Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:19

purny schreef:
Waarom hoor je vrijwel niemand over baudet? Want hij heeft toch wel een beetje meer schijt aan de coronawet dan grapperhaus en het koningspaar

Dat snap ik ook niet. Die man liep eerst zo te schermen met dat hij / zijn partij als eerste inzag dat het ernstig ging worden. FvD beleid lijkt er vooral op gericht te zijn om exact het tegenovergestelde te vinden van VVD/CDA :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:56

Magrathea schreef:
purny schreef:
Waarom hoor je vrijwel niemand over baudet? Want hij heeft toch wel een beetje meer schijt aan de coronawet dan grapperhaus en het koningspaar

Dat snap ik ook niet. Die man liep eerst zo te schermen met dat hij / zijn partij als eerste inzag dat het ernstig ging worden. FvD beleid lijkt er vooral op gericht te zijn om exact het tegenovergestelde te vinden van VVD/CDA :')

Dat is toch niet zo raar? Baudet zit in de oppositie en is geen minister.

Magrathea

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:00

Dat is zeker wel raar, dat betekent namelijk dat je niet echt ergens voor staat maar gewoon anti alles bent en dat vind ik lastig serieus te nemen :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:03

Magrathea schreef:
Dat is zeker wel raar, dat betekent namelijk dat je niet echt ergens voor staat maar gewoon anti alles bent en dat vind ik lastig serieus te nemen :=

Mijn reactie is op de kritiek ...
Niet op wat deze partij verder uit. Deze 2 mensen hebben in de politiek geen vergelijkbare rol.
Dat je het niet eens bent met wat hij zegt en doet is daar dan toch een tweede? Het is een feit dat Baudet in de oppositie zit en geen minister is.

Verder is het FVD typisch voorbeeld van een populistische partij die roept wat zijn kiezers willen en dat is veelal tegen beleid van de regering. Daar kan je kritiek op hebben en tegen zijn maar heeft niks te maken met beleid van kabinet. Daar kan hij dus ook niet op worden aangesproken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:13

lenaa_tje schreef:
Magrathea schreef:

Mijn reactie is op de kritiek ...
Niet op wat deze partij verder uit. Deze 2 mensen hebben in de politiek geen vergelijkbare rol.
Dat je het niet eens bent met wat hij zegt en doet is daar dan toch een tweede? Het is een feit dat Baudet in de oppositie zit en geen minister is.

Verder is het FVD typisch voorbeeld van een populistische partij die roept wat zijn kiezers willen en dat is veelal tegen beleid van de regering. Daar kan je kritiek op hebben en tegen zijn maar heeft niks te maken met beleid van kabinet. Daar kan hij dus ook niet op worden aangesproken.

Huh nee maar dat doe ik ook niet. Ik heb kritiek op het feit dat ie geen eigen visie lijkt te hebben en gewoon loopt te schoppen tegen alles wat het kabinet doet. Dat is dom en kinderachtig. Vandaar.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:16

Om terug te komen op Viruswaanzin: net kwam ik via de site vd NOS op dit bericht uit, over twee artsen die vrijelijk verklaringen uitdelen om geen mondkapje te hoeven dragen. Blijkbaar worden die nu toch door de inspectie op de vingers getikt.
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/igj- ... llema-aan/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:17

En mijn reactie is letterlijk hierop Margrathea.

purny schreef:

Ik vind het dus niet raar dat die Kritiek op baudet er niet is. Hij heeft een totaal andere positie dan de koning of de minster. Niet vergelijkbaar.
Baudet zorgt (als het goed is) voor z’n achterban en zijn zij het oneens met wat hij zegt dan zien we dat terug tijdens de verkiezingen. Hij kan nu roepen wat hij wil op maar op direct beleid heeft hij geen invloed. Wel op bijv. Vraagstukken die gesteld worden in de kamer of wetten etc. Dan wordt het pas interessant wat hij vindt.
Maar grapperhaus doet iets anders dan zijn uitspraken en zijn uitspraken raken het volk wel. Daar is de kritiek op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 06:42

purny schreef:

Die doet het juist voor de aandacht. Hoe minder aandacht hij krijgt, hoe beter wat mij betreft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:11

purny schreef:

Omdat Baudet mij niet oplegt wat ik moet doen, en dan interesseert het me vrij weinig of hij zich wel of niet er aan houdt.

En houd er ook maar serieus rekening mee dat dit vanaf april wel eens anders kan zijn. Ik denk persoonlijk namelijk dat dit niet goed afloopt voor nog een keer Rutte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:37

sureido schreef:
purny schreef:

Omdat Baudet mij niet oplegt wat ik moet doen, en dan interesseert het me vrij weinig of hij zich wel of niet er aan houdt.

