Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:52

IMJ schreef:
Ja.. sterker nog, jij kan m nu nog halen wrs!
Maar baas in eigen buik natuurlijk!

Baas in eigen buik?

Oo voor Marco

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:58

quera schreef:
Dan ga ik hardstikke dood :') ( sorry zelfspot )

Mwahaha zwarte humor. Maar ga aub niet dood voordat ik al mijn slechte grappen met je hebt gedeeld <3

IMJ schreef:
Ja.. sterker nog, jij kan m nu nog halen wrs!
Maar baas in eigen buik natuurlijk!

Ja mijn vader heeft 'm dit jaar gehaald en toen kreeg hij griep uit een hele andere stam _O- eigenlijk niet zo grappig want hij is ziek maar goed, ik zie er nu nog niet zo'n noodzaak in.

IMJ

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:43

Nou voor beiden eigenlijk!

Ik bedoel meer, je moet vooral zelf bepalen of je de griepvacc wil! :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:48

IMJ schreef:
Nou voor beiden eigenlijk!

Ik bedoel meer, je moet vooral zelf bepalen of je de griepvacc wil! :)

Met chemo leg je je imuumsysteem plat. Dan is het niet handig om zulke dingen te injecteren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:49

Ja dat is natuurlijk ook weer zo!
Wist niet dat je nu chemo had, sorry. Hopelijk krijg jij nog gewoon 40 jaar de griepvaccinatie aangeboden!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:51

Ik heb paar jaar geleden in metastudies gezocht naar de werkzaamheid van het griepvaccin en werkelijk geen enkel bewijs gezien dat het effectief is :')
Ik ben echt wel voor vaccineren maar schijnvaccins (zoals bof) hoef ik niet zo nodig.
Zal binnenkort weer eens zoeken, wie weet zijn de bewijzen inmiddels wat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:38

IMJ schreef:
[naam] schreef:
Van bijvoorbeeld diabetes is aangetoond dat het explosief toeneemt, heel toevallig sinds het vaccineren explosief is toegenomen.
Maar correlatie is geen causatie, tenzij het om de afname van het aantal ziektes gaat waar tegen gevaccineerd wordt.. dan is correlatie ineens wel causatie en is men blind voor de voorafgaande afname die allang trendmatig zichtbaar was.

Uhm... heel toevallig toen overgewicht toe nam bedoel je? Want ja, het type diabeet dat jij bedoelt dat zo toegenomen is is type 2.. 80% heeft overgewicht.

Nee, ik bedoel niet dat type diabeet.
Ik bedoel type 1
Heeft niets met overgewicht te maken. Ga maar eens in de wachtkamer van Diabeter zitten kijken hoeveel kinderen met type 1 overgewicht hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:24

In de staat Washington, die berucht is om zijn lage vaccinatiegraad, is een toename van 500% in het aantal vaccinatie-aanvragen. Er is daar een mazelenepidemie gaande. Kennelijk gaat men er toch anders over denken als het wel 'in my backyard' plaats vindt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:47

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:53

Vaccinaties linken aan gevallen dat de ziekte voorkomt was toch lastig? Want er was al een daling toen de vaccinaties werden geïntroduceerd vanwege betere hygiëne dus de vaccinaties voegen eigenlijk niks toe?
Wat dat betreft zijn die nieuwe uitbraken op plekken met een lage vaccinatiegraad juist dus een soort test :'). Want ik neem aan dat op die plekken in Europa en de VS de omstandigheden niet erg veel verschillen en dat het dus wel degelijk aan die vaccinaties zou kunnen liggen. Kunnen ze best een statistiekje op loslaten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:28

Ongeacht of je heel erg of wat minder bang bent voor iets als de mazelen, volgens mij wordt er 1 klein dingetje vergeten:
de kritische prikkers zijn niet de oorzaak van de dalende vaccinatiegraad, ze zijn slechts een symptoom :)

De oorzaak van het dalende vertrouwen in de vaccinaties, komt omdat mensen zien dat sommige kinderen gaan klapwieken door die rommel. Dáárdoor wordt men kritisch. Al helemaal als het een kind in iemands directe omgeving betreft. En al helemaal als dit soort zaken dan weggemoffeld worden onder het mantra dat het echt niet aan de vaccinaties kan liggen hoor. Of erger: dat het niet waar is maar verzonnen wordt door bakfietsmoeders op Facebook -O-

Ik denk dat er genoeg kritische prikkers zijn die er helemaal niet op zitten te wachten dat hun kind mazelen krijgt.
Maar die het laten zetten van de BMR geen betrouwbaar alternatief vinden omdat dat voor hen dan lood om oud ijzer is.

