Ik heb echt wel genoten hoor! Twas ook echt heel lekker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Al eet je iets waar meer kcal in zit dat maakt in wezen niks uit als je aan het einde van de dag ( of reken per week) maar meer verbruikt aan energie dan opeet.
Heel simpel. Stel je doel is 1600. Daarmee zit je 200 onder je "stabiel gewicht) als je dat een week doet heb je 1400 kcal die week verbrand. Stel jou cheatday eet je 3000 kcal, zal je die week niks afvallen.
Stel je eet 7 dagen 1600 kcal, waarvan dagelijks een uitdeelzakje snoepjes ( 85 kcal p.s.) val je gerust een (halve) kilo per week af.
Als je maar zorgt dat je ondanks het ongezonde waar je kcal aan "weggooid" wel aan je macro's blijft komen.
Diëten is geen hogere wiskunde.
Juist craving voorkomen is zo veel beter dan bunkeren.
smurffie schreef:Al eet je iets waar meer kcal in zit dat maakt in wezen niks uit als je aan het einde van de dag ( of reken per week) maar meer verbruikt aan energie dan opeet.
Heel simpel. Stel je doel is 1600. Daarmee zit je 200 onder je "stabiel gewicht) als je dat een week doet heb je 1400 kcal die week verbrand. Stel jou cheatday eet je 3000 kcal, zal je die week niks afvallen.
Stel je eet 7 dagen 1600 kcal, waarvan dagelijks een uitdeelzakje snoepjes ( 85 kcal p.s.) val je gerust een (halve) kilo per week af.
Als je maar zorgt dat je ondanks het ongezonde waar je kcal aan "weggooid" wel aan je macro's blijft komen.
Diëten is geen hogere wiskunde.
Juist craving voorkomen is zo veel beter dan bunkeren.
leeslampje schreef:Wat zijn sommigen van jullie streng voor jezelf. Misschien ben ik te makkelijk, maar een keer slecht eten of uitgebreid uit eten is toch niet verkeerd als je je dagelijkse levensstijl heel gezond hebt ingericht?
Heb net een fitnessmatje gekocht. Kan ik eindelijk serieus Jillian Michaels' 30 day shred doen voor de tv
Zijn er meer bokkers die zoiets doen? Thuis aanklooien ipv buiten de deur sporten?
Ladybird schreef:Nouja kijk weer je wat het ook is? Het is 3 januari. Een keertje ongezond is echt niet erg. Maar ik heb 4 dagen kerst gehad en 2 oud en nieuw en dan vandaag. Dat is gewoon niet meer 1x moet wel kunnen. Dat is in anderhalve week tijd gewoon 7 dagen ongezond.
Ik heb echt wel genoten hoor! Twas ook echt heel lekkermorgen weer gewoon eten. En maandag is de weegschaal er weer dus ik zie dan wel wat de schade is
leeslampje schreef:Wat zijn sommigen van jullie streng voor jezelf. Misschien ben ik te makkelijk, maar een keer slecht eten of uitgebreid uit eten is toch niet verkeerd als je je dagelijkse levensstijl heel gezond hebt ingericht?
Heb net een fitnessmatje gekocht. Kan ik eindelijk serieus Jillian Michaels' 30 day shred doen voor de tv
Zijn er meer bokkers die zoiets doen? Thuis aanklooien ipv buiten de deur sporten?
Lieke schreef:Overal op reageren is inderdaad niet te doen. Zag wel wat vegetariërs langs komen, zelf ben ik ook wel benieuwd naar gezonde vegetarische recepten, als ik wat lekkers vind, zal ik het delen.
Zelf niet vegetarisch, maar wil niet elke dag vlees eten en zeker niet buiten het avondeten om. Maar onze vegetarische recepten zijn of heel saai (groente, aardappel, vleesvervanger) of heel vet, met room, kaas en noten.
Qua beleg gebruik ik huttekase en hoemoes.
Hier twee goede dagen gehad. Maar ik vind zelf werkdagen veel makkelijker dan andere dagen. Nou is dat best een uitdaging, zaterdag ga ik op vakantie voor twee weken, ben benieuwd of het dan lukt. Het is wel nodig, m'n rijbroek zat echt niet meer goed gisteravond.
Es_ther schreef:Wij hebben ook afgesproken dat er ook wel eens een koekje mag als we bij mn moeder zijn, of iets anders lekkers.
We halen het zelf niet, maar ik ga me niet altijd alles ontzeggen..
Ladybird schreef:Ladybird schreef:Nouja kijk weer je wat het ook is? Het is 3 januari. Een keertje ongezond is echt niet erg. Maar ik heb 4 dagen kerst gehad en 2 oud en nieuw en dan vandaag. Dat is gewoon niet meer 1x moet wel kunnen. Dat is in anderhalve week tijd gewoon 7 dagen ongezond.
Ik heb echt wel genoten hoor! Twas ook echt heel lekkermorgen weer gewoon eten. En maandag is de weegschaal er weer dus ik zie dan wel wat de schade is
ik quote mezelf nog even een keer. Het ging/gaat me er niet om dat ik een keer uit eten ben geweest, ik realiseerde me gewoon dat ik in anderhalf week tijd gewoon 7! dagen ongezond/minder gezond gegeten bent.
Je hebt als doel gewoon wel bezig met afvallen. punt uit. niet mooier maken dan dat het is. Hierbij wil je in elk geval niet aankomen, en het liefst afvallen. dat werkt gewoon niet zo. en daar had ik het vanavond even moeilijk mee. Tuurlijk heb ik genoten van wat ik gegeten heb, tuurlijk mag je AF EN TOE cheaten maar met mate. en die mate was voor mij gewoon even weg. en daar baalde ik van.
En als je gaat afvallen, en je begint na 3 dagen al met ja, nouja misschien ga ik 1 dag wel cheaten. mag ik dan en dan toch wel zak chips/reep chocola/zak snoep, weet ik het wat nog meer. dan is dat gewoon jezelf voor de gek houden VIND IK. Tuurlijk is een stukje niet erg. ik eet regelmatig een stukje chocola, gewoon omdat ik dat zo lekker vind.
In het begin dat ik af ging vallen at ik dat allemaal helemaal niet. moeilijk? ja heel erg, maar het was mijn eigen keuze om af te vallen. Dus ik deed het gewoon niet. Vergt dat dicipline? ja zeker! heel veel zelfs af en toe. Had ik de eerste weken zin in frikandellen, kroketten, patat, chocola, snoep, koekjes, pizza, chips, cola en fanta? Ja, soms snakte ik er naar. Maar mijn doel was: Dit kan echt niet langer zo, ik WIL heel graag afvallen. dus doe ik het gewoon niet. Soms verrekte lastig i know. maar koop het gewoon niet. dan kun je het ook niet opeten.
voorbeeld: voorheen moest chocola helemaal op. Nu heb ik 16 oktober 8! repen tony chocoloney gekregen en ik heb er nu nog 5,5. ik gun mezelf dus echt wel chocola, maar soms mag ik maar 150 kcal meer, dus weeg ik 27 gram chocola af. letterlijk. met een weegschaal erbij. de rest gaat de kast weer in. De eerste weken dat ik afviel, kon ik dat echt niet. nu trek ik dat echt niet meer. voer 1 reep in van 180 gram en je hebt 981kcal, dat is gewoon meer als de helft van wat je normaal altijd eet. nu schrikt mij dat zo af, dat ik wel 3x nadenk voordat ik dat ga doen.