Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:09

Ik moet altijd een kleine drempel over om daadwerkelijk te gaan, maar als ik eenmaal loop dan vind ik ook wel weer de uitdaging om een stapje verder te gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:17

Nueve schreef:
Netjes gedaan zeg! Kun je het lopen voor jezelf niet leuker maken door bijvoorbeeld andere wegen te kiezen, of samen met iemand te lopen? Daarnaast is het gevoel achteraf natuurlijk sowieso heerlijk.. :)

Ik loop inderdaad alleen. Ik kan moeilijk met iemand wat afspreken, want ik heb niet echt vaste dagen of tijden die mogelijk zijn. Daarnaast ga ik altijd dezlefde kant op en kan dan na 1 km kiezen of ik een rondje van 2.37km, 2.86km, 5km of een recht stuk heen en terug van aanpasbare lengte doe. Dat bepaal ik meestal na die km lopen, dan weet ik hoe ik me voel en wat m'n lichaam die dag aankan. De 2 korste rondjes loop ik eigenlijk nooit meer (mag niet van mezelf meer). Dus dan wordt het het rechte stuk of die 5km.
Maar de verhalen van een lekker gevoel achteraf of wat dan ook heb ik gewoon niet.

Andere sporten zijn geen optie (kosten te veel tijd en je moet er de deur voor uit. Ik heb geen zin om met de auto naar een sportschool te gaan voor een nog saaiere training dan hardlopen, fietsen en skeeleren zijn ook niet mijn ding).
Ik zwem vaak nog 1 keer in de week (duikclub heeft zwembad gehuurd).
Paardrijden doe ik natuurlijk ook nog.
Maar de enige sport waar je gewoon echt een uurtje wegbent is duiken, ik noem het wel eens minivakanties. Onder water kom je helemaal tot rust, ook al is het een trainingsduik. Maar duiken is niet echt een sport waar je nu conditie van krijgt (je hebt het wel nodig). Concentratie wordt wel gevraagd. De psychisch zwaardere duiken (grotduiken, decoduiken, concentratie is hier belangrijker dan bij gewoon visjes kijken) zijn het mooist, maar niet wekelijks te realiseren.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:34

Yay mijn salaris is net gestort, en laten we het er maar op houden dat het genoeg is voor een paar mooie schoenen xD

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:48

Nou, ik denk dat ik vanmiddag weer een poging ga wagen, na de diclofenac gisteren is de pijn volledig verdwenen. Waarschijnlijk heb ik m'n knie gewoon overstrekt, misschien zelfs gewoon in bed.
Misschien dat ik wel even een ding om m'n knie doe.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:52

Ik ben net terug, heb per ongeluk les 5 gelopen ipv les 4 die ik eigenlijk moest. Merkte het pas toen ik klaar was. Vond het wel iets vermoeiender dan de vorige keer, maar stond er niet bij stil dat m'n ipod de lessen door elkaar heeft gegooid. Overmorgen probeer ik gewoon les 6, en anders loop ik les 5 nog een keer.

Gister trouwens wel een migraine aanval gehad, dus ben echt kapot vandaag, misschien dat 't daarom een beetje moeizaam was.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:55

Ik wilde vanochtend les 5 doen, maar heb absoluut geen zin! De dag is nog maar net begonnen := Misschien vanmiddag maar even.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:57

*\o/* Morgen jarig, en dan krijg ik ein-de-lijk mn hardloopschoenen :D :):)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:14

Anoli schreef:
*\o/* Morgen jarig, en dan krijg ik ein-de-lijk mn hardloopschoenen :D :):)

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:46

Bah... * even ego post * Mijn beide knieën doen nu al een paar trainingen achter elkaar zeer.. Mijn linker echt pijn en bij mijn rechter steeds iets wat verspringt tijdens het lopen.. Houd wel genoeg rust tussendoor en loop heel langzaam. Baal er flink van.. En mijn benen voelden vandaag enorm zwaar aan tijdens het lopen. Bah, het ging juist net lekker.. :7

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:54

Heb je een geschiedenis met kniepijnen? Flink balen, maar niets forceren!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:56

Nueve schreef:
Bah... * even ego post * Mijn beide knieën doen nu al een paar trainingen achter elkaar zeer.. Mijn linker echt pijn en bij mijn rechter steeds iets wat verspringt tijdens het lopen.. Houd wel genoeg rust tussendoor en loop heel langzaam. Baal er flink van.. En mijn benen voelden vandaag enorm zwaar aan tijdens het lopen. Bah, het ging juist net lekker.. :7

:(:)

Is start to run niet iets voor je? Dan krijg je 6 week lang profesionele training want het kan best zijn dat je verkeerd loopt en daardoor zo'n last hebt van je knieën.
https://starttorun.atletiekunie.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:58