Die prik geeft immers geen enkele garantie dat je kind niet alsnog de mazelen krijgt.
Ofwel je kind krijgt wellicht nog steeds de mazelen (en heus niet per-sé een milde variant) en dankzij de prik krijgt het daar bovenop dan nog het risico om 1 van de vele in de bijsluiter vermelde bijwerkingen te krijgen...of nog andere (bij)werkingen die men nu nog niet onder ogen wil/kan zien.

Overigens om die hele mazelen even in perspectief te plaatsen: Zo werd er voor de invoering van het mazelen vaccin nog over de mazelen gedacht: https://youtu.be/mDb0ZS3vB9g

Beetje vergelijkbaar hoe wij hier nog over de waterpokken denken, en de hysterie die er al over is gecreëerd in de USA want ja daar is het vaccin er tegen volop in zwang :roll: Natuurlijk kunnen de waterpokken (zeker als je ze verkeerd behandeld) een vervelend verloop hebben. En kunnen er ernstige complicaties ontstaan. Uitglijden op straat kan ook fataal aflopen. Juist omdat we die waterpokken nog kennen kunnen we het nog in perspectief plaatsen. Net zoals die mazelen vroeger toen we er nog niet doodsbang voor werden gemaakt door het RIVM en alle nakwakers daarvan.

'Tuurlijk gingen er ook mensen dood. Maar echt bij lange na niet bij bosjes hoor...

Hier ook nog wat cijfers van een rijks voorlichtings website:
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... or-mazelen

Ik quote:
Citaat:
In Nederland nauwelijks nog sterfte door mazelen
In de jaren ’30 van de vorige eeuw varieerde de sterfte aan mazelen tussen 200-300 gevallen per jaar. Het aantal sterfgevallen werd steeds lager, uitgezonderd een uitschieter aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Toen vaccinatie werd ingevoerd in 1976 was de sterfte in Nederland al gedaald tot enkele gevallen per jaar.

Ofwel voor enkele gevallen per jaar, in begin jaren '70, was blijkbaar enorme nood aan een vaccin tegen de mazelen. Zouden we met wat betere behandelingen van mazelengevallen die paar doden per jaar niet nog verder teruggebracht kunnen hebben...? Of is het beter om doden ten gevolge van complicaties van de mazelen, maar te vervangen door doden door vaccinatie? Het RIVM geeft immers zelf toe dat een paar doden per jaar wel opwegen tegen de voordelen van de prikken.

Hier ook een interessant stuk van het RIVM over mazelen:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/mazelen

Ik quote een paar zaken uit dat stuk:

Citaat:
De sterfte ten gevolge van mazelen is sterk afhankelijk van de leeftijd. Zij is het hoogst bij jonge kinderen (onder de leeftijd van 1 jaar 0,1%) en meestal het gevolg van een fulminant verlopende pneumonie.

Citaat:
Verhoogde kans op ernstig beloop
Zeer jonge kinderen: (< 1 jaar), vooral pasgeborenen van niet-immune moeders hebben een verhoogde kans op ernstige complicaties en sterfte.

Citaat:
De concentratie mazelenvirusspecifieke virusneutraliserende antilichamen in serum is een goede graadmeter voor bescherming tegen mazelenvirusinfectie: concentraties van meer dan 120 mIU/ml zijn voldoende voor bescherming (Chen 1990, Samb 1995). Dit verklaart ook waarom kinderen van moeders die mazelen hebben doorgemaakt voor een groot deel van het eerste levensjaar beschermd zijn tegen mazelen door middel van transplacentair verkregen antistoffen. Bij kinderen van tegen mazelen gevaccineerde moeders is de bescherming door maternale antistoffen waarschijnlijk korter.

Ofwel: toen mensen nog gewoon de mazelen kregen waren de zuigelingen waarschijnlijk beter beschermd dan nu. Datzelfde beeld, van babies die nu ineens overlijden aan de mazelen, wordt overigens ook gemeld uit de arme landen waar ze nu steeds meer gaan prikken en waar het volk schijnbaar lang niet altijd blij mee is (omdat die inmiddels ook al het 1 en ander hebben gezien van effecten van die prikken)...er gaan verhalen dat het leger er aan te pas moet komen omdat de mensen willen wegvluchten als er gevaccineerd wordt in een dorp.....

