[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:04

Shanna schreef:
Welke kleur heb je van jezelf? Welke kleur heb je mee geverft?
Meestal vervaagt de kleur alleen maar door wassen, kan dus inderdaad roder worden.

Oh verdorie. Dat was net niet wat ik had gehoopt haha.

Ik heb van mezelf heel donkerblond haar en had ‘goudbruine’ verf. We dachten van wat er op het pak stond dat dat er nog het meeste op leek..

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:31

De syoss goudbruin is op de verpakking al erg rood, je kan beter een koelere tint kiezen als je het niet rood-achtig wilt hebben haha!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:45

Shanna schreef:
De syoss goudbruin is op de verpakking al erg rood, je kan beter een koelere tint kiezen als je het niet rood-achtig wilt hebben haha!

Ga ik zeker doen de volgende keer! Ik had dit topic eerder moeten vinden haha.

Verven jullie je haar trouwens allemaal bij de kapper, of doen jullie het ook wel eens thuis? :) En merken jullie veel verschil daartussen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:21

xIrlijn schreef:
Shanna schreef:

Ga ik zeker doen de volgende keer! Ik had dit topic eerder moeten vinden haha.

Verven jullie je haar trouwens allemaal bij de kapper, of doen jullie het ook wel eens thuis? :) En merken jullie veel verschil daartussen?

Sinds blonderen bij de kapper, daarvoor gewoon thuis. Verschil vind ik heeeeeeel groot. Buiten het feit dat je je lekker laat verwennen gebruiken kappers betere producten die je haren minder beschadigen.

Ik zweer erbij. Het is 3/4 x per jaar een hap uit je portemonnee maar resultaat mag er wezen.

Voor de bokkers die nog een wat duidelijkere foto wouden zien :)

Spoiler:
Afbeelding

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:31

Ik heb het bijna altijd thuis gedaan :j

Voor de ‘gekkere’ dingen wel altijd naar de kapper gegaan. Meestal als er iets met blond te maken is laat ik het vaak aan de kapper over. Op de laatste keer na :+

Ik ben wat dat betreft vrij makkelijk, als het mislukt, Nouja jammer dan. Heb altijd het geluk dat het toch mooi uitvalt, Ofja niet mislukt eruit ziet :') is dan wel anders als ik wou, maar is uiteindelijk wel gewoon, ja, prima :')

Ik heb voortaan de gedachte van, ik zie wel hoe het uitpakt, maakt het des te spannender :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:35

Kenyada schreef:
Hmm. Dat vind ik n moeilijke. Misschien ietsje laagjes erin laten knippen? Maar je kunt ook ff doorzetten zodat t sowieso weer ietsje langer is. Dan heb je net wat meer keus kwa kapsels denk ik.
Anders zit je drek weer met haar wat net niet in n staartje past, met warmte op komst niet fijn toch?

Hm ja dat is wel zo.. Maar ik kan het nu wel echt super makkelijk in een hoge staart/knot zonder speldjes. Dus op zich verwacht ik er niet echt problemen mee als er een cm of 2 af gaat :D Laagjes vind ik meestal niet zo geslaagd bij een kort kapsel. Geeft zo een "vermoeide huisvrouw" gevoel. :')

Misschien binnenkort even aan de kapper vragen wat zij denkt.

Over verven:
Ik verfde vroeger altijd zelf, maar dat is echt niet te vergelijken met wat de kapper doet, vind ik. :) Een pakje donkerbruin is op zich niet zo lastig, maar een kapster kan er toch makkelijker diepte in maken etc.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:09

Afbeelding

Dit heb ik ook bij de kapper laten doen, maar als ik zag hóe ze het hadden geverfd, Nouja had ik makkelijk zelf kunnen doen -O-
Eerst bovenkant donker geverfd en daarna tegelijk de paarse kleur erbij gedaan.
Alles tegelijk uitwassen en klaar is kees.

