Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:29

Greetje63 schreef:
Piekosj hier kun je alle info vinden. https://www.sportzorg.nl/sportkeuring-s ... he-keuring

En bij je eigen zorgverzekering kun je kijken wat er vergoed wordt. (was bij mij maar een fractie van de echte kosten).
Ik zit nu ook al maanden met zo'n wisselende hartslag maar bij mij ligt het puur aan een niet goed afgestelde pm. Als het goed is is dat nu deels opgelost en is het na donderdag helemaal opgelost.

Dankjewel Greetje! Zo te zien denk ik dat ik het nog maar even links laat liggen, als student zijnde is dit een kostenpost die ik liever voor iets anders uitbesteed. :j

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:18

Zou ik als stille meelezer wat fanatieker hier mee mogen kletsen? :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:07

Tuurlijk!

Gaaf Daan_o!! Ik vind het zelf echt te ver en zou de tijd hiervoor niet hebben om goed te trainen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:24

Leuk daan. (hoewel ik zelf Rotterdam dus helemaal geen leuke marathon vind). Welke tijd heb je in gedachte?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:28

Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan qua training, kost idd veel tijd maar het moet denk wel te doen zijn. Ik ga niet iedere dag 30km lopen :+

De keuze voor Rotterdam is vooral die van mijn zus haha. Zij wil die graag lopen ivm de mentale steun van het publiek. Ik wil binnen 4 uur lopen en zou helemaal blij zijn als ik onder de 3 uur 50 minuten haal. Mijn zus gaat voor onder de 3,5 uur.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:51

Had er helemaal overheen gelezen, tof dat je de marathon gaat lopen Daan! Je liep al halve marathons dacht ik?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:18

Daan_O schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan qua training, kost idd veel tijd maar het moet denk wel te doen zijn. Ik ga niet iedere dag 30km lopen :+

De keuze voor Rotterdam is vooral die van mijn zus haha. Zij wil die graag lopen ivm de mentale steun van het publiek. Ik wil binnen 4 uur lopen en zou helemaal blij zijn als ik onder de 3 uur 50 minuten haal. Mijn zus gaat voor onder de 3,5 uur.

Wow vet! Misschien komen we elkaar wel tegen :)). Ik vind uitlopen al het grootste doel.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:48

Leuk Plien :D Uitlopen is sowieso al een doel op zich ja, maar ik ben altijd ook wel van de tijdsdoelen haha.

Piekosjj ik heb in april een keer een halve gelopen maar daarna in wedstrijdverband max 10km en in training loop ik meestal tussen 7-13 km, ik moet dus nog wel even een beetje gaan opbouwen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:54

Stiekem wil ik ook wel proberen om onder de 4u te duiken hoor, maar ik wil ook niet teleurgesteld in mezelf zijn als het niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:17

Gaaf dat jullie de (halve) marathon gaan lopen!!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:09

Ondanks dat ik na vandaag niet meer dan 10/12k ga lopen en m'n voorbereiding slecht is, heb ik echt superveel zin in Amsterdam. Afbeelding

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:09

Femke_Nikita schreef:
Hallo hardlopende bokkers,
Een tijdje geleden was ik relatief actief in dit topic maar door terugkomende shinsplints even uitgeschakeld. Maar nu heb ik de motivatie verviervoudigd. Ondanks licht drukkend gevoel op mijn schenen besloten mijn eerste 10 km loop te doen. Het was niet makkelijk met flinke hoogteverschillen maar met een tijd van 52.51 min en een 16e plek van de ruim 120 dames ben ik echt superblij!
Nu wil ik me graag inschrijven voor een 2e loop. Hebben jullie aanraders voor toegankelijke 10km (of minder) lopen in noord-Nederland?
En tips voor het aanmeten van goede schoenen mbt shinsplints? Ik heb namelijk het idee dat ik daar ook wel wat verbetering uit kan halen. Nu loop ik op nike running schoenen (geen idee welk type) die ik ooit in de aanbieding heb gevonden...

