Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lins_Vetra schreef:Ik weet niet of het echt motiverend werkt, maar ik hoorde gister dat je 9000 calorieen moet verbranden om 1 kg af te vallen![]()
Per keer verbrand ik ongeveer 600 calorieen met sporten (weet ik niet zeker overigens, iemand die wel weet hoe veel calorieen je verbrand met krachttraining?), en dat 3 keer per week. Dat betekent dat je 5 weken doet over 1 kg??
Ik ga zo nog maar een keertje extra sporten dan
Danique schreef:Ook die blog over 'als je niets eet, blijf je dik want dan gaat je lichaam in spaarstand'.
Dat is sowieso al bullshit want als je niks eet, heb je niks te verbranden en als je niks verbrandt ga je dood dus je lichaam verbrandt wat hij al binnen heeft (vet dus).
Als je lichaam dat niet had gedaan had je nu kassiewijle op de grond gelegen en had je nooit meer normaal honger kunnen hebben zonder out te gaan.
_Tara_ schreef:Danique schreef:Ook die blog over 'als je niets eet, blijf je dik want dan gaat je lichaam in spaarstand'.
Dat is sowieso al bullshit want als je niks eet, heb je niks te verbranden en als je niks verbrandt ga je dood dus je lichaam verbrandt wat hij al binnen heeft (vet dus).
Als je lichaam dat niet had gedaan had je nu kassiewijle op de grond gelegen en had je nooit meer normaal honger kunnen hebben zonder out te gaan.
Waarom had je dan kassiewijle op de grond gelegen en nooit meer normaal honger kunnen hebben?
Danique schreef:Ook die blog over 'als je niets eet, blijf je dik want dan gaat je lichaam in spaarstand'.
Nies_ schreef:Danique schreef:Ook die blog over 'als je niets eet, blijf je dik want dan gaat je lichaam in spaarstand'.
Ik snap ook niet hoe mensen dat kunnen beweren. Daarom zijn anorexia patiënten ook zo dik zeker
Ik wil eigenlijk eens een ontbijt met havermout proberen, maar ik ga echt over mijn nek van melk en al helemaal van de lucht van warme melk. Is het ook te pruimen met water of zijn er andere/betere opties?
Danique schreef:Lins_Vetra schreef:Ik weet niet of het echt motiverend werkt, maar ik hoorde gister dat je 9000 calorieen moet verbranden om 1 kg af te vallen![]()
Per keer verbrand ik ongeveer 600 calorieen met sporten (weet ik niet zeker overigens, iemand die wel weet hoe veel calorieen je verbrand met krachttraining?), en dat 3 keer per week. Dat betekent dat je 5 weken doet over 1 kg??
Ik ga zo nog maar een keertje extra sporten dan
''Hoeveel calorieën verbrand je op één dag?
Eerst wil ik uitleggen hoeveel calorieën je gemiddeld over een dag verbrand.
Een man zal gemiddeld zo’n 2500 per dag calorieën verbranden per dag en een vrouw zal gemiddeld 2000 per dag calorieën verbranden. Het precieze aantal calorieën wat je per dag nodig hebt varieert per mens. Factoren die hier invloed op hebben zijn je geslacht, leeftijd, lengte, gewicht, genen en je metabolisme.''
http://www.echtgezondafvallen.nl/calorieen-verbranden/
Je verbrandt er dus al 2600 als jij gaat sporten. Afvallen is een kwestie van minder binnenkrijgen dan je verbrandt!
Emmaa_ schreef:De opmerking wbt anorexia patienten... Over het algemeen stoppen anorexia patienten niet helemaal met eten. Ik heb lang met een meisje gewoond dat anorexia had (heeft) en zij at gewoon heel minimaal. Genoeg op op d'r benen te blijven staan en haar lichaam in werking te houden maar zo weinig dat ze echt extreem dun was
Lins_Vetra schreef:Klopt, maar dat is je onderhoud toch? Met onderhoud verbrand je niks. Alles wat je extra verbrand zorgt voor het afvallen toch?
Of heb ik ergens een berekeningsfoutje zitten?
Danique schreef:Als je er 2600 verbrandt en je eet er 1700 (bijvoorbeeld) dan verbrand je er per dag dus 900 en ben je in 10 dagen een kilo kwijt, in de theorie.
In de praktijk werkt dat iets anders want je verbrandt en consumeert natuurlijk niet elke dag hetzelfde aantal, je houdt ook nog wel eens vocht vast etc.