En houd er ook maar serieus rekening mee dat dit vanaf april wel eens anders kan zijn. Ik denk persoonlijk namelijk dat dit niet goed afloopt voor nog een keer Rutte.

Nou, dat valt wel mee denk ik.
De peilingen laten op dit moment wel een daling zien voor de VVD tov de afgelopen tijd, maar dat is niet meer dan normaal. In tijden van crisis steunen mensen het kabinet, maar de ergste crisis is voorbij. De normale politieke verhoudingen komen weer terug. VVD is weer terug op het niveau van de tweede kamer verkiezingen, veruit de grootste dus nog.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:09

Ik zou het eigenlijk wel willen zien als een ander een keer gaat besturen (en dan heb ik het niet over FvD of PVV). Mensen vergeten die dingen als geen hogere lonen naar het zorg personeel etc niet. En die mensen die viruswaanzin of maar iets van twijfel hebben aan Corona gaan sowieso niet stemmen op de vvd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:31

sureido schreef:
Ik zou het eigenlijk wel willen zien als een ander een keer gaat besturen (en dan heb ik het niet over FvD of PVV). Mensen vergeten die dingen als geen hogere lonen naar het zorg personeel etc niet. En die mensen die viruswaanzin of maar iets van twijfel hebben aan Corona gaan sowieso niet stemmen op de vvd.

Een deel zal überhaupt niet stemmen en die kans is vrij groot bij de hierboven genoemde partijen.
De achterban van de vvd maar ook cda is veel trouwer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:41

Hoop dat je gelijk hebt ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:44

sureido schreef:
Hoop dat je gelijk hebt ;)

Dat weet je natuurlijk pas na de verkiezingen maar bij de vorige verkiezingen (en ook die daarvoor .. ) bleek het wel zo te werken. Peilingen kloppen vaak niet bij deze partijen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:34

sureido schreef:

Maar die mensen stemden in het verleden waarschijnlijk ook al geen VVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:41

sureido schreef:

Onder aanhangers van complottheorieën bevinden zich veel PVV'ers en FvD'ers..
https://www.trouw.nl/nieuws/complotten- ... ogle.nl%2F

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:45

Geen verrassing, dat zijn ook de mensen met het meeste wantrouwen naar de gevestigde overheid / de elite. Ik betwijfel of zij het beter zouden doen in tijden van crisis, ik betwijfel het ten zeerste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:13

sureido schreef:

Het probleem is wel een beetje dat veel mensen wel graag roepen dat er hogere lonen in de zorg moeten komen, maar dat ze er vooral niet voor willen betalen. Dus als puntje bij paaltje komt denk ik niet dat dat heel erg zal meespelen bij veel mensen als ze in het stemhokje staan. Althans niet bij de meeste mensen die al op VVD en CDA stemden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:14

VVD is ook wel een partij voor de rijkere mens en dat zal ook wel schelen in het stemgedrag denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:05

sureido schreef:
VVD is ook wel een partij voor de rijkere mens en dat zal ook wel schelen in het stemgedrag denk ik zo.

Vergis je niet. VVD trekt nog behoorlijk wat laagopgeleiden. Onbegrijpelijk, maar goed...
Ik denk dat het spectrum tegenwoordig niet meer links en rechts is, maar intellectueel versus populistisch.
https://nos.nl/collectie/12197/artikel/ ... lke-partij

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:16

safina schreef:
sureido schreef:

Vergis je niet. VVD trekt nog behoorlijk wat laagopgeleiden. Onbegrijpelijk, maar goed...
Ik denk dat het spectrum tegenwoordig niet meer links en rechts is, maar intellectueel versus populistisch.

Verklaring die ik hoorde was dat mensen vvd stemmen omdat ze rijk willen worden, niet omdat ze dat al zijn. Even vergetend dat ze dan nooit rijk zullen worden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:28

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:50

safina schreef:
sureido schreef:

Aii dat wist ik niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:59

Astorga schreef:
18.000 demonstranten die zich niet aan de vooraf afgesproken regels houden en die elkaar hebben opgeroepen om wapens mee te nemen.
Tot zover de liefde en de vrijheid die door viruswaanzinners gepredikt wordt :?
https://nos.nl/artikel/2345849-politie- ... rlijn.html

En er zijn meer dan 3000 agenten opgetrommeld, waterkanonnen staan klaar, demonstratie word beeindigd, wat zal dat een veldslag worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:02

Nu komt het hoor. Ken iemand die naar een soort van huisfeest geweest is met 60 man. 2 ervan zijn 1 dag erna positief getest op Corona (of ja 1 dag erna test gedaan en 2 dagen erna de uitslag). Heeft ze de ggd gebeld of ze getest kan worden en ze mogen zich niet laten testen en hoeven ook geen 14 dagen in quarantaine omdat ze niet 15 minuten close contact gehad hebben.

Ja schiet mij maar lek hoor. Wat een beleid :+