Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:02

Dus bij de eisprong, moet je dus binnen 12 uur klussen. Na je eisprong moet je dus eigenlijk weer wachten tot de volgende? Flauw zeg :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:03

klopt, alleen zaad kan dan weer zoveel uur overleven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:03

Nell_ schreef:
Dus bij de eisprong, moet je dus binnen 12 uur klussen. Na je eisprong moet je dus eigenlijk weer wachten tot de volgende? Flauw zeg :+

jep... en dat is echt súperirritant soms :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:05

Zaad kan paar dagen overleven he? Dus ervoor geeft meer kans dan eigenlijk.
Idd irritant soms die eisprong haha.

Ik heb nog steeds geen regelmatige cyclus. Zou dus echt niet weten hoe ik erachter kom wanneer mijn eisprong nou is :O

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:05

Ik was onverwachts zwanger dus weet niks van eisprong etc af..Maar eigenlijk dus gewoon klussen, benen in de touwtjes omhoog hangen en wachten totdat het eitje wakker word? pff vervelend zeg :(

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:08

Dat is een fabel hoor dat je benen de lucht in moeten :') Even blijven liggen is wel goed haha!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:11

ZO ben weer bijgelezen denk ik.

Alle nieuwe, welkom en alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd!!!!!

En Zahlina, veel succes!!! ik ga voor je duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:13

haha in de touwtjes :')

nell probeer hier idd de dagen ervoor om de dag en de dag zelf lekker te fietsen..
en dan maar hopen...

je hebt ovutesten maar als je heeel onregelmatig bent wordt dat wel lastig..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:14

ow ja zahlina! net niet op gereageerd :o
ik hoop echt het beste voor je!!!

fietsen _O-

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:16

Ik ben héél onregelmatig. Nu in 2,5 jaar 3 keer ongesteld geweest. Alles na mijn zwangerschap, Fay is nu bijna 11 maanden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:17

zahlina van mij ook!! :)

nell ja dat wordt dan wel lastig met tests... := :(:)

fietsen is bokt censuur :P :D
maar zelfs mn lief noemt het nu fietsen :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:37

Friemel, het aanvragen van gezamenlijk gezag is volgens mij kosteloos (ik kan me tenminste niet herinneren dat wij de vorige keer een factuur hebben gehad). Het moet immers voor iedereen mogelijk zijn om gezag over zijn kind te krijgen. Het is als jullie beiden willen dat jullie gezamenlijk gezag krijgen een schriftelijke procedure je hoeft er niet voor naar de rechtbank. Het enige wat je moet doen is het ingevulde formulier, met kopie van id en een geboorteakte van jullie kindje naar de rechtbank sturen.

Mocht jij niet willen dat de vader ook gezag krijgt en hij wil dat wel, dan wordt het een procedure waarbij wel een rechtszitting nodig is en dan zal je wel griffierecht moeten betalen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:39

Tsja klussen, wij klusten en klussen nog iedere dag, alhoewel door de misselijkheid en de vermoeidheid is de frequentie en de duur wel wat terug gelopen, dus tsja, misschien gewoon lekker iedere dag van bil en eens moet het raak zijn. Ik zou dus ook niets weten van jongetje of meisje voor / na de eisprong....

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:43

Esplendido schreef:
Friemel, het aanvragen van gezamenlijk gezag is volgens mij kosteloos (ik kan me tenminste niet herinneren dat wij de vorige keer een factuur hebben gehad). Het moet immers voor iedereen mogelijk zijn om gezag over zijn kind te krijgen. Het is als jullie beiden willen dat jullie gezamenlijk gezag krijgen een schriftelijke procedure je hoeft er niet voor naar de rechtbank. Het enige wat je moet doen is het ingevulde formulier, met kopie van id en een geboorteakte van jullie kindje naar de rechtbank sturen.

Mocht jij niet willen dat de vader ook gezag krijgt en hij wil dat wel, dan wordt het een procedure waarbij wel een rechtszitting nodig is en dan zal je wel griffierecht moeten betalen.