Romeo2007 schreef:Zo, het tussendoortje zit er weer in. 300 gram magere kwark met een peer.
LadyKantje schreef:Ik ben sinds kort een stille meelezer maar ik wil toch even inhaken op een aantal dingen.
Ten eerste de discussie over het enorme probleem van calorieën bijhouden. Onder je dagelijkse hoeveelheid eten is niet gezond. Je lichaam heeft wel genoeg voeding nodig, anders gaat het over op alleen maar reserves. En dat is niet goed, je moet een goede balans vinden tussen net genoeg eten en sporten om de vetten om te zetten in spieren. Hoe dan ook, leven op maar 1500 kcal is echt niemand aan te raden. Succes om het gewicht er dan af te houden als je met veel moeite het einddoel bereikt hebt.
Ten tweede het vallen over bepaalde producten, zoals bij de salami, terwijl ei-banaan pannekoekjes wel gezien word als gezond. Zowel een banaan als eieren maken dat je kcal die je de hele dag als een bewaker in de gaten houdt, als een malle omhoog schieten.
Het topic vind ik extreem en erg gebrand op bepaalde dingen maar men vergeet dat je ook kunt afvallen zonder uit te hongeren of dingen te laten staan. Balans tussen beweging en inname van voedsel is het belangrijkste van goed afvallen. Als dit je lukt zonder je meteen van alles te ontzeggen ben je goed bezig. Ik wil ook weer klaar zijn voor de zomer, alles strakker en iets minder vet op mijn lijf.
Verder zie ik dat er in het topic veel wordt afgezworen omdat er teveel vet in zit zonder dat men kijkt naar wat voor vetten het zijn. Onverzadigd of verzadigd, daar zit ook nog een verschil in. Noten bevatten veel olie maar dat zijn wel de goeie olien, om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er nog veel meer dingen.
Verder kan ik ook nog wel een betoogje houden over de leeftijd van sommige Bokkers, maar dat is wel erg offtopic.
Danique schreef:LadyKantje schreef:Ik ben sinds kort een stille meelezer maar ik wil toch even inhaken op een aantal dingen.
Ten eerste de discussie over het enorme probleem van calorieën bijhouden. Onder je dagelijkse hoeveelheid eten is niet gezond. Je lichaam heeft wel genoeg voeding nodig, anders gaat het over op alleen maar reserves. En dat is niet goed, je moet een goede balans vinden tussen net genoeg eten en sporten om de vetten om te zetten in spieren. Hoe dan ook, leven op maar 1500 kcal is echt niemand aan te raden. Succes om het gewicht er dan af te houden als je met veel moeite het einddoel bereikt hebt.
Ten tweede het vallen over bepaalde producten, zoals bij de salami, terwijl ei-banaan pannekoekjes wel gezien word als gezond. Zowel een banaan als eieren maken dat je kcal die je de hele dag als een bewaker in de gaten houdt, als een malle omhoog schieten.
Het topic vind ik extreem en erg gebrand op bepaalde dingen maar men vergeet dat je ook kunt afvallen zonder uit te hongeren of dingen te laten staan. Balans tussen beweging en inname van voedsel is het belangrijkste van goed afvallen. Als dit je lukt zonder je meteen van alles te ontzeggen ben je goed bezig. Ik wil ook weer klaar zijn voor de zomer, alles strakker en iets minder vet op mijn lijf.
Verder zie ik dat er in het topic veel wordt afgezworen omdat er teveel vet in zit zonder dat men kijkt naar wat voor vetten het zijn. Onverzadigd of verzadigd, daar zit ook nog een verschil in. Noten bevatten veel olie maar dat zijn wel de goeie olien, om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er nog veel meer dingen.
Verder kan ik ook nog wel een betoogje houden over de leeftijd van sommige Bokkers, maar dat is wel erg offtopic.
Bedankt voor je bijdrage, echter is deze discussie (gelukkig) afgesloten en zeg je geen dingen die nog niet gezegd zijn.
Huertecilla schreef:Romeo2007 schreef:Zo, het tussendoortje zit er weer in. 300 gram magere kwark met een peer.
300 gram en een peer, dat is nogal een BAK! Ook zeg 250 Kcal.
Als tussendoortje![]()
Dat kan ik in het kader van de onderwerpopener geen sterke, motiverende tip vinden
Drink een mok bouillon, pak een peen of nog beter een cracker met marmite. Het is maar een tussendoortje, geen maaltijd![]()
Ik neem nog een, groot; 350cc., glas water. Proost.