Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:53

Oh joh het is inderdaad een beetje "not done" als je even lekker de zware en lastige dingen benoemd. Ik ben er wel van hoor, even lekker realistisch en eerlijk zeggen hoe verrot het zwaar het is / kan zijn :j

Maar dan krijg je van andere moekes meteen hele bezorgde epistels over dat je wel een postnatale depressie zal hebben of een negatieve kijk op het leven ofzo....NEE muts het wàs hier gewoon geen gezapige roze wolk maar de diepste hel op aarde die eerste 3 weken :=

Maarja dan krijg je "overdrijven is ook een vak" terwijl die mensen geen idéé hebben hoe het er aan toe is gegaan :P

Ik vind dat onderschrift van iemand hier op Bokt wel leuk: een mening is net als een kont. Iedereen heeft er 1 :+

Ben helemaal geen kinderliefhebber (nog steeds niet :P ) maar gelukkig is onze inderdaad veel leuker dan de gemiddelde zeikerige dom uit de ogen kijkende snottebel ;)

En ik had / heb er ook altijd een pesthekel aan als mensen zeiden dat je als niet-ouder er toch heel anders naar kijkt. Maarja eerlijk is eerlijk....het blijkt toch echt wel een beetje zo te zijn :o

Niet omdat je zoals ik eerst ook wel riep, het verstand samen met de nageboorte er uit perst, maar het is echt gewoon wel iets enorms die verantwoordelijkheid die er over je heen komt en ja dan blijkt 1 en ander toch wel een stukje lastiger qua opvoeding dan hoe je het met een hond of paard zou doen....die mensenbabies zijn zo verrekte kwetsbaar en je wilt de ontwikkeling ook niet in de weg zitten door maar niks toe te staan weetjewel.

En je laat je eigen kind ook echt niet zo snel huilen of iets om ze geduld aan te leren, of zonder uitleg domweg "nee" zeggen in allerhande situaties want je wilt wel graag dat ze je leren vertrouwen enzo :P

Kijk er nu dus wel iets anders tegenaan en kan me veel minder ergeren aan een aantal dingen omdat ik beter begrijp waar het vandaan komt.

Net als kinderen die de korstjes van hun brood niet opeten: be-la-che-lijk vond ik dat altijd, laat dat jong gewoon zijn hele boterham opvreten, verwend snertkind :n

En ineens betrap je jezelf er op dat je bij je dreumes eigenlijk ook altijd het binnenste van de boterham opvoert...simpelweg omdat daar je avocado of banaan of iets op geprakt zit en je wilt dat 'ie daarvan zo veel mogelijk binnen krijgt :P En omdat je nooit weet wanneer kind het niet meer trekt om te eten en te moe is, en je wilt graag dat het buikje dan wel voldaan is anders krijg je dat gezeik met slapen weer :+

En gezien zacht brood een stuk sneller binnen is dan wanneer ze een poos op die korsten zitten te malen ;)

Afijn en zo meer van dat soort onzin dus. Dat is dan wel weer een voordeel van zelf een kind krijgen: dat je je daardoor minder gaat ergeren aan irritante kinderen en ouders omdat je het wat beter begrijpt hoe makkelijk dergelijk gedrag kan ontstaan :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-04-17 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:55

"Vindt je moeder het dan niet jammer dat ze geen oma wordt?"

Mijn moeder zou zich doodschrikken en gaan denken dat de wereld vergaat als ik het wel zou worden :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:55

Even hierop inhakend:
Mijn vriend is 22 en wil niets liever dan kinderen. :+ En dan graag zo snel mogelijk na de studie, dus over een jaar of 3 een baby? Jahoor vind hij prima!
Ik ben zelf pas 21 en heb gezegd dat hij zéker nog 7/8 jaar mag wachten. Hallo, ik ben geen broedkip. _O-

Hij zegt zelf ook al een kinderwens te hebben vanaf zijn 15e ongeveer, en mocht ik nu zwanger raken (zou problematisch zijn: allebei nog student ect..) dan zouden we écht een probleem hebben als ik het weg zou willen laten halen. Daar zou hij echt stuk aan gaan. :=
Dus ja, ze bestaan zeker!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:58

