[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:14

Ik zou zelf nog wel terug durven, vond het op zich wel meevallen. Maar goed, dat weet je niet van tevoren en dan kun je ze idd beter tegelijk laten zetten, denk ik. Maar het is niet te vergelijken met een vch hoor, dat zijn doorgaans juist hele makkelijke piercings voor zover ik weet. Daarbij prikken ze maar door een heel dun velletje heen. Ik wil je niet bangmaken, maar bereid je voor op meer pijn dan dat :D

BiBiQ

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:34

Ik heb ook een vch maar dat stelde niets voor in vergelijking met tepel hahaha

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:24

Haha okej! Dan toch maar 2 ipv 1 XD

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:46

Hallee! Ik meld me hier ook even. Lees wel altijd mee maar nu heb ik even een vraagje, ik heb gisteren deze piercing laten zetten (die in mn oorschelp, weet niet eens hoe je heet... bloed zit er nog bij haha)
Ben alleen vandaag vergeten unicura te halen, is het erg als ik m morgen pas daarmee kan soppen?
Dit is de eerste die ik laat piercen, dus heb er geen ervaring mee eigenlijk. Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:51

Leuke piercing! Maar wat raar dat je niet even goed geïnformeerd bent over de nazorg voor je piercing.

Unicura zou ik echt niet doen. Niet echt goed voor een open wond om er zeep in te smeren die goede en slechte bacteriën dood.

Lees je hier eens in. Ik heb er onwijs positieve ervaringen mee en al m'n piercings zijn super genezen
http://vidaloca-veenendaal.nl/piercing- ... -piercing/

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 04:47

Nouja ze heeft me dus alle standaard dingen verteld hoor, dus geen blaam aan de piercingdame!
Maar dus 2 maal daags even de buitenkant schoonmaken met n sopje
Unicura werd me verteld, had het alleen nog niet in huis!
Maar das dus weer niet goed? Hm Oke....
Dan hoef ik dat dus iig niet meer te halen! Zeezout heb ik uiteraard wel in huis! Dan ga ik daar vandaag maar mee beginnen :j
Toch fijn dat ik het hier even na kan vragen zo!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:04

Kenyada, wel zeezout zonder sodium en toevoegingen hè!
Maar vind het raar dat ze unicura aanraadde.

http://www.piercingwiki.nl/index.php/Ca ... mplicaties

Citaat:
Zout is toch zout?
Was het maar zo eenvoudig... Vaak gaat het vooral om keukenzout wanneer er over zout gesproken wordt. Er zijn echter verschillende zoutsoorten te krijgen, waaronder keukenzout (natriumchloride), zeezout of mineraal zout (ook wel steenzout of kristalzout genoemd). Keukenzout vind je vaak vooral in, jawel, keukenkastjes terug. Dit zout is wit, fijngemalen en supergeschikt om toe te voegen aan gerechten. Vaak wordt er aan keukenzout extra jodium en antiklontermiddel toegevoegd. Ideaal om het zout strooibaar te houden, minder ideaal voor het maken van een zoutoplossing voor je piercings. Zeezout kan dan een prima opvolger zijn van het standaard keukenzout. Zeezout wordt gewonnen door het indampen van zeewater. Natuurlijk, onbewerkt zeezout is vrij van toevoegingen en prima te gebruiken voor het maken van een zoutoplossing. Naast zeezout is er ook nog mineraal zout. Dit zout wordt gewonnen uit zoutmijnen op diverse plekken in de wereld en is rijk aan natuurlijke mineralen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:56

Zo raar is het niet dat unicura werd aangeraden. Was juist eerst heel gebruikelijk om dat te gebruiken bij je nieuwe piercing, maar dingen veranderen continu :)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:07

Voor degene die twijfelen om inner conch te laten zetten: doen! Heb afgelopen zaterdag laten zetten en nog nooit een piercing gehad die (tot nu toe) zo chill is met genezen! Kan er 's nachts gewoon al op slapen, schoonmaken en druppelen doet al geen pijn meer. Valt me echt 100% mee! :j

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:20

marlies85 schreef:
Zo raar is het niet dat unicura werd aangeraden. Was juist eerst heel gebruikelijk om dat te gebruiken bij je nieuwe piercing, maar dingen veranderen continu :)

Unicura is desinfecterend. Dus het doodt ook de goede bacteriën.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:21

Nooit te snel roepen hoor met kraakbeenpiercings := Zijn vaak heel braaf de eerste tijd maar kunnen ineens beginnen te bitchen. Hoewel mijn inner conch ook een braverd was, dat dan weer wel.

