In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:20

Welkom!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:37

welkom!

ik ben vanmorgen bij de psycholoog geweest en dankzij haar voel ik me weer rustig en minder onzeker...
we hebben veel gepraat over mn moeder en mijn zelfbeeld en we hebben dmv emdr nog wat recente herinneringen, beelden en situaties aangepakt...
ook gaf ze mij wat handvatten die ik kan gebruiken als ik besluit om wel naar het kerstdiner te gaan...kortom het was vandaag een prettig gesprek...en veel bevestiging gekregen in mijn gedachten over mijn moeder en hoe ik ermee om zou kunnen gaan...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:41

Welkom!!

Klinkt positief Lammie :j

Door de combinatie van medicatie voel ik me vandaag ook weer beter. Heb net heerlijk mijn paardje gereden en had gewoon plezier :P Alleen nu gaan we richting de avond en voel me een beetje onrustig worden in mijn lichaam. Vanavond maar lekker vroeg mijn bedje in.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:50

Welkom! Slim dat je nu er iets mee gaat doen. Ik ben 20 maar zit al sinds mijn 15e niet lekker in m'n vel.. Had ik er toen maar wt aan laten doen, dan zou ik er nu misschien geen, of minder last van hebben..
Ik heb me opgegeven bij een psycholoog, maar heb nog niks gehoord.. Morgen maar eens bellen, spannend!!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:38

Saintelette schreef:
Welkom! Slim dat je nu er iets mee gaat doen. Ik ben 20 maar zit al sinds mijn 15e niet lekker in m'n vel.. Had ik er toen maar wt aan laten doen, dan zou ik er nu misschien geen, of minder last van hebben..
Ik heb me opgegeven bij een psycholoog, maar heb nog niks gehoord.. Morgen maar eens bellen, spannend!!

Ik heb niet echt een keuze gehad! Doe voor de 2e keer havo 5 en kan nauwelijk naar school.
Ben nu ook wel blij em het geeft een beetje rust dat er hulp is.
Morgen naar de huisarts bellen voor een afspraak over andere medicatie.
Iets wat ik liever zelf niet wil, maar het moet. Was begonnen met paroxetine, maar dat was veel te heftig en een te hoge dosis voor mijn leeftijd! Dus nu opzoek naar iets wat beter bij mij past! :)
Kreeg gister wel complimenten van m'n schoolarts dat ik hulp heb gezocht en ze zei dat het me niet alleen nu helpt maar ook voor later erg handig kan zijn. Ben erg benieuwt hoe het uitpakt.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:57

Mijn huisarts zei vier jaar geleden (op mijn 16e) dat het zo goed was dat ik hulp zocht, dat het over 2 jaar zoveel beter zou gaan en dat ik zoveel verder zou zijn dan mijn leeftijdsgenoten. 2 jaar later/2 jaar geleden, op mijn 18e: ik werd opgenomen, kon niet meer naar school, kreeg een psychose :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:33

Goedenavond allemaal!

Ik heb inmiddels besloten inderdaad met groeps therapie te starten.
Hele fijne gesprekken gehad met een vriendin en mijn vriend hierover, en dat heeft me wat moed gegeven.

Vind het spannend maar denk dat ik er veel aan heb.
Verder gisteren een hele fijne dag gehad op werk, bij mn paardje en met mn vriend.
Echt even ouderwets genoten.

Vandaag weer wat slechter dagje maar komt wel weer goed. Ben even op van alle emoties en de emotionele achtbaan van de laatste maanden.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:33

_Jorine schreef:
Mijn huisarts zei vier jaar geleden (op mijn 16e) dat het zo goed was dat ik hulp zocht, dat het over 2 jaar zoveel beter zou gaan en dat ik zoveel verder zou zijn dan mijn leeftijdsgenoten. 2 jaar later/2 jaar geleden, op mijn 18e: ik werd opgenomen, kon niet meer naar school, kreeg een psychose :')

Hmm nou dat klinkt helemaal niet fijn! Ik hoop toch echt dat het bij mij beter uitpakt, al ben ik bang van niet..
Mag ik vragen waarom je destijds bij de psycholoog terecht bent gekomen? Mag ook via pb :)
Moest vanmiddag naar de huisarts, nieuwe medicatie gekregen, heb nu Clomipramine en Oxazepam. Iemand ervaringen hiermee?

Arethe, ben benieuwt wat je van de groepstherapie vind! Hopen dat het iets voor je is!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:10

thaampjee schreef:
_Jorine schreef:

Hmm nou dat klinkt helemaal niet fijn! Ik hoop toch echt dat het bij mij beter uitpakt, al ben ik bang van niet..
Mag ik vragen waarom je destijds bij de psycholoog terecht bent gekomen? Mag ook via pb :)
Moest vanmiddag naar de huisarts, nieuwe medicatie gekregen, heb nu Clomipramine en Oxazepam. Iemand ervaringen hiermee?

Arethe, ben benieuwt wat je van de groepstherapie vind! Hopen dat het iets voor je is!

