Femke_Nikita schreef:Hallo hardlopende bokkers,
Een tijdje geleden was ik relatief actief in dit topic maar door terugkomende shinsplints even uitgeschakeld. Maar nu heb ik de motivatie verviervoudigd. Ondanks licht drukkend gevoel op mijn schenen besloten mijn eerste 10 km loop te doen. Het was niet makkelijk met flinke hoogteverschillen maar met een tijd van 52.51 min en een 16e plek van de ruim 120 dames ben ik echt superblij!
Nu wil ik me graag inschrijven voor een 2e loop. Hebben jullie aanraders voor toegankelijke 10km (of minder) lopen in noord-Nederland?
En tips voor het aanmeten van goede schoenen mbt shinsplints? Ik heb namelijk het idee dat ik daar ook wel wat verbetering uit kan halen. Nu loop ik op nike running schoenen (geen idee welk type) die ik ooit in de aanbieding heb gevonden...
Shinsplints; pijnlijke blessure! Heb er ook ernstig last van gehad jaren geleden. Heb toen advies gekregen om naar Karel Willems te gaan, in die tijd alleen nog in België aan het werk maar nu ook op de Vijfkamplaan in Eindhoven. Hij is een sportpodotherapeut en maakt heel goede steunzolen met moderne technologie. Echt een aanrader en je geld waard, woon nu in het noorden maar zou er zo weer heen gaan voor nieuwe zolen als ik echt fanatiek ging trainen.