Shinsplints; pijnlijke blessure! Heb er ook ernstig last van gehad jaren geleden. Heb toen advies gekregen om naar Karel Willems te gaan, in die tijd alleen nog in België aan het werk maar nu ook op de Vijfkamplaan in Eindhoven. Hij is een sportpodotherapeut en maakt heel goede steunzolen met moderne technologie. Echt een aanrader en je geld waard, woon nu in het noorden maar zou er zo weer heen gaan voor nieuwe zolen als ik echt fanatiek ging trainen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:12

De fysio heeft me weer aardig onder handen genomen vandaag. De hamstring was links ook wat gevoelig, dus die ook even opgerekt.
Zondag de halve marathon, maar het wordt slecht weer.. daar hou ik toch echt niet van met lopen. Dat drukt wel mijn motivatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:00

Plien91 schreef:
Daan_O schreef:

Wow vet! Misschien komen we elkaar wel tegen :)). Ik vind uitlopen al het grootste doel.

Ik kom hier even binnenvallen :wave: Letterlijk nul komma nul actief op dit forum maar toen ik dit las moest ik even reageren.. Ergens heel ver weg heb ik deze ambitie ook, haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:50

:wave: Paar weekjes afwezig geweest, maar nog wel volop aan het trainen en wat wedstrijdjes gelopen.

Jeetje benangelique, denk je hersteld te zijn krijg je alsnog die ellende over je heen. Sterkte hoor!

Unique, hopen dat je snel weer aan de loop bent!

Supervixen, supergaaf die medaillehanger! Ik ga hem in mijn achterhoofd houden. Lijkt me ook wel leuk voor mijn (toekomstige) medailles. Hoewel ik er nu nog maar 1 heb. :')

Femke Nikita, supernette tijd gelopen! Ik ben niet bekend met loopjes in Noord Nederland, maar lees wel even mee omdat ik daar familie heb wonen en ik het misschien eens zou kunnen combineren. Lijkt me wel leuk.
Wat betreft schoenen, zou ik ze echt laten aanmeten in een zaak die ook je manier van lopen analyseert.

Daan, wat gaaf dat je je hebt ingeschreven voor de marathon van Rotterdam!

Vorige week een funrun gehad in onze stad een light run. Was erg leuk om te doen en was met mijn (ongetrainde) schoonzus. We liepen de 10 km, dus zij moest regelmatig even pauzeren, maar het parcours was dusdanig opgezet dat dat makkelijk ging en ik haar op de terugweg weer kon ophalen. :))
Ook nog een wedstrijd gehad over het strand, zowel door de duinen als het water. Een erg pittige loop, maar dit vond ik een goede voorbereiding op mijn 10K ladiesrun van de kustmarathon van a.s. vrijdag. Ik heb er zóveel zin in! Vandaag nog ruim 10 km gelopen, dus ik ga er vol vertrouwen in. Streeftijd is onder het uur, maar hij is heel erg zwaar dus ik ben erg benieuwd!

Verder speel ik nog met de gedachte om de halve marathon van Parijs te gaan lopen. Had gehoopt dat mijn schoonzus mee wilde lopen, maar die ziet het niet helemaal zitten. Dus ik denk er nog even over. Maar dat ik een halve marathon wil gaan lopen, is me nu wel duidelijk. Ik begin steeds meer te genieten van het lopen. :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:43

Fijn dat je zo geniet van het lopen Arzil!

Ik moet volgende week een echo van m'n onderbuik en liezen laten maken, omdat het daar toch niet helemaal lekker zit. En dinsdag weer naar de fysio. Ik voel me (even afkloppen) goed!
Hebben jullie nog gelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:56

@ Unique: heb je er alleen met lopen laat van of constant?

Hier ging het wel lekker. Maandag n rustig rondje van 6,2 km gedaan en gisteren n sneller rondje van 4km.
Ik moet zometeen naar de dokter ivm pijnklachten jn mn knie. De ene keer heb ik er last van en de ene keer niet. Snap er niks meer van. Zie ook geen duidelijk patroon.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:53

Heerlijk Arzil dat het lopen zo leuk en lekker gaat! Als je graag Parijs wilt lopen: doen! Er is vast wel iemand die een weekendje met je mee wil, hetzij om 'm te lopen, hetzij om je aan te moedigen :j.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:18

_lauraaa_ schreef:
@ Unique: heb je er alleen met lopen laat van of constant?

