivaxxers - deze situatie dan in NL? Want dat is wat er gebeurt met een lage vaccinatiegraad.
We hebben gezien wat er in Italie gebeurde in het begin van de Corona pandemie. En het gebeurt nu weer in Roemenie, waar mensen door slecht geïnformeerd te zijn en uit wantrouwen tegen de overheid zich niet hebben laten vaccineren. Hoe duidelijk wil je het nog hebben dat vaccineren helpt, dat het ons beschermt en dat het een uitweg biedt uit deze Corona ellende?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 05-11-21 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt