[Info] Tattoo's 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:50

Het ís een 1 op 1 kopie, waarom zou dat in NL niet kunnen?

Hij is overigens wel strak gezet, mooi.

Ik wil een schildpad tattoo (want schildpadden <3 ) maar ik kom er maar niet uit qua ontwerp. Misschien dat ik volgende week tijdens mijn vakantie ergens binnen wandel.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:53

Vind het schandalig ook dat een 'oude veteraan' die dit al 40 jaar doet gewoon één op één kopieert. Getuigt van weinig respect richting andere artiesten en ook van weinig creativiteit van zijn kant.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:59

De kleuren die je erin ziet zijn niet te verkrijgen in nl omdat ze hier verboden zijn ivm chemise meuk dat erin zit.

En het deatheater teken is gewoon openbaar dus ook dat gedeelte tsja dat kan je gewoon gebruiken.
Dus enige isnde kleuren design het is maar waar je je druk om maakt.
Hoeveel mensen lopen niet rond met een afgezaagde gekopierde tattoo die 90 procent van de mensen van internet afhaald.

En de artiest is gewoon niks te verwijten.
Want ik wou dit en hij heeft het voor mij gedaan.
Is nu gewoon zijn werk.

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:00

Drunksheep schreef:
Vind het schandalig ook dat een 'oude veteraan' die dit al 40 jaar doet gewoon één op één kopieert. Getuigt van weinig respect richting andere artiesten en ook van weinig creativiteit van zijn kant.


Wat maakt dat nou uit?
Dit is wat zij wil en hij heeft hem super goed gekopieerd.
Ik zie het probleem niet.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:02

Kopiëren is gewoon een gebrek aan creativiteit en respectloos naar andere artiesten toe. Maar het is wel lekker makkelijk ja.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:05

WhahHa
Hij heeft echt geen gebrek aan creativiteit mischien eerst onderzoek doen voor je oordeelt over 1 tattoo?

Ik vroeg hem dit bij mij te tatoeren voor hoever dat mogelijk is en dat heeft hij gedaan.
Hoe hij aan het werk was nou geloof mij dit was echt geen makkelijke.
Dit laat je een enkelejaars echt niet doen.


Deatheaters mark is idd gekopieerd van hp maar zou jkr dat zo neerbuigend en respectloos vinden. Ik heb het haar gevraagd en ze is juist trots

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:07

Je begrijpt het volgens mij gewoon echt niet, of je probeert het heel hard te ontkennen... maar je kan toch niet zeggen dat er enige creativiteit van zijn kant in deze tattoo is gestopt toch? Het is gewoon een kopie van het plaatje wat je hebt meegenomen. Dus niet alleen de kleuren of het Death Eaters teken, maar de gehele compositie is gewoon nagemaakt.

Kan 'ie nog zo goed tattoos zetten, maar het is en blijft gewoon een kopie.

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:09

Hij trefr gewoon geen schuld zoals ik net al zei ik wou dit en hij deed het.
Dat hij geen creativiteit of dergelijke heeft is gewoon bullshit.

Deal with it het zit er en het blijft er tenzij mijn arm eraf gehakt sordt ofzo XD
Ik ben er trots op en dat blijft zo je kan er niks aan veranderen

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:11

En trouwens hoeveel deatheaters tekens komen er wel niet voorbij die allemaal hetzelfde zijn.
Die zijn ook allemaal gekopieerd en daar maakt noiit iemand een probleem van.

