Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:03

Ach, die vaccinaties... baat het niet, dan schaadt het niet.

:D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:05

Ik vind 'baat het niet dan schaadt het niet' sowieso al een rare uitdrukking := als iets niet baat, kan het toch nog prima schadelijk zijn :?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:08

Helemaal mee eens. Vandaar mijn flauwe opmerking. Kijk,als men zo sterk tegen vaccineren is EN het principe "baat het niet dan schaadt het niet" aanhangt, waarom is men dan zo tegen vaccineren.
Krom gedacht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:09

Ik heb me toentertijd ook niet verdiept in de samenstelling van de vaccinaties, ben een braaf schaap, blijkt nu wederom. Merendeel van de mensen is schaap, zo zijn we afgericht.
Voor mezelf zou het gedegen onderzoek zijn om me te laten testen voor en na ontstoren, maakt me niet uit of anderen het representatief zouden vinden, dat is ieder voor zich.

Overigens beïnvloedt ontstoren niet de werking van de vaccinatie. Of het dus de 'nadelige effecten' wegneemt weet ik niet, zoals ik eerder ook zei, omdat we niet hebben laten testen van tevoren. En ik ben geen dokter, noch homeopaat.

Rien10, waar heb ik precies gezegd tegen vaccineren te zijn? Dit is een conclusie die je zelf hangt aan mijn verhaal.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:18

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:22

Maar wat zijn nu die ingredienten van de korrels?

Als de samenstelling van een vaccin tot op de bodem wordt uitgezocht, dan zul je dat toch ook doen met de korrels?

Iemand?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:40

Sakura789 schreef:

Als de samenstelling van een vaccin tot op de bodem wordt uitgezocht, dan zul je dat toch ook doen met de korrels?

Iemand?

Er zullen vast mensen zijn die dat hebben gedaan, ik beide niet. Anders eens contact opnemen met een homeopaat?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:42

Dat heb ruim een week geleden gedaan toen ik de vraag hier ook stelde. Hier heb ik nog geen antwoord op gehad. Gezien het homeopathie is, ga ik er vanuit dat een extreem verdunde versie van een vaccinatie in de korrels zit?

Bovenstaand is een vooronderstelling, maar dan ben ik benieuwd hoe dat dan gaat 'helpen/werken'.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:50

Quellian schreef:
Sakura789 schreef:

Iemand?

Er zullen vast mensen zijn die dat hebben gedaan, ik beide niet. Anders eens contact opnemen met een homeopaat?

Dus je hebt je kind iets gegeven terwijl je helemaal niet weet wat er in zat?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:57

dromertje2 schreef:

Klopt, ik heb hem laten vaccineren, meermaals, zonder dat ik wist wat erin zat. Stom hè? :D

Nu gaan we ineens vallen over de GEVAREN van homeopathie? Serieus? Ik deed hier gewoon mijn verhaal, boeit me oprecht niets hoe anderen daar over denken, iedereen is vrij z'n eigen mening te hebben. Maar ga niet lopen wijzen, doe ik namelijk ook niet.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:58

Je kan er redelijk wat over vinden als je googlet op 'isotherapy' en dan in het Engels doorzoeken. Overal lees ik dat het gaat om het toedienen van een opeenvolgende verdunningsreeks van precies dátgene waarop gereageerd wordt/is. Sommige beweren zelfs zo ver te gaan dat ze het van de patiënt zelf isoleren en opwerken, dus bijvoorbeeld pus/huidschilfers/urine afhankelijk van wat er te ontstoren valt. Maar kan ook bijvoorbeeld een stukje kattenvacht zijn als het om een kattenallergie gaat.