Eigenlijk is het ook erg bizar dat men zich zo schaamteloos in je privéleven durft te mengen. De vraag alleen al "wanneer gaan jullie beginnen?". Dat is toch een privézaak, daar heeft een ander toch niets mee te maken?
Ik heb er niet zo mee te maken in mijn omgeving op het moment, maar als ik erover nadenk is het toch vrij bizar maar lijkt iedereen het normaal te vinden zulke dingen te mogen vragen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:00

Cer schreef:
Ik denk dat degene die goeie geluidsisolatie voor kinderkamers uitvindt, echt binnenloopt :j
Nooit geweten waarom dat niet verplicht is trouwens :')

Liever het hele huis, kinderen zijn echt niet wonderbaarlijk rustig zodra ze de slaapkamer uit zijn hoor. :+
Daarbij, in flats etc ben je toch ook verplicht de vloer goed te isoleren ivm geluidsoverlast dus waarom niet de boel isoleren als je kinderen hebt/wilt?
Scheelt meteen een hoop in de energiekosten ook. :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:03

petraaken schreef:
denk dat er weinig mannen of vrouwen durven toegeven dat ze spijt hebben van keuze om toch kinderen te hebben. Vooral als het kind dan nog geen gemakkelijke is.

Is ook wel iets heel persoonlijks. Zie de meerwaarde er niet van in om het daarover met de buurvrouw/collega's te hebben.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:03

_San87_ schreef:
Ook een leuke voor de bingo is 'denk eens aan al die mensen die heel graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen'.

Dus ;(?

Die heb ik dus heel erg vaak naar m'n kop gesmeten gekregen ..... heel raar.... werd er ook ontzettend pissig van....
A: als ik een kind zou krijgen zou dat het verdriet niet verzachten van een vrouw die niet zou kunnen
B: kan toch niet al het leed van de niet zwanger kunnen wordende vrouwen op m'n schouders dragen.

Trouwens van de drie mensen die ik goed ken met kinderen zouden ze het alle drie niet meer willen zouden ze het overnieuw kunnen doen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:05

lor1_1984 schreef:
Cer schreef:
Ik denk dat degene die goeie geluidsisolatie voor kinderkamers uitvindt, echt binnenloopt :j
Nooit geweten waarom dat niet verplicht is trouwens :')

Liever het hele huis, kinderen zijn echt niet wonderbaarlijk rustig zodra ze de slaapkamer uit zijn hoor. :+
Daarbij, in flats etc ben je toch ook verplicht de vloer goed te isoleren ivm geluidsoverlast dus waarom niet de boel isoleren als je kinderen hebt/wilt?
Scheelt meteen een hoop in de energiekosten ook. :D

Het zou wel fair zijn. Als ik 24 uur per dag de muziek installatie op zijn hardst hebt staan gaan de buren klagen en komt de politie eens kijken. Na een aantal waarschuwingen krijg ik een boete en/of word mijn troep in beslag genomen. :)
Maar ouders krijgen nooit een boete voor het lawaai van hun kinderen. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:06

Over dat spijt hebben van kinderen krijgen:

Denk dat van de oudere generatie best mensen zijn die dat denken, maar die zijn misschien weer te conservatief om dat gelijk uit te spreken. Vroeger had je niet zoveel te willen en kreeg je ze gewoon. Dan kun je daar achteraf, en zeker nu in deze vrije-keuze-tijd best spijt van hebben.

De jongeren die nu ouders worden denken daar over het algemeen meer over na denk ik, het is een veel bewustere keuze, dus de spijtoptanten zullen nu minder zijn. Maar ze zijn er nog steeds, daar ben ik wel van overtuigd!

Mijn moeder heeft het wel eens verzucht over mijn zusje (hoop gedoe mee gehad) "had ik dit allemaal van tevoren geweten....". En dat mag ze van mij best zeggen, wie ben ik om dat te veroordelen.

srsW

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:08

De drie mensen die ik ken zijn allemaal rond de 30 dus denk dat dat wel tegen valt hoor

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:08

Palmera ik zie het al voor me.