Citaat:
Omdat mazelen zeer besmettelijk is, hebben de meeste volwassenen geboren voor 1965 de ziekte doorgemaakt en als gevolg daarvan natuurlijke immuniteit verworven. Volwassenen geboren tussen 1965 en 1975 zijn mogelijk minder goed beschermd omdat er in hun kinderjaren ten gevolge van de vaccinatie minder circulatie van het mazelenvirus was.

Voor de mensen die een kerngezond niet-gevaccineerd kindje zouden weren bij hun pasgeboren / nog niet volledig gevaccineerde babietje, maar wel allerlei andere volledig gevaccineerde (in hun tijd dan, toen er nog maar een fractie werd gegeven van nu ;) ) opa's, oma's, tantes en leuke vriendinnen met hun netjes gevaccineerde kroost wel dicht op de baby laat staan, misschien wel interessant :)

Net als het stukje hieronder:

Citaat:
Het doormaken van mazelen geeft doorgaans levenslange immuniteit. Herinfectie met mazelenvirus is zeldzaam in mensen met natuurlijke immuniteit, maar kan voorkomen in mensen met vaccingeïnduceerde immuniteit. Deze herinfecties verlopen in de regel asymptomatisch en geven een booster van de mazelenvirusspecifieke antistoftiter.

Ofwel: een ongevaccineerd kind (of volwassene bij wie in de jeugd nog niet tegen de Mazelen e.d. gevaccineerd werd) die zou dan zogezegd een wel symptomatisch ziektebeeld doormaken, en daardoor gewoon lekker thuis blijven want die is ziek. Terwijl die zogenaamd veilige volledig gevaccineerde kliek wellicht volop mazelenvirus (of Kinkhoest ofzo, waarover hetzelfde asymptomatische verhaal wordt verteld) in de keel heeft zitten en daarmee boven je baby staat.

En dan heb je ook nog de pas gevaccineerde kindjes waarvan je maar moet hopen dat die toch niet wat ziektekiemen uit staan te scheiden. En de kinderen die wel gevaccineerd zijn maar waarbij de vaccinatie "niet gepakt" heeft. Of de volwassenen bij wie het toch al uitgewerkt is.

Maar menig matig geïnformeerd ouder van nu denkt dat de baby wel veilig is als ze die enge ongevaccineerde kindjes maar uit de buurt houden! (ook niet met andere nog niet volledig gevaccineerde babietjes spelen dus...?)

Wordt toch rustig rondom het wiegje als je er zo eens over na gaat denken wie er nu eigenlijk allemaal die Mazelen en Kinkhoest enzo mee kunnen nemen naar je baby toe. Die hetze tegen (nog) niet gevaccineerde kinderen en het maar matig informeren van wel prikkende ouders, geeft een vals gevoel van veiligheid (uit de buurt houden van enge ongevaccineerde kindjes dan komt alles goed) en ook dat vind ik zéér kwalijk.

Het vaccineren heeft de zuigelingen die voorheen relatief beschermd waren tegen de mazelen, nu dus in gevaar gebracht. En omdat de prikkers het verkl**t hebben, moeten de kritische prikkers nu ook maar verplicht gaan vaccineren?

Zou het niet handiger zijn om de risico's een beetje te spreiden, in plaats van je hele populatie verplicht bloot te stellen aan een relatief nieuwe ontwikkeling waarbij je gaat rotzooien aan iets extreem ingewikkelds waar we nog lang niet alles van weten, zoals het immuunsysteem?

Het zou wat zijn als vroeger alle aanstaande moeders verplicht waren geweest om tijdens hun zwangerschap gretig gebruik te maken van het door de dokter aanbevolen middel dat zorgt "voor grotere en sterkere babies"...ook wel bekend als Softenon.

Of als elk meisje een DES-dochter zou zijn, omdat de dokter de aanstaande moeders vertelde dat ze toch zeker het leven van hun kindje niet in gevaar wilden brengen en toch geen miskraam wilden krijgen!

Ook toen werd al gezegd dat het echt wel goed getest was.

Overigens een stuk terug in de link die Bigone gepost heeft, is er niemand geschrokken van het stukje dat daar staat, dat er Polio virus "gelekt" is en mensen had kunnen besmetten? Door een bedrijf dat ook vaccins tegen polio maakt?