In het geval van vaccinatie zal het dus inderdaad gewoon een ontzettend verdunde vorm zijn van het vaccin of de hulpstoffen. Hoe dat wordt toegediend weet ik niet, oraal neem ik aan? Waren het pilletjes Quellian, of druppels of wat?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:59

Quellian schreef:
dromertje2 schreef:

Klopt, ik heb hem laten vaccineren, meermaals, zonder dat ik wist wat erin zat. Stom hè? :D

Nu gaan we ineens vallen over de GEVAREN van homeopathie? Serieus? Ik deed hier gewoon mijn verhaal, boeit me oprecht niets hoe anderen daar over denken, iedereen is vrij z'n eigen mening te hebben. Maar ga niet lopen wijzen, doe ik namelijk ook niet.

Het gaat niet zozeer om de gevaren van homeopathie, wel om het feit dat argumenten die tegen vaccinaties worden gebruikt, ineens niet van toepassing lijken te zijn wanneer het om homeopathie gaat.
Laatst bijgewerkt door oomens op 14-12-16 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:01

Quellian schreef:
dromertje2 schreef:

Mar je weet blijkbaar ook niet wat er nou precies in de korrels zit. 8)7

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:02

Nee hoor helemaal niet zo stom als je bedenkt dat er gewoon een bijsluiter bij zit en de werking en inhoud openbaar is.

Van de korrels is niets te vinden. Geen openbaarheid niets. Geen onderzoek over de werking niets. Je kunt niet weten of iets niet schaadt als je niet weet wat er in zit en dit ook nergens te vinden is. Dat is de volledig kromme gedachtengang waar mensen over struikelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:07

oomens schreef:
Quellian schreef:

Het gaat niet zozeer om de gevaren van homeopathie, wel om het feit dat argumenten die tegen vaccinaties worden gebruikt, ineens niet can toepassing lijken te zijn wanneer het om homeopathie gaat.

Ehm, nee, want Quellian gebruikt niet die argumenten tegen vaccinaties. Voor haar gaat dat argument dus helemaal niet op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:19

Quellian schreef:
dromertje2 schreef:

Het gaat niet zozeer om de gevaren van homeopathie, wel om het feit dat argumenten die tegen vaccinaties worden gebruikt, ineens niet van toepassing lijken te zijn wanneer het om homeopathie gaat.[/quote]

Klopt

Het feit is dat je bij vaccinatie tenminste kan opzoeken wat er in zit.

Heb nog altijd niets gevonden of hier gelezen wat er in die korrels zit.

Plus nu heb je eigenlijk hetzelfde gedaan als bij het vaccineren. Iets gegeven zonder te weten wat je geeft of opzoekingswerk gedaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:22

Je zou bijna niet meer durven zeggen dat je je kind hebt laten ontstoren, want je komt meteen in het "zware anti-prikkers die vaccinaties de duivel vinden"-kamp Quellian :')
Sorry, maar volgens mij geeft quellian gewoon aan dat ze goedgelovig de vaccinaties heeft aangepakt en daarna (ook goedgelovig) met een "ach, het zal ook geen kwaad kunnen" ook heeft laten ontstoren.
En dus niet hoort bij het kamp van de bloedfanatieke niet-prikkers/ontstoorders die alle smet van de levensgevaarlijke autisme, dood en verderf veroorzakende willen verwijderen.

En ja, ik chargeer. Maar mensen, er is meer dan alleen zwart en wit. Volgens mij heeft Quellian een mooi kleurtje grijs :o

Persoonlijk zou ik daar zelf ook nog wel toe in staat zijn geloof ik, er vanuit gaand dat er idd sprake is van een giga verdunning van het vaccin in die ontstoringskorrels. Als mensen daar happy van worden, prima toch? Ik zou idd wel navragen wat er in zat en als dat inderdaad zo'n verdunning is, joh, slechter worden ze er niet van (alleen mijn portemonnee voelt het en als ik daar zelf mee accoord ben dikke prima toch).
Ik heb wel moeite met niet-prikkers maar ga me niet in die discussie gooien hier want daar zijn andere duidelijk veel beter in dan ik. Ik vind niet-prikken echt mega-egocentrisch obv een on-onderbouwd onderbuikgevoel. Het waarom daarvan staat al pagina's lang genoemd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:27