Waarom ben je bang van niet?
Ik kwam daar omdat ik al jaren depressief was. Alleen de manier waarop ik er terecht kwam was erg naar.

Oxazepam heb ik wel gehad, 3x daags 10mg en later afgebouwd naar heel lang 1x daags 10mg, het hielp bij mij wel aardig tegen spanning en paniek.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:08

Ik zal hem niet helemaal quoten, dan wordt het wel heel lang!

Ik ben niet het type die dingen uit hande durft te geven, wil het graag zelf doen omdat ik dat altijd al heb gedaan!
Net zoals met medicatie erbij, dan heb ik geem controle meer wat er gebeurd en ben bang dat het alleen maar erger zal worden hoe meer ik er over praat of iets mee moet doen! Ik sta er nu mee op en ga ermee slapen, dat is iets wat ik juist niet wilde. Maar aan de andere kant, ze hebben ervoor geleerd en ik probeer er zo goed mogelijk voor open te staanen dan zullen we het zien. :)

Oke, dat is wel erg vervelend. Helemaal omdat je er juist iets aan moet hebben!
Hebben de behandelingen/ therapie oid je uiteindelijk geholpen of het alleen maar erger gemaakt?

Daarvoor is het bij mij ook voorgeschreven, maar ik mag ze niet elke dag omdat ze verslavend werken uiteindelijk.
Heb ze eerder wel is geslikt, als ik echt het huis uit moest en niet anders kon. Dat beviel prima.
Naar die andere ben ik ook wel benieuwt, hoop dat de bijwerkingen dit keer minimaal zijn.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:30

Ik wil me ook graag komen melden! :)

9 januari heb ik mijn eerste gesprek bij een psycholoog.
Ik ben enorm slecht in praten... Vooral omdat ik mijn omgeving geen pijn wil doen met mijn verhalen.. Want vaak heb ik het idee dat ik niet begrepen wordt dus dan raak ik geïrriteerd en krijg ik ruzie met m'n liefhebbende.
Dat wil ik voorkomen en daarom praat ik thuis niet... Ik krop alles op. Maar ben wel enorm blij als ik andere mensen kan helpen met hun problemen dus heb altijd een luisterend oor!

Maar omdat ik nu nog steeds in tranen uit kan barsten over dingen die alweer een paar jaar terug zijn gebeurd heb ik toch besloten om met een persoon te gaan praten die geen partij kiest...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:37

Welkom Selente! Goed dat je hulp zoekt.

Thaampje: Waar ben je precies bang voor bij medicatie? Ik denk dat ik het wel begrijp, toen ik de eerste keer startte met antidepressiva ging ik ineens veel meer voelen en zo, dat vond ik eng. Ik snapte niet wat het allemaal was wat ik voelde omdat ik het al zo lang niet gevoeld had (denk aan blij zijn, ergens zin in hebben, energiek zijn). Is dat ongeveer wat je bedoelt? Na de tweede start met AD was ik er op voorbereid en kon ik het beter handelen.
Ik heb wel wat gehad aan mijn opname uiteindelijk, behalve dat ik er veel nare herinneringen aan over heb gehouden (overdosissen, extreem automutileren, groepsgenootjes die helemaal door het lint gaan). Ik heb pas na 6/7 maanden therapie gekregen, en die volg ik nu nog steeds, zeker aan de gesprekken heb ik wel wat, aan de creatieve therapie wat minder.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:50

pff...klim ik weer uit een dip...dondert mijn hond erin...
mijn hond is een heel onzekere en angstige hond...vooral voor vreemde mensen en ruimtes...maar voor vuurwerk was ze absoluut niet bang, tot gisteren dus...

bah!!! wat een rotjongens hier in de buurt...gisteren ff een strijker afsteken en deze op een paar meter van Baka af gooien... Baka schrok enorm en raakte helemaal in paniek...resultaat: van een hond die niet bang is voor vuurwerk naar een doodsbange hond voor vuurwerk en nog angstiger voor vreemde mensen...

nu schiet ze bij iedere knal in complete paniek en is dan niet te bereiken...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:35

Wat sneu voor je hond Lammie :( En belachelijk ook, mensen die vuurwerk naar dieren gooien... Kan me daar zo boos om maken!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:45

_Jorine schreef:
Wat sneu voor je hond Lammie :( En belachelijk ook, mensen die vuurwerk naar dieren gooien... Kan me daar zo boos om maken!

ik kan daar dus ook niet tegen...dit wordt haar 2de oud en nieuw en vorig jaar ging het super...ze was niet bang en ik hoefde (puur voor mijn eigen gevoel uit voorzorg) de lamellen dicht te doen en de muziek wat harder te zetten...maar nu zal ik meer maatregelen moeten nemen om haar deze periode door te slepen...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:02

lammie2701 schreef:
mijn hond is een heel onzekere en angstige hond...vooral voor vreemde mensen en ruimtes...maar voor vuurwerk was ze absoluut niet bang, tot gisteren dus...

bah!!! wat een rotjongens hier in de buurt...gisteren ff een strijker afsteken en deze op een paar meter van Baka af gooien... Baka schrok enorm en raakte helemaal in paniek...resultaat: van een hond die niet bang is voor vuurwerk naar een doodsbange hond voor vuurwerk en nog angstiger voor vreemde mensen...

