Bedankt voor jullie tips! Ga ik gel kopen, ik denk eerst met Yari green curl maker proberen en daarbij een klein beetje leave in om het zachter te maken. Aanrader om daarna nog snot te gaan gebruiken? En dan na elk product te ploppen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lugea schreef:Als ik ook even in mag breken bij dit onderwerp. Begrijp ik goed dat je dus best redelijk wat gel kan/mag gebruiken en het niet erg is als je haar daar “hard” van wordt?
Dani schreef:Lugea schreef:Als ik ook even in mag breken bij dit onderwerp. Begrijp ik goed dat je dus best redelijk wat gel kan/mag gebruiken en het niet erg is als je haar daar “hard” van wordt?
Ja klopt! Dat harde, de cast, kneed je helemaal weg.
Ik gebruik veeeeel gel. Haartype 2a/2b maar heb veel haar dus het zakt snel uit.
Ter illustratie: ik doe mousse in de aanzet, dan 2-3 euromunten aan gel (LA Hold), dan met Denman, en daarna weer 1-2 euromunten aan gel (Curl Jelly) die ik erin scrunch. En dan föhnen. Gewoon heet trouwens, dat duurt al lang zat. Het wordt dan heel hard, met een beetje olie kneed ik dat eruit en dan is het zacht.
C_arola schreef:Ik las terug dat Petal je haar droog maakt, dat merk ik ook bij mijn haar dus ik wil kijken naar een andere shampoo. De conditioner en haarmasker van garnier bevallen mij wel goed. Ik zag dat Love Beauty & Planet Shea Butter en sandelwood die je eerder gebruikte nu leuk geprijsd is bij bol dus die heb ik net besteld, komt morgen binnen. Kan ik die uitproberen, kijken of het voor mijn haar werkt.
Ik zie nu trouwens dat ik ploppen noem maar ik bedoel scrunchen. Zit nogal een verschil in
We zouden zeker dezelfde haartype kunnen hebben, alleen jouw haar is mooier
Een goede routine wil ik inderdaad vinden en dan daarbij blijven. Welke haartype heb jij?
Om een duidelijk beeld te hebben; nat haar, gel erin, scrunchen, haar droog dan leave in erin, scrunchen en dan snot en als laatste scrunchen? Voor diegenen die zowel een gel als de snot gebruiken.
Tenzij je de snot als eerste gel gebruikt zoals jij dat doet? Dan 1x gel bij nat haar, scrunchen, dan drogen en dan leave in en scrunchen?
Lugea schreef:of eruit kneden met een microvezeldoek, dat doe ik als ik gel gebruik.Als ik ook even in mag breken bij dit onderwerp. Begrijp ik goed dat je dus best redelijk wat gel kan/mag gebruiken en het niet erg is als je haar daar “hard” van wordt? Ik heb dus echt een heel klein beetje gel gebruikt uit angst dat ik van die harde lokken zou krijgen, maar als ik het verhaal van PeerAppel lees is dat juist goed en moet ik vervolgens die harde gellaag eruit kneden met bijvoorbeeld een klein beetje leave in? Dat verklaard waarschijnlijk waarom ik nog redelijk wat pluis had en het gedurende de dag en het op sommige plekken wat meer uitzakt.
Ashleytjuhh schreef:is dit de snot waar jullie het steeds over hebben?
https://www.kruidvat.nl/creme-of-nature ... /p/5431154
gebruiken jullie een speciale krullen borstel of gewoon een andere?
C_arola schreef:Fijn dat je haar beter krult met gel Lugea!
Hier krijg ik al een harde cast met weinig snot, maar mijn haar wordt er echt giga vettig van, ook na het uit kneden. Net mijn haar gewassen met de nieuwe shampoo, die ruikt erg lekker trouwens! En mijn handen werden ontzettend plakkerig van de snot dat ik er vanmorgen in heb gedaan. Ik heb 2 keer mijn haar met shampoo moeten wassen om het eruit te krijgen terwijl ik niet veel heb gebruikt.
Ik ga daarom toch eens kijken naar die Yari Green Curls, kijken of dat bij mij beter werkt dan de snot.