Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:37

Dankje :)
Ja, merk dat het vandaag ook iets lastiger is door de chaos in mijn hoofd. Maar dat accepteer ik gewoon. 2,5 maand geleden zat ik nog ziek thuis met een zware burn-out. Ben zover gekomen, dat deze 1 dag me echt even niet uitmaakt. Morgen gaan we gewoon weer door.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:38

_Femkeeex schreef:
Nou ik heb net mijn eetschema's van mijn dietist binnen, had duidelijk aangegeven dat ik geen vlees eet, staan er veel vleesgerechten op het schema... :+

Wat een flater! Zou even vragen of hij/zij wel de juiste persoon voor zich heeft.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:39

Dan ben je toch al super bezig Landvrouw :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:40

Ik heb komende week een niet zo leuk gesprek met een collega, helpt ook niet echt.. :n

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:41

landvrouw schreef:
Ja, merk dat het vandaag ook iets lastiger is door de chaos in mijn hoofd. Maar dat accepteer ik gewoon. 2,5 maand geleden zat ik nog ziek thuis met een zware burn-out. Ben zover gekomen, dat deze 1 dag me echt even niet uitmaakt. Morgen gaan we gewoon weer door.

Eerst moet het koppie goed zitten, daarna kan het lijf pas. Althans, zo werkt het bij mij. :j

Go get them! *\o/*

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:42

@gaucho: pfoe 9 km, dat is niet niks! Ziet er heerlijk uit zo :))

Volgens mij wordt de eerste 3 uur vergoed door de basisverzekering... Hoop ik. :+

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:48

Roosch schreef:
landvrouw schreef:

Eerst moet het koppie goed zitten, daarna kan het lijf pas. Althans, zo werkt het bij mij. :j

Go get them! *\o/*

Precies dat. Vanaf het moment dat ik me echt weer goed voelde en ben gaan werken is de knop volledig omgegaan!

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:49

Ik heb een uitglijer gemaakt vandaag. Gaat even helemaal niet goed. Thais gegeten bij mijn moeder en stiefvader net. Zit zo vol dat ik het bijna niet meer binnen kan houden en ik voel me super dik -O- Ben bang dat ik alles wat ik er in de afgelopen 3 weken af heb gekregen er weer aan zit :\
Laatst bijgewerkt door Shiraie op 28-06-20 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:50

Shiraie schreef:
Ik heb een uitglijer gemaakt vandaag. Gaat even helemaal niet goed. Thais gegeten bij mijn moeder en stiefvader net. Zit zo vol dat ik het bijna niet meer binnen kan houden en ik voel me super dik -O- Ben bang dat ik alles wat er in de afgelopen 3 weken af heb gekregen er weer aan zit :

Dat gebeurt niet zomaar, tenzij je een hele koe hebt opgegeten met 5 liter mayonaise erbij.

Diep ademhalen. Was het gezellig en lekker? Fijn. Morgen weer een nieuwe dag.

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:52

Roosch schreef:
Shiraie schreef:
Ik heb een uitglijer gemaakt vandaag. Gaat even helemaal niet goed. Thais gegeten bij mijn moeder en stiefvader net. Zit zo vol dat ik het bijna niet meer binnen kan houden en ik voel me super dik -O- Ben bang dat ik alles wat er in de afgelopen 3 weken af heb gekregen er weer aan zit :

Dat gebeurt niet zomaar, tenzij je een hele koe hebt opgegeten met 5 liter mayonaise erbij.

Diep ademhalen. Was het gezellig en lekker? Fijn. Morgen weer een nieuwe dag.

Ja diep ademhalen gaat nauwelijks zo vol zit ik... Maar was inderdaad wel gezellig. Lekker niet echt, snap ook niet waarom ik zoveel heb gegeten. Maar je hebt gelijk, morgen weer een nieuwe dag. Hopelijk blijf ik gelijk!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:53

Shiraie schreef:

Qua vet zal dat meevallen, en vocht heb je er zo weer af. Gewoon weer verder waar je gebleven was.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:53

Roosch schreef:
Welkom, Lizy! Je zult wel genoeg beweging hebben op de boerderij met 3 koters gok ik zo :))

Een normale rustige dag loop ik minimaal 8000 stappen aldus mijn telefoon. En dan heb ik dus geen speciale dingen gedaan en ligt mijn telefoon minstens een uur of 2 tot 3 ergens op tafel te slingeren :') beweging is echt het probleem niet. Ben sinds we de boerderij hebben echt een stuk fitter.

Gaucho: wow wat een afstand joh. Hoe lang doe je daarover? Anderhalf tot 2 uur?

Succes morgen Landvrouw. Gaat vast helemaal goed komen op je nieuwe werk :j ik heb een stuk langer nodig gehad om weer te kunnen functioneren na mijn burn-out.

Je kan het relaxed.

Welnee Shiraie. Een keer een ‘ongezonde’ maaltijd kan prima zolang het niet doorslaat. Dus hierna gewoon weer door in je normale gezonde patroon. Niet te hard zijn voor jezelf. Af willen vallen naar een gezond gewicht is top maar heel af en toe genieten van iets lekkers moet ook gewoon kunnen.

