4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:37

@_mjwb, nette tijd hoor! Goed bezig! Ik nam trouwens net na het sporten een cookies&cream shake en ik kreeg hem ook bijna niet weg. Na de helft zat ik ook bom en bom vol, terwijl ik een reep die vergelijkbaar is qua voedingswaarden of een bak kwark wel makkelijk weg krijg. Misschien ‘s avonds dus eens wat anders proberen te eten na het sporten?

@Castilja, oeh sushi, jaloers <3 Moet ook af en toe kunnen hoor! Ik vind daarna zo ver omfietsen al een prestatie om trots op te zijn. Mij niet gezien :')
Ik kan me voorstellen dat je de paarden mist.. Ik ben super blij dat mijn paarden bij mijn ouders staan en ik weinig beperkingen ervaar.
Overigens vind ik de whey crispy een aanrader. Het is inderdaad smaakloos maar ik hou van crunch in bijv. mn kwark en het is een makkelijke manier om wat extra eiwit toe te voegen aan je dag.

@Kimmie, Fijn dat het een goede vervanger blijkt te zijn! Zelf heb ik trouwens wel eens optimel chocoladedrink. Wel even wat anders natuurlijk, maar vind ik ook lekker! Super van die brownies! Zo kun je toch genieten, maar ook je doelen halen :D

@Maanlicht, Oei altijd fijn, die periode van de maand haha.. Ik merk het ook altijd extreem aan mezelf. Vind je lijstje alsnog netjes hoor!

@Fading, Je gaat lekker zeg! Mooie rondes maak je met skeeleren. Hopelijk gaat je enkel niet al te veel opspelen en kan je ermee door blijven gaan. En super dat je weer zo positief bent. Sos zie je dingen achteraf pas goed in. Op naar een mooie toekomst *\o/*

@Emmaa, Niets op je lijstje aan te merken inderdaad. Het ziet er ook voedzaam uit, dus fijn om vol te houden.

Hier is gisteren goed gegaan! Nog een stroopwafel aan mijn lijstje toegevoegd, maar bij het avondeten de stroop weggestreept want dat hadden we niet meer :Y) Dus uiteindelijk netjes op onderhoud gegeten!

Vandaag ook een weekenddag qua eten op de planning, maar wel weer binnen mijn eigen doelen!
O: pannenkoekje van overgebleven beslag met kwark en kersen
T: Shake van 150ml melk, 100gr kwark, espresso en 14gr whey cookies&cream
L: 2 mini pizzatjes
T: Druiven & een body en fit pro bar
D: Asperges met ham, ei, snelle hollandaise en aardappeltjes
Totaal 1792 kcal
Ook vandaag zal er nog wel iets bijkomen, ik denk pistachenootjes en/of toastjes filet american. Daarmee hoop ik weer op onderhoud uit te komen!

Ik moet zeggen dat mijn vriend en ik hebben afgesproken een weekend niet te drinken en dat dat ook wel echt enorm scheelt :')

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:51

Ik heb gezondigd dit weekend. Sushi, brood, kaasfondue, bier.. Ging helemaal bad. Dus vandaag weer ff normaal doen. :Y)

O: kwark met bosbessen, pittenmix, noten
L: salade en smoothie
T: gekookt eitje
A: spinazie met kip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:53

Peuk schreef:
Ik heb gezondigd dit weekend. Sushi, brood, kaasfondue, bier.. Ging helemaal bad. Dus vandaag weer ff normaal doen. :Y)

Hoe veel kcal is dit? Want het ziet eruit als echt extreem veel te weinig.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:58

Emmaa_ schreef:
Peuk schreef:

Hoe veel kcal is dit? Want het ziet eruit als echt extreem veel te weinig.

Geen idee, het zijn wel grote porties hoor. Vandaag beweeg ik bijna niet en bij mijn avondeten zitten er ook nog wel dingen doorheen. En ik eet kha arm. Ik eet heel vaak zo.