'mevrouw, uw kind blijft na herhaalde waarschuwingen van ons zich uitten als luchtalarm. Uw buren ervaren hier teveel overlast van, wij nemen stormpje hierbij in beslag.' _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:10

Om Herman Finkers nog eens te citeren: "Toen ik geboren werd zei mijn vader: 'nu weet ik zeker dat ik twee kinderen wil.' Ik was de derde." :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:10

Is buurvrouw van kleine kind upgraden naar een moderner of zelfs vrijstaand huis geen leukere oplossing O:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:12

dan zou ik veel eerder mezelf upgraden naar een vrijstaand huis :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:13

Ik heb overigens, over luchtalarm gesproken, wel eens drie edelherten zo ongeveer in mijn paard gehad in het bos, omdat er een schoolklas een fietstochtje door het bos hield. Je hoorde ze van 3 km afstand, en ik ergerde me rot aan de leraren die van die tyfusherrie in het bos echt niets zeiden...
Drie van die reuzeherten kwamen dus in paniek dwars over het ruiterpad stormen, twee gingen nipt voor langs, en de derde ging op het laatst nog op de rem anders had-ie over ons heen moeten springen. Paard schrok zich de tandjes natuurlijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:13

_San87_ schreef:
Oh en wat je edit betreft, dat daarom PB's gestuurd worden snap ik niet. Heb ook geen PB's gehad en ik vind kots en snot ook te ranzig voor woorden _O-..

Ik heb wel PB gehad, maar dat was meer een vraag nav het stukje erfelijkheidsonderzoek wat ik in een vorige post noemde.
Geen sturende PB of OW oid iig.

Overigens wordt ik ook niet blij van kots, snot, uitwerpselen en lichaamsvloeistoffen maar het hoort er wel een beetje bij als je met levende wezens te maken hebt.
*kijkt naar kat die soms schrokt en dan kotst omdat het voer verkeerd viel* :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:16

Amaris schreef:

Mijn moeder heeft het wel eens verzucht over mijn zusje (hoop gedoe mee gehad) "had ik dit allemaal van tevoren geweten....". En dat mag ze van mij best zeggen, wie ben ik om dat te veroordelen.

Gewoon even mopperen en iets verzuchten lijkt natuurlijk in de verste verten niet op écht spijt hebben.
Ik mopper ook weleens op mijn zaak (waar bén ik aan begonnen?) of op de honden (vervelende nesten) maar dat heeft niets met échte spijt te maken.

Echte spijt van het hebben van kinderen is heel moeilijk toe te geven. Er word namelijk van de ouder verwacht dat die zielsgelukkig is met het kind en er eeuwig en onvoorwaardelijk van houdt.
En als je dat niet doet en/of spijt hebt ben je echt de pineut in onze samenleving.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:18

ja dan zijn wij nog mietjes met onze kinderloosheid... toegeven dat je ze echt liever kwijt dan rijk bent.... oei :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:22

srsW schreef:
_San87_ schreef:
Ook een leuke voor de bingo is 'denk eens aan al die mensen die heel graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen'.

Dus ;(?

Die heb ik dus heel erg vaak naar m'n kop gesmeten gekregen ..... heel raar.... werd er ook ontzettend pissig van....
A: als ik een kind zou krijgen zou dat het verdriet niet verzachten van een vrouw die niet zou kunnen
B: kan toch niet al het leed van de niet zwanger kunnen wordende vrouwen op m'n schouders dragen.

Trouwens van de drie mensen die ik goed ken met kinderen zouden ze het alle drie niet meer willen zouden ze het overnieuw kunnen doen

Ja, raarste argument ooit idd. Alsof je kinderen neemt voor een ander :').

Ook zoveel gehoorde; wil je moeder geen oma worden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:24

Spijt en houden van kan wel hand in hand gaan, gelukkig.

Wat dat betreft is het jammer dat er op niks met kinderen hebben echt een sooet taboe rust nog.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:29

Na af en toe meelezen post ik ook maar wat. Ik wil geen kinderen (ben 36) en mensen om mij heen weten dit ook. Mijn vriend zou ze wel willen, maar heeft zich erbij neergelegd. Als mensen vragen waarom niet, dan heb ik een aantal redenen. Ik ben leerkracht, ik ben de hele dag al aan het opvoeden. Ik ben gesteld op mijn onafhankelijkheid en vind het heerlijk om gewoon de deur achter me dicht te trekken als ik dat wil. Maar het belangrijkste is wel dat ik dat oergevoel niet heb van moeder willen zijn. Zwanger zijn, bevallen en gebroken nachten lijken me vreselijk.
Mensen begrijpen dat heel goed en verder krijg ik eigenlijk nooit vervelende vragen.
Alleen toen mijn zusje moeder werd riepen wat collega's dat het bij mij ook wel zou gaan kriebelen. Nee dus.

