Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Allegra schreef:Ik heb de mt M met een knopje, maar de S, die ik later gekocht heb, voor het steeltje gekozen. Het steeltje is dunner dus daar krijg ik net iets makkelijker grip op hem iets naar beneden te wiebelen (om daarna mijn vinger op de onderkant van cup te kunnen leggen zodat het vacuum breekt). Als ie te lang is knip je gewoon een stukje af.
superpony schreef:Ik zou er wel op vertrouwen, maar het is veel lastiger om de goeie uit te kiezen. Je kan ze niet om advies vragen en het zijn vrij onbekende cups. Maar geloof niet dat ze meteen heel slecht zijn.
Fennadev schreef:Allegra, hoe lang is het steeltje ongeveer dan? Ik ben erg bang dat dat te lang gaat worden. Ik twijfel echt nog tussen steeltje en knopje, maar nergens staat hoe lang ze zijn.
Fennadev schreef:Allegra, hoe lang is het steeltje ongeveer dan? Ik ben erg bang dat dat te lang gaat worden. Ik twijfel echt nog tussen steeltje en knopje, maar nergens staat hoe lang ze zijn.
J0anieke schreef:tengeltje11 schreef:voor wie wil proberen en niet weet of het haar ding wordt,kijk eens op aliexpress.
daar vind je hopen cups in alle maten,vormen,kleuren,.... voor 1-2 us dollar,gratis verstuurd.
als het bevalt en je vertrouwd die cup niet,kan je daarna nog steeds zoeken achter eentje die bv even groot,breed,lang,.... is.
maar dat valt van niet hoog(al ben ik eigenlijk zo goed als zeker dat alle 'bekende' cups,ook gewoon in china ed gemaakt worden,alleen een merknaampje erop en de prijs x10)
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... strual+cup
Ik zou dit dus niet vertrouwen heel eerlijk gezegd...
Edit: de tweede die je deelt al helemaal, tamponziekte kan je ook krijgen bij gebruik van een menstruatiecup. Mooie broedplek voor bacteriën bij dat dopje..
J0anieke schreef:Klopt! Kwam inderdaad waarschijnlijk door nepnagels, echter vind ik die dop bij de gedeelde menstruatiecup nou niet echt bepaald hygiënisch... En natuurlijk kun je die tussendoor ook goed schoonhouden, maar het geeft in mijn ogen toch wel iets meer risico dan een normale cup...
Maar inderdaad, voor mij precies dezelfde reden, je hebt maar één lichaam..