Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:21

Dat is wel goed nieuws. Alleen de vraag blijft wat het wel is.
Hoe is het inmiddels met je urineproductie?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:33

Wat vreemd dat je nog steeds overgeeft
wat is het behandel en onderzoeksplan nu?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:35

Raar. Is er niet iets meer mis met je zenuwen en aansturing vanuit je hersenen naar je blaas, maag en darmen? Roep ik nu iets geks, iets in je hoofd? Dit is toch wel een heel bizarre samenloop van omstandigheden aan het worden.

:(:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:43

Kijken ze ook baar je urine en de problemen daar om heen?
Het niet kunnen eten zou goed stress kunnen zijn.a
Wees niet eigenwijs door zo snel mogelijk naar huis te willen maar wees eerlijk en laat je goed onderzoeken

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:56

Wat fijn dat je niet meer geïsoleerd hoeft te zitten! Maar ook wel vervelend dat je nu alsnog de oorzaak niet weet. Hopelijk komt daar snel duidelijk over. Maar het meeste hoop ik dat je je snel weer wat beter gaat voelen :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:52

Ook belachelijk dat ze je dan weer naar huis willen sturen. Je bent al vanaf 6 december beroerd.
Nu is je vochtgehalte weer op peil door het infuus.
Maar je kunt nog steeds niets binnen houden.
Wat inhoudt dat je er dan over een paar dagen weer ligt.

Nee. Je moet eerst wat binnen kunnen houden voordat ze je naar huis sturen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:54

Er staat toch nergens dat ze TS naar huis willen sturen :? TS zei zelf dat ze wel naar huis zou willen, maar dat nog maar even niet deed.
TS heeft niet geschreven dat ze al naar huis moet.
Ze sturen haar vast niet weg als ze niks binnenhoudt, want dan kan ze over twee dagen weer terug komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:02

verootjoo schreef:
Er staat toch nergens dat ze TS naar huis willen sturen :? TS zei zelf dat ze wel naar huis zou willen, maar dat nog maar even niet deed.
TS heeft niet geschreven dat ze al naar huis moet.
Ze sturen haar vast niet weg als ze niks binnenhoudt, want dan kan ze over twee dagen weer terug komen.

Ik lees inderdaad niet goed!

Sorry Y;(

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:16

Fijn dat je geen Clostriudium hebt maar ik had het ook niet verwacht bij het gebruik van de antibiotica soorten die jij hebt gehad.

Nitrofurantoin staat bekend om zijn bijwerkingen.

Kan het niet zo zijn dat jij daar gewoon ontzettend heftig op reageert?

Zeker omdat ze aanraden het bij de maaltijd te gebruiken...en jij bent eigenlijk bijna zo goed als nuchter..wat ook weer niet goed is om misselijkheid en maagklachten te voorkomen.

(sterkere anti emitica is dat geen optie? want dan kun je tenminste wat binnen houden want jr zwakt enorm af zo zonder voeding)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 11:40

Het gaat goed *\o/*

Nog niet 100% fit natuurlijk, maar ik heb vanochtend gegeten, gedronken, gedouched en niet overgegeven _/-\o_ Gisteren was dat wel anders... Of het kwam er direct weer uit, of als ik uit m'n bed kwam om te douchen oid.

Arts is net ook langs geweest. Uitslag van bloed vanochtend was goed. Uitslagen van de kweek bleken nog niet allemaal bekend, dus zou toch nog wel wat uit kunnen komen. Maar MDL arts zei dat het ook best kan zijn dat ik wel een virus of bacterie heb/had, maar het gewoon niet uit de kweek komt.

Eind van de middag komt ze terug om te kijken hoe het dan gaat. Als ik dan de hele dag gewoon heb kunnen eten en drinken, of iig niet steeds hoef over te geven, dan mag ik naar huis. En als het zo blijft gaan, dan zie ik dat ook zeker wel zitten! :j

Nitrofurantoine gebruik ik al even niet meer, omdat ik het niet binnen kon houden. Arts had juist Clostridium verwacht door de AB die ik gebruikt heb. Weet niet meer precies door welke AB. Ciprofloxacine dacht ik?

Urineproductie is weer een stuk beter :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:43

Top, echter zou ik niet op 1 dag wat fitter durven vertrouwen. Zou zeker nog een nachtje blijven.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:58

Met je blaas ook alles oke? Geen krampen of pijn meer? Ik zou echt niet te gauw opspringen en naar huis gaan, hoe fijn het ook is.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:06

Wat fijn dat het vanochtend al zoveel beter ging! Hoe is het de rest van de dag gegaan?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 15:46

Het gaat nogsteeds goed! :D Afgelopen nacht wel nog even flink misselijk geweest, ook heel onrustig geslapen en een aantal keer wakker geworden. Maar voel me goed genoeg om thuis te zijn en heb niet meer overgegeven, dus dat ben ik nu ook weer *\o/* Wel nog een berg Primperan en ORS meegekregen. Primperan alleen als het nodig is en de ORS 4x per dag.

