30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:41

Spieren continue aangespannen houden. Check! Op naar dag 3!

Toppie Neroo! Dat geeft de burger moed!

@fiffill: ogen op het plafond richten, scheelt echt in je nek. En verder voel ik ook niet veel van mijn buikspieren, maar de expert hier zegt dat je ze continue aangespannen moet houden en dat kan bij mij best wel eens het probleem zijn. Daar gaan we nu dus eens extra op letten.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:42

Nero, wat knap van jou!! :D

Ik merk het vooral in mijn armen als ik me aan wil kleden :')
Verder valt me het alles mee, ben in betere conditie dan ik had verwacht :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:43

Fiffill schreef:
Sabini schreef:
Bij mij is dat precies andersom Fiffill. Push ups kan ik nog steeds niet :') Buikspieroefeningen voel ik echter nog niet zoveel van. Daarom doe ik de sixpack work-out van Jillian er ook nog naast.

Ik voel het ook niet (dat is een beetje het probleem denk ik :P ), maar ik vind ze gewoon lastig. Ik heb het idee dat ik veel meer met mijn nek doe dan met mijn buikspieren. :=

Dan doe je ws niet goed. :o zorg dat je je nek recht houdt met die oefeningen. Dus niet je kin richting je borst brengen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:43

Dorus schreef:
Spieren continue aangespannen houden. Check! Op naar dag 3!

Toppie Neroo! Dat geeft de burger moed!

@fiffill: ogen op het plafond richten, scheelt echt in je nek. En verder voel ik ook niet veel van mijn buikspieren, maar de expert hier zegt dat je ze continue aangespannen moet houden en dat kan bij mij best wel eens het probleem zijn. Daar gaan we nu dus eens extra op letten.

Zal het eens proberen. Het is ook niet dat ik met mijn armen aan mijn nek trek oid, die gebruik ik verder niet. Maar het voelt zo alsof andere spieren meer doen dan mijn buikspieren :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 11:44

Om nekpijn te voorkomen bij buikspieroefeningen:

* Kijk niet recht omhoog , maar schuin omhoog. Houd de nek recht, dus niet je kin op de borst en ook niet te ver naar achteren kijken.
* Doe je handen niet achter je hoofd, maar naast je hoofd of op je borst (zodat je ook niet onbewust kunt 'trekken' aan je hoofd).
* Strek goed je nek na de tijd. Dus rondjes draaien met je hoofd, van kin op de borst tot neus in de lucht.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:45

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat is iedereen goed bezig!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Echt super dit topic! +:)+

En wat een hoop zieken zeg := Beterschap allemaal!

Ik las dat iemand ook overweegt om al eerder naar level nr 2 over te stappen, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gisteren ook voor het eerst dacht (waarschijnlijk omdat het zo lekker ging) maar ik doe toch de komende 4 keer nog braaf level 1 en het mezelf dan echt steeds moeilijker maken... En dan zaterdag gewoon overstappen naar level 2.

Ik zat gisteren even op de rand van het zwembad en het viel me gewoon op dat mijn bovenbenen wel gewoon al een stuk smaller zijn! :oo Morgenavond ga ik bij mijn ouders eten en die hebben meetlinten dus daar ga ik er toch maar eentje van meenemen, toch maar in cm's bij gaan houden.

Ik merk echt dat het afvallen qua kilo's wel een stuk langzamer gaat, normaal als ik zo let op mijn eten dan ben ik makkelijk 1,5 kg in een week kwijt. ik ben nu netjes 1 kg kwijt in precies een week kwijt. Gaat prima zo :D

*had serieus 3 pogingen nodig om mijn bericht te kunnen plaatsen :') *
Laatst bijgewerkt door Tootz op 09-01-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 11:46

Fiffill schreef:
Zal het eens proberen. Het is ook niet dat ik met mijn armen aan mijn nek trek oid, die gebruik ik verder niet. Maar het voelt zo alsof andere spieren meer doen dan mijn buikspieren :')
Houd je je bekken wel gekanteld? En je rug bol tegen de grond? ;) Wanneer je rug hol(ler) is doen de rugspieren mee, om de buikspieren te ontlasten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:47

Sabini schreef:
Fiffill schreef:
Houd je je bekken wel gekanteld? En je rug bol tegen de grond? ;) Wanneer je rug hol(ler) is doen de rugspieren mee, om de buikspieren te ontlasten.

Geen idee eigenlijk, zal er eens op letten. Doe nooit dit soort dingen, volgens mij was de laatste keer dat ik buikspieroefeningen moest doen bij gym op de middelbare school :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 11:48

Tootz schreef:
*had serieus 3 pogingen nodig om mijn bericht te kunnen plaatsen :') *
Haha ja druk he :D :')

Maar goed bezig hoor Tootz!!

LauraM

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:05

Phoe ik ben net klaar met dag 1 :).
Ik zweet me kapot maar het was redelijk goed te doen. Echt gewoon stroompjes van mijn hoofd wat ik normaal nooit heb :P
Nu lekker in bad uitrusten :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:19

Ik had met de buikspieroefeningen dat er zweet in mijn oor liep :o :+
Ik zweet altijd heel erg in mijn haar en dat is tegenwoordig vrij kort dus dan drupt het er zo uit :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:20

Nou... ik heb vandaag bij de Lidl nog even gewichtjes gescoord
alleen matje was er niet meer ;(
Geen ramp, dan gebruiken we gewoon een handdoek ipv matje

Ik ga van de week beginnen :):)