Nope, helemaal niks (ja ooit een keer doordat ik was gevallen met skiën, meer niet). En aangezien ik toch wel wat jaartjes op atletiek heb gezeten (met ook hardlopen) en op basketball, zonder dus ergens last van te hebben, verbaast dit me wel..
Ik doe het inderdaad rustig aan maar ik had juist zin om lekker op te bouwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:58

vuurneon schreef:
Nueve schreef:

:(:)

Is start to run niet iets voor je? Dan krijg je 6 week lang profesionele training want het kan best zijn dat je verkeerd loopt en daardoor zo'n last hebt van je knieën.
https://starttorun.atletiekunie.nl/

Thanks voor de tip maar ik heb een paar jaar lang looptraining gehad via mijn atletiek club waar ik vroeger op zat :)!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:59

Balen zeg! Flinke stap terug doen en eerst maar gewoon wandelen?
Fietsen is ook goed :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:06

Nueve schreef:
Nope, helemaal niks (ja ooit een keer doordat ik was gevallen met skiën, meer niet). En aangezien ik toch wel wat jaartjes op atletiek heb gezeten (met ook hardlopen) en op basketball, zonder dus ergens last van te hebben, verbaast dit me wel..
Ik doe het inderdaad rustig aan maar ik had juist zin om lekker op te bouwen..

Heb je oefeningen? Ik heb oefeningen gekregen van missfitness. Waarschijnlijk heb je hetzelfde als ik, overbelaste pezen. Het is net alsof je door je benen zakt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:08

Of de beruchte hardlopers knie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:10

Hardlopersknie lijkt het niet op..
Bij beiden knieën zit het aan de binnenkant. Bij de linker lijkt het daar gewoon pijn te doen. Bij de rechter heb ik tijdens het lopen dat (ook aan de binnenkant) het voelt alsof er ineens een peesje o.i.d. ergens langs schiet. Het doet geen pijn, maar ik schrik er wel van en zak dan ook eventjes door mijn knie als het gebeurt. Voel het dan ook totaal niet aankomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:13

Nueve schreef:
Hardlopersknie lijkt het niet op..
Bij beiden knieën zit het aan de binnenkant. Bij de linker lijkt het daar gewoon pijn te doen. Bij de rechter heb ik tijdens het lopen dat (ook aan de binnenkant) het voelt alsof er ineens een peesje o.i.d. ergens langs schiet. Het doet geen pijn, maar ik schrik er wel van en zak dan ook eventjes door mijn knie als het gebeurt. Voel het dan ook totaal niet aankomen.

Ja, dat is exact wat ik ook had. Je hebt met het hardlopen de aanhechting van spieren en pezen overbelast. Je kan die dingen gewoon trainen, even een week of twee rust en dan is het weer over. Zou dan beginnen met het trainen van die spieren. Kan je de oefeningen wel even sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:14

Echt? "Fijn" (je snapt 'm wel) dat iemand het herkent, op google kon ik niks vinden namelijk.. Oefeningen zouden heel fijn zijn :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:19

Ik kon wel iets vinden op google, maar ik weet niet meer hoe hoor :P

Heb de oefeningen naar je toegestuurd! Hoop dat je er wat aan hebt, en eerst gewoon ff rustig aan doen!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:23

Pijn aan je knie is niet fijn!! :n Ik had dat vroegah ook toen ik nog ging hardlopen, maar ik weet nu dat het toen gewoon aan mijn schoenen lag. Nu nergens last meer van namelijk!

Anoli, kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent als je al weet welke schoenen je gaat krijgen! :))

Ik hoef geen drempel over om te gaan hardlopen. Heb alweer zin om vanavond te gaan. Ik vind het heerlijk, lekker een beetje bootjes kijken terwijl ik over de zeedijk loop. En dan loop ik alle opgekropte frustraties en spanningen eruit, die ik opspaar voor tijdens het lopen! :D

Ik wil vanavond mijn hardlopen verlengen. Ik loop nu 20 minuten achter elkaar hard, maar zit nog in dubio of ik eerst met 2 minuten moet beginnen of gelijk 5 minuten moet verlengen. Wat een lastig dilemma. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:24

Ik kan hier ook heerlijk lopen moet ik zeggen, hele brede fietspaden of wandelpaden en kan kiezen uit stad of natuur :) dat is echt een motivatie!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:26

Stacey schreef:
Anoli, kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent als je al weet welke schoenen je gaat krijgen! :))

Jep zeker omdat ze al klaar staan hier in huis. En in het eerste topic heb ik altijd fanatiek mee gekletst en gelopen uiteraard :j
Dus weer lekker bezig na morgen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:27

Anoli;En als je er voor de eerste keer op loopt, is het hemels!

(mijn schoenen waren maar 60 euro toen, allerlaatste paar van die Asics en die gingen uit de collectie :D )

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:29

Nouhou ik wil ook schoenen >=[. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst week 3 ga uitlopen (dus nog 6 lessen). Ik ga vanmiddag weer lopen, maar ik zit nog steeds in mijn pyama xD