Als dat lekken echt gebeurd is, is dat dan:

A] bizar verontrustende onvoorzichtigheid waar we met zijn allen bovenop zouden moeten zitten
B] een handige manier om de dreiging van polio toe te laten nemen samen met de vraag naar hun eigen vaccins

Welke optie is er nou eigenlijk erger...?
Niemand die reden ziet om daar een woord aan vuil te maken blijkbaar :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:38

Weet je wat het probleem is met jouw berichten Pmarena, je zet dingen neer als "Menig matig geïnformeerde ouder". Je doet alsof je alle wijsheid in pacht hebt, en dat enkel jouw overtuigingen de juiste zijn. Iemand die anders denkt is "matig geïnformeerd", en in jouw ogen eigenlijk gewoon een beetje zielig. "Oh, wat sneu dat ze niet weten hoe het echt zit, maar gelukkig ben ik er om ze wat verder te helpen in hun gedachtegoed."

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:40

Is dat alles dat je als reactie te zeggen hebt? Jammer.

Hoe zou je het dan willen noemen? Vind jij dat iemand goed geïnformeerd is als diegene denkt dat het gevaar vooral of zelfs alleen maar zit bij ongevaccineerde kindjes? Want dat is wat je nu in de praktijk steeds meer ziet door die hetze die op gang gebracht is.

Dat is in niemands voordeel.

Ik heb het niet over alle ouders die prikken hè.
Ik heb het over de matig geïnformeerde ouders die een gevoel van schijnveiligheid aangepraat wordt.
Zoals het er dus al stond ;)

Wat vind je verder van het lekken van het polio-virus? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:46

Goede post!! Maar helaas is wat betreft het krijgen van mazelen nog iets aan de hand. Vorig jaar is aangetoond dat het virus je afweersysteem verandert waardoor je nog maanden, zelfs jaren veel vatbaarder bent voor allerlei ziektes. ook dat is een afweging om mee te nemen in het wel of niet vaccineren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:55

'Tuurlijk is dat ook een afweging die je mee moet nemen :j

Zo is er ook wat voor te zeggen dat de mazelen al van oudsher bekend staan als een ziekte die ook wel problemen oplost. Omdat dan zoals het lijkt, het immuunsysteem "reset" ofzo schijnbaar. Ouders die ervaren dat hun kind al jaren ergens last van had qua gezondheidsklachten, en na de mazelen is en blijft het ineens weg! Dat is ook bijzonder. Maar bijna niks is alleen maar slecht :)

En het verhaal van "kinderen die tegen de mazelen aan zitten" zoals vroeger veel werd gezegd, en daarna een grote, positieve stap vooruit maakten.

Dat vind ik trouwens sowieso wel een interessante visie op de kinderziektes, dat die een zeker nut zouden hebben in het trainen van het immuunsysteem omdat ze daarmee zaken trainen die je dan schijnbaar beter wapenen tegen de volwassen variant van die ziektes die dezelfde delen van het lichaam aanvallen zeg maar :)

Overigens ik heb deze link al vaker geplaatst, maar hier nog maar eens als mensen over een vaccin-gerelateerd onderwerp wat studies willen lezen: http://www.medscienceresearch.com . Daar staan hele interessante zaken tussen.

Het zou ook geen vieze smaak in mensen hun mond moeten leggen als je kritisch bent over de veiligheid van iets als vaccins. Zodra het met vaccins te maken heeft schieten heel veel mensen op slot en wijzen meteen alles af, dat onderwerp daar mag niet aan getornd worden, heilig huisje. Heel bijzondere situatie is dat....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:27

Overigens kan het in zeer zeldzame gevallen schijnbaar ook voor komen dat een eerder doorgemaakte mazelen-infectie na jaren (een jaar of 7 wel geloof ik) alsnog op de hersenen kan slaan. Maar daar ben ik verder niet ingedoken en weet ik het fijne niet van.

Wel opvallend dat dat dan ineens na zoveel tijd door de mazelen komt, maar allerlei zaken die men aan het vaccin denkt te kunnen linken, weggewuifd worden want er gaat dan te veel tijd overheen....en dan heb je het over dagen of weken ofzo -O-

Overigens schijnt zo'n secundaire aanval "door de mazelen" vooral vaak voor te komen bij kinderen die al op zeer jonge leeftijd de ziekte doorgemaakt hebben. Kom je weer uit bij die zuigelingen die de pineut zijn geworden door de massale vaccinatiecampagne tegen de Mazelen....

