Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fiffill schreef:Sabini schreef:Bij mij is dat precies andersom Fiffill. Push ups kan ik nog steeds nietBuikspieroefeningen voel ik echter nog niet zoveel van. Daarom doe ik de sixpack work-out van Jillian er ook nog naast.
Ik voel het ook niet (dat is een beetje het probleem denk ik), maar ik vind ze gewoon lastig. Ik heb het idee dat ik veel meer met mijn nek doe dan met mijn buikspieren.
Dorus schreef:Spieren continue aangespannen houden. Check! Op naar dag 3!
Toppie Neroo! Dat geeft de burger moed!
@fiffill: ogen op het plafond richten, scheelt echt in je nek. En verder voel ik ook niet veel van mijn buikspieren, maar de expert hier zegt dat je ze continue aangespannen moet houden en dat kan bij mij best wel eens het probleem zijn. Daar gaan we nu dus eens extra op letten.
Fiffill schreef:Houd je je bekken wel gekanteld? En je rug bol tegen de grond?Zal het eens proberen. Het is ook niet dat ik met mijn armen aan mijn nek trek oid, die gebruik ik verder niet. Maar het voelt zo alsof andere spieren meer doen dan mijn buikspieren
Sabini schreef:Fiffill schreef:Houd je je bekken wel gekanteld? En je rug bol tegen de grond?Zal het eens proberen. Het is ook niet dat ik met mijn armen aan mijn nek trek oid, die gebruik ik verder niet. Maar het voelt zo alsof andere spieren meer doen dan mijn buikspierenWanneer je rug hol(ler) is doen de rugspieren mee, om de buikspieren te ontlasten.
Neroo schreef:Ga ik net op de weegschaal staan, zit ik gewoon onder de 100 kilo!!!
Ik schrok me dood, heb er wel 5 x opgestaan om te controleren, maar het is echt zo!
Sabini schreef:Om nekpijn te voorkomen bij buikspieroefeningen:
* Kijk niet recht omhoog , maar schuin omhoog. Houd de nek recht, dus niet je kin op de borst en ook niet te ver naar achteren kijken.
* Doe je handen niet achter je hoofd, maar naast je hoofd of op je borst (zodat je ook niet onbewust kunt 'trekken' aan je hoofd).
* Strek goed je nek na de tijd. Dus rondjes draaien met je hoofd, van kin op de borst tot neus in de lucht.