Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:16

veerledec schreef:
besita schreef:
het goede nieuws is dat we (BE ) weer onderaan bengelen :j

[ [url=m/A85JH2.png]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet hoe ze dat staatje nu opstellen, want volgens hun eigen rapport heeft België 338,5 gevallen per 100.000 over de laatste twee weken, dus dan moeten ze een plekje of zes naar boven. NL 406, maar dat kan een verschil in meldingstijd zijn.

Neen 338 was tot 28/11
De lijst met alle landen is vandaag 2/12 ( nuance que tijdstip is idd in acht te nemen ) waarom zouden we naar 406 moeten gaan ?
We dalen nog dagelijks momenteel dus dat is wel goed

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:18

Dan ga je er massabijeenkomsten van maken ..je kan toch ook niet alle mansen uit de wzc naar zo'n plek rijden ( in corona tijd dan nog )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:21

lenaa_tje schreef:
Ik vind het vervelend dat door de mondkapjes minder mensen afstand houden ook heb ik het idee dat er meer mensen toegelaten worden in winkels (dan in het voorjaar )

Daar is dus volop onderzoek naar gedaan en zo blijkt het dus niet te werken. Er is een duidelijke relatie tussen afstand houden en drukte en er blijkt geen relatie te zijn tussen afstand houden en mondkapjes.

Ik denk en hoop trouwens dat de mondkapjes niet meer uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Ik hoop dat we de oosterse gewoonte over gaan nemen om mondkapjes te dragen als je ziek bent, om zo geen andere mensen te besmetten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:24

De grap is dat er nu al commentaar is over dat het vaccineren niet goed geregeld is (weet iemand al hoe het geregeld is?) Edit: vakbond CNV vind dat dus..
Want, er móeten blijkbaarbaar vaccinatiestraten ingeregeld worden zoals andere landen ook gedaan hebben.

Wat hier gezegd wordt 'hoe zorg je dan dat iedereen er ook kan komen' wordt daarin niet meegenomen.

Dat is denk ik wel wat ik de laatste maanden zo jammer vind.. Almaar dat roepen dat van alles niet goed geregeld is, nog voordat het goed en wel geregeld is..

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:28

Het is makkelijk om te roepen dat alles mis is, maar om toe te geven dat dingen goed gaan tja, dat zit niet in onze aard..

Ik gaf ook alleen maar aan dat het niet via huisarts kan, hoe verder? geen idee, zal wel oplossing voor komen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:37

besita schreef:
Dan ga je er massabijeenkomsten van maken ..je kan toch ook niet alle mansen uit de wzc naar zo'n plek rijden ( in corona tijd dan nog )

precies, dat lijkt me ook ingewikkeld. Maar de huidige bewaarprocedure van dit vaccin en dan ook nog 2x toedienen is vrij ingewikkeld Huisartsen zijn hier niet voor toegerust (en dat regel je niet zomaar), maar verpleeghuizen over het algemeen ook niet.
Je zou bijna denken aan busjes die van instelling naar instelling rijden, maar geen idee of dat wel haalbaar is als je de boel op -70 moet houden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:41

secricible schreef:
besita schreef:

precies, dat lijkt me ook ingewikkeld. Maar de huidige bewaarprocedure van dit vaccin en dan ook nog 2x toedienen is vrij ingewikkeld Huisartsen zijn hier niet voor toegerust (en dat regel je niet zomaar), maar verpleeghuizen over het algemeen ook niet.
Je zou bijna denken aan busjes die van instelling naar instelling rijden, maar geen idee of dat wel haalbaar is als je de boel op -70 moet houden.

In Belgie heeft 40% vd huisartsen aangegeven zichzelf niet te willen vaccineren en hun patiënten het niet willen aanraden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:42

maar is dat vanwege het vaccin, of vanwege de bewaarprocedure?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:42

Vaccin

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:44

Echwel schreef:
Het is makkelijk om te roepen dat alles mis is, maar om toe te geven dat dingen goed gaan tja, dat zit niet in onze aard..

Ik gaf ook alleen maar aan dat het niet via huisarts kan, hoe verder? geen idee, zal wel oplossing voor komen

Vanmiddag op het nieuws gezien dat ze in de UK en Duitsland al bezig zijn grote hallen in te richten voor de vaccinaties.
Hier in Belgie spraken ze eventueel van o.a. de gebouwen op de Heizel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:45

dat vind ik persoonlijk nog niet zo boeiend. Ik mag hopen dat de gemiddelde zorgverlener nog kritisch is, er is nog geen enkele informatie naar buiten gebracht over de veiligheid en de bijwerkingen van het vaccin. Dat geeft wat mij betreft alleen maar aan dat huisartsen nog steeds zelfstandig denken en afwegen en niet blind vertrouwen op farmacie, itt wat sommigen denken.

Ik verwacht dat dat aantal nog fors gaat stijgen op het moment dat huisartsen meer informatie gaan krijgen over het vaccin en de onderzoeksresultaten.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:50

besita schreef:
In Belgie heeft 40% vd huisartsen aangegeven zichzelf niet te willen vaccineren en hun patiënten het niet willen aanraden

Heb je hier ook een bron van?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:50

omdat je denkt dat de resultaten slechter worden?

want, als de resultaten goed zijn en daar komt meer informatie over (onderzoeksresultaten) waarom zouden ze dan meer gaan weigeren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:52

Niwla schreef:
besita schreef:

ik kwam ondertussen dit tegen:

https://businessam.be/slechts-4-op-de-1 ... -covid-19/
en een reactie daarop las ik hier, die komt dus idd redelijk overeen met wat ik al vermoedde, ze hebben gewoon nog te weinig informatie om hun vertrouwensband te durven inzetten hierop
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/25 ... onavaccin/