Ik vind kots en snot ook ranzig, maar krijg er op mijn werk wel mee te maken. Ik zet me er dan maar overheen. Het hoort er nou eenmaal bij en voor een kind is het ook heel vervelend als hij tussen zijn klasgenoten moet overgeven.

Ik pas wel elke week een middag op mijn neefje. Die is nu 3 en goed opgevoed. Mijn zusje is ook leerkracht en nee is ook nee bij ons. Dat helpt veel problemen te voorkomen. Daarbij is zij totaal geen moederkloek, maar supernuchter en met een heel eigen leven naast haar kind.
Ik heb dus absoluut geen hekel aan kinderen, maar ik hoef er zelf geen en mijn weekenden zonder kinderen zijn me behoorlijk heilig.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:32

Palmera schreef:
Amaris schreef:

Gewoon even mopperen en iets verzuchten lijkt natuurlijk in de verste verten niet op écht spijt hebben.
Ik mopper ook weleens op mijn zaak (waar bén ik aan begonnen?) of op de honden (vervelende nesten) maar dat heeft niets met échte spijt te maken.

Echte spijt van het hebben van kinderen is heel moeilijk toe te geven. Er word namelijk van de ouder verwacht dat die zielsgelukkig is met het kind en er eeuwig en onvoorwaardelijk van houdt.
En als je dat niet doet en/of spijt hebt ben je echt de pineut in onze samenleving.

Omdat het persoonlijk is zal het niet vaak aan de grote klok worden gehangen nee. Daardoor zal het voor sommige mensen een onbekend fenomeen zijn en die vinden het dan schandalig enz.

Gelukkig zijn met je kinderen en achteraf gezien een andere keuze gemaakt zouden hebben vind ik trouwens twee verschillende dingen. Kan allebei namelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:37

Als je er maar goed voor zorgt en je je taak goed volbrengt, dan mag je nog wel denken dat je er niet aan zou zijn begonnen als je de tijd terug zou kunnen draaien. Je gevoel kan je toch niet veranderen :(:)

Hier behoorlijk zwaar geweest en wilde dat ik ruim 2 jaar geleden had geweten wat ik nu weet, dan had ik wat dingen anders kunnen doen en nòg meer mijn eigen plan kunnen trekken om het (hopelijk) makkelijker te maken :(:)

Maar geen spijt hoor, ik vind het wel iets heel bijzonders om mee te mogen maken, het moederschap en de uitdaging om er een fijn schakeltje in de samenleving van te maken. Als tegenhanger voor al die irritante en slecht opgevoede kinderen en volwassenen, zeg maar ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:40

_San87_ schreef:

Dus ;(?

Das een drogreden, dat een ander geen kind kan krijgen betekend niet dat jij verplicht bent om voor nageslacht te zorgen.
Ik denk dat je daar heel ongelukkige kinderen en ouders van gaat krijgen dus bespaar die (hypothetische) kinderen dat leed en 'neem' geen kinderen als je daar zelf niet achter staat. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:15

@san87
we zijn ondertussen al weer pagina's verder, dus ik ga niet uitgebreid in op je bericht.
Maar dit topic is gewoon het hart luchten en niks bashen. Wie dat wel vind, daar is ooit dat kruisje voor.
Maar laat mensen een keer, beter hier dan IRL wat wij wél vaak hebben meegemaakt.
En het topic is steeds doorlopend, het gaat even over dit en de volgende pagina alweer over dat.
Dus het blijft echt geen 50 paginás hangen over het kinderdagverblijf.
Dus nee snap het probleem nog steeds niet.

Ik ken mensen die tegen mij gezegd hebben dat als ze de keuze nog eens mochten maken er geen kinderen waren geweest.
En dat ze het knap vonden dat wij dat wel zo kozen, want hun hadden dat niet gedurfd in de wereld waar het zogenaamd toch moet.
Erg hoor ;(