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:00

Peuk waar maak jij je smoothies mee als je ze kh arm eet? Banaan is voor mij een beetje uitgesloten maar vind het daardoor wel lastig om lekkere combinaties te maken.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:09

Castilja schreef:
Peuk waar maak jij je smoothies mee als je ze kh arm eet? Banaan is voor mij een beetje uitgesloten maar vind het daardoor wel lastig om lekkere combinaties te maken.

Ah ja snap ik! Ik eet wel banaan soms, dus dat stop ik er meestal wel in.

Verder gebruik ik van dat diepvriesfruit (mango en ananas vnl), spinazie, kokoswater, ongezoete amandelmelk, munt, bosbessen, sinaasappels, limoen, gember, appel, druiven, havermout. Ik heb zo’n boekje gekregen bij mijn blender met recepten dus daar kijk ik ook wel in. Maar vaak doe ik gewoon maar wat met wat ik toevallig in huis heb. Heb er ook een aantal gemaakt die echt niet te nassen waren. :P

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:09

Maar banaan en havermout bevatten juist veel koolhydraten toch?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:20

Klopt. Daarom eet ik het ook af en toe en minimaal. :j Ik eet namelijk in het weekend ook wel eens koolhydraten en drink ook nog. Ik wil namelijk wel gewoon de dingen blijven eten die ik lekker vind maar wel gezond zijn. Havermout doe ik bijvoorbeeld wel eens 1 eetlepel door mijn kwark en een banaan in een smoothie waar ik 2/3 dagen mee doe omdat ik het aanleng met water. Denk dat het dan reuze mee valt.

Ik hoef niet af te vallen dus ik probeer kha arm te eten maar wel op mijn voorwaarden. Weet ook niet hoe ik het anders moet noemen dan kha arm want ik eet bijvoorbeeld geen brood, pasta, rijst etc. Dus het komt daar denk ik wel het meeste bij in de buurt maar ben er niet heel strikt in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:26

Dit is puur een vraag uit interesse hoor, dus zeg het ook gerust als je hem niet wil beantwoorden. Maar als je niet wil afvallen, waarom dan niet een voedingspatroon kiezen dat minder restrictief is? In the long run heb je koolhydraten wel gewoon nodig en ik denk dat het in die zin fijner is om die ook gewoon op een gezonde manier (dus langzame koolhydraten, volkoren producten) te verwerken ipv jezelf zulke strenge regels op te leggen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:43

Emmaa_ schreef:
Dit is puur een vraag uit interesse hoor, dus zeg het ook gerust als je hem niet wil beantwoorden. Maar als je niet wil afvallen, waarom dan niet een voedingspatroon kiezen dat minder restrictief is? In the long run heb je koolhydraten wel gewoon nodig en ik denk dat het in die zin fijner is om die ook gewoon op een gezonde manier (dus langzame koolhydraten, volkoren producten) te verwerken ipv jezelf zulke strenge regels op te leggen.

Geen probleem!

Het is gewoon zo gelopen eigenlijk. Ben er ooit mee begonnen met een aantal redenen en nu werkt het voor mij prima. Brood at ik sowieso al amper want dat vind ik niet zo lekker. Pasta en rijst laten staan in de avonden is gewenning geworden. Ik heb afgelopen 2 dagen wat rijst gegeten en gisteren een paar stokbroodjes en dan voel ik me daarna opgeblazen. Daarom heb ik ook niet de behoefte om het nog te eten. De invulling die ik er zelf aan geef werkt gewoon prima. Ik eet ook niet keto voor de duidelijkheid. Dat vind ik echt veel te heftig. Ik eet bijvoorbeeld wel maiswafels en crackers. Ik krijg gewoon koolhydraten binnen maar wel een stuk minder denk ik. Hou het ook niet zo bij. Ik heb ook geen strenge regels voor mijzelf vind ik. Chips en snoep ik eet ook gewoon, maar in veel mindere mate dan voorheen. Waar ik eerst een zak chips leeg at neem ik nu een bakje, ipv een reep chocola een stukje etc. Dit geldt nu alleen nog voor in het weekend (vrij-za) en niet meer de hele week.

