Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:35

Dat is dan toch ook een goede motivatie om van de fris af te blijven. Tenminste als je cravings heb zou ik ook niet maar 1 glaasje pakken. Wijn zou voor mij geen probleem zijn, aangezien ik niet drink.

Hier vermoed ik vanavond niet echt aan koken toe te komen dus het zal ovenfriet met ovensnacks worden, dus nu een lekkere bleekselderij salade, met spekjes, appel, komkommer, walnoten en rozijntjes.

Hopelijk vanmiddag nog even naar de paarden en met ons veulen aan de gang.

Renske_W

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:39

Ik drink ook amper alcohol, fris ook bijna niet hou niet zo van prik. :+
Dronk eerst wel veel dubbeldrank, probeer nu vooral water te drinken en thee.
Thee drink ik altijd zonder suiker, alleen als ik een keelontsteking heb doe ik wat honing in de thee.

Wij verbieden ons ook geen lekkere dingen, het moet wel leuk blijven, qua avondeten wil ik wel proberen om gezonder bezig te gaan, en niet iets klaar te maken omdat het makkelijk en snel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:41

Geen lekkere dingen verbieden werkt voor mij niet, net als het leuk houden := Er moet bij mij 40 kilo af en ik zou dat heel graag binnen dit jaar willen bereiken, dus het hoeft even niet leuk te zijn. Ik ga geen dingen eten die ik vies vind maar ik kan ook gewoon even niet altijd de dingen eten die ik lekker vind, want van de dingen die ik lekker vind ben ik heel dik geworden en dat is nou juist waar ik vanaf wil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:41

Anniekskie schreef:
Dat is dan toch ook een goede motivatie om van de fris af te blijven. Tenminste als je cravings heb zou ik ook niet maar 1 glaasje pakken. Wijn zou voor mij geen probleem zijn, aangezien ik niet drink.

Hier vermoed ik vanavond niet echt aan koken toe te komen dus het zal ovenfriet met ovensnacks worden, dus nu een lekkere bleekselderij salade, met spekjes, appel, komkommer, walnoten en rozijntjes.

Misschien een tip voor volgende keer: van die iglo zakken in de diepvries die je alleen even op hoeft te warmen. Of in een weekend een paar liter soep maken die je in de diepvries zet en ook alleen even in een pannetje moet opwarmen of zelfs in de magnetron. Zo heb je gezondere opties als je geen zijn of tijd hebt om echt te koken :j

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:45

IMANDRA schreef:
Anniekskie schreef:

Misschien een tip voor volgende keer: van die iglo zakken in de diepvries die je alleen even op hoeft te warmen. Of in een weekend een paar liter soep maken die je in de diepvries zet en ook alleen even in een pannetje moet opwarmen of zelfs in de magnetron. Zo heb je gezondere opties als je geen zijn of tijd hebt om echt te koken :j

Dat heb ik ook altijd in huis, maar soms iets lekkers eten moet ook nog kunnen. Dus als ik daar de rest van de dag rekening mee kan houden en dan een "gezondere" variant kan pakken vind ik dat voor een keertje ook prima.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:28

Oh zeker! ik vatte je bericht alleen op van 'oh ik heb te weinig tijd dus ik moet dit eten', maar dan heb ik 'm verkeerd begrepen :j. Smakelijk vanavond in ieder geval!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:45

Alcohol is voor mij wel echt een dingetje.. Maar heb dit jaar nog maar weinig gedronken (2 wijntjes), ik heb vanuit werk veel borrels. Zo gisteren ook, maar heb toen spa rood genomen!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:00

CCCCC schreef:
Alcohol is voor mij wel echt een dingetje.. Maar heb dit jaar nog maar weinig gedronken (2 wijntjes), ik heb vanuit werk veel borrels. Zo gisteren ook, maar heb toen spa rood genomen!

Goed dat je Spa hebt genomen. +:)+ Het is zo lastig ( vind ik) dat veel sociale gelegenheden inderdaad bijna onlosmakelijk met alcohol gepaard gaan. Ik durf wel te zeggen dat misschien wel tweederde van de 18 kilo overgewicht die ik nu heb, veroorzaakt is door “ wijnen, wijnen, wijnen” omdat het er zo gezellig bijhoort.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:01

CCCCC schreef:

Goed dat je Spa hebt genomen. +:)+ Het is zo lastig ( vind ik) dat veel sociale gelegenheden inderdaad bijna onlosmakelijk met alcohol gepaard gaan. Ik durf wel te zeggen dat misschien wel tweederde van de 18 kilo overgewicht die ik nu heb, veroorzaakt is door “ wijnen, wijnen, wijnen” omdat het er zo gezellig bijhoort.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:03

? Sorry per ongeluk twee keer geplaatst vanwege internet wat wegviel denk ik

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:07

? Sorry per ongeluk twee keer geplaatst vanwege internet wat wegviel denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:08