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:26

Zoh, ik ben weer bijgekomen van mijn eerste dag. Heerlijk om dan eventjes onder de douche te staan ontspannen!
Ik heb mezelf even aan een grondige meetbeurt onderworpen :=
Ik ben 22 jaar, 1,65m. Ik wil eigenlijk graag terug naar maximaal 55 kg en voornamelijk alles gewoon strak!
Mijn maten:
Gewicht: 56.4kg
Nek: 33cm
Borsten: 88cm
Bovenarm links: 27cm
Bovenarm rechts: 27cm
Taille: 73cm
Navelomvang: 82cm
Heupen: 84cm
Billen: 95cm
Bovenbeen links: 54cm
Bovenbeen rechts: 54cm
Kuit links: 33cm
Kuit rechts: 33cm
(kwam soms wel op halve cm uit, maar heb dat maar naar boven afgerond) Ik heb trouwens bij mijn benen etc, gewoon op het breedste punt gemeten. ik wist niet zeker of dat de bedoeling was?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:37

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je iedere keer op hetzelfde punt meet. Of dat het dan het dikste punt is of niet maakt niet zoveel uit.

Net dag 3 gedaan, ik heb het idee dat ik steeds meer ga zweten. Voel mijn armen nu ook steeds meer. 0,5 kg was echt veel te weinig.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:39

Neroo schreef:
Ga ik net op de weegschaal staan, zit ik gewoon onder de 100 kilo!!!
Ik schrok me dood, heb er wel 5 x opgestaan om te controleren, maar het is echt zo!

You go girl. Heerlijk gevoel lijkt me dat.

Sabini schreef:
Om nekpijn te voorkomen bij buikspieroefeningen:

* Kijk niet recht omhoog , maar schuin omhoog. Houd de nek recht, dus niet je kin op de borst en ook niet te ver naar achteren kijken.
* Doe je handen niet achter je hoofd, maar naast je hoofd of op je borst (zodat je ook niet onbewust kunt 'trekken' aan je hoofd).
* Strek goed je nek na de tijd. Dus rondjes draaien met je hoofd, van kin op de borst tot neus in de lucht.

Goede tip. Ga ik vanavond proberen. Krijg altijd super veel last van mijn nek bij die oefeningen.

Wat betreft het strechen: ik ben ook echt zooooooo stijf. Niet normaal meer. Bij dat naar voren buigen op het einde kom ik echt niet ver. En handen op de grond als je staand stretcht: no way. Maar ach, ik ben uber gemotiveerd om dit af te maken en verheug me stiekem al een beetje om dan voor en na foto te vergelijken.
Het is echt zo erg met me dat mijn camara gisteren vastliep toen ik een "voor"foto probeerde te maken. :o
En als zelfs de fotocamera er al niet meer in gelooft....

Zaterdag naar Decathlon om gewichtjes te scoren. Doe het nu met twee met water gevulde bidons, maar halverwege heb ik steeds de neiging om ze leeg te drinken, dus dat schiet niet echt op.

Spierpijn valt erg mee. Ik werk ook op de tweede verdieping en ook met traplopen geen last van lastige spieren.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:43

Hihi ik heb flesjes gevult met drinken dat ik niet lekker vind :P
Dat helpt tegen het drinken :P
Maar ik heb ook een flesje water erbij staan altijd.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:48

Dag 2 overleefd!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:50

*\o/* goed zo!!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 12:58

Mijn lichaam is het aan het winnen van de griep *\o/* Dus hoop dat ik vanavond dag 6 kan doen. Gisteren rustdag gehad.. vandaag moet ik dus wel aan de bak van mezelf! :o

Goed bezig Neroo!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:59

Dag 4 zit er op!
Vind die buigingen en dat je dan je armen boven je hoofd moet tillen (geen idee hoe die heten :P) toch wel zwaar hoor! M'n armen worden dan wel 10 kilo zwaarder voor m'n gevoel haha!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:06

Heleen_B schreef:
Dag 4 zit er op!
Vind die buigingen en dat je dan je armen boven je hoofd moet tillen (geen idee hoe die heten :P) toch wel zwaar hoor! M'n armen worden dan wel 10 kilo zwaarder voor m'n gevoel haha!

Je bedoelt die dat je dan je armen uit moet strekken?
Dat zijn squats toch?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:08

Ja die inderdaad!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:08

Die vind ik ook zwaar, met name voor mijn armen. Dat is een van de twee oefeningen waar ik nog de 0,5 gewichtjes voor pak, omdat ik het anders niet volhoud.
En push-ups houd ik niet vol, daar moet ik altijd even tussendoor op adem komen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:09

Ook bij mij zit dag 1 er op. En ik moet bekennen dat ik het toch wel effe tegen vond vallen. Had gedacht dat het makkelijker zou zijn. Maar geeft niet! We gaan stug door! Wat ik wel lastig vind is, om bij sommige oefeningen op het matje precies op tijd mee te doen. Ik moet eerst effe goed kijken wat ze precies doen voor ik de oefening goed uit kan voeren, maar als je dit drie keer heb gedaan is dat ook geen punt meer. Ga wel, als ik aan level twee toe ben eerst het filmpje zo kijken zodat ik weet wat er komt en ik It achte feiten aan loop. Das zonde want dan doe je net iets minder als de bedoeling is.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:11

De jumping jacks vind ik het ergst, ik kan die niet. Ik doe met me benen wel zo springen maar met mn handen hou ik me boobs vast. Anders is het echt geen doen :').

Ik denk op de dagen dat ik niet zwem er een paar keer 6 week 6pack bij doe.
ik heb zo'n flubbertje,
zoiets als dit, maar dan minder erg (links)
Afbeelding

Iemand nog goede tips om dit weg te trainen?