Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:08

Ego post :D
Van de 67.5 naar de 66 *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:12

_sharonnn schreef:
Goed bezig Tara!

M'n vriend is vandaag jarig, dus ik weet niet hoe m'n dag eruit zal zien.. :=

Gefeliciteerd!!

Vandaag de dag begonnen met een spinazi-lenteui-gerasptekaas omelet op een snee tarwebrood. Een glas water en een glas limonade.

Ik heb dol op limonade, van carvan cevitan (?), maar aangezien dat niet zo gezond is (75kcal per glas), probeer ik nu eerst een glas water te drinken steeds als ik eigenlijk limonade zou willen. Heb ik dan nog steeds zin in limonade neem ik een klein glas.
Zo ga ik tenminste ook een keer water drinken, dat doe ik echt veeeel te weinig.

Vanavond werken. Sta in de keuken van een restaurant. Meestal hard werk en veel zweet, maar ook veel verleidingen. Drink daar ook meestal frisdrank, wil dat ook gaan vervangen met spa blauw. :)

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 10:18

Bedankt!

Ik ben begonnen aan 2 broodjes ham, maar smaakt me niks somehow.

Ik twijfel of ik een glas sap of water neem.. De sap is zo lekker :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:19

Steef, maar dat moet je ook niet willen, vies gaan eten alleen omdat het gezond zou zijn. Sowieso is gezond allemaal relatief.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:23

troi schreef:
_Tara_ schreef:
Welkom troi! Hou idd in de gaten dat je niet te veel afvalt. Wat eet je zoal op een dag?

Door de weeks
Ochtend:150ml yoghurt met honing en twee weetabix
Tussendoor cup a soup
Lunch 4knackebrod met kaas of gerookte zalm
Tussendoor 100 gr snoeptomaat
Avondeten wisselt rijst met groenten en kip of spaghetti met tartaar of aardappels groente met tartaar/kip.
En dan in avond vaak handje amandelen.

Ik eet in elk geval geen ander vlees dan kip of tartaar, dat levert echt veel calorieën op.
In weekend brunchen we vaak met 2 bolletjes met zalm of blauwe kaas. Das veel calorieën maar wel heel lekker *\o/* En ik heb dus 1dag waarop een hele zak chips naar binnen gaat, het hoogtepunt van d week hahaha. Ik drink vooral thee zonder suiker of zwarte koffie.

Ik lees trouwens dat veel mensen hard sporten, dat vind ik echt super knap! Mijn complimenten! Ik rijd natuurlijk paard en daarna draag ik sinds kort een stappenteller en kom vaak uit rond de 9000 stappen. Meer sport ik niet, ik haat het echt -O-

Dat zijn super veel stappen :oo Ik heb er ook een en kom maar aan de 3000 stappen ong per dag.. Komt ook omdat ik de laatste dagen niet zo lekker ben en dus veel op de bank lig en alleen naar school ga. Ik heb m pas woensdag gedownload dus hoop dat ik ook ooit op meer uitkomt _O-

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:25

troi schreef:
Ik lees trouwens dat veel mensen hard sporten, dat vind ik echt super knap! Mijn complimenten! Ik rijd natuurlijk paard en daarna draag ik sinds kort een stappenteller en kom vaak uit rond de 9000 stappen. Meer sport ik niet, ik haat het echt -O-

Haha maar ik vind het ook echt leuk dus het is niet echt een straf :D

Gefeliciteerd Sharon!

Mijn vriend heeft zich gister ingeschreven bij de sportschool! Had niet verwacht dat 'ie zo enthousiast te zijn, hij heeft meteen 2 groepslessen geboekt en wil dat ik mee ga (en dat moet nu ook wel :') ) ... dinsdagochtend om half 7 spinnen en donderdagochtend om half 7 een Les Mills groepsles. Oh :')
Oh en daarna zijn we naar McDonald's gegaan want ik had geen zin om te koken. Oeps. En vanavond en morgen uit dus ook niet gezond. Nou ja, vanaf zondag hopelijk weer beter haha.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:29

Ik vind die carvan cevitan ice tea limonande zo lekker! Ik meng hem heeel licht aan, zodat je het net proeft. Drink het ook niet te veel, meestal in het weekend bij de tv ofzo.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:24

Goeiemorgen! Jullie zijn lekker door gegaan vandaag :j ik had een hoop bij te lezen

Ben gisteren gezwicht voor een choco paashaas ^)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 12:25

Dankjewel! Goed bezig haha, al is half 7 mij te vroeg :P

Oeffff chocola Y)(^)

Ik heb toch maar een glas water gepakt bij m'n broodjes ham en heb nu lekkere druifjes als tussendoortje :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:29

M'n moeder had spontaan het idee om naar de Subway te gaan, dus vandaag beetje een cheatdag, maar ik ga me proberen in te houden O:)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:47

Eske, die met kip valt best mee kwa kcal en vetten

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:55

Net gezondigd met een hamburger als lunch xD vanavond maar weer wat gezonder eten :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:04

Ik ook een beetje zondige, kipschnitzel (van de gril) burger, met tomaat en augurk

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:05

EskeGirl schreef:
M'n moeder had spontaan het idee om naar de Subway te gaan, dus vandaag beetje een cheatdag, maar ik ga me proberen in te houden O:)

Ik neem daar altijd een chicken teriyaki. Die valt nog best mee! En hij is echt super lekker :9

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:20

Wat vinden jullie van die maaltijdshakes? :o

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:20

Zo zeg, dit topic gaat hard! :D

Ik heb een heftige beslissing gemaakt die vooral mentaal veel van me gaat vragen: Onder begeleiding van een dieetiste/coach ga ik 5 dagen sapvasten. Momenteel ben ik in de 'voorbereidingsweek'.

