bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 04:04

Goede morgen :D ik ben weer eens een beetje te vroeg wakker gromm lig al ruim een uur wakker in bed te woelen. Ben nu maar een bakkie aan het doen.
Calice wat een K nieuws zeg! Is er dan nog meer aan de hand dan een longontsteking? Oh ik zal duimen voor Lucky.. wat erg.
Strakjes naar revalidatie (eindelijk) ben benieuwd.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:36

Mogge

Citaat:
Nou er komt meer aan Kaatje wie weet kun je je lol op haha

Dat is nu gearriveerd en is rustig aan het vallen in zo'n regentje voor de hele dag.
Goed voor de tuin -ik ben een positivo- :P

Arme Pipo alweer vroeg aan t rondspoken. Succes met de revalidatie.
Ben je al je litteken aan t smeren en masseren , en helpt het?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:43

Ik masseer het inderdaad. Op zich gaat het goed, heb al wel het idee dat het minder dik wordt. Maar bovenin krijg ik steeds zo'n heel naar gevoel in mijn buik.
Hier alweer 12mm en het regent nog steeds. Ben blij dat t zo rustig regent, gister spoelde het weg haha
Jij heb het zeker een stuk beter nu het afgekoelt is. Hoe was je cholesterol? viel het mee?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:52

Citaat:
Maar bovenin krijg ik steeds zo'n heel naar gevoel in mijn buik.

Dat klinkt vervelend, zit er een stuk verkleefd misschien?
Citaat:
Hier alweer 12mm en het regent nog steeds. Ben blij dat t zo rustig regent, gister spoelde het weg haha
Jij heb het zeker een stuk beter nu het afgekoelt is
.
Binnen is het nog benauwd , gisteren was een rotdag.
Citaat:
Hoe was je cholesterol? viel het mee?

Vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag , zal wel goed zijn , ik moet naar de cardioloog volgende week
en dan kan ik dit gelijk mee nemen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:39

Lucky heeft vandaag net als gisteren goed gegeten, wel is hij nog heel erg benauwd.
Ondanks dat het niet slechter dan gisteren met hem gaat, is er ook nog geen verbetering te zien.
Vanmiddag ga ik even naar hem toe om te knuffelen en hem te zien.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:59

Nou sterkte doe m ook van mij maar een knuf!

Ik heb gesport haha fluitje van een cent :D hopelijk geen spierpijn en dan dinsdag weer ;)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:50

Dat hij goed eet ondanks zijn benauwdheid is een grote plus Calice.
Geef hem maar een dikke vette knuffffffff.

Stoere Pipo :D Wat moest je doen????

Bloeduitslagen binnen -O-
Mijn cholesterol is niet schrikbarend of in de rode cijfers , maar de verhoudingen zijn niet goed.
Beetje suiker.
Urinezuur te hoog.
*zucht*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 14:10

Balen Kaatje! Heb je jichtachtige verschijnselen? Hoe nu verder met de cholesterol verdeling? Gebruik je ook een statine?

Pipo aan het sporten geweest wat heb je allemaal gedaan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 14:11

Was te snel met verzenden.

Fijn dat Lucky wel gewoon wil eten dat is wel positief!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:30

tja wat heb ik allemaal gedaan.. gefietst eerst warm/los fietsen dan euh.. lopende bandwerk 5 min. en gewichten meyt je armen trekken 3x 15 toen wegduwen met je benen 3x10 X 80 kg roeien 5 minuten euh nog meer?? kweet niet oja als afsluiter 3 rondes op de fiets met plakkers.. was ook goed te doen was bij elkaar iets van 20 min fietsen in verschillende gradaties. Ik had gevraagd voor wat buikspieroefeningen.

Kaatje wat gaan ze daaraan doen? of wat kan jij daaraan doen? betekend dat dat je suiker heb? Zo ja kan je dat af met een dieet? of moet je gelijk aan de pillen of insuline?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:43

Citaat:
Balen Kaatje! Heb je jichtachtige verschijnselen?

