ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:05

Aaah ik heb net teveel suiker gegeten en ben helemaal rillerig. Pff. Hebben jullie dat ook van suiker? Ik heb dan het idee dat m'n binnenkant uit m'n buitenkant wil :+

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:09

Ik heb nu 8 weken lang heel perfectionistisch en dwangmatig mijn huis schoon gehouden (tot 3x pd stofzuigen), de was bijgehouden e.d.
En echt heel hyper door het huis heen gaan e.d. met mn stofdoekje!!
En nu, man ik kom vandaag gewoon niet vooruit.
Huis is best schoon en opgeruimd (maar kan beter) en ondanks dat ik me er aan erger en echt wel wat moet gaan doen, blijf ik weer hanger he op Bokt en Zwangerschapspagina..... Pffffffff, ben dan net zo een pc verslaafde :')
Echt zo typisch altijd hier!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:15

Zijn jullie trouwens niet bang voor de invloed op je kinderen, mbt AD(H)D?

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:23

Ik soms wel, het is nu al een echte druktemaker en ze lijkt erg op mij..
En ik heb er vooral op school erg veel problemen mee gehad en dat gun ik haar niet uiteraard, en die onrust in dr hoofd ook niet..
Maar we zullen het wel merken als ze een aantal jaar ouder is!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:35

Mandarijn12 schreef:

daarom geen kinders hier :+ heb het al druk zat met mezelf opvoeden en de hond in het gareel houden ;)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:46

Ahh dit is zo herkenbaar! Maar ben nooit getest op ADD of ADHD.
Heb net wel zo'n test op internet gedaan en daar kwam uit dat ik sterk neigde naar ADD en ADHD.
Maar hoe betrouwbaar zo'n test is ... geen idee.

Ben dankzij dat slechte plannen en het niet kunnen leren ook van vwo naar havo gegaan. Hele erge zonde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:56

Mandarijn12 schreef:
Ik denk dat ik ze ook ga proberen. Net een masterfail gemaakt bij een klant door het over keukens te hebben terwijl hij badkamers verkoopt. Kijk, ik ben niet dom maar soms denk ik niet zo goed na hahaha. Ik moet me echt beter concentreren. Die Ritalin troep is niet voor mij weggelegd. Heb je geen rebounds met die LTO3?

sorry, maar mag ik _O-
hahaha, dat zou iets voor mijn kunnen zijn!

net weer rampzalige autorijles gehad. Volgens mij is mijn concentratie echt minder als ik een paar dagen concerta heb genomen en het dan weer eens niet neem. Gelukkig liet mijn rijinstructeur me maar gewoon een heel lang stuk snelweg rijden toen 'ie door had dat het niets zou worden vandaag :') Dus toen kon ik weer even op adem komen en daarna ging het wel weer een beetje ( volgens hem :') )
het commentaar dat ik met mijn rijlessen krijg is volgens mij altijd wel een redelijk betrouwbare afspiegeling van mijn mentale toestand op dat moment :))

ik ben 20 en ik houd me niet met kinderen bezig. Maar ik weet zeker dat ik een rampzalige moeder zou zijn wat toch wel serieus in mijn overweging wordt meegenomen mocht ik er ooit aan gaan denken :') op het moment geen vriend en ook echt 0,0 kinderwens :Y)

en ben superbenieuwd naar de resultaten van meerder lto3 gebruikers,mik blijf sceptisch en 36 eurie vind ik een beetje veelmgeld voor iets waar ik niet in geloof. Maar als de praktijk anders uitwijst..... dawordt het toch wel serieus het overwegen waard !

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:41

Ik zal ervaringen delen haha.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:12

Zo fijn, had vanmiddag ff een gesprek op werk. Heb ik voor mezelf elke week een half uur ingepland met een collega (tevens 'n vriend), gewoon om te praten, te luchten, brainstormen, etc. Maar ik was zoooo chaotisch. En dan zo z'n best doen om me te begrijpen en te helpen haha. Ik ben echt gezegend met m'n werk.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:04

Sonja_vR schreef:
Mandarijn12 schreef:

daarom geen kinders hier :+ heb het al druk zat met mezelf opvoeden en de hond in het gareel houden ;)

Idem

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:18

Ik moet zeggen dat de kleine het bij mij allemaal wel in het gareel houdt, dus het is hier juist positief.. hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:36

Ja, dat hoor je ook wel eens :)) Dat mensen zodra ze kinderen al hun slechte gewoontes achter zich laten omdat ze het goede voorbeeld willen geven en hun kinderen goed willen opvoeden... :D

Lijkt me alleen niet echt iets om een experimentje mee uit te voeren om te kijken of jij daartoe behoort :') :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:41

Ik hoef echt geen kinderen, heb er zo niets mee.
Daarbij heb ik teveel hinder van mijn handicap en is de kans heel groot dat ik mijn Asperger doorgeef.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:55

Ja ik ook. Met 1 zusje die op een gesloten afdeling zit, een ander zusje wat ook de nodige issues heeft kan ik toch wel zeggen dat er 50% kans is dat ik een kindje krijg met ADHD, danwel een persoonlijkheidsstoornis. Wetend hoe het is om zo op te groeien kan ik met zekerheid zeggen dat ik dat niet wil. Ook omdat ik een kind zoals ik zelf was niet zou kunnen handelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:05

