Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:23

Bhs komt vaak voor trouwens, denk maar aan kindjes die zo boos worden dat ze paars aanlopen en vergeten te ademen. Kan er wel heel eng uitzien overigens. Maar kan geen kwaad verder.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:24

quera schreef:
Bhs komt vaak voor trouwens, denk maar aan kindjes die zo boos worden dat ze paars aanlopen en vergeten te ademen. Kan er wel heel eng uitzien overigens. Maar kan geen kwaad verder.

Oh, is dat het. Ik wist niet dat het een naam had. :)

Magrathea

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:48

Oh wow, weer wat geleerd := klinkt best heftig om mee te maken als je het niet kent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:51

Ja en boos worden ze toch wel van die naald in hun been :(:) Zou ik ook not amused over zijn als ik niet wist waar het voor was :')

Die ademstops bij prematuren is dan wat anders denk ik, die zijn gewoon te jong om geboren te worden en dan vergeten ze af en toe door te ademen, daar stoppen ze dan gewoon mee. Daarom liggen ze aan de monitor en als ze van de monitor af zijn of al thuis als ze gevaccineerd worden, moeten ze dus weer even 24 uur eraan om te kijken of ze blijven ademen en of het hart blijft kloppen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:26

verootjoo schreef:
Vanwege dat bhs doen ze prematuur geboren kinderen 24 uur aan de monitor in het zkh bij de eerste vaccinaties. Die hebben daar grotere kans op.
Ik ben toen bij mijn yogaclubje ook bang gemaakt want ‘als dat nodig is, is dat toch al een bewijs dat vaccineren niet veilig is?’ :roll:
Nja, mijn premature kind kon de ziekte zeker weten niet handelen, dus niet vaccineren lijkt me ook niet bepaald veilig...

@Margarathea: een ademstop is dat.

Edit: oh nee, even gegoogled en het is iets anders. Iets gedragsmatigs blijkbaar: https://www.opvoeden.nl/breath-holding-spells-5698/
Maar iig helemaal onschuldig.

Can confirm. P kreeg dat ook. Daarom wordt ze volgende week weer 24 uur opgenomen na de vaccinatie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:00

MarcoBorsato schreef:
verootjoo schreef:
Vanwege dat bhs doen ze prematuur geboren kinderen 24 uur aan de monitor in het zkh bij de eerste vaccinaties. Die hebben daar grotere kans op.
Ik ben toen bij mijn yogaclubje ook bang gemaakt want ‘als dat nodig is, is dat toch al een bewijs dat vaccineren niet veilig is?’ :roll:
Nja, mijn premature kind kon de ziekte zeker weten niet handelen, dus niet vaccineren lijkt me ook niet bepaald veilig...

@Margarathea: een ademstop is dat.

Edit: oh nee, even gegoogled en het is iets anders. Iets gedragsmatigs blijkbaar: https://www.opvoeden.nl/breath-holding-spells-5698/
Maar iig helemaal onschuldig.

Can confirm. P kreeg dat ook. Daarom wordt ze volgende week weer 24 uur opgenomen na de vaccinatie.

Ja echt stom is dat :( ben je net thuis moet je weer 24uur in het ziekenhuis vertoeven. Maar ja, dan is P’tje wel beschermd tegen de ziektes.
Neem aan dat jullie van de winter ook maandelijks de synegis krijgen voor het RS-virus?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:09

Ja, had jij die ook?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:14

Jep :j

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:15

quera schreef:

Komt vaker voor bij jonge meisjes, vaak de iets fellere exemplaren. Mijn nichtje had het ook en dat uit zich bij stress of drukmaken. Het is inderdaad vergeten te ademen en dan raken ze buiten bewustzijn en gaan dan automatisch weer ademen.

