Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:34

Ja nou ja ik ga vanmiddag toch maar paardrijden :') zometeen word ik opgehaald om te auto rijden. en vanaf woensdagmiddag kan ik weer uitrusten dus komt goed.

Hoe gaat het nu in de klas Eskegirl?

Safiera

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:59

Anders maak je er toch een relaxte training van Hannah? Ga iets leuks doen, dat paardje beweging heeft is toch het belangrijkste? Een uurtje 8-jes en slangenvoltes rijden vind ik altijd erg relaxed, puur tempocontrole vragen en op nette stelling letten, verder niks. En pony wordt er erg los van :j Of doe een galoptraining, ook altijd leuk. Vooral het aanspringen in galop is een zware oefening voor je paard. Dus dan spring ik wel 10, 20 keer aan op elke hand :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:46

hannahaapje schreef:
Ja nou ja ik ga vanmiddag toch maar paardrijden :') zometeen word ik opgehaald om te auto rijden. en vanaf woensdagmiddag kan ik weer uitrusten dus komt goed.

Hoe gaat het nu in de klas Eskegirl?

Goed, zijn wel een paar meiden die ik aardig vind, probeer ik mee om te gaan :).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:08

hannahaapje schreef:
En dat met je handen. Heb je dat ook bijv met tandenpoetsen, schrijven, haar borstelen, deur openen en zo?
.

ja helaas wel kan t niet goed uitzetten. onder t paard of auto rijden heb ik er minder last van of erg in(al heb ik met auto rijlessen wel heel lang er over moeten doen om t schakelen los te kunnen van t sturen)... :j en dan lijkt t wat uit te staan dat me handen dezelfde dingen doen..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:30

Wie van jullie moet ook pleidooi houden voor de klas op school?
Daardoor raak ik helemaal in de stress, want ik moet het voor mijn examen. Ik doe momenteel VWO en zit in de 6de klas. Maar dan moet je een pleidooi houden voor de klas en de klas overtuigen van je standpunt. Ik val echt zowat flauw van de zenuwen iedere keer.

Ik moet binnenkort voor het eerst in een groep samen paardrijden, ook spannend. Ik zit nog niet zolang op paardrijden, net een jaar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:35

Wat bedoel je precies met pleidooi houden?

Ik zit nu in 4 VWO :).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:39

Bij een pleidooi moet je voor de klas staan(alleen) en de mensen in de klas overtuigen van je mening/standpunt door middel van praten. Het is als het ware een betoog, maar dan niet schriftelijk. Ook niet voorgelezen. Het moet uit het hoofd. Je krijgt het nog wel in de 5de als je niet-speciaal onderwijs doet, bij speciaal onderwijs weet ik het niet. Ik hoop dat ik het zo wat duidelijk voor je heb gemaakt.

En ik ben dus megaverlegen en word superzenuwachtig en ga daar bijna dood aan... ;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:43

O, zo :).
Ik zit niet op speciaal onderwijs.

Heel veel succes, je kan het!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:16

Het scheelt nu wel dat ze in de klas weten dat ik Asperger heb. Het zorgt voor een stukje begrip van hun kant. Ik word nu er niet meer mee gepest, ik werd tot in de 5de klas wel gepest. Het heeft veel van mijn zelfvertrouwen weggehaald, maar dat zelfvertrouwen dat ik niet heb op school, heb ik bij mijn sporten wel.
Dank je dat je dat zegt, het doet me goed :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:51

Safiera schreef:
Anders maak je er toch een relaxte training van Hannah? Ga iets leuks doen, dat paardje beweging heeft is toch het belangrijkste? Een uurtje 8-jes en slangenvoltes rijden vind ik altijd erg relaxed, puur tempocontrole vragen en op nette stelling letten, verder niks. En pony wordt er erg los van :j Of doe een galoptraining, ook altijd leuk. Vooral het aanspringen in galop is een zware oefening voor je paard. Dus dan spring ik wel 10, 20 keer aan op elke hand :P