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:55

Dankjewel lizy29 en gaucho. Ik ga inderdaad maar gewoon verder waar ik gebleven was. En ja af en toe wat lekkers moet kunnen. Afvallen moet geen straf worden! :)

Roosch

Je hoeft er geen antwoord op te geven, maar als ik jou was zou ik me wel bepaalde zaken afvragen.

Als het niet lekker is, waarom eet je dan door? En waarom eet je door totdat je bijna ploft? Is er een oorzaak voor? Ben je er wat vanaf vandaag of is er een andere oorzaak?

Ik kan ook wel eens teveel eten, maar het smaakt me dan zo vreselijk goed dat ik er nog wat van wil.

Je mag best af en toe cheaten maar zorg er dan alsjeblieft ook voor dat het de moeite waard is. :+

landvrouw

Inderdaad, gewoon even rust pakken. Morgen weer een nieuwe dag! En dit onthouden voor een volgende keer, wie weet pak je het dan anders aan. Weet je ook waarom je je zo hebt laten "uitglijden"?

Mijn vriend heeft gister snoep, chips en koekjes gekregen van zijn ouders voor de verjaardag.. Trekt nu net een zak snoepjes open... Sterk blijven! (ooo zo lastig, maar ik vind het niet lekker genoeg om voor te zondigen.)

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:00

Roosch, ik weet niet zo goed waarom ik doorat. Ik plofte inderdaad bijna := Is eigenlijk helemaal niet grappig maar het woord 'ploft' triggerd mij. Ik denk dat de oorzaak was dat ik vandaag een maaltijd over had geslagen. Zou dat kunnen? Dat je dan wilt compenseren? Ik ben het wel gewend 3 keer te eten. Maar dit was inderdaad niet de calorieën of moeite waard.

landvrouw, ik ga dit inderdaad onthouden. Ik kan beter kleine porties eten. Want ik word dus misselijk van teveel eten. Zullen de meeste wel hebben denk ik, maar ik kan er echt slecht tegen...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:02

Het de moeite waard vinden is echt een goede. En nu ik er bewust mee bezig ben merk ik dat ik minder echt de moeite waard vind om me helemaal vol te eten. Van wat minder geniet ik net zoveel.

Maaltijd overslaan werkt bij mij echt heel slecht, dan blijf ik honger houden.

Lizy anderhalf uur vandaag over 9 km, lekker doorgelopen. Over een paar weken bergwandelvakantie dus even een beetje de wandel conditie opbouwen. Was altijd best goed maar vorig jaar mijn enkel vrij heftig gebroken en wat ijzerwerk erin.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:02

Ik weet niet hoe jouw koppie werkt, heb al moeite zat de mijne uit te vogelen af en toe :D :D :D

Maar wel misschien de moeite waard om daar eens in te duiken. Het is zo zonde als je ergens mee cheat dat niet de moeite waard is.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:04

Shiraie schreef:
Roosch, ik weet niet zo goed waarom ik doorat. Ik plofte inderdaad bijna := Is eigenlijk helemaal niet grappig maar het woord 'ploft' triggerd mij. Ik denk dat de oorzaak was dat ik vandaag een maaltijd over had geslagen. Zou dat kunnen? Dat je dan wilt compenseren? Ik ben het wel gewend 3 keer te eten. Maar dit was inderdaad niet de calorieën of moeite waard.

landvrouw, ik ga dit inderdaad onthouden. Ik kan beter kleine porties eten. Want ik word dus misselijk van teveel eten. Zullen de meeste wel hebben denk ik, maar ik kan er echt slecht tegen...

Gewoon van dit soort dingen leren, is het beste wat je kunt doen! Niet schuldig over voelen, maar leren en doorgaan. Je kunt dit!

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:06

Roosch: True! :)

Landvrouw: Ja precies! Ik kan dit gewoon en me nu schuldig gaan zitten voelen gaat me verder ook niet helpen dus ga echt even afleiding zoeken om het weer te vergeten :)

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:08

Roosch schreef:
...heb al moeite zat de mijne uit te vogelen af en toe :D :D :D

:= Herkenbaar!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:12

_/-\o_ :j
Shiraie schreef:
Roosch schreef:
...heb al moeite zat de mijne uit te vogelen af en toe :D :D :D

:= Herkenbaar!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:31

Ingewikkelde dingen die koppies hoor. :+ zeker als er gevoelens bij komen kijken.

Ik heb nu alles tegen elkaar open staan in de hoop dat het afkoelt (ik heb een vrij warme woning en 2 katten die niet buiten mogen komen). Ik merk dat ik de laatste dagen beroerd slaap door de hitte, dit er weer voor zorgt dat ik niet zo soepel ga met trainen en eten als ik zou willen. Op andere manieren ga ik dan weer als een trein :D :D :D maar een goede nachtrust zou fijn zijn. Dan morgen weer een nieuwe dag.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:37

Hopelijk koelt het inderdaad af! Nachtrust is zoo belangrijk

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:38

Juist als je als een trein gaat is nachtrust belangrijk. Anders loop je jezelf voorbij! :j

Hopelijk slaap je vannacht beter!