Van mijn lies/heup en rug op het moment constant. Gelukkig gaat het stukken beter vanwege fysio, pijn is veel minder heftig

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:27

Woensdag 9km gelopen maar heb veel last van mijn heup. Ik twijfel of ik de halve wel moet doen zondag.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:17

Je loopt het sneller kapot dan weer heel. Zeker als je veel last hebt zou ik 'm skippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:12

Als je er echt veel last van hebt zou ik m niet lopen.

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest. Lichte hamstringblessure. Mag wel gaan hardlopen maar wel rekening houden met de pijn. Als het langer aan blijft houden moet ik naar de fysio. Was iniedergeval blij dat ik niet hoef te stoppen met lopen :o

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:21

Gisteren een 7 km-wedstrijdje gelopen, net iets langer dan mijn comfort zone.

Had er totaal geen zin in, zeker in deze weersomstandigheden, want het was best een pittig parcours: 2 of 3 bruggen over, honderden meter bergop op kasseien (begon het toen net te regenen, gelukkig was het nog niet te glad). Tot overmaat van ramp was de batterij van mijn Polar plat, dus ik ging "blind" van start. Heel vervelend als je gewoon bent om alles de hele tijd te monitoren.

Gelukkig ging het best goed, veel trager gestart dan anders (ik stond meer achterin, en kon moeilijk inhalen), maar daarna vlotjes maar verstandig doorgelopen. Toch twee keer aan een medeloper snelheid en afstand gevraagd, en op anderhalve kilometer van het einde nog wat opgedreven en nog een tweetal vrouwen ingehaald.

De resultaten staan nog niet online, maar als ik het goed begrepen heb, zei iemand van de organisatie aan de finish: "Goed gedaan, je bent vijfde vrouw!". Heb dacht ik 32:15 voor 7,1 km, zou toch weer meer dan 13 km/u zijn.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:01

Sow, das echt een nette prestatie hwn! Gefeliciteerd met je 5e plaats!

Lauraa, lichte hamstringblessure klinkt niet echt prettig. Wel fijn dat je kunt blijven hardlopen.

Supervixen, ga je de halve nog lopen vandaag?

Ik had vrijdagavond de ladiesrun in Zoutelande als onderdeel van de kustmarathon. Hing een geweldige sfeer en er stond een heel heftige wind, zeker de eerste 5 km heen over het strand. Poeh, dat was echt flink pittig. Gelukkig niet te mul zand. Terug door de duinen en via het strand ging lekker en heb toen ook redelijk wat dames ingehaald. Startte vrij ver vanachter en eigenlijk begin je dan al met een achterstand. Volgende keer toch maar wat verder van voren starten. :o Ben 216e van de 468 geworden. En niet ontevreden met een tijd van 1.00.53 met de heftige wind. De eerste vrouw finishte in 42 minuten, echt bizar gewoon met deze weersomstandigheden! _/-\o_
De mannen en vrouwen van de kustmarathon gisteren hebben het echt zóveel zwaarder gehad. De beelden logen er niet om en ze werden bijna gezandstraald op de onderdelen op het strand. :=
Gisteren een rustdagje gehad en vandaag ga ik even sporten in de sportschool. Morgen denk ik een klein rustig rondje lopen. Mijn volgende is de 10 kilometer van de Marathon van Gent eind oktober, dus kan nog even rustig aan doen nu.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:18

Ik zit heel erg te twijfelen, voel me ook niet zo fit door een lichte verkoudheid. Ik denk dat ik daar straks ga kijken of ik mijn halve ga omzetten naar de 10km. Lukt dat niet, dan neig ik ernaar niet te gaan lopen. Ben erg bang dat ik mijn lijf verder de kreukels in help.
Ik zie op de site dat je kunt omzetten, maar er staat verder geen uitleg bij hoe of wat.