Maar dan krijg je van andere moekes meteen hele bezorgde epistels over dat je wel een postnatale depressie zal hebben of een negatieve kijk op het leven ofzo....NEE muts het wàs hier gewoon geen gezapige roze wolk maar de diepste hel op aarde die eerste 3 weken

Maarja dan krijg je "overdrijven is ook een vak" terwijl die mensen geen idéé hebben hoe het er aan toe is gegaan

Ik vind dat onderschrift van iemand hier op Bokt wel leuk: een mening is net als een kont. Iedereen heeft er 1

Ben helemaal geen kinderliefhebber (nog steeds niet

En ik had / heb er ook altijd een pesthekel aan als mensen zeiden dat je als niet-ouder er toch heel anders naar kijkt. Maarja eerlijk is eerlijk....het blijkt toch echt wel een beetje zo te zijn

Niet omdat je zoals ik eerst ook wel riep, het verstand samen met de nageboorte er uit perst, maar het is echt gewoon wel iets enorms die verantwoordelijkheid die er over je heen komt en ja dan blijkt 1 en ander toch wel een stukje lastiger qua opvoeding dan hoe je het met een hond of paard zou doen....die mensenbabies zijn zo verrekte kwetsbaar en je wilt de ontwikkeling ook niet in de weg zitten door maar niks toe te staan weetjewel.
En je laat je eigen kind ook echt niet zo snel huilen of iets om ze geduld aan te leren, of zonder uitleg domweg "nee" zeggen in allerhande situaties want je wilt wel graag dat ze je leren vertrouwen enzo

Kijk er nu dus wel iets anders tegenaan en kan me veel minder ergeren aan een aantal dingen omdat ik beter begrijp waar het vandaan komt.
Net als kinderen die de korstjes van hun brood niet opeten: be-la-che-lijk vond ik dat altijd, laat dat jong gewoon zijn hele boterham opvreten, verwend snertkind

En ineens betrap je jezelf er op dat je bij je dreumes eigenlijk ook altijd het binnenste van de boterham opvoert...simpelweg omdat daar je avocado of banaan of iets op geprakt zit en je wilt dat 'ie daarvan zo veel mogelijk binnen krijgt

En gezien zacht brood een stuk sneller binnen is dan wanneer ze een poos op die korsten zitten te malen

Afijn en zo meer van dat soort onzin dus. Dat is dan wel weer een voordeel van zelf een kind krijgen: dat je je daardoor minder gaat ergeren aan irritante kinderen en ouders omdat je het wat beter begrijpt hoe makkelijk dergelijk gedrag kan ontstaan