Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Even blijven liggen is wel goed haha! 

Esplendido schreef:Friemel, het aanvragen van gezamenlijk gezag is volgens mij kosteloos (ik kan me tenminste niet herinneren dat wij de vorige keer een factuur hebben gehad). Het moet immers voor iedereen mogelijk zijn om gezag over zijn kind te krijgen. Het is als jullie beiden willen dat jullie gezamenlijk gezag krijgen een schriftelijke procedure je hoeft er niet voor naar de rechtbank. Het enige wat je moet doen is het ingevulde formulier, met kopie van id en een geboorteakte van jullie kindje naar de rechtbank sturen.
Mocht jij niet willen dat de vader ook gezag krijgt en hij wil dat wel, dan wordt het een procedure waarbij wel een rechtszitting nodig is en dan zal je wel griffierecht moeten betalen.

Ebony_94 schreef:Oke goed om te weten. Bij ons zou dit ook zo moeten gaan.
Je kan dus ook niet van te voren in een samenlevingscontract al laten opnemen dat als er kinderen komen dit er al in verwerkt zit?
Mer1980 schreef:Tsja klussen, wij klusten en klussen nog iedere dag, alhoewel door de misselijkheid en de vermoeidheid is de frequentie en de duur wel wat terug gelopen, dus tsja, misschien gewoon lekker iedere dag van bil en eens moet het raak zijn. Ik zou dus ook niets weten van jongetje of meisje voor / na de eisprong....