De reden achter deze beslissing is (in samenwerking met de huisarts) omdat ik darmproblemen heb. Daarnaast zit ik slecht in mn vel. Letterlijk: slechte huid. Maar ook; veel spanning en vermoeidheid. En heb een slechte stoelgang.
Al een half jaar ben ik bezig met medicatie; tabletten, laxeermiddelen en zelfs ontworming ( }:0 ). Zonder resultaat.
Detoxen dus!

Afvallen is het 'tweede doel', maar de gezondheid van mijn buik staat voorop.

Lijstje van vandaag:
O: Zelf gemaakte smoothie van aardbeien, blauwe bessen, frambozen, banaan, kiwi en perensap (zonder toegevoegde suikers)
T: Groene thee, water water water
L: Yoghurt met stukjes mango
T: Vers gemaakte groene smoothie van spinazie, appel, druif, gember en sinaasappel
T: Drinkbouillon, water water water
A: Rijst, rode bieten (eigen gemaakte bieten risotto), met rucola

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:22

Goed bezig allemaal! En af en toe wat lekkers hoort er ook bij. Ik zou het trouwens geen zondigen noemen, dan klinkt het alsof je iets heel slechts heb gedaan, maar iets lekker op z'n tijd hoort er ook bij, dat houd je alleen maar in balans!

Ik heb me aangemeld voor de color run in Amsterdam dus ben daar nu voor aan het trainen. Toen ik begon met sporten een maandje terug kon ik krap aan 2 minuten hardlopen, ik weet nog dat ik in de derde klas 10 minuten moest hardlopen en dat echt mishandeling vond :'). Intussen ga ik vanavond 20 minuten, zit ik alweer bijna aan het halfuur! Nu alleen tempo nog iets omhoog :D.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:23

Heel veel succes Sabini!

Nog lunch suggesties? Anders kauw ik zo 4 broodjes weg haha

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:24

sushi als lunch ! of anders iets met yoghurt of rijst met kip/vis en ananas.

Vriendlief heeft heel lief een appelflap voor mij gehaald. Wat een schatje, maar ja niet erg gezond

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:26

@ _sharonnn: Tosti geitenkaas <3 ....Eet jij 'm maar snel op! :o Als ik het érgens moeitlijk mee krijg dan is het wel de lunch. Ik houd zooooo van belegde broodjes.

Grootste uitdaging zit 'm nog in het opbouwen van een eetpatroon na het vasten. Gelukkig heb ik een heel deskundige coach :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:27

Sabini schreef:
@ _sharonnn: Tosti geitenkaas <3 ....Eet jij 'm maar snel op! :o Als ik het érgens moeitlijk mee krijg dan is het wel de lunch. Ik houd zooooo van belegde broodjes.

Grootste uitdaging zit 'm nog in het opbouwen van een eetpatroon na het vasten. Gelukkig heb ik een heel deskundige coach :)

Heel erg veel succes alvast! Lijkt me heel zwaar zo'n sapkuur.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:28

Sushi lust ik niet :=
En kip kan wel, maar rijst weer niet (woon thuis bij m'n ouders)

Geitenkaas heb ik helaas niet in huis.

Hmpf ik ben gek op brood, dat is m'n probleem :(

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:29

Sabini, detoxen bbrr.. Heb ik ook geprobeerd (zonder begeleiding). heb het niet volgehouden.
Knap hoor dat jij het doet!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:30

@sabini wow succes! Zo detoxen schijnt echt wel een keer gezond te zijn. Maar ik heb geen centjes om dat fatsoenlijk onder begeleiding te doen.

Ik heb de afgelopen dagen wel eens tosti kruidenkaas zalm gegeten als lunch, ik denk eigenlijk dat dat wel veen kcal zijn :') maar zo lekker! Dan heb ik ook genoeg voor heel de namiddag!

Is sushi daadwerkelijk gezond? Want dat is zo njammiee! Ik hou helemaal niet van kip, ookal is dat schijnt het beste vlees..

Ikke blij! Ik kom van de 70 af ongeveer 6 weken geleden, en woog me net 65,4 (na het ontbijt,normaal weeg ik me 's morgens, leeg dus). Maar wanneer begin je dat nu eindelijk eens te zien? :( Zou zo leuk zijn moest het eens iemand opvallen!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:30

Ladybird schreef:
Wat vinden jullie van die maaltijdshakes? :o

Ik heb het wel is geprobeerd toen ik echt heel snel wou afvallen maar ik vind het niets. Je bent erg afhankelijk van die shakes en ik werd er erg snel zat van. Ja je valt erg snel af maar als je dan weer normaal eet komt het er weer snel aan. Wat ook niet zo gek is als je rond de 800 kcal op een dag binnen krijgt.. Voor sommige mensen werkt het wel hoor, maar die moeten wel enorm veel opletten bij het opbouwen van normaal eten.

Succes Sabini! Lijkt me erg zwaar.