Ik heb heel veel aan je ideeën gehad vanmiddag. Vooral die achtjes waren leuk! Ik ga vragen of we het in de paardrijles ook mogen doen, zo goed beviel het. Dat galop-draf-galop-draf gaat niet lukken, dan gaat mijn paard helemaal flippen. Zelfs als ze een paar rondjes niet uit mag razen in galop is ze van slag :') En heb een buitenritje na afloop gemaakt. :):)

Fennadev veel succes. Ooit is er een moment dat je er vanaf bent. :Y)

Ik ging onder auto-rijles naar de hertjes kijken. <3 Dat was wel het leukste moment van de dag. En door de plassen heen rijden. De rij instructeur zei dat ik een bekeuring zou kunnen krijgen maar ik had teveel lol. Ik ga zo slapen want morgen moet ik vroeg op voor paardrijles. Springen! Gaan jullie morgen nog leuke dingen doen?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:54

Het doet me echt goed om hier met anderen te praten. Want ik praat veel gemakkelijker achter een pc xD

Ik vind galop doodeng, maar het gaat wel steeds beter.
Cool dat je hertjes hebt gezien!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:52

Geweldig he? Communiceren zonder te hoeven spreken :) Ik hussel veel woorden door elkaar of het komt er raar uit vooral als ik te snel achter elkaar wil. Frustrerend!
En in het dagelijks leven kun je niet de struggles van het leven met autisme te lezen en hier kan je het even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:23

Fennadev schreef:
Wie van jullie moet ook pleidooi houden voor de klas op school?
Daardoor raak ik helemaal in de stress, want ik moet het voor mijn examen. Ik doe momenteel VWO en zit in de 6de klas. Maar dan moet je een pleidooi houden voor de klas en de klas overtuigen van je standpunt. Ik val echt zowat flauw van de zenuwen iedere keer.

Ik moet binnenkort voor het eerst in een groep samen paardrijden, ook spannend. Ik zit nog niet zolang op paardrijden, net een jaar.

slechte tip mss... Maart nij de HA hebben ze hier een goed middeltje tegen :o propronolol ....

toen ik na de 5ex gezakt was door zware black-outs enzo tijdens mijn rij-examen, HA toch maar opgebeld voor een middeltje. Kreeg ik meteen 20 van die tabletjes mee (het vertrouwen van mijn HA was niet heel hoog kennelijk :') ). Toen ben ik wel meteen geslaagd en had ik nog 18 van die dingen over (neem er altijd 2) ...
Nu gebruik ik ze ook voor presentaties enzo. Werkt perfectos.

Als het echt zo erg is dat je bijna van je stokje gaat, willen ze het vast wel voorschrijven. Vind het echt ideaal :o Gebruik het ook wel eens als ik naar een feestje ga en niet weet wie ik tegenover me ga krijgen.. Dan word ik normaal gesproken altijd zenuwachtig en ga ik stotteren/dichtklappen... Dus dan is dit echt een uitkomst :o :o :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:58

Ik ben vandaag bij Ipse geweest, kenningsmakingsgesprek. En ik mag er stage gaan lopen! *\o/* *\o/* *\o/*

Ben er echt enorm blij mee, en ze zag mijn Asperger ook wel als positief iets, denk ik (qua aan regels houden en afspraken :D).
Ben echt blij!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:04

Yeeeeaahhhhhhh! :):) Wat leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:10

Wat leuk! , ik ben druk aan de regel via pb verschillende aanboden gehad etc. OA Ipse , verhuizen vanuit friesland is geen punt. Volgende week woensdag weer geprek met mijn oude begeleider en een vrouw die op kantoor weet maar geen idee wat voor functie ze nou heeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:11

Succes TM!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:16

Thanks! , ik ga eerst kijken wat hun te zeggen hebben voordat ik er over begin... Zuid holland ben ik nog nooit geweest :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:37

Ik hoop echt dat ie morgen beter gaat zonder dat ik een middeltje in hoef te nemen. Heb 't niet zo op pilletjes, maar wel op homeopathisch zoals mijn melatoninepilletjes.
@hanna, ik heb of dat alles er te snel uitkomt of er komt echt niks uit. Echt het enigste wat ik ooit tegen de jongen waarop ik verliefd ben heb gezegd is 'Huh?'.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 20:48

`Succes TM!