Ik was er een paar jaar geleden zo klaar mee dat dat drinken een sociale verplichting was, dat mensen zo achterlijk gaan lopen doen als je zegt dat je een keertje niet drinkt, dat ik helemaal gestopt ben met alcohol. Nu drink ik af en toe nog een glaasje, maar dat zijn er zeker niet meer dan 15 per jaar. Bij een lekker etentje één glas witte wijn of op een warme zomeravond in de tuin, maar dan blijft het bij 1 of 2 glazen. Ik vond het wel jammer dat je altijd leest dat mensen afvallen wanneer ze stoppen met drinken en zich zo veel energieker voelen. Nou, daar heb ik weinig van gemerkt _O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:14

xJitskee schreef:
Ik was er een paar jaar geleden zo klaar mee dat dat drinken een sociale verplichting was, dat mensen zo achterlijk gaan lopen doen als je zegt dat je een keertje niet drinkt, dat ik helemaal gestopt ben met alcohol. Nu drink ik af en toe nog een glaasje, maar dat zijn er zeker niet meer dan 15 per jaar. Bij een lekker etentje één glas witte wijn of op een warme zomeravond in de tuin, maar dan blijft het bij 1 of 2 glazen. Ik vond het wel jammer dat je altijd leest dat mensen afvallen wanneer ze stoppen met drinken en zich zo veel energieker voelen. Nou, daar heb ik weinig van gemerkt _O-

Ik heb er ook niet veel van gemerkt hoor toen ik stopte met alcohol drinken. :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:15

Ik drink ook niet veel, voor mijn zwangerschap kon ik wel eens losgaan op een avond, maar na mijn bevalling is dat niet meer gebeurd, ik moet er niet aan denken dat ik smorgens met een kater rondloop en mn dochter heeft dr dag niet...

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:20

Ja inderdaad eigenlijk de omgekeerde wereld, dat het bijna raar wordt gevonden als je es geen wijntje neemt maar Spa o.i.d..

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:23

IMANDRA schreef:
Oh zeker! ik vatte je bericht alleen op van 'oh ik heb te weinig tijd dus ik moet dit eten', maar dan heb ik 'm verkeerd begrepen :j. Smakelijk vanavond in ieder geval!

Tijd zat vandaag, maar een plakpeuter die ziek is maakt koken er niet makkelijker op ;)
Vanochtend kon ik geen meter weglopen zonder dat hij begon te schreeuwen, dus vermoed dat dat dadelijk niet beter is.

Net wel even heerlijk naar de paarden geweest. Veulen (oh nee jaarling tegenwoordig) en pony gedaan en met beide gewandeld.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:35

Oh gossie dat is echt lastig hè een ziekige plakpeuter..gaat je niet in de kouwe kleren zitten..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:48

Ik heb vandaag een mindere dag. Chocolade vla gepakt (gelukkig wel maar 150ml) en een vlugge japie van 311kcal. := Ik had me toch een partijtje honger!

Dus nu heb ik nog maar 500kcal over voor vanavond. Maar daar is vast iets van te maken!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:11

Kijk na al uit naar vanavond, puntje stroopwafel taart :9

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:22

Neverland schreef:
Ik heb vandaag een mindere dag. Chocolade vla gepakt (gelukkig wel maar 150ml) en een vlugge japie van 311kcal. := Ik had me toch een partijtje honger!

Dus nu heb ik nog maar 500kcal over voor vanavond. Maar daar is vast iets van te maken!

Ik heb gewoon ontbeten en geluncht en heb ook nog maar 500 over. Vraag me echt af wat je dan mag eten gewoon een boterham al zoveel calorieën heeft :')

Moet ik echt nog even uitvinden

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:32

broodmaaltijd is bij mij meestal tussen de 300 en 400 calorieën afhankelijk van wat voor beleg ik pak.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:34

Lootje hoeveel calorieen "mag" jij hebben?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:35

Oh nee daar heb ik geen moeite mee! Ik heb crackers van maar 28kcal per stuk, smeerkaas 20+ light is ongeveer 20kcal per smeersel. Kipfilet eet ik ook erop en dat is ook niet veel kcal.

In de middag een lekker bouillon soepje en een eitje en nog iets.

En dan avondeten. Dan heb ik wel zo'n 700kcal over voor de avond.

Ik mag 1550kcal ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:38

Brood is niet de duivel maar het heeft wel heel veel kcal. Ik zit van 1 boterhammetje ook niet vol. Dus ik richt mijn maaltijden echt anders in, ontbijt met iets met veel eiwitten (verschilt een beetje per dag maar vaak alpro mild & creamy met plain muesli en een paar rozijnen), lunch met iets warms (in mijn geval eigenlijk heel vaak een soepje en 2 of 3 crackers met hummus of smeerkaas) en dan heb ik voor het avondeten en mijn tussendoortjes iets meer over, vooral omdat ik echt heel slecht kan omgaan met honger.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:39

Op een werkborrel bestel ik meestal alcoholvrij bier, is ook een soort middenweg.

Hebben jullie tips hoe je omgaat met verleidingen thuis als je partner wel ongezond eet? Op het werk lukt het prima om fruit als tussendoortje te eten of als ik sport wat extra's. Thuis staat er altijd een pak koek op tafel bij de koffie, daarna een zak chips etc. Ik woon samen met mijn vriend en vind niet dat hij voor mij zijn eetpatroon hoeft aan te passen (hij heeft ondergewicht en houdt al veel rekening door apart voor mij te koken, ik eet meestal vegetarisch).