"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:39

ehhh sorry we beginnen af te dwalen..................

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:35

Het spijt ons :D

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:20

even over de medische kwaaltjes, lees ik toevallig een artikel over de overgang.. staat daarin dat je daardoor ook weer gewichtstoename kan krijgen.. tsss het is ook wat met die damesdingen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:44

Je krijgt geen overgewicht door de overgang, je krijgt overgang omdat de stofwisseling langzamer gaat werken en de meeste mensen zich daar niet aan aanpassen..

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:04

oklay, dat wist ik niet... ben er hopenlijk nog niet aan toe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:06

Het is een combinatie van hormonen (daar kan je vrij weinig aan doen) en de stofwisseling die langzamer gaat werken. Ik ben er gelukkig nog lang niet aan toe. :))

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:09

wat die hormonen wel niet allemaal teweeg brengen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:41

Tja pubervet is ook hormonaal. Opgeblazen buiken en tieten elke maand, ook.

Mannen hebben makkelijk praten.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:55

dat wilde ik nou nog net niet zeggen, maar als vrouw zijnde ben je er toch maar druk mee... hormonen elke maand, zwangerschapskilo's, overgangskilo's .........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:01

Lusitana schreef:

Vrouwen gooien makkelijk flutsmoezen op zal je bedoelen :D

Vrouwen zitten met een week per maand met een hormomenpiek; wij continue!!
Hormonen als excuus voor gedrag vind ik *\o/* Dan is het dat namelijk voor mij ook. Continue :)*

Daarbij gaan we ook nog eens niet in de overgang en als wij onszelf ontdekken zoals dat bij vrouwen genoemd wordt, heet dat een mid-life crisis. Welnu, niet voor de betrokken mannen; lekker energie opstoken met een jonge blom (of wat); niets crisis aan _O-

Maar goed, onder de streep zijn het zoals _/-\o_ opgemerkt niet de hormonen waar je dik van wordt, maar van je gedrag; van energieopname niet aanpassen bij energiegebruik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:02

delvira schreef:
dat wilde ik nou nog net niet zeggen, maar als vrouw zijnde ben je er toch maar druk mee... hormonen elke maand, zwangerschapskilo's, overgangskilo's .........

Bedankt voor het voorbeeld; een smoezenboek vol.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:20

Hc jij bent geen vrouw dus hoe kan je daar over oordelen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:22

-O-

Dat het even verteld wordt, betekend toch niet gelijk dat het als smoes gebruikt wordt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:23

Ik zeg eerlijk, was liever een vent geweest. Dan kon ik staand pissen, geen maandelijkse oliebol, minder druk op je betreft figuur, je kan "veilig" over straat, ouders laten je makkelijker los je hoeft de baby niet te dragen en dan nog maar niet te spreken over de gemeenschap :') Ja, als vrouw heb je een hoop te verduren... Dan zijn er natuurlijk weer mensen die zullen zeggen "ja maar jij mag een kind dragen en baren, dat is het mooiste wat er is"... nou... gezien ik nu nog geen kinderwens heb zie ik dat voordeel echt niet :') nee had mij dat Y chromosoom maar gegeven :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:51

Volgens mij is HC nogal vol van zichzelf. Is ook een vorm van mollig denk ik.

Zolang mensen niet klagen over hun figuur en daarbij op mensen met een 'beter' figuur gaan zitten katten maakt het toch uiteindelijk allemaal niet zoveel uit of er een hormonale kilo bij zit.
Je gezond voelen en tevreden zijn lijkt mij het belangrijkste.
Het wordt pas vervelend als mensen rare opmerkingen gaan maken dat je waarschijnlijk tijd teveel hebt omdat je met de fiets naar stal komt ipv met de auto. Dan weet je dat diegene zich schuldig voelt over zijn/haar eigen instelling.

Maar wat me wel gewoon super vervelend lijkt is als je gewoon super fit bent en op goed gewicht en dan zo'n irritante hartnekkige uit verhouding vetbobbel ergens hebt zitten (buik/ heup etc).
Want dan maakt het niet meer uit hoeveel harder je daar nog aan gaat werken, je verliest dan eerder je tieten dan dat rare vet-object.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:12

Ik heb trouwens ooit eens bij een opendag over wetenschap bij de afdeling 'spieren' gestaan.
Daar liet ik mensen op zo'n speciale weegschaal staan die in ieder lichaamsdeel de ver/spier verhouding meet zodat je ook heel goed de links en rechtshandigheid terug ziet.
Bij tennisspelers is dat extreem (1 vet arm en 1 spier arm) terwijl je dat niet met het oog ziet.