Ik ga waarschijnlijk toch maar weer aan de Medicijnen. heb alst goed is binnekort een afspraak met de psyciater. zoals het nu gaat kan het niet. ik kan tegenwoordig niet meer in de aula komen. das mij veelste druk met al dat lawaai en ook in de klas krijg ik inmiddels vee llast van prikkels van buitenaf

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:50

Fennadev schreef:
Ik hoop echt dat ie morgen beter gaat zonder dat ik een middeltje in hoef te nemen. Heb 't niet zo op pilletjes, maar wel op homeopathisch zoals mijn melatoninepilletjes.
@hanna, ik heb of dat alles er te snel uitkomt of er komt echt niks uit. Echt het enigste wat ik ooit tegen de jongen waarop ik verliefd ben heb gezegd is 'Huh?'.

Melatonine is niet homeopatisch hoor, maar gewoon (slaap)hormoon.

Ik herken dat prikkelverhaal trouwens wel, wel eens LTO3 geprobeerd?
Dat werkt bij mij heel goed, zou hetzelfde moeten doen als bijvoorbeeld Ritalin.
Ik slik het nu niet meer, niet meer nodig over het algemeen.
Wel hoop voor gedaan hoor, kwam niet zomaar uit de lucht vallen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:22

Wanneer ga je voor de klas staan en vertellen? Volgende week of zo? Dan kunnen we je nog even succes wensen.
Ik sprak gisteren iemand op stal (ook een bokker maar niet veel online) die vond dat ik me niet moest laten tegenhouden door mensen aan de zijlijn die zeiden dat ik iets niet kan. Wat betreft betaald werken met mensen met een handicap wat ik later wil ga doen. Misschien niet over een paar jaar maar over tien jaar wel, zei ze. Mijn dag natuurlijk helemaal goed. :Y)
Hmm, ik wil vandaag iets leuks doen, niet de hele dag achter de computer blijven hangen, films kijken en lezen.
Hee maar zaterdag is er open dag op stal no way dat ik er dan naar toe ga, de zaterdag is al druk en als het dan ook anders dan anders is vind ik het niet meer leuk.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:29

Hee maar op zaterdag komt er ook altijd een vervelend iemand die me altijd van top tot teen bekijkt en waar ik dus heel bang en ineengedoken van ga lopen. Deze persoon vraagt ook altijd van die stomme vragen en zo. Ik word er zo bang van.
Ik volg wel een cursus om weerbaarder te worden. Laatste keer was wel een doorbraak, toen deed de therapeut zogenaamd. Toen zei hij: ''zeg, ik hoorde dat er hier iemand rondloopt die het steeds over boeken van stephen king heeft''. ik: ''ja, dat ben ik.'' hij: ''oh, jij dus. ben je niet goed bij je hoofd of zo?'' Toen heb ik heel erg van me afgebeten en werd ik heel fanatiek! }>
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 19-09-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:30

voor diegene die ook zo een enorm druk hoofd hebben ze hebben tegenwoordig druppeltjes is ook voor mensen met een anti depressiva maar je word er rustiger van in je hoofd..heb t gebruikt maar ben ermee gestopt te bang dat ik er te verslaafd aan raak.

al moet ik zeggen dat een paar hijsen van een joint net zo fijn werkt maar goed. :o

ben wel benieuwd of er meer mensen zijn hier die druppeltjes of pilletjes gebruiken om t rustiger in hun hoofd te houden enzo.

en hier ook 4 keer over mijn rijbewijs gedaan qua afrijden..en na mijn 3de keer had ik t rijden ook echt opgegeven en ben ik zelfs van rijschool gestopt...
paar maanden daarna bij de anwb wezen proef rijden bij een instructeur die bekend was met autisme en heeft met mij ook dingen onder t lessen gedaan die je in t normale auto rijden ook tegen zou kunnen komen denk aan garages etc...
t knopje ging met rijden een stuk sneller werken hoe t wel moest enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:53

Ik gebruik helemaal niks..

Ik zal eerst geld moeten hebben voor ik ooit voor mijn rijbewijs ga. Ik en sparen pff.. ,