Ik moet hier alleen het beestje wel een naam geven denk ik want anders krijg ik sowieso opmerkingen over te weinig kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:46

Nou ja voor iemand die niet af wil vallen vind ik je lijstje van vandaag wel echt heel karig. Want een diner van spinazie is zelfs in grote hoeveelheden gewoon ontzettend mager, en ik neem aan dat je ook niet 100 gram pitten en zaden door je kwark gooit.

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik mis qua voedingsstoffen wel echt iets in je lijstje zoals vandaag en al helemaal als je niet af wil vallen zou ik denken van ja misschien iets minder streng zijn voor jezelf.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:55

Emmaa_ schreef:
Nou ja voor iemand die niet af wil vallen vind ik je lijstje van vandaag wel echt heel karig. Want een diner van spinazie is zelfs in grote hoeveelheden gewoon ontzettend mager, en ik neem aan dat je ook niet 100 gram pitten en zaden door je kwark gooit.

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik mis qua voedingsstoffen wel echt iets in je lijstje zoals vandaag en al helemaal als je niet af wil vallen zou ik denken van ja misschien iets minder streng zijn voor jezelf.

Ik snap wat je bedoelt, maar het voelt niet alsof ik streng ben voor mijzelf omdat het gewoon makkelijk vol te houden is. Heb ook een goed gevulde salade als lunch op. En ik eet als avondeten ook niet alleen kip en spinazie. Daar doe ik ook nog wel andere groenten doorheen die ik misschien had moeten benoemen! En ik beweeg vandaag amper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:05

Ah, dan is het al een stuk logischer inderdaad! Ik snap het. Als jij je uiteindelijk goed voelt bij kha eten is daar natuurlijk ook niets mis mee :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:21

Peuk,ik denk dat koolhydraat beperkt een betere naam is voor wat je doet, al met al eet je nog best wat koolhydraten als ik het zo lees :)

Het is hier even bagger. Elke keer lukt het paar dagen goed om me aan mn kcal te houden en dan ga ik weer los :roll: nou ja, beetje evenwicht zo houden maar. Ben nu ook niet fit, dus beweeg nauwelijks. En ik ben een ultieme verveel-vreetzak.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:34

Jip, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Ik noem het alleen niet zo, omdat ik niet heel veel moeite doe om alles precies uit te rekenen. Heel naar, de periode van de maand. Ik ben dan ook altijd zo'n jankerd. Laatst liet ik mijn cracker vallen (met de verkeerde kant naar de grond) en was ik helemaal in tranen :')

Emma, het klinkt inderdaad heel makkelijk! Maken de hoeveelheden nog uit? Niks mis met je lijstje hoor.

Mjwb, ik zou echt gek woorden van 45 paarden heen en weer brengen! Bij ons op stal nemen ze vaak paarden met twee of drie mee. Kan dat niet bij jullie? Nette tijd hoor!

Castilja, goede oplossing, lekker fietsen! Oeh sushi! Jaloers!

Gelukkig kan ik nog steeds naar allebei mijn paarden toe, dus dat is heel fijn. Dat geeft ook structuur ed aan mijn dagen, dus dat is heel fijn.

Fading, je gaat lekker zeg!

Peuk, ik vind je lijstjes ook een beetje mager. Heb je nog wat voorbeelden voor me van smoothies? Inspiratie is altijd goed! Interessant om je uitleg te horen. Ondanks dat denk ik dat je toch beter wat meer kan gaan eten, zeker omdat je niet meer af wil vallen. Zeker qua voedingsstoffen is het een beetje karig, dus daarin zou ik wat meer gaan variëren. Na je uitleg is het al een stuk logischer, maar ik zou het toch wat aanpassen! Ik denk idd ook dat je het beter koolhydraatbeperkt kunt noemen, zo weinig koolhydraten eet je namelijk niet.