Heb dat ook nooit beweerd.
Vind het alleen verwonderlijk dat iemand een 2de keer er voor kiest om een kind iets te geven zonder dat ze weet wat er in zit.
Je probeert dan iets recht zetten door juist hetzelfde te doen als de eerste keer.
Dat vind ik gewoon heel krom en niet doordacht.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 14-12-16 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:28

Maar de gedachtegang erover blijft nog steeds zo krom als een hoepel. Je wilt iets recht zetten omdat je denkt/weet/gelooft dat de vaccinatie schade aan heeft gericht. En dat doe je door middel van iets waarvan de inhoud en werking onbekend is

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:28

Nou dat dus dromertje :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:30

mwah dat weet ik niet. Je kan ook gewoon zeggen "ik weet het niet, het nietprikkers kamp maakt me aan het twijfelen en een buisje met water met zogezegde verdunning kan m.i. zeker geen kwaad dus in het ergste geval heb ik geld betaald aan iets nutteloos en in het gunstigste geval doet de placebo nog iets zinnigs" Ofzo ;) Voor mij zou dat iig wezenlijk anders zijn dan niet vaccineren.

En idd dromertje, dat heb je idd niet beweerd. Door je quootkloot las ik je bericht verkeerd, excuus ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:36

Je mist het punt een beetje denk ik secricible. Men voelt zich slecht over prikken omdat ze hun kind schade hebben gedaan met iets waarvan in hun ogen de werking niet genoeg bekend is. Vervolgens bestrijd je dit probleem met iets waarvan de werking zeer zeker niet bekend of bewezen is. Die gedachtegang is gewoon zeer bijzonder, en daar struikelen mensen over

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:43

Ik mis het punt niet, ik denk alleen dat dat punt niet voor quellian hoeft te gelden in deze en dat haar dat nu wel wordt aangerekend. De nuance verdwijnt zo een beetje naar mijn idee. Niet alleen vanuit het niet-prikkers kamp, maar ook vanuit het wel-prikkers kamp :)

Wat jij noemt ben ik het absoluut mee eens en vind ik hypocriet, ALS iemand daadwerkelijk zo denkt. En niet iedereen die laat ontstoren zal zo denken, dat is wat ik probeer te illustreren :) Er zullen ook mensen zijn die laten ontstoren zonder dat ze zich meteen "bekeerd" hebben tot anti-vaccinatie.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:21

Quellian geeft in mijn ogen eerlijke en oprechte mening over haar keuzes. Daar heb ik respect voor, ze doet beide vanuit dezelfde overtuiging. Dat is in mijn ogen anders dan vol in gaan tegen vaccins en zonder pardon gaan 'ontstoren'. Dat laatste is wel hypocries in mijn ogen, maar niet van toepassing op Quellian.

Dat snap ik beter dan ellenlange posts zonder duidelijke onderbouwing en het onderuit halen van wetenschappelijk bewijs en op gevoel varen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:47

Sakura789 schreef:
Quellian geeft in mijn ogen eerlijke en oprechte mening over haar keuzes. Daar heb ik respect voor, ze doet beide vanuit dezelfde overtuiging. Dat is in mijn ogen anders dan vol in gaan tegen vaccins en zonder pardon gaan 'ontstoren'. Dat laatste is wel hypocries in mijn ogen, maar niet van toepassing op Quellian.

Dat snap ik beter dan ellenlange posts zonder duidelijke onderbouwing en het onderuit halen van wetenschappelijk bewijs en op gevoel varen.

Eens, Quellian heb ik ook nergens zien verkondigen dat alle vaccinaties maar onzin zijn, en alle andere dingen die sommigen hier wel doen. Zoals Quellian het doet kan ik het volledig respecteren en zie ik er geen probleem in