Zo fijn om weer thuis te zijn. Vanochtend ook alweer 800 cc met katheteriseren.. Zo ken ik mezelf weer := :')

M'n blaas heb ik wel nog last van. Het voelt gewoon echt als een blaasontsteking.. Op het 100x per dag moeten plassen na dan, dat is dan weer een voordeel. Urine was wel weer op kweek gezet, uitslag daarvan was nog niet bekend, maargoed 7 December was het goed.. Wss is het toch echt gewoon irritatie door de vele ontstekingen en het katheteriseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:11

Ik wou net zeggen: Urine is heel erg zuur. Daarbij is de urine leider ook enorm gevoelig. Dus ik kan mij best voorstellen dat dit gewoon flink opengeschuurt is binnenin door het constante catheteren. Ik denk dat dat pas opgelost geraakt als die echt even rust krijgt, maar dat is helaas ook geen optie.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:25

maar op 7Dec..toen had je toch nog (of net daarvoor AB toch?). Een blaasontsteking kan heel snel ontstaan hoor (helaas)

Zou mij niets verbazen als je gewoon weer een blaasontsteking hebt...maar dat is ook niet raar met dat vele katheteriseren en weinig vocht inname en dus weinig productie. (want tis bij katheteriseren niet de vraag of je een UWI krijgt maar eerder wanneer..) en nu je dus ook niet de onderhoudskuur nitro slikt.

(en je weerstand zal sowieso niet al te best zijn door de slechte voedingstoestand..

Willen ze wel weer met onderhoudskuur nitrofurantoin 100 mg gaan beginnen of is dat helemaal van de baan? of hoe gaan ze voorkomen dat jij steeds een infectie oploopt?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:26

*\o/*

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:41

Is het niet mogelijk om preventief een katheter te houden? Of heb ik er overheen gelezen en heb je dat al?

Want dat in/uit in het plasgat. Mijn god, ik zak al door de grond van de pijn als er ik er aan denk.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:05

Was dat niet die verblijf catheter wat ze al eens gehad had. En ook niet optimaal was.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:10

Wat je zegt! Ik vind *plat gezegd* “het plasgaatje” bijna niet te vinden, dus dat daar een slangetje doorheen moet %). Ik vind je nog steeds een held ts.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:03

eenitraM schreef:
Is het niet mogelijk om preventief een katheter te houden? Of heb ik er overheen gelezen en heb je dat al?

Want dat in/uit in het plasgat. Mijn god, ik zak al door de grond van de pijn als er ik er aan denk.

Ts kreeg blaas krampen met een verblijfskatheter

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:38

En toch is dat al lang geleden weer opnieuw proberen met meteen medicatie tegen eventuele blaaskrampen is opzich ook wel het proberen waard.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:47

En hoe bevalt het thuis?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:46

Ik had idd eerst een verblijfskatheter, maar daarmee had ik nog meer pijn -O- Afentoe denk ik er wel aan, om te vragen of ik het niet nog een keer kan proberen... Maar ik durf het eigenlijk niet eens meer te proberen.

Ik had ook heel erg het gevoel dat ik een drukplek kreeg van de verblijfskatheter, in m'n plasbuis. Zo'n dof gevoel, maar ook pijnlijk.. Dan wou ik de katheter een beetje bewegen, maar dat lukte dan helemaal niet, alsof 'ie vast zat. Zelfde verhaal als met het uithalen van de katheter.. Fowler Syndroom word tegenwoordig HTNRS genoemd; High Tone Non Relaxing Sfincter..

En dan de blaaskramp. En de pijn bij het openzetten van het kraantje... Fijn om niet de hele dag met een zak te moeten lopen, maar ik was serieus elke keer weer bang als ik dat ding moest omzetten :=

Het bevalt supergoed thuis :D M'n eigen bed <3 En ik was ziek op het moment dat hier de kerstboom opgezet werd, had hem alleen even snel gezien toen ik naar de HAP ging. Kan natuurlijk niet.. Dus heb ondertussen m'n eigen kerstboom gezet <|- :') Voel me nog niet 100%, maar ben wel weer happy {:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:05

Je hebt nu langere katheters gekregen toch? Kan het niet zo zijn dat de verblijfskatheter die je destijds had, ook te kort voor je was? Dan zou opnieuw proberen misschien wel een optie kunnen zijn.

Fijn dat je je weer wat beter voelt, hopelijk kan je dan nog een beetje genieten van de feestdagen.