Gisteren van tevoren een planning gemaakt, maar halverwege de dag kwam ik erachter dat ik iets te fanatiek had gepland haha! 's Middags even bij mijn tante geweest, dus andere tussendoortjes dan gepland, maar daarom 's avonds mijn geplande kwark maar geskipt. Ik had al wel genoeg gegeten :')
O: havermoutpap met halfvolle melk, een appel, kaneel, lijnzaad, rozijnen en notenmix ongezouten. (654)
T: kaas en een volkoren cracker met goudsalami. (114)
L: couscoussalade met linzen, notenmix ongezouten, paprika, komkommer en rozijnen. (520)
T: chocola, roasted peanuts en notenmix. (458)
A: gnocci, roomboter, salie, Parmezaanse kaas, caprese en witte asperges. (663)
D: water en thee.
B: 's avonds maar even wat oefeningen gedaan om ervoor te zorgen dat ik zonder schuldgevoel nog kon avondeten :')
Totaal kcal: 2408.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:37

Ja de hoeveelheden maken wel heel veel uit, dat is altijd als je dingen bakt helaas. Je kan het beste even een recept opzoeken, ik heb die van King Arthur's Flour gebruikt!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:25

PFOE Ik heb even een goede work-out gevonden, zweet druipt van m'n voorhoofd. Deze: https://www.youtube.com/watch?v=bdCX8Nb_2Mg
Echt top. 300 Kcal verbrand volgens mijn Garmin in een half uurtje. Zal vast niet echt zo zijn, maar wel meer dan dat ik bij andere work-outs deed. :D

Hebben jullie plannen vandaag? Ik echt 0,0. Ga even naar mijn ouders straks. Normaal is er altijd ringsteken in het dorp waar ik vandaan kom en dat is echt jeugdsentiment; ga altijd even naar de paardjes loeren. Dat is nu dus niet :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:39

Mijn plannen zijn ziekig op de bank hangen :roll: Hoest al paar dagen, en moet dus ivm mn werk getest worden op corona. Kon op de fiets onderweg daar naartoe even goed voelen hoe niet fit ik ben... hopelijk geen corona en snel weer fit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:46

Laura82 schreef:
Mijn plannen zijn ziekig op de bank hangen :roll: Hoest al paar dagen, en moet dus ivm mn werk getest worden op corona. Kon op de fiets onderweg daar naartoe even goed voelen hoe niet fit ik ben... hopelijk geen corona en snel weer fit!

Pff wat klote :( Ik duim voor je :(:)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Een smoothie met wat eiwitpoeder (126)
L: Volkoren couscous met courgette, paprika, vega worst in stukjes en een klein beetje alpro go on (539)
T: Een cup a soup tomaat en een gekookt ei (141)
A: Linzenspaghetti met zelfgemaakte tomatensaus en vega balletjes (690)
In totaal zou ik hiermee op 1496 uitkomen. Als ik nog honger heb kan ik dus ook nog wat bijpakken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:15

Zo ik zit eindelijk even dus eindelijk even tijd voor een bijleespost! Hier en daar al wat gelezen maar niet alles, dus ik ga even typen :')

Kimmie - Ik zal je zo even een pb sturen met het recept van de sushi! Lekker lijstje! En heb je vandaag al een tompouce op? :D
Letterlijk elk paard op stal is gestoord en kan niet normaal meelopen dus samen is helemaal vreselijk. Nu scheelt het een paard omdat mijne zelf naar zijn wei loopt, maar de rest is zo vreselijk. En ik moet zeggen dat komt echt doordat ze altijd los mogen lopen. Mijne moet zichzelf echt niet lostrekken want dan krijgt hij zo erg op zijn flikker, maar andere mensen denken er anders over. Maarja lekker voor de stappenteller haha!

