Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:16

Net voor het eten een uurtje krachttraining gedaan. Had er weinig van verwacht na mijn hardlopen van gisteren, maar viel niet tegen! De beenoefeningen waren natuurlijk wat zwaarder en de leg extension was een hel, verder was alles goed te doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:45

Lekker bezig.

Ik ga morgenochtend weer.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:51

Lekker bezig allemaal!

Mijn sportschool is op t moment gesloten ivm verbouwing. Donderdag maar eens kijken

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:02

Ik had vandaag weer de burn gevolgd door het buikspierkwartier.
Ben benieuwd hoeveel spierpijn ik morgen heb. :=
Net even wat kwark gegeten, zo nog even lekker warm douchen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 21:26

gribaldi, dat suppen ziet er vet tof uit! Is dat moeilijk? Ik zou al moeite hebben om op dat board te gaan staan, laat staan dat ik ook nog moet peddelen. :=

Lekker, loez! Hoe lang blijven jullie weg?

Tof, Jeanine. Dan hebben we straks een BN'er in het topic. ;) Fijn dat je weer kunt sporten.

karuna, heel belangrijk om naar je lijf te luisteren. Gelukkig heb je genoeg andere dingen te doen, ook leuk. :)
karuna schreef:
Geen bank hier :+ die is tijd geleden afgeschreven ivm overgevende hond. (...) vanmiddag pannekoeken eten en vanavond thuis denk ik languit in bad gaan dobberen en bankhangen :P .

Heb je nu wel of geen bank? :')

Irkoontje, maken ze er iets moois van?

Renske, burn lijkt me ook nog weleens tof om te doen maar ik ben bang dat, dat te heftig is.

Ik had dus besloten om vanavond Xcore te doen in plaats van krachttraining in verband met mijn cheatmeals van eergisteren en gisteren. Echter, de gebruikelijke instructrice is geblesseerd dus we hadden een nieuw iemand die schijnbaar in het verleden wel lessen heeft gegeven maar het nu dus weer voor het eerst deed en die vind ik toch minder enthousiasmerend dan die andere meid. Die staat echt te brullen en te doen waardoor je zelf automatisch ook tot het gaatje gaat maar bij deze vrouw had ik dat veel minder. Daarnaast begonnen we al te laat waardoor er dus een complete track uit gehaald werd, echt balen. En bij één track deed ze het verkeerde en kreeg ze een black-out, uiteindelijk wist ik nog wat we moesten doen dus konden we de draad uiteindelijk wel weer oppakken maar toen was ik ook van mijn apropos waardoor ik er niet meer lekker in kwam. Ik was al heel snel moe en heb er naar mijn gevoel dus niet uitgehaald wat erin zat. Maar na de les bleek net het buikspierkwartier te beginnen en daar was mijn collega bij dus daar heb ik maar aan meegedaan om toch nog even wat extra te doen. Dat was best heftig maar daar heb ik wel echt kunnen buffelen dus uiteindelijk heb ik de avond goed afgesloten. :)
Ik zal eens even kijken of ik deze week een nieuwe foto kan maken als ik eraan denk om te vergelijken met de eerste foto's.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:32

Het is zo heftig als je het zelf maakt.
Ik doe het ook wat rustiger aan dan de rest. :))

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:49

Hier ook sinds 2 weken weer wat vaker gaan sporten. Was een tijdje gestopt, motivatie was een beetje weg.

Nu vriendlief weer twee keer per week voetbaltraining heeft, was mijn voornemen om 2x per week te gaan sporten.

Dus sindsdien ga ik weer 2x per week naar HIT. Is maar een half uurtje, maar behoorlijk zwaar.
Als ik zin heb ga ik nog een dag extra een andere groeples doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 21:56

kelliiee1993 schreef:
Hier ook sinds 2 weken weer wat vaker gaan sporten. Was een tijdje gestopt, motivatie was een beetje weg.

Nu vriendlief weer twee keer per week voetbaltraining heeft, was mijn voornemen om 2x per week te gaan sporten.

Dus sindsdien ga ik weer 2x per week naar HIT. Is maar een half uurtje, maar behoorlijk zwaar.
Als ik zin heb ga ik nog een dag extra een andere groeples doen.

Welkom.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:48

Haha Nicole ik hoop dat je gisteravond nog lekker hebt kunnen relaxen. 13 uur slaap, ja dan heeft je lichaam wel de rust nodig :)

Irkoontje, balen dat hij nu gesloten is vanwege verbouwing..

Jolien, ja suppen is best lastig, althans het staan :') Maar het is wel super grappig :)
Balen van je Xcore training zeg! Lijkt mij niet fijn maar leuk dat je nog even buikspierkwartiertje mee hebt kunnen pakken.
Voor en na foto's, zijn leuk om te bekijken :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:44

Joolien hihi waar ik zat is geen bank op dit moment. Bank was al niet te best en een zieke kotsende hond was het zetje om de bank af te schrijven. Wel aanwezig een paar goede eetkamer stoelen. Een oude eetkamer stoel die soort van gewone hangstoel is over van vorige set. En een relax stoel die van mij afkomt en ik niet gebruikte omdat ie van geen meter zit voor kleinere mensen. :P

Gisteravond geen bankhangen want onverwachts nog niet naar huis was domweg te moe om te rijden. Weer bijna 11 uur geslapen. :oo Nu hang ik als ik dit tik wel op de bank met pootjes hoog en een hond aan mijn voeten. Want thuis heb ik wel een bank. :+ al is die ook niet zo best meer. Zijn al aan het zoeken naar een bankenset die in tweeen gesplitst kan worden. Een hier een daar omdat beiden niet de meeste ruimte heeft voor een grote bankset. :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:09

Ben je aan het settelen?