Maargoed, zulke zaken weten ze natuurlijk nog niet direct bij het invoeren van een nieuw vaccin.
Dit soort dingen komt na járen dan eindelijk aan het licht. De huidige tijd is wat dat betreft echt niet anders en nu moeten we ook maar afwachten wat het effect gaat zijn op de volgende generatie, van een veelvoud aan nieuwe vaccins...

Vervelend als dit soort dingen gebeuren. Nog vervelender als het je overkomt en niemand je er voor gewaarschuwd heeft dat er ook een keerzijde kan zijn aan die "prikken die je kind beschermen tegen gevaarlijke ziektes" met een grote punt er achter bij de oproep van het RIVM.

Maarja. Nu zitten we in deze situatie.

En blijkbaar is er geen weg terug volgens de beleidsmakers maar is de enige weg vooruit: Méér vaccinaties! Nu dus zelfs al tijdens de zwangerschap omdat die Kinkhoestcomponent nog steeds niet deugt. En je bent gewoon proefkonijn want niemand heeft eigenlijk enig idee wat dit met de ongeboren vrucht doet. Het lijkt er op dat het allemaal wel okee ter wereld komt als je de onderzoeken mag geloven en voor de rest hoopt men dat die kinderen verder ook maar goed ontwikkelen.

Maarja bij de DES dochters leek er ook weinig aan de hand in eerste instantie...daarom werd die troep ook nog zo lang gegeven.

En nee ik wil niemand bang maken met deze post, wil je die DKT(P) prik halen dan moet je dat vooral doen :j Maar jezelf èven afvragen of je proefkonijn wilt zijn is misschien toch wel verstandig.

Wat meer informatie:
https://www.rivm.nl/kinkhoest/kinkhoest ... ntistoffen
https://www.rivm.nl/kinkhoest/kinkhoest-en-zwangerschap

Waar is de informatie over de langere termijn, wat het doet met het ongeboren kind om alle stoffen binnen te krijgen waaruit het vaccin bestaat? Hoe die kinderen verder uitgroeien dat wordt nu in de praktijk getest.

Mijn maag draait zich daar van om.

Hoe groot is die kans op Kinkhoest in de eerste paar maanden van het leven van je baby eigenlijk?
En hoe snel nemen de kansen toe, dat een babietje het goed doorstaat?

Is die onzekerheid over een DES-achtig verhaal, het wel waard die paar maanden mogelijk extra bescherming? En wordt er wel aan de aanstaande moeder die toch voor de prik kiest, verteld dat haar kindje na haar prik, wellicht met 1 prik minder toe kan? Dat staat althans in die link :)

Of worden alle prikken toch gewoon nog gezet bij de baby? Daar ben ik wel super benieuwd naar :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 08-02-19 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:33

Ik zou het beter vinden als we in een discussie over een wetenschappelijk onderwerp bepaalde smileys ( _/-\o_ :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) ) en woorden ('lijfje' 'kindje' 'babietje') konden weglaten. Dat haalt het niveau voor mij gelijk naar beneden.

En nee mensen zouden niet in bosjes mogen omvallen. We zijn ook helemaal niet gemaakt om in massale groepen op zeer beperkte voedingsgroepen bijeen te leven. Dat werkt epidemieën nu eenmaal in de hand. En ons lichaam heeft zich daar nog niet op kunnen aanpassen (want het agrarisch leven is maar een zandkorreltje in onze evolutie zeg maar).

Ik sta eigenlijk best open voor de discussie. Alleen vind ik persoonlijk het niveau van de anti-vax-kant zo laag (nogal gevulgariseerde wetenschap wat mij betreft) dat ik er al gelijk moe van word.

Overigens heb ik wel het gevoel dat ziektes vroeger enorm onderschat worden. Als je veel historische romans leest (die dus ook in de jaren 1700-1800 en later geschreven zijn), vind ik juist dat er over elk hoestje en bleekheid panisch gedaan werd. Mensen wisten maar al te goed hoe dodelijk iets 'simpel' kon zijn volgens mij.
Bij de indianen zijn er volgens mij trouwens wél bosjes mensen dood gegaan aan al deze 'onschuldige' ziektes.

pmarena: ik heb hier nog niemand zien zeggen dat vaccinaties géén slechte gevolgen kunnen hebben. Wel vinden de pro-vaxxers dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Wat jij noemt, en laat klinken alsof 1 op 2 sterft aan vaccinatie en nog een vierde er blijvend wat aan overhoudt, haalt ontzettend je betoog naar beneden.