Ik kan me wel voorstellen dat zo'n kleine druktemaker een 'aanval' krijgt bij een vaccinatie. Maar het staat wel compleet los ervan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:25

Ik blies altijd in dr gezicht als ze zo boos werd. Helpt ook goed

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:14

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:40

Misschien is een begeleidende tekst bij het zoveelste ellenlange youtube filmpje wel fijn...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:45

Heb ook niet helemaal gekeken. Maar gaat over die gast die die brief schreef aan Klaas dijkhoff via facebook omdat z’n kind in het zkh kwam na de BMR vaccinatie en nu niet meer gelooft dat het veilig is en daarom bewijs van Klaas wilde hebben dat het veilig is.
Eerste stuk gaat helemaal over Amerika, daar ben ik wel afgehaakt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:47

linky schreef:

Het is helemaal geen discussie of het vaccin 100% veilig is of niet. De discussie is dat er heel veel meer kinderen ziek worden/gehandicapt raken/ dood gaan als we niet vaccineren.

Ongelofelijk dat iemand van 68 dit post. Die moet toch al die ziektes van dichtbij meegemaakt hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:51

janderegelaa schreef:
linky schreef:

Het is helemaal geen discussie of het vaccin 100% veilig is of niet. De discussie is dat er heel veel meer kinderen ziek worden/gehandicapt raken/ dood gaan als we niet vaccineren.

Ongelofelijk dat iemand van 68 dit post. Die moet toch al die ziektes van dichtbij meegemaakt hebben.

Nou precies, en die discussie hebben we pagina’s geleden al gevoerd :')
Niks is 100% veilig, de ziektes die terugkomen als we stoppen met vaccineren zeker niet.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:25

Inderdaad, ik heb al die kinderziektes gehad, waterpokken, bof, mazelen, hoestziektes, weet-ik-hoeveel vlekjesziektes, net als bijna al mijn generatiegenoten, en er net als zij nooit iets aan over gehouden, behalve dan een levenslange bescherming.
En ik ben nergens tegen gevaccineerd, stomweg omdat destijds alleen het pokkenvaccin gegeven werd, dat ik absoluut niet hebben mocht omdat het bijna mijn oudere zus haar dood werd, die kreeg er hersenvliesontsteking van.
En ziektes komen niet terug, die zijn nooit weg geweest.
Van mij mag iedereen zich voor alles vaccineren, alleen verplichten gaat mij te ver. Mijn lijf, ik bepaal wat er in komt en wat niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:04

Klopt, in gebieden met lage vaccinatiegraad zijn ze idd niet weg geweest :)

Fijn dat jij sterk genoeg was om alle ziektes probleemloos te doorlopen :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:07

linky schreef:
Inderdaad, ik heb al die kinderziektes gehad, waterpokken, bof, mazelen, hoestziektes, weet-ik-hoeveel vlekjesziektes, net als bijna al mijn generatiegenoten, en er net als zij nooit iets aan over gehouden, behalve dan een levenslange bescherming.
En ik ben nergens tegen gevaccineerd, stomweg omdat destijds alleen het pokkenvaccin gegeven werd, dat ik absoluut niet hebben mocht omdat het bijna mijn oudere zus haar dood werd, die kreeg er hersenvliesontsteking van.
Van mij mag iedereen zich voor alles vaccineren, alleen verplichten gaat mij te ver. Mijn lijf, ik bepaal wat er in komt en wat niet.

En je eigen kinderen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:08

linky schreef:

"Een autogordel is niet nodig want iedereen die ik ken is zonder kleerscheuren uit een auto ongeluk gekomen".
Zie je de logica van je argument?

Bovendien, als je 1000 kinderen erdoor kan redden van overlijden door een miljoen kinderen in te enten, dan is dat toch alleen positief? Waarom dan níét enten?

Jij bepaalt misschien wat er in je lijf komt, maar als het om de gezondheid van grote aantallen mensen gaat vind ik dat de overheid daar best ook iets over te zeggen heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:10

linky schreef:

Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat bedoelt wordt dat de incidentie stijgt...