Maanlicht - Het ging super! Was echt heerlijk en niet te warm buiten. Ik was ook super gemotiveerd dus daar kan het ook aan liggen haha. Vanaf morgen regen dus dan ga ik proberen om meer km’s te maken.
poedersuiker he! Ik mag over 2 dagen weer -O- maar gelukkig maar 3 dagen last en dan is het voorbij. Lekker die pancakes <3

Fading - Heerlijk dat skeeleren en je maakt echt km’s joh, super goed! +:)+ En super dat je weer bijna op je streef gewicht zit!

Emma - Ohh dat wist ik niet, dankje! Lekker lijstje! Hoe waren de oesterzwammen? Ik kan me daar echt niks bij voorstellen.

Castilja - 4 dagen in de week maar gelukkig en ik word er lekker voor betaald. Het is een bijbaan dus verdiend voor een bijbaan echt top, alleen ja nu in deze periode kan je het ook wel zien als een vaste baan ipv wat extra’s naast de uni.
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Ik weet niet wat ik zonder mijn paard zou moeten!

Mara - Dankje!! Vies he! Ik heb gisteren een beetje whey door Griekse yoghurt gedaan en dat kreeg ik wel naar binnen. Ik denk dat ik die smoothie maar maak op de dagen dat ik overdag loop.
Heerlijk lijstje! Alcohol scheelt veel he, soms schrik ik daar ook van. En zeker als je de dag daarna gaat wegen (dan ben je veel lichter en dan die dag daarna gelijk 2 kilo zwaarder) :')

Laura - Beterschap!!

Ik heb gisteren een instagram aangemaakt die ik geheel gebruik als motivatie voor mezelf en om recepten en alles te delen. Ik moet zeggen; ik heb een eens 10 keer meer motivatie dan voorheen!

Ik ga zo courgette chips proberen te maken. Ik ben echt super benieuwd!

Mijn lijst voor vandaag (nog niet helemaal zeker):
M - eiwit koffie smoothie en protein bite
T - courgette chips
A - tomatensoep en twee tosti’s met oude kaas, tonijn, avocado en mayonaise
T - oranje tompouce <3

Fijne Koningsdag allemaal! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:23

Ik vind oesterzwammen heerlijk, maar ik hou sowieso wel van paddestoelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:53

Castilja schreef:
Trouwens guys ietwat offtopic; ik mis de omgang met paarden enorm. Ik zou bij een studentenrijvereniging van de Hollandsche Manege gaan en daar lessen, maar een week voor de kennismakingsavond begon corona. Zijn er bij jullie maneges wel open of kan ik dat echt vergeten? Zoek gewoon een plek waar ik even heen kan om even te borstelen, alleen aaien mag ook :')

't valt mee hoe erg ik dat mis, maar ik heb genoeg paardenvrienden in mijn omgeving waar ik heen kan om te gaan poetsen of rijden. Nu lastig i.v.m. corona, maar het kan wel gewoon anders :)

Ik baal wel dat ik de keuze had gemaakt te stoppen met een paard omdat ik samen zou gaan sporten met mijn ex. Maargoed, achteraf zaten ik en de eigenaresse van die pony ook niet op 1 lijn, dus dan wordt het sowieso al lastig..

m9ara schreef:
Hier is gisteren goed gegaan! Nog een stroopwafel aan mijn lijstje toegevoegd, maar bij het avondeten de stroop weggestreept want dat hadden we niet meer :Y) Dus uiteindelijk netjes op onderhoud gegeten!

Vandaag ook een weekenddag qua eten op de planning, maar wel weer binnen mijn eigen doelen!
O: pannenkoekje van overgebleven beslag met kwark en kersen
T: Shake van 150ml melk, 100gr kwark, espresso en 14gr whey cookies&cream
L: 2 mini pizzatjes
T: Druiven & een body en fit pro bar
D: Asperges met ham, ei, snelle hollandaise en aardappeltjes
Totaal 1792 kcal
Ook vandaag zal er nog wel iets bijkomen, ik denk pistachenootjes en/of toastjes filet american. Daarmee hoop ik weer op onderhoud uit te komen!