Of de tekst always, het horcrux teken

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:43

@Twilight: Heel tof! Mooi zo met die blauwe accenten!
@Drunksheep: Gaaf dat spacepaard :D
@jasz: Heel mooi! Ik vind dat soort tatoeages heel gaaf (maar niet voor mezelf haha)
@Anthea: Gaaf geworden! Mooi ook dat het in een punt uitloopt
@Arethe: Beide heel gaaf!
@Killed: Echt waanzinnig gaaf, helemaal mijn ding. Hij lijkt echt tot leven te zijn gekomen!
@AnnetteFlame: Ben heel benieuwd naar hoe al die Pokemon tattoo’s worden! :D
@Connie: Prachtig! Dat kleurgebruik is ook waanzinnig mooi gedaan, wauw! :D
@Fading: Heel netjes bijgewerkt!
@Friemel: Gaaf geworden! Vind sleeves heel gaaf (past alleen niet zo bij mijzelf, maar vind ze bij de meeste wel ontzettend tof)
@Africanlady: Mooi gezet! Inderdaad een goede kopie van de oude, maar goed, tegenwoordig is er niet zo heel veel meer origineel en als jij hem mooi vind en er blij mee bent is het belangrijkst lijkt mij :)

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 05:42

Hier komen toch wel meer kopieën voor. Ondanks dat dit mijn ding niet is, vind ik deze dan nog wel origineel. Liever dit dan een infinity met vogeltjes imo...

Die Pokémon die ik hier pas ook nog zag, zijn dan toch ook kopieën? Waarom er hier dan nu zo op doorgedramd moet worden...?

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:22

Het gaat er om dat iemand dit zelf bedacht heeft, en iemand draagt dit op z'n lichaam ergens in de wereld. Een tattoo is onderdeel van je lijf, het is van jou, het hoort bij jou. Als jij er voor kiest om iets op je lijf te zetten wat heel veel mensen al hebben is dat je eigen keuze. Maar als je iets laat zetten wat origineel is, zoals een deatheater teken met mooie watercolour erachter, dan verwacht je niet dat iemand dat echt bijna precies overneemt. Tot op de kleinste puntjes en kleuren na. Het kopiëren van een bestaande logo of afbeelding (niet als tattoo) zoals een pokémon of een infinity symbool is heel wat anders dan het kopiëren van een door een ander ontworpen en gezette tattoo.
Daarnaast is het op een creatief level als artiest gewoon niet oké om iets te jatten. Iemand heeft er ooit werk en tijd in gestopt om dat zo te ontwerpen en te zetten. Je steelt niet alleen het ontwerp, maar ook die persoon z'n tijd en werk.
Het gaat niet om origineel zijn in itself, het gaat om het jatten van een ander z'n werk én het jatten van iets wat oorspronkelijk bij een ander z'n lijf hoorde. Ik vind dat best kwalijk.

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:36

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ook die Pokémon en infinity zijn ooit door iemand ontworpen. Ook die dingen behoren tot iemands werk, ook die dingen zijn uit een creatieve (of minder creatieve) geest ontsproten. Is het ok omdat het zo vaak gebruikt wordt? Of omdat het commercieel is? Of wanneer is het dan wèl ok en wanneer niet, als we de discussie even breder trekken?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:50

Ik trek persoonlijk de lijn bij dingen die niet standaard uit een boekje komen :).

Zeg nou zelf Tieneke, zou jij het tof vinden als iemand jouw backpiece rechtstreeks kopieert? Zo'n uniek stuk, waar werk en tijd (en liefde) in gaat zitten.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:57

Judass schreef:
Ik trek persoonlijk de lijn bij dingen die niet standaard uit een boekje komen :).

Zeg nou zelf Tieneke, zou jij het tof vinden als iemand jouw backpiece rechtstreeks kopieert? Zo'n uniek stuk, waar werk en tijd (en liefde) in gaat zitten.


Dit idd, ik kwam op mijn 17de een tattoo shop binnen met een standaard vlinder, toen een hele bekende tribal vlinder en ook al gaf ik aan dat ik dit wilde toen zei hij: mag ik wat kleine dingen aanpassen zodat Ij origineel wordt? Vervolgens is hij aangepast, daarna zelfs gepbt door iemand op Hyves of ze hem ook mocht zetten maar helaas was er een bokker die hem 1 op 1 overnam zonder te overleggen ik kan je vertellen dat doet pijn (kunnen misschien de dames van de oude tattoo topics zich nog herinneren) want die tattoo had voor mij hele emotionele waarde, dus denk eerst even na als je kopieert, het kan nog zo kleurrijk zijn maar een tattoo kan een hele emotionele betekenis hebben!! Kopiëren is gewoon NOT done. En een goeie artiest doet het niet, ook niet als je hem erom vraagt, hij zal suggesties doen om hem aan te passen.