1 van de mannen die kwam testen kwam als perfect uit de bus.
Zijn hele lichaam was perfect in verhouding. De enige anderen zie zo perfect waren, waren de trainers van de uni-sport.
Zijn eveneens goed uitziende vriendin begon echter te tieren.
Wat bleek nou: die man had nog nooit gesport. Zijn enige sport was een flesje bier heffen.
Zijn vriendin had hem op de weegschaal gezet om te laten zien dat het echt beter was als hij met haar mee zou gaan sporten. Echter bleek de uitslag dus anders :')

Op zulke 'mutanten' mag je dan best stiekum wel weer een beetje jaloers zijn dan :D

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:59

Huertecilla schreef:
delvira schreef:

Bedankt voor het voorbeeld; een smoezenboek vol.

geen SMOEZEN.... is gewoon de waarheid.......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:02

quera schreef:
Hc jij bent geen vrouw dus hoe kan je daar over oordelen?

Dat argument snijdt aan twee kanten :)*

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:03

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:

Vrouwen gooien makkelijk flutsmoezen op zal je bedoelen :D

Vrouwen zitten met een week per maand met een hormomenpiek; wij continue!!
Hormonen als excuus voor gedrag vind ik *\o/* Dan is het dat namelijk voor mij ook. Continue :)*

Daarbij gaan we ook nog eens niet in de overgang en als wij onszelf ontdekken zoals dat bij vrouwen genoemd wordt, heet dat een mid-life crisis. Welnu, niet voor de betrokken mannen; lekker energie opstoken met een jonge blom (of wat); niets crisis aan _O-

Maar goed, onder de streep zijn het zoals _/-\o_ opgemerkt niet de hormonen waar je dik van wordt, maar van je gedrag; van energieopname niet aanpassen bij energiegebruik.

pffff van welke hormonen dan??? welke midlife crisis??? gewoon een smoes voor mannen die er niet tegen dat ze ouder worden... jeetje wat moeten wij als vrouw dan zeggen..........

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:05

weet het niet zeker hoor HC, maar volgens mij vind je het stiekem ook wel erg leuk dat iedereen zo reageert op jouw berichtjes.... <<)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:09

Sizzle schreef:
Volgens mij is HC nogal vol van zichzelf. Is ook een vorm van mollig denk ik.

.....

Je gezond voelen en tevreden zijn lijkt mij het belangrijkste.

Je hebt helemaal gelijk.

Ok, weer terug naar het onderwerp heeft al met al de onderwerpstartster gewoon gelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:12

delvira schreef:
pffff van welke hormonen dan??? welke midlife crisis??? gewoon een smoes voor mannen die er niet tegen dat ze ouder worden... jeetje wat moeten wij als vrouw dan zeggen..........

Waarom zou je daar als vrouw iets van moeten/willen zeggen? een sticker op moeten/willen plakken? Om je zelf goed te voelen? Daarmee zijn we dan bij het punt waarom dikkerds kritiek leveren op dunnerds :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:13

Huertecilla schreef:
delvira schreef:

Waarom zou je daar als vrouw iets van moeten/willen zeggen? een sticker op moeten/willen plakken? Om je zelf goed te voelen? Daarmee zijn we dan bij het punt waarom dikkerds kritiek leveren op dunnerds :D

Denk dat het eerder omgekeerd is hier ;)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:44

Huertecilla schreef:
delvira schreef:

eigenlijk is het heel knap dat je het weer zo weet te draaien dat het "dikkerds" versus "dunnerds"is.....
kan het dan ook anders stellen.. dus als je als vrouw last hebt van hormonen, moet je niet zeuren.. maar mannen mogen wel rustig een midlifecrisis en last van hormonen hebben???
pffffffffffffff

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:27

HC, we zeggen niet dat we er last van hebben, het wordt niet als smoes gebruikt, het is gewoon een feit dat hormonen zorgen voor pubervet bv en andere veranderingen, al of niet blijvende. Pubervet krijgen is ook nog eens een normaal proces, waarom zou een vrouw geen lekkere dijen en kont mogen hebben?
Het hele verschil tussen een man en een vrouw zijn die vormen die voor het grootste deel door vet worden gevormd (dijen, kont, borsten).

Heeft niks met dik zijn te maken. Hoeft niet "bestreden" dus er hoeft ook niet "aangepast".

Wat de overgang betreft, waarom zou je dan niet wat aan mogen komen? Waarom zou je je het apezuur moeten trainen? Om aantrekkelijk te blijven voor de mannetjes?
Er is een verschil in "aankomen" en moddervet worden. Van een paar kilo teveel is nog nooit iemand ziek geworden of doodgegaan.

Verder ik zie niemand kritiek leveren op dunnerds, dus waar je dat toch in hemelsnaam vandaan haalt?