Ik moet zeggen dat mijn vriend en ik hebben afgesproken een weekend niet te drinken en dat dat ook wel echt enorm scheelt :')

Haha, een weekend niet drinken. Ik dronk eigenlijk niet vaak meer tijdens mijn relatie, maar nu denk ik ach als ik weekend heb mag ik best een borrel pakken <3 En eh. 2 mini pizza's hmmmmm <3 Asperges lust ik niet, misschien wil ik ze ooit weer eens proberen, maar hoe maak je die het lekkerste klaar? Heb je tips?

Kimmie25501 schreef:
Gisteren van tevoren een planning gemaakt, maar halverwege de dag kwam ik erachter dat ik iets te fanatiek had gepland haha! 's Middags even bij mijn tante geweest, dus andere tussendoortjes dan gepland, maar daarom 's avonds mijn geplande kwark maar geskipt. Ik had al wel genoeg gegeten :')
O: havermoutpap met halfvolle melk, een appel, kaneel, lijnzaad, rozijnen en notenmix ongezouten. (654)
T: kaas en een volkoren cracker met goudsalami. (114)
L: couscoussalade met linzen, notenmix ongezouten, paprika, komkommer en rozijnen. (520)
T: chocola, roasted peanuts en notenmix. (458)
A: gnocci, roomboter, salie, Parmezaanse kaas, caprese en witte asperges. (663)
D: water en thee.
B: 's avonds maar even wat oefeningen gedaan om ervoor te zorgen dat ik zonder schuldgevoel nog kon avondeten :')
Totaal kcal: 2408.

Ach, af en toe een minder lijstje mag wel toch? Ik zie best veel gezonde dingen er tussen, dus dat scheelt ook natuurlijk!

_mjwb schreef:
Ik heb gisteren een instagram aangemaakt die ik geheel gebruik als motivatie voor mezelf en om recepten en alles te delen. Ik moet zeggen; ik heb een eens 10 keer meer motivatie dan voorheen!

Ik ga zo courgette chips proberen te maken. Ik ben echt super benieuwd!

Mijn lijst voor vandaag (nog niet helemaal zeker):
M - eiwit koffie smoothie en protein bite
T - courgette chips
A - tomatensoep en twee tosti’s met oude kaas, tonijn, avocado en mayonaise
T - oranje tompouce <3

Fijne Koningsdag allemaal! :D

Oh, wat is de naam van die IG? Wil je wel volgen!
Ook heel benieuwd naar die chips die je maakte, hoe waren ze? Je lijstje lijkt me wel karig? Ben wel jaloers op je oranje tompouce! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:55

Nou ik heb gisteren 10km geskeelerd. Heb een enkelbrace gehaald, want ik dacht dan heb ik iets meer steun. Had er een maar die was iets minder goed dan die ik nu heb gehaald. Oh wauw, ik vind skeeleren zo leuk! Beetje jammer dat het deze week heel de week regent. Hopelijk is er een momentje dat ik nog ff kan gaan!

Verder alleen maar leuke dingen aan het doen, ik heb het zo ontzettend gemist om gewoon dingen voor mijzelf te kunnen doen, ipv achter mijn ex aanlopen. Wat ben ik dom geweest zeg, om alles aan de kant te zetten voor hem.

Ik leef eindelijk weer !