Jeetje dat is echt vervelend.
Ik kan daar zo boos over worden, mensen die geen rekening houden met dieren als ze met vuurwerk bezig zijn!!
En dan te bedenken dat het echte geklooi met vuurwerk nog moet komen :n

Heel veel sterkte ermee.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:22

Arethe schreef:
lammie2701 schreef:

Jeetje dat is echt vervelend.
Ik kan daar zo boos over worden, mensen die geen rekening houden met dieren als ze met vuurwerk bezig zijn!!
En dan te bedenken dat het echte geklooi met vuurwerk nog moet komen :n

Heel veel sterkte ermee.

dank je...nou hier wordt al behoorlijk geknald...maar zoals ze nu reageert ben ik bang voor oudjaarsnacht...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:55

Ik heb net therapie gehad, ging over mijn zelfbeeld en wat mijn kwaliteiten waren enzo. Best lastig.
Morgen naar psychiater en spv'er en woensdag creatieve therapie..

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:27

Lastig is dat hè. Ik moest ook positieve dingen van mezelf noemen en vond het erg moeilijk.

Mijn komende sessie is pas is nieuwe jaar ivm vakanties etc.
Wel as vrijdag telefonisch gesprek zodat we iig iets doen.

Nu onderweg naar m'n paard, heeft ineens heftige mok met dik been erbij...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:07

Ik mag woensdag weer naar mijn psychologe. Moet zeggen dat de combinatie van de medicijnen die mijn psychiater vorige week voorschreef toch wel helpen. Ben vrij rustig met slapen. Verder zit ik wel tegen kerst en oud/nieuw aan te hikken. Voor mij hoeven die dagen niet. Gelukkig zijn we lekker thuis met die dagen en krijgen we geen mensen op bezoek.

Verder ben ik een vanaf vorige week aan het werk bij de post als sorteerder. En ik vind het zo leuk om te doen. Leuke collega's (voornamelijk mannen), muziekje aan, tussendoor ff bakkie doen met wat erbij en rond 11 uur wordt er dan wat warms gebracht. Deze maand werk ik 5 dagen vanaf 8 uur tot uiterlijk half 2 (vandaag was ik al om 11 uur klaar) en vanaf januari dinsdag, donderdag en zaterdag voor 9 uur per week.
Geeft mij echt genoeg afleiding. En het is gewoon fijn dat niemand je geschiedenis weet.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:56

Ik moet nu eigenlijk bellen (voor het eerst) om een afspraak in te plannen.. Maar ik haaaaaaaat bellen :( bah bah bah.. Nog even wat moed verzamelen om het toch maar gewoon te doen..

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:11

@ Arethe: Wat naar van je paard! Hoe gaat het nu met hem?
@ Miranda: Fijn dat de combi je helpt! En wat goed dat je als postsorteerder werkt. Ik heb daar ook over na zitten denken, toen ik nog op de kliniek was. Vacatures gezocht samen met verpleegkundige :D Was best leuk, en het lijkt me ook wel leuk werk. Alleen wil ik toch liever beginnen met vrijwilligerswerk, omdat dat iets laagdrempeliger is naar mijn idee.
@ Saintelette: Oh ik heb ook zo'n hekel aan bellen! Het gaat me wel steeds beter af moet ik zeggen. Ik word altijd heel misselijk en onrustig als ik bellen in het vooruitzicht heb en dan doe ik het maar zo snel mogelijk om daar weer vanaf te zijn.

Ik heb net gebeld ( ;) ) naar het bureau dat het beschermd wonen hier regelt, omdat mijn indicatie niet klopt en omdat ik twijfels heb over het wonen. Nu ik thuis woon gaat het best goed eigenlijk en zie ik er tegen op om wéér een groep in te gaan, ik heb net 13 maanden in een groep geleefd. En ik heb mijn indicatie van het CIZ net binnen maar daar staan allemaal dingen in die niet waar zijn, zo zou ik gedragsproblemen hebben en niet zelfstandig kunnen reizen, wat niet zo is.
Had mezelf dus naar de telefoon gesleept om te bellen, krijg ik 3x alleen maar allemaal vreemde geluiden te horen als ik bel. Ik heb dus maar gemaild :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:18

Oh ja hoor, al mn moed bij elkaar geraapt om te bellen, neemt er niemand op :( haha..

Wat raar Jorine, dat dat erop staat maar dat het niet klopt :s

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:21

Meteen nog een keer bellen Saintelette, dan ben je er vanaf :D Anders ga je er morgen weer tegen aan hikken :P

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:10

Het gaat nu beter gelukkig!!

Gisteren heel warm, dik en vochtige plekken.
Vandaag niet meer warm en wat minder dik.
Weer behandeld en hopen dat het nu snel beter wordt.