Ik heb het nog even nagekeken voor de zekerheid en het aanvragen van gezamenlijk gezag bij de rehtbank is inderdaad kosteloos. Je hebt wel een origineel uittreksel van het geboorteregister nodig, van beide ouders een GBA uittreksel, deze uittreksel kun je halen bij de gemeente en deze kosten wel geld. Je kunt opzoeken ik de gemeente waar je woont wat de kosten van de uittreksels zijn.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:50

Oke goed om te weten. Bij ons zou dit ook zo moeten gaan.
Je kan dus ook niet van te voren in een samenlevingscontract al laten opnemen dat als er kinderen komen dit er al in verwerkt zit?

En met het klussen, wanneer kan je het beste een ovutest doen? Mijn cyclus is nu eindelijk regelmatig:)
Wil nu wel eens kijken wanneer mijn ovulatie is en daar omheen t klussen plannen hihi!
Als moet er ook nog wel iets van spontaniteit inzitten hoor haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:54

ebony dat staat op de bijsluiter, afhankelijk van je cyclusduur op dag 10-12 :)
en dan 7 dagen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:56

Ebony_94 schreef:
Oke goed om te weten. Bij ons zou dit ook zo moeten gaan.
Je kan dus ook niet van te voren in een samenlevingscontract al laten opnemen dat als er kinderen komen dit er al in verwerkt zit?

Nee dat kan je in een samenlevingscontract niet regelen. Een samenlevingscontract is puur hoe de zaken financieel geregeld zijn. Als je ongetrouwd samen een kindje krijgt is het verstandig om al tijdens de zwangerschap e kindje door de vader te laten erkennen. Hiervoor ga je samen naar de gemeente.
Na de geboorte stuur je het formulier om gezamenlijk gezag aan te vragen met de bijbehorende uittreksels naar de rechtbank om gezamenlijk gezag over jullie kindje te krijgen.

Verder is het verstandig om een testament op te maken waarin je regelt dat jullie elkaars erfgenaam zijn en de kinderen natuurlijk ook. In een testament kun je ook een voogd benoemen die bepaalt wat er met de kindjes gebeurt wanneer jullie beiden komen te overlijden.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:13

Mer1980 schreef:
Tsja klussen, wij klusten en klussen nog iedere dag, alhoewel door de misselijkheid en de vermoeidheid is de frequentie en de duur wel wat terug gelopen, dus tsja, misschien gewoon lekker iedere dag van bil en eens moet het raak zijn. Ik zou dus ook niets weten van jongetje of meisje voor / na de eisprong....

Elke dag klussen is ook niet bevorderlijk voor het zaad heeft de gynaecoloog mij verteld...beter is het om het dan om de dag
te doen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:16

voor mer maakt dat niet zo meer uit _O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:24

niet? kan er dan geen tweede ontstaan hahaha

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:24

Iemand ook ervaringen met babyzwemmen? En hoe oud was jullie baby toen jullie hiermee begonnen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:27

Ik ben met Fay voor het eerst gegaan toen ze precies 3 maanden was. Ben maar 3 keer geweest ivm chloorlucht wat best schadelijk is.
Het is wel erg leuk :+:

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:32

lijkt me ook, toch wordt er op veel site svermeld dat het vanaf 4/6 maanden mogelijk is en dat ze van daaruit door kunnen stromen naar les voor a diploma. ik vraag me dan echt af hoe dat in zn werk gaat...
lijkt mij dat je dan contant door gaat (muv vakanties), kan toch mijn inziens idd niet goed zijn? vind er op de zwembad sites niks van terug

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:39

@ Joanne, dat had ik ook gelezen, daarom vroeg ik het me ook al af. En die chloorlucht had ik over gelezen dat het niet schadelijk kon zijn? Maar heb zelf een beetje mijn twijfels hierover...

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:41

Gaat weer in een mooi tempo hier! :)

Kel, welkom! Ik lees wel eens mee in het andere topic waar jij zit, dus ben heel blij te lezen dat je je nu wat beter voelt! :j

Samenlevingscontracten etc heb ik geen weet van. Ik weet wel dat ik niet overhaast zou trouwen als ik 'ineens' zwanger zou zijn. In mijn omgeving heb ik dit wel zien gebeuren en was een prima dag hoor, maar ik vind dat je bruiloft de dag van je leven moet zijn en dat je alle tijd moet kunnen nemen om die te plannen.

Chloorlucht voel ik zelf altijd op mijn luchtwegen na een tijdje zwemmen, ik denk dus dat het niet al te goed is voor zo'n kleintje..