Ik heb het de hele dag al koud..
Wat is trouwens handiger eerst cardio en dan kracht of andersom?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:28

Eerst cardio om spieren en hartslag wat op te warmen is betere volgorde,

Hoezo settelen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:00

Oke dan hoop ik dat de jongens wat later komen kan ik eerst even half uurtje cardio doen voordat ik naar achteren loop :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:43

Mm kun je niet bv thuis alvast wat cardio doen, stukje rennen of vlot doorlopen trap op en af dat soort dingen? Heb je vast wat opgewarmd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:47

Ik doe weinig cardio.
Ik roei alleen paar minuten om hartslag omhoog te krijgen en warm te worden.
En na m'n workout fiets ik heel rustig en licht nog 5 minuutjes.
Heb het idee dat dat scheelt met spierpijn.
Ik stap daarna op de scooter, dus geen beweging na het sporten.
Als ik bv zou moeten fietsen dan was t anders geweest.

Vond m'n front squats best zwaar vandaag.
Bleek thuis later dat ik back had moeten doen.
En daar kan ik gewoon meer mee. Dus was niet heel raar. hahaha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:50

Oeps foutje. Gelukkig niets beschadigd dan aan spieren.

Cardio kan ik niet doen. Maar laat altijd honden vooraf uit dus wandel dan wel. En rek spieren op voor ik begin, voordeel ik heb het altijd snel warm.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:10

Normaal sla ik cardio over hoor maar omdat het nu buiten slecht is wilde ik binnen even wat extra bewegen. En als ik vroeg ga dan zijn de mannen nog niet waarmee ik de andere dingen moet delen dus dat eerst kracht en daarna even lekker wandelen op de band..
Wil mij gewoon net wat meer uitputten :') Kruipend naar huis :P

Krijg op het werk wel genoeg beweging dus opgewarmd ben ik al wel :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:13

Nou zo zwaar train ik nou ook weer niet Karuna. :') En het scheelde uiteindelijk maar 5kg met wat ik zou moeten dus op zich...
Maar als je niet zwaar kan squatten dan is 5kg natuurlijk wel een verschil. haha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:19

Aha dan snap ik het.

5 kilo kan idd verschil maken tussen net wel en net niet meer iets kunnen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:25

Gelukkig haalde ik het wel. :D Nog geen max. week gelukkig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 17:45

gribaldi, ik heb het toevallig verleden jaar op de HHB gezien, daar hadden ze een lange waterbak waar je heen en terug kon suppen maar ik heb maar vriendelijk bedankt. :')
Onze coach heeft ons aangeraden om eerst 7 minuten cardio te doen om je lijf op te warmen, daarna krachttraining en tot slot nog 20 minuten cardio omdat je lijf pas na een bepaalde tijd over gaat op vetverbranding. Tegen de tijd dat wij dus klaar zijn met krachttraining kunnen we met de cardio daarna nog effectief aan de vetjes werken.
Persoonlijk vind ik het ook het fijnst om eerst krachttraining te doen omdat mijn spieren dan nog niet moe zijn van de cardio. :o
Toch is HIIT schijnbaar het meest effectief, oftewel: high intensity interval training waarbij je kracht en cardio met elkaar afwisselt.

Needje, misschien is dat ook wel waarom ik zo weinig spierpijn heb, omdat ik naderhand altijd nog 20 minuten flink doorstap met helling op de loopband.

karuna, kotsende honden zijn echt niet tof. :(:)
Een nieuwe bank uitzoeken is leuk!

Ik heb vanmorgen nieuwe foto's gemaakt maar ik vind ze moeilijk vergelijk met de eerste foto's omdat ze toch niet helemaal op dezelfde manier genomen zijn. := Daar was ik al een beetje bang voor dus onlangs heb ik foto's gemaakt met mijn statief dus na deze foto update ga ik over op andere foto's ter vergelijking. Snappen jullie het nog?
Enfin, voor de duidelijkheid: links staan de eerste foto's en rechts is van vandaag. De foto van voren vind ik minder duidelijk zichtbaar, moet ik zeggen.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:06

Van voren idd lastiger te zien, maar die bovenste zie je wel verschil hoor! Top!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:14

Echt ene verschil. Kijk maar eens naar je navel. Die is helemaal te zien op de nieuwe foto en heeft een dakje op de eerste. Net als je borsten. Die passen beter in de cup op de tweede foto. Eerste is eigenlijk net iets te krapjes.

Bij je benen is de tweede duidelijker minder met uitzakkingen, wat strakker al bij de knieen oa. En de bovenste foto bij je broekje/rug duidelijk minder overhang.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:21

Ik vind ook dat je het verschil goed ziet Jolien! Petje af hoor.

Ik start altijd met een zeer uitgebreide rek-en-strek warming up. Vaak heb ik het dan al goed warm en begint mijn hartslag te stijgen. Daarna doe ik krachtoefeningen, waarbij ik merk dat mijn hartslag verder oploopt. Ik sluit altijd af met 10 minuten fietsen met weerstand, op dit moment 20% en dat bouw ik rustig aan op. Na het fietsen is mijn hart goed op snelheid :j
Voor de goede orde: ik meet niets. Alles gaat op gevoel.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:16

Waaauuww Jolien! Goed bezig!

Ik ben net weer wezen sporten! Donderdagochtend weer en daarna lekker naar de sauna en zaterdagochtend weer knallen!

Heb mijzelf gespot in het voorstukje van morgenavond op TV :+ Heb een badmuts op met mega knot eronder en knalroze in mn badpak zitten, voor de mensen die de aflevering willen zien :)