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:54

Niwla schreef:
besita schreef:

Was op het nieuws verleden week

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:54

MoniqueT schreef:
besita schreef:
het goede nieuws is dat we (BE ) weer onderaan bengelen :j

En zie ons, Spanje *\o/*

Desondanks, om een derde golf te voorkomen, hebben al drie deelstaten aangvraagd de grenzen te mogen sluiten voor de kerst/nieuwjaar periode.
Ik kan me voorstellen dat het binnen de deelstaten ook tussen provincies afgesloten wordt en bínnen die grenzen wat vrijer wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:00

De vaccinatie bereidheid daar zal zo denk ik nog wel wat aan gedaan moet worden. Ik heb aan 4 mensen gevraagd of zij zich willen laten vaccineren en allemaal zeggen ze dat niet te doen.
Drie van de 4 geven aan het vaccin niet te vertrouwen want is te snel gegaan. 1 Geeft aan met haar homeopaat te hebben overlegd en er niet voor te kiezen maar meer te werken aan het versterken van het immuunsysteem.
Met 4 van de vier heb ik gepraat en uitgelegd waarom ik wel ga en waarom ik het wel vertrouw. Dat heeft te maken dat ik de ontwikkeling van het vaccin via science berichten op de voet gevolgd heb waarin ik al een tijdje geleden las, dat de ouderen het wonderwel deden en bijna net als de jongere die getest waren immuniteit opbouwden.
Natuurlijk weet je het nooit zeker, maar dat is het leven. Twee van die 4 gaven aan dat ze nu aan het twijfelen waren gebracht. En het niet meer wisten.
Dus ik ben heel erg benieuwd hoe het vaccineren zal gaan.

Het zal wel voor spannende keuzes gaan zorgen. Bv stel dat alleen mensen de grens over mogen die gevaccineerd zijn. En stel mijn huurders komen niet want mogen de grens niet over want ze willen zich niet vaccineren.
Ik merk dat het gemak waarmee ik vorig jaar mijn verlies gepakt heb en vouchers heb gegeven cq geld terug gestort, dat ik dat als het om die reden gaat niet van plan ben. Ik vind dat ze zelf dan ook de financiële gevolgen mogen dragen van die keuze. Daarmee spreek ik dus gene waarde oordeel uit over die keuze want ik vind dat iedereen altijd vrij moet zijn om wel of niet te vaccineren, daar dit te maken heeft met het zelfbeschikkingsrecht van het eigen lichaam.

In Frankrijk als de tendens zo door zet, mogen we vanaf 15 december zonder attestion weer reizen. Heerlijk zonder verklaring weer op zak. Ik ben benieuwd wat dit voor de grenzen betekent want een familie uit Wales wil zsm ons huis bezichtigen. Dus zij zijn zeer geïnteresseerd, dus ik vind het wel fijn als de grenzen daarvoor open mogen gaan.
Wel blijft er een couvre feu→ avond klok vanaf 9-00 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:02

Ik stond er eerst ook in dat ik dat vaccin veelste snel vond gaan.. Maar nu, voordat ik überhaupt eens aan de beurt ben, kom maar op.. Ik wil gewoon weer een redelijk normaal leven terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:05

Mijn vader kan niet wachten. Die wil er zo graag weer op uit....

pien_2010

Het verschil met dit vaccin en de andere vaccins is, dat er een mogelijkheid lijkt gevonden te zijn om te vaccineren (bv HIV is veel moeilijker om te vinden) en dat men massaal kennis delend en geld betalend er op gedoken is. Dan kan het snel gaan.

Mungbean

Wij moeten sowieso nog iets langer wachten omdat swissmedic geen sneltoelating heeft.
Daarnaast willen ze dat ook niet om juist de wantrouwende mensen ook te kunnen overtuigen dat het normale process doorlopen is.
Het zit nog vers in het geheugen dat de sneltoelating bij jongeren bij de mexikaanse griep voor problemen zorgde. Swissmedic is toen ook conservatief gebleven waardoor de schade beperkt bleef.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:08

Zodra de mRNA en DNA vaccins op de mark zijn zal dit waarschijnlijk tot een ware explosie voeren.
In Duitsland hadden ze het al over het maken van een MERS vaccin als volgende project.
Als het bouwkundige principe eenmaal goedgekeurd is kunnen ze het redelijk snel andere sequenties gaan knippen en plakken.
Dit hele mechanisme is wat dat betreft letterlijk revolutionair te noemen. Zou zomaar nobel prijs voer kunnen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:13

pien_2010 schreef:
In Frankrijk als de tendens zo door zet, mogen we vanaf 15 december zonder attestion weer reizen. Heerlijk zonder verklaring weer op zak.

Hopen dat de Franse regering geleerd heeft en dat níet doet.

De definitie van waanzin volgens Einstein is hetzelfde herhalen en een ander resultaat verwachten. In dit geval is veel vrijheid met kerst&jaarwisseling een derde golf in januari.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:38

Dat denken wij ook HC, alleen de Fransen zijn nog al op KERST gesteld en de mensen pikken echt niet als "zaken in hun beleving ontnomen worden". De positie van Macron is niet gemakkelijk! En het broeit behoorlijk in dit land (gele hesjes, uit de hand lopende demonstraties bv tegen nieuwe wet die politie niet herkenbaar meer in beeld mag brengen) , is geen gemakkelijk land.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:43

In mijn omgeving zegt men vooral : Hup die spuit erin dan kunnen we ons leven weer oppakken.
En natuurlijk is het spannend.
Ik weet niet of het iemand hier was die dit zei : maar als je elke week frikandellen eet zonder na te denken, dan is een spuit niet vertrouwen niet echt geloofwaardig :D