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:16

Ik heb wel bijgelezen dames, maar heb niet de puf om te reageren. :=
Gisteren koningsdag "gevierd" in het park met een fles rose en veel eten. Heb op zich niks geks gehad (chips, stokbrood, meloen) en na 5uur ook niet meer gedronken. Maar werd gisteravond toch een partijtje beroerd. Dat komt denk ik door de mac (vega burger + frietjes) als avondeten. Lag echt krom in bed gisteravond. Werd er ook echt om 6uur al door wakker. Dus ik ga mezelf nu heel hard inprenten dat dit door de macdonalds komt en dat ik dat nooooit meer moet eten. _O-
Scheelt dat ik dus nu geen honger heb, ga denk ik met de lunch wel iets eten met veel groente. Heb nog broccoli en komkommer dus denk een pasta met rode saus en broccoli. Weinig kruiden, niks vettigs erdoor. :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:23

@Peuk, Ik snap juist wel dat je het op deze manier een naam wil geven, ondanks dat je niet meer af wil vallen. Uiteindelijk draait het natuurlijk niet om hoe je het noemt, maar wat je binnenkrijgt. Ik zou inderdaad alert blijven dat je niet te weinig binnenkrijgt. Maar ik krijg wel het idee dat je hier bewust mee bezig bent.

@Kimmie, Lekker toch, af en toe zo'n dagje! En gnocchi <3 Een van mijn lievelingsdingen om te eten!

@Laura, Oei wat vervelend dat je niet fit bent en het misschien corona is. Wanneer weet je meer?

@Castilja, Ik heb gisteren weinig Koningsdag-achtigs gedaan. Hier in het dorp zag ik wel veel mensen samenkomen.. Erg apart vond ik.

@Emmaa, Net lijstje weer! Na je cheatdays ga je nu wel weer lekker he?

@_mjwb, Ik ben ook wel benieuwd naar je insta! Ik heb ook al vaak met het idee gespeeld, maar 'durf' het toch niet zo goed ofzo :') Hoe waren de courgette chips?

@Fading, Ik drink juist veel meer dankzij/met mijn vriend :o Maar je hebt groot gelijk en zo sta ik er ook in, een borrel in het weekend mag best! Ik vond asperges ook altijd mega vies. Vroeger moest ik er zelfs van kokhalzen. Ik had ze nu supervers, in plaats van uit de supermarkt. Dat maakte al een wereld van verschil. Ik heb ze nu traditioneel gemaakt (met ham, ei, botersausje), maar een aspergesoep met bijv. gerookte zalm is ook heel lekker en qua smaak ook wat 'makkelijker' denk ik als je eigenlijk niet van asperges houdt.
Ik ben super blij voor je dat je nu zoveel meer kan genieten van het leven *\o/*

@MarlindeRooz, Oei vervelend dat je je zo slecht voelde/voelt. Misschien reageert je lichaam ook serieus wel op het slechtere eten omdat je zo goed bezig was. Ik voel me de dag na een cheatday ook vaak een beetje beroerd. Hopelijk knap je snel weer op!

Hier gisteren nog een klein beetje de mist in gegaan met wat chips, kaas en een extra stukje gezonde appelcake die ik had gebakken. Maargoed, dat mocht ook wel een dagje. Uiteindelijk dit weekend op +500 kcal en dat is dus nog beter dan vorig weekend :D

Deze week dus even doorpakken met wat meer kcal eten dan ik normaal gesproken deed. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt! Vandaag nog even enigszins sober omdat ik gisteren dus wat slechter heb gegeten:
O: 200gr Melkunie protein met 5gr lijnzaad, 10gr whey crispy en een flesje yakult
T: 1 stukje gezonde appelcake met 75gr optimel vanille en een handje druiven
L: Volkorenboterham met avocado-kwarksausje en gegrilde kipfilet
T: 250gr aardbeien en 100 gr cottage cheese
D: Witlof gevuld met blauwe kaas, dadels en noten met aardappeltjes
T: Smart protein drink en ik denk een halve stroopwafel
Totaal 1700 kcal

Hopelijk zet de voorspelde regen niet teveel door en kan ik nog lekker blijven wandelen als lunchpauze. Dat beviel me toch wel heel goed!