Neemt niet weg dat ik er niet blij mee was, was er dol op *\o/*

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:15

Melewel94 schreef:
[ [url=m/ObHZ70.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik ook bij de kapper laten doen, maar als ik zag hóe ze het hadden geverfd, Nouja had ik makkelijk zelf kunnen doen -O-
Eerst bovenkant donker geverfd en daarna tegelijk de paarse kleur erbij gedaan.
Alles tegelijk uitwassen en klaar is kees.

Neemt niet weg dat ik er niet blij mee was, was er dol op *\o/*

Ik heb het exact zo gehad, met die kleuren :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:08

Zo, even de tijd nemen om goed bij te lezen en op iedereen te reageren.

Melewel, wat zit je haar gaaf op die foto met die kuif, zeker in combinatie met die make-up! Bleef dat ook echt goed zitten?
Ik vind dat paarse bij je ook heel tof.

Cinnepin, dankjewel. Ik was zelf ook blij verrast toen ik die foto zag. Ik dacht altijd dat het er wat armoedig uit zag, zo'n enorme uitgroei. Maar dat viel dus mee.
Ik vind de kleur op je foto erg mooi zo met verschillende kleurnuances.

Fennadev, het is mooi gelukt. Lekker fris. Fijn dat je er blij mee bent.

IMANDRA, heel erg mooi geworden, zeker met die subtiele overgang, dus zonder zo'n strak Shakira-uitgroei-effect. Ik ben benieuwd welke kleurtjes het allemaal gaat krijgen.

Herfstwind, ik sluit me aan bij de rest. Ik denk dat een pony je heel goed zal staan.

Maureen, het is prachtig geworden! Die folies erin stonden je ook erg goed. :=

UltimOo, ik ben heel slecht in kleuradvies geven maar ik hoop dat je een mooi kleurtje vindt en ben benieuwd naar het eindresultaat.

Kenyada, 'mislukte' updo's zijn tegenwoordig toch helemaal hip? Van harte met deze mijlpaal.

Frummels, ik zou even mijn tanden op elkaar zetten en proberen door die rottige tussenlengte te komen. Dat blijft altijd zo'n cruciaal punt en je kunt nu net als Kenyada een hip mislukt knotje maken. :j

xIrlijn, :(:) Ik zou dan toch voor een wat donkerder kleurtje gaan.
Ik verf(de) mijn haar altijd zelf, alleen de highlights liet ik door de kapper doen want dat is onbegonnen werk.

En dan nu...ik ben weer een redhead. Gisteren kwam de henna binnen, ik had een blok Brun en een blok Marron van Lush en heb van beide kleuren een half blok gebruikt. Achteraf was dat qua hoeveelheid wat aan de krappe kant maar ik heb alles weten te bedekken. Ik heb het op de ouderwetse manier gedaan: henna in een grote beslagkom, mijn gezicht, hals, nek en oren ingesmeerd met vaseline, vervolgens op de kop boven de badkuip de henna door het haar heen flatsen (een netter woord heb ik er niet voor), net zolang tot ik er zeker van was dat het overal zat.
Vervolgens langs de haarlijn wattenschijfjes tegen het lekken en tot slot strak ingewikkeld met vershoudfolie. Een dikke handdoek over het hoofdkussen en welterusten.
Vanmorgen alles uitgespoeld en jawel, gelukt!
Het moet nog wel een beetje doorkleuren maar ik ben heel blij dat het er zo egaal in zit, zeker omdat het verschil tussen de highlights en de uitgroei zo groot was.
Ik denk dat ik maandag de tweede laag eroverheen doe, tegen die tijd zal het doorkleuren wel gedaan zijn en is het hopelijk wat minder wortelkleur. Hoewel dit ook al wel weer vertrouwd voelt.

Say hello to my carrot-head:
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:11

Prachtig!!