En meh, mn outer conch is denk ik dicht gegroeid. Had m uit gedaan omdat mn haar geverfd zou gaan worden. Vergeten terug in te doen en 3 dagen later krijg ik er dus niks meer doorheen. Meh.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:56

marsyl schreef:
Voor degene die twijfelen om inner conch te laten zetten: doen! Heb afgelopen zaterdag laten zetten en nog nooit een piercing gehad die (tot nu toe) zo chill is met genezen! Kan er 's nachts gewoon al op slapen, schoonmaken en druppelen doet al geen pijn meer. Valt me echt 100% mee! :j

Vind ik ook hoor! Ik had er zo snel geen last meer van, echt fijn. Wel hopen dat dat zo blijft natuurlijk, het is en blijft een kraakbeenpiercing haha. Maar ik ben er ook nog steeds heel erg blij mee!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:23

Een vriendin van mij heeft al meer dan een jaar haar conch en alleen maar ellende, constant vochtbulten en geklooi.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 17-06-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:28

Nou, ik heb toch dik een jaar lang niet het lef moeten hebben om op mijn oor te liggen waar die conch in zit, mijn hemel wat een bitch van een piercing was dat het eerste jaar.

Nou moet ik ook wel zeggen dat al mijn kraakbeen piercings niet zo gezellig zijn de eerste tijd :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:41

Mijn rook was zo lief in de eerste 2 maanden, nu is het non stop aan het bitchen. :') Zolang er niets aan zit is er geen probleem, maar heb ook niet het idee dat de genezing vordert.

Ben momenteel ook wel even klaar met de kraakbeenpiercings, er stonden nog 2 conches op mijn lijstje maar komende herfst staan de vertical tragus en tepel piercings hoger (en stiekem die medusa als ik het perfecte sieraad wat ik in mijn hoofd daarvoor heb gevonden). :D

Zat ook te denken dat ik niet alles wat ik wil in één keer moet laten zetten, ben bang dat ik anders voorbij mijn lijstje ga en bezig blijf. Maar het kriebelt zó!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:52

Mijn tragus en helixen waren de eerste maand, 2 maanden altijd heel braaf.
Beetje gevoelig maar that's it.
Met ong 6-8 weken sloeg dat om en begonnen ze te bitchen, maar zodra er eens een ontstekinkje was doorgebroken (inclusief rotzooi) was dat ook vrijwel meteen weer over en genazen ze als een zonnetje.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:58

_Ilsee_ schreef:
Shivatjuh01 schreef:

Ik kwam er vandaag ook achter hoe handig de tragus is met oordopjes :')

Daar had ik niet echt last mee, beetje vreemd gevoel alleen.
Wat heb je er voor sieraad in zitten?

Nog gewoon een simpel balletje, maar ik heb apple oortjes misschien ligt het daaraan haha.[/quote]

Heb je geen sieraad met plat achterkantje? Je drukt je tragus helemaal naar voren toe en dan moet je er imo geen last van hebben. Echt prettig zit het niet altijd, ligt inderdaad heel erg aan het soort oordopje, maar met die van apple heb ik geen problemen.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:00

Oké haha het is en blijft een kraakbeen piercing dat klopt! Misschien heb ik ook wel te vroeg gejuicht maar vind het tot nu toe echt meevallen :D

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:02

Ik kan op die van mij niet liggen in bed, dat is echt vervelend nog! :') maar ik ben er wel reuze blij mee!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:10

Ik had ook niet gedacht dat ik er al op kon liggen hoor haha. De piercer waarschuwde nog dat deze nog lang pijn kon dus had me erop voorbereid O:) maarja och we zullen zien.
Ben er ook super blij mee, al krijg ik niet super veel reacties. En wel dan zeggen ze iee daar? Doet dat geen pijn dan? Ehh ja maar ik vind het mooi :') mensen zonder piercings begrijpen dat niet :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:34

Hahaha ja dat is ook de eerste vraag die ik krijg, deed dat geen pijn? Euh jawel, ze gaan met n naald door n dik stuk kraakbeen dus wat denk je zelf :D de enige die t echt totaaaal niks vond was ons pap. Maar die vind alles wat n piercing is of tattoo stom en onzinnig. Haha!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:51

Haha precies mijn vader zei ook al, daar?? Kan dat tegenwoordig ookal.. Ja pap je kunt je laten piercen waar je maar wil ongeveer _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:51

Ik kan altijd precies zien wanneer ik op m'n rook geslapen heb.
Dan is hij 's ochtends dik en gevoelig. Lig ik er niet op, heb ik nergens last van.
Maar ik word er ook niet wakker van 's nachts, dus heel pijnlijk is het ook weer niet.

Hij zit er sinds begin april en is verder gelukkig erg lief <3

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:55

Ik heb mijn inner conch bijna 2 jaar en hij is nog steeds soms korsterig en er zit een vochtbult :=

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:20

Wat een verschil bij iedereen!

Ik kan zeggen dat na een jaar mijn helix echt volledig geheeld is. En ik heb nu een aantal weken mijn tragus en die is best braaf. Uiteraard nog korstjes, maar geen ontsteking/vocht bulten tot nu toe :)