Voor mij idem rensiepensie, er komt hier ook echt geen kind om die redenen.
Ik zou mezelf graag willen laten steriliseren om die reden.
Daarbij ben ik heel overgevoelig voor medicatie en ben bang dat ik slecht op hormonen reageer.
Daarbij ben ik anti hormonen, zeker als het compleet doelloos is in mijn geval.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:00

*ego post tussendoor*

Ik heb Melatonine!! :D dus ik ga lekker slapen hoop ik! :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:07

Ladybird schreef:
*ego post tussendoor*

Ik heb Melatonine!! :D dus ik ga lekker slapen hoop ik! :D

Haha, hoop dat het bij je werkt! Hoeveel mg heb je?
Slaapse alvast. :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:15

uhm, ja dat heb ik wel bekenen, maar dat weet ik niet meer :')

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

Fijn Ladybird! Hoop dat het goed werkt!

Kinderen, tja.... Weet niet zo goed eigenlijk. Soms denk ik van wel, soms van niet. Zie mezelf niet echt als volwassen en gok dat dat ook niet gaat gebeuren. En kinderen zijn voor volwassenen. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:29

Er is een vrij grote kans dat onze kinderen ook een stoornis zullen hebben, maar ik denk dat een kind mij zal verplichten meer structuur te hebben.
Als ik nu flessenkittens heb is alles ook op orde en kan ik wel wat ik wil.
Met onze ervaringen en verleden hoop ik dat wij kunnen inspringen waar onze ouders dat vanwege het gebrek aan kennis niet konden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:35

Ik slik elke dag melatonine, nu 3 mg.
Soms als ik echt snel weg wil zijn doe ik het dubbel en gebruik ik 6.

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:39

Haha, dat alles op het laatste moment doen herken ik! :D Ben zelf ook zo, kom altijd en overal te laat, maak ik verslagen op de avond voor de dag dat het ingeleverd wordt, en leer repetities soms op de dag zelf nog effe :D Maarja als lief onschuldig meisje sla ik me er toch ook altijd doorheen met hoge cijfers! ;) Maar ik zou niet weten wat ik in jou geval zou doen, ik kan het mezelf ook niet afleren, het blijft altijd wel een beetje in je zitten :D

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:43

Hmm tja, ik heb nooit kinderen gewild. Tot ik leuke neefjes en nichtjes kreeg.. <3 En toen ineens bleek ik een aandoening te hebben die mijn kans op onvruchtbaarheid extreem verhoogd.

Nu houd ik mezelf voor dat ik kinderen stom vind. :+

Ik wissel momenteel dus heel erg van mening. Deels omdat ik mezelf voorhoud dat ik kids stom vind en omdat het momenteel gewoon echt niet bij me past. Ik heb geen rust in m'n kop. Ik reis veel en graag, beoefen 30000000 hobbys en heb 3000000 interesses (die ik nooit allemaal volhoud, bijhoud, of af maak). En dat zijn dan ook gelijk de meest uiteenlopende dingen. Ik kan geen vaste relaties aangaan want momenteel trekt het reizen en het onbekende me gewoon te veel + dat ik na 2 mislukte relaties het niet meer kan opbrengen om echt close te worden met mannen en als ik dan verlieft op ze word komen ze weer van de andere kant van de wereld ofzo :O. (Ja, zelfs de mannen waar ik verliefd op word veroorzaken chaos of zijn chaos :'), zo ben ik in Barcelona verliefd geworden op een Deen die toen nog studeerde in Londen maar op dat moment een talencursus deed in Barcelona en na Barcelona ineens in Peru ging wonen :? :? ). Ik houd te veel van feestjes (serieus, onze groep in Barcelona was de 2de Jersey Shore :+, min de gevechten enzo ). En dan de andere kant, heimwee, waardoor ik telkens weer aanstrand in Nederland :'). Paarden, waardoor ik enigszins vast zit, nouja zat, want ws ben ik straks paardloos. -O-

Ik wissel steeds van plan, dan wil ik dit, dan wil ik dat, dan toch maar weer dit... Lijkt me geen goede basis voor een kind :+.

Ik ben momenteel gewoon teveel chaos en ik wil te veel om aan kids te denken, inclusief studie. En dat is misschien maar beter ook, want anders zou ik ook dagelijks bezig moeten zijn met de ziekte die het voor mij misschien wel onmogelijk gaat maken om kids te krijgen.

Geen idee of iemand dit nog kan volgen. Ben moe. Turbulent dagje gehad. := Nu m'n bed in, morgen naar de psycholoog, benieuwt of die al wat meer weet wat betreft mn ADD testjes.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 07:36

Kinderen die hoef ik ook niet :n maar ja, ik ben nu 19.. wat er niet is kan nog komen :=

Ander vraagje, hoe gaan jullie met heftige emoties om ? Gaan jullie door of blijven jullie in zak en as, en 'depressief' thuis zitten??
reden van deze vraag: [LZP] Papa, waarom jij?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:59

Sterkte Ladybird.. :(:)

Ik heb een tijdje gehad dat ik van alles weg bleef en thuis bleef zitten kniezen.
Maar ik heb er van geleerd, en met harde tegenslagen moet je door blijven gaan, hoe zwaar het ook is.
Maar dan kom je het snelst er weer boven op..