Ik hou zo van Henna. Tis alleen zo'n rotwerk. :+

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:25

@jolien87

Opzich bleef het goed zitten, als ik maar de goeie haarlak had :+ in het begin was het echt even zoeken naar de juiste producten. Goed touperen en wat got2be glued erin en het blijft staan :=

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:01

Wauw Jolien87, wat staat dat mooi!! Wat is je eigen haarkleur? Ik vind het heel natuurlijk staan ook :)

Melewel94: is dit je huidige kleur of is dit van langer geleden? Vind de kleur overgang heel vet, ben benieuwd of dat inderdaad zo thuis na te doen is!

Dankjewel verder allemaal nog voor het meedenken met mij. Het valt me echt mee dat je maar 3-4x per jaar naar de kapper hoeft te gaan om het goed te verven! Ik was bang dat zoiets een maandelijkse gebeurtenis zou worden, en dan kan mijn studentenportemonnee helaas niet aan haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:50

Wauw, heel mooi Jolien! Het staat je heel natuurlijk en ik vind dat het heel mooi gelukt is <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:55

Moooooi <3 <3

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:13

Mooi dat rode! Klinkt als n zware klus maar t resultaat mag er wezen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:52

Ah thanks, wat een lieve reacties. :)
Mijn eigen haarkleur is een beetje een onbestemd kleurtje. Donkerblond/bruin-peper en zout-achtig ofzo.
Dit was een paar weken geleden:

Afbeelding

Het is inderdaad wel even een klusje maar ik vind het de moeite wel waard.
Bij de kapper verven begin ik niet aan, mijn haar groeit heel snel dus met 4x per jaar verven red ik het niet.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:57

xIrlijn schreef:
Melewel94: is dit je huidige kleur of is dit van langer geleden? Vind de kleur overgang heel vet, ben benieuwd of dat inderdaad zo thuis na te doen is!.

Dit was een van mijn vorige kleuren :D heb al veel dingen gehad :=

Hun deden echt eerst de ‘uitgroei’ verven, toen dat erin zat hebben ze de rest van het haar in die andere kleur gedaan. Helemaal niks speciaal verdeeld met plukken ofzo, echt gewoon bijna 50/50 erin gesmeerd :') volgens mij (weet het niet zeker) deden ze de verf op de grens van de 2kleuren wel een beetje mengen tussen 2 vingers zeg maar als je snapt wat ik bedoel.

Is al weer even geleden :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 01:58

Dan doe je't toch zelf. Mijn kapper krijgt wekelijks mensen die dachten dat ze dat wel zelf konden. :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:39

Sorry sorry, maar ik heb toch nog een vraagje. Ik ben al op internet aan het speuren, maar wat is nou een goede shampoo om geverfd haar zo lang mogelijk goed te houden? Ik gebruik nu syoss, maar lees dat sommigen daar heel droog haar van krijgen.. Wat hebben jullie?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:55

xIrlijn schreef:
Sorry sorry, maar ik heb toch nog een vraagje. Ik ben al op internet aan het speuren, maar wat is nou een goede shampoo om geverfd haar zo lang mogelijk goed te houden? Ik gebruik nu syoss, maar lees dat sommigen daar heel droog haar van krijgen.. Wat hebben jullie?

Syoss zitten siliconen in, dus daar krijgen veel mensen vrij droog haar van, ja. Ikzelf ook. Ik gebruikte altijd de Andrelon Levendige Kleur shampoo, die vond ik persoonlijk wel fijn :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:32

xIrlijn schreef:

goldwell

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:15

xIrlijn schreef:

Ik gebruikte eerst syoss maar de kleur vervaagde snel vond ik ondanks de versie voor gekleurd haar. Nu gebruik ik andrelon voor gekleurd haar en ik merk heel goed het verschil!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:59

Andrelon levendige kleur was 1+1 gratis, dus ik heb ingeslagen! Dankjewel voor de snelle reacties :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:57

Henna laag 2 (half Brun en half Marron) is er gisteravond in gegaan en vanmorgen uitgespoeld. De kleur is nu veel intenser, ik ben er echt verliefd op!

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:54

Ohh leuk die kleur! Heb ik ook gehad :)