Mijn vlinder zie je nu overigens overal en nu ik ouder ben ben ik trots dat ik de eerste was maar als je zo jong bent en je laat zoiets zetten en iemand jat hem zo 1 op 1... ja dat zit je wel degelijk dwars

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:03

Judass schreef:
Ik trek persoonlijk de lijn bij dingen die niet standaard uit een boekje komen :).

Zeg nou zelf Tieneke, zou jij het tof vinden als iemand jouw backpiece rechtstreeks kopieert? Zo'n uniek stuk, waar werk en tijd (en liefde) in gaat zitten.


Tof, nee, zou het niet tof vinden. Dat klopt. Maar mijn tattoo is ook geen symbool op zich, wat dit blijkbaar wel is? Ik ken het niet, maar ik begreep dit uit de reacties hier?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:06

Dit is het originele symbool...
Afbeelding

Dus alles wat er aan watercolor is toegevoegd is door een andere artiest ontworpen.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:07

Aan deze had heel makkelijk een andere draai gegeven kunnen worden maar zelfs het kleuren patroon is letterlijk overgenomen..

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:09

Dus dan gaat het niet over het symbool op zich maar over de kleuren?
Just asking.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:12

Tieneke schreef:
Dus dan gaat het niet over het symbool op zich maar over de kleuren?
Just asking.


Het gaat zo te lezen inderdaad over de kleuren.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:13

Tieneke schreef:
Dus dan gaat het niet over het symbool op zich maar over de kleuren?
Just asking.


Yes, het letterlijke kopiëren :j ik heb ook mandala's echter zijn die van mij met bloed zweet en tranen zelf getekend, (alle credits naar Vincent en zijn iPad voor engelen geduld :') ) mandala is dus niet origineel maar mijn mandala's weer wel :j

Tieneke

Berichten: 21722
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:17

Ik snap wat jullie bedoelen, al vind ik de originele tattoo dan eigenlijk overall ook maar weinig creatief. Het is eigenlijk gewoon het symbool opgevuld met kleuren die redelijk voor de hand liggen.

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:17

Ik vind het eigenlijk ook niet netjes dat de tattoo 1 op 1 gekopieerd is en ik vind het al helemaal geen stijl dat deze artiest hier aan mee heeft gewerkt := Het Deatheaters symbool an sich heb ik geen problemen mee, maar wel dat het hele kleurenspectrum exact is overgenomen. Het had die artiest (en jou) veel meer gesierd als je het plaatje alleen als voorbeeld had gebruikt en dan vervolgens zelf met de kleuren e.d. zijn gaan spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:43

1 op 1 kopiëren zou ik zelf niet eens willen, een exacte kopie van iets anders op mijn lijf... Vandaar dat ik mijn roosjes ook heb laten aanpassen!

Boemklatsch schreef:
Ik wil een schildpad tattoo (want schildpadden <3 ) maar ik kom er maar niet uit qua ontwerp. Misschien dat ik volgende week tijdens mijn vakantie ergens binnen wandel.


Een tijdje geleden heb ik een hele toffe tekening van een schildpad gezien die ik zelf ook graag wil, ik ga even kijken of ik hem ergens opgeslagen heb!

Ik mag vrijdag weer trouwens :D

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:53

Tsja je kan erover blijven doorzeuren maar ik ben er blij mee.
Het staat erop en kan er niet meer verandert worden
Deal with it!!
De excacte kleuren zijn niet nagemaakt dusja
Ik ben en blijf er trots op geen mening van jullie kan dat veranderen.