En verder val ik over je zin "en er net als zij nooit iets aan over gehouden". Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat er genoeg generatiegenoten van je wel wat hebben overgehouden aan al die ziektes. Ik denk dat je bedoelt de mensen die je kent. Vind je dat een betere onderzoekspopulatie dan "alle gevallen van de mazelen/polio/whatever in NL"?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:28

Wij hebben onze dochter helaas laten vaccineren omdat we destijds niet beter wisten. En ook zij heeft haar kinderen tot hun 4e laten vaccineren, met nogal wat schade tot gevolg; vandaar dat de 9-jaars vaccinatie niet gegeven is, en ze de HPV en ACWY gelukkig ook niet krijgen.

@IMANDRA wat een stomme vergelijking...……….. je injecteert toch geen autogordel?

Aan mazelen gaat geen enkel goed gevoed en verder gezond kind ten onder hoor, een weekje thuis verwend worden en klaar was het.
Maar in ontwikkelingslanden waar kinderen ondervoed zijn en de hygiënische omstandigheden te wensen laten, kunnen mazelen door een gebrek aan vit. A wel ernstiger verlopen. Dat los je dus op met betere levensomstandigheden, niet met vaccinatie. Hoeveel kinderen zijn er in Nederland de laatste 25 jaar overleden aan de mazelen? Ééntje, een meisje van 17 die sinds haar geboorte al een kasplantje was. Maar wel 5 - 10 doden door vaccinatie per jaar...………. (Bron: RIVM).
Polio openbaart zich bij de meesten als een griep, nog géén 1% ontwikkelt tijdelijke verlammingsverschijnselen, bij weer 1% daarvan kán het permanent zijn. Maar de kans dat je 2 x door de bliksem getroffen wordt is groter.
Ik zou zeggen, lees je eens in, verdiep je in de (artsen!)-bijsluiters en vraag je af waarom de farmaceutische industrie wereldwijd bedongen heeft dat ze wettelijk nóóit aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele vaccinatieschade.

@secricible nee, ik ken uit mijn jeugd niemand, maar dan ook echt niemand, die ernstige gevolgen overgehouden heeft aan die kinderziektes. En in mijn jeugd kende ook niemand een kindje met kanker, of jongvolwassenen met MS, en was er ook geen epidemie van diabetes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:35

Suggereer je nu dat kanker, MS en diabetes komt door het vaccineren?

Citaat:
Aan mazelen gaat geen enkel goed gevoed en verder gezond kind ten onder hoor, een weekje thuis verwend worden en klaar was het.

En als je geen goed gevoed en verder gezond kind hebt? Dan is het niet zo erg dat ze overlijden of anderszins nog zwakker worden?

Dat er máar een kind is overleden aan mazelen, die volgens jou toch al een kasplantje was en het dus niet zo erg is, komt juist doordát we vaccineren.
Deden we dat niet overleden er veel meer kinderen per jaar.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:12

Wat gek dan toch dat 5 van mijn 9 ooms en tantes polio hebben gekregen (en voor de statistieken, ze waren een goed gevoed, gezond en welvarend gezin) en dat ze daar allemaal iets aan over gehouden hebben.
Een van mijn tantes heeft zelfs het post-polio-syndroom ontwikkeld, dus heeft naast haar levenslange handicap ook nog meer effecten op latere leeftijd daarvan ondervonden.

Je verdere post is zoals gewoonlijk bij deze gedachtengangen de moeite niet om te reageren. Niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis is het heerlijk wentelen in je eigen bubbel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:16

Linkt wat je opschrijft zijn gewoon echt pertinente leugens.

Ook kinderen die gezond zijn kunnen doodgaan aan de complicaties van mazelen.

En nee vaccinatieschade bestaat nauwelijks. Iig niet in de mate die de antivax beweging beweert.

En ja ik heb die andere bijsluiters gelezen en nee ik word er niet bang van. Want nee het is geen rotzooi.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:35

Waar zegt het RIVM dat er 5-10 doden per jaar vallen door vaccinaties? Volgens mij is dat niet waar.