Net zoals op straat lopen dodelijk kan zijn, kan vaccineren dodelijk zijn, klopt. Maar we willen wel graag op straat kunnen komen. En ik ben blij dat ik dat kon doen zonder risico op polio, difterie en pokken :) of gele koorts of hep B.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:40

Ooh vergeet het woord klapwieken niet poes!

Verder volledig met je eens. Ik heb teveel griep momenteel (stomme vaccin ook) om zelf nog beter onderbouwd te reageren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:47

Er is natuurlijk wel een klein verschilletje tussen pak-hem-beet de 18e eeuw van je romannetjes en de tijd waarin we nu leven. Niemand die ontkend dat de ziektes toen véél vervelender waren door de totaal andere omstandigheden van die tijd :)

Jammer dat er dan niet echt een inhoudelijke reactie komt (jij doet wel je best bigone, bedankt +:)+ ) maar allemaal van die flauwe reacties. Iets over een pot en een ketel over de manier van verwoorden, want sommige voorstanders mogen hun eigen reacties wel eens wat beter bekijken wat dat betreft :=

Goed, ik ga weer wat leukers doen met mijn tijd :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:58

Ach ik heb mijn inhoudelijke bijdrage allang geleverd. Ik lees niets anders dan een herhaling van zetten. Met inderdaad teksten die weer bol staan met misschien, het zou kunnen dat, en allerlei verklein en onzinwoorden. En als je dan als tegen argument met inhoudelijke teksten komt zijn die natuurlijk allemaal van de corrupte big pharma.

Heb toen nog een leuk onderbouwd stukje geschreven over de gevaren van polio. Maar natuurlijk is dat allemaal helemaal niet gevaarlijk en dodelijk meer. We leven immers in een hele andere tijd (Oh wacht polio floreert juist sinds de hygiëne is toegenomen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:59

Tja dan zijn we klaar toch :)

Over die Polio die *oeps, foutje, sorry!* langs kwam drijven daar hoor je ook verder niemand over dus tja :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:01

Het lijkt wel alsof je impliceert dat de vaccinontwikkelaars maar iets doen ipv er wetenschap op los laten :o

Alle als mogelijke bijwerkingen aangegeven symptomen worden onderzocht. En écht onderzocht. Men is namelijk erg voor volksgezondheid en niemand heeft er baat bij dat er talloze kinderen ziek worden of doodgaan aan een vaccinatie. Dat laatste is trouwens nooit bewezen gebeurd door vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:03

Laten we nu gewoon , zonder elkaar af te maken(daar hebben we vaccins voor blijkbaar) op elkaar blijven reageren. Ik vind het best interessant, ben zeker voor vaccinaties maar kan goede onderbouwde meningen van mensen (buiten het geloof om) ook zeker waarderen. Het is niet allemaal zo zwart wit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:06

verootjoo schreef:
Het lijkt wel alsof je impliceert dat de vaccinontwikkelaars maar iets doen ipv er wetenschap op los laten :o

Alle als mogelijke bijwerkingen aangegeven symptomen worden onderzocht. En écht onderzocht. Men is namelijk erg voor volksgezondheid en niemand heeft er baat bij dat er talloze kinderen ziek worden of doodgaan aan een vaccinatie. Dat laatste is trouwens nooit bewezen gebeurd door vaccinatie.

Even iets over bijwerkingen: De medici ontkennen ook nog steeds de bijwerkingen van statines, gegeven bij verhoogd cholesterol. Nou ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die zeer heftig kunnen zijn en als je ziet hoe daar mee gesmeten word door artsen dan word je ook niet goed.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat elk medicament/vaccinatie bijwerkingen heeft en juist het toegeven door het rivm zou een goede zaak zijn ipv alles op toevalligheden af te schuiven. Zoals bij zeer veel medicaties gebeurt.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:15

pmarena schreef:
Tja dan zijn we klaar toch :)

Over die Polio die *oeps, foutje, sorry!* langs kwam drijven daar hoor je ook verder niemand over dus tja :P

Maar wat wil je daar over horen dan.

Het is gebeurd, het is bekend gemaakt en maatregelen zijn getroffen om dit niet meer te laten gebeuren. Vrij duidelijk artikel erover:

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/wate ... ~a8f22e65/