Nee , nog niet , maar ik ga wel iets preventiefs slikken, ben al aan het zoeken.
Citaat:
Hoe nu verder met de cholesterol verdeling?

Geen flauw idee .
Citaat:
Gebruik je ook een statine?

Ja , Zocor.
Citaat:
Kaatje wat gaan ze daaraan doen? of wat kan jij daaraan doen?

Voorlopig doen ze niets , en zal ik met groot schuldgevoel af en toe stiekem een koekje eten,
want ik moet "opletten".
Citaat:
betekend dat dat je suiker heb? Zo ja kan je dat af met een dieet? of moet je gelijk aan de pillen of insuline?

Ik zit er tegenaan. Gewoon opletten dus , moet me er maar eens in verdiepen hoe ik moet opletten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:13

Weer even een update vanaf hier....

De veearts belde mij gisteren om me even over de laatste gang van zaken op de hoogte te stellen.
Tijdens de controle aan het einde vd middag hoorde ze dat Lucky zijn longen niet slechter maar ook nog niet beter waren geworden dan gisteren. Dit heeft hun in overleg doen besluiten om een echo van zijn longen te maken omdat ze bang waren voor abcessen in zijn longen. Gelukkig is dit niet het geval maar wel is het vlies wat om zijn longen heen zit ontstoken... wat in houd dat hij het zwaarste type longontsteking heeft wat er is.
Ze zijn direct begonnen met het geven van "pufjes" in de hoop dat hij hierdoor wat vooruit zal gaan maar we moeten het per dag gaan bekijken.
Vandaag heb ik om 13.30 op de kliniek afgesproken zodat ik alles kan bespreken met een veearts en ook vragen kan stellen.
Ik weet nu nog niet hoe hij door de afgelopen nacht heen is gekomen, maar als hij ineens veel slechter wordt dan zouden ze meteen bellen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:55

ojee wat een gedoe zeg.. pff heel veel sterkte voor je lieverd!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 10:51

Nou Calice... Veel sterkte

Kaatje dat is de ellende hart en vaatziekten en suikerziekte liggen heel dicht bij elkaar. Hopen dat het los loopt. Heb je ook pas geleden nog prednisonkuur gehad? Daarvan gaat je suiker ook omhoog.

Pipo beetje langer kunnen slapen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:56

nee joh.. bah.. ik ga de logeerkamer opruimen en uitsoppen en een tijdje apart slapen kijken of dat dat wat beter uitpakt. Want Willem draaid niet in bed, die gooit zichzelf om :D en dan ben ik plop klaarwakker.
kijken of dat werkt, want ik wil onderhand wel een beetje slapen snachts.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:44

Wat beroerd zeg niet kunnen slapen dat breekt je echt op!

Hoe is jullie weekend geweest?

Calice hoe is het met Lucky?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:07

Ik heb het afgelopen weekend in mijn uppie geslapen.. ben uiteraard wel wakker geworden maar daarna weer heerlijk in slaap gesukkeld. Vanmorgen was het 6 uur *\o/* in plaats van 3/4 uur.
Voelt wel heel banketstaaf om apart te slapen hoor. Maar ja ik wil ook een beetje nachtrust, het gaat al veel te lang niet goed met slapen.
Hoe is het met jou en je "gaatje" al beter? En Kaatje.. hoe is t daar?? beetje beter met de suikers?
Ik ben ook benieuwd hoe het met Lucky is..

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:19

Ik ben ook benieuwdhoe het met lucky gaat.

Nou zeg, hoe gaathet met je gaatje....wat een nivo _O-

Mijn weekend was goed. Gisteren wezen bbq,en , in een restaurant.
Nu zometeen voor een e,bike gaan kijken.

Misschien is een breder bed een oplossing pipo. Wij gaan ook van 1.40 naar 1.60
Laatst in hotel bed van 1.80 geslapen, is het ook net of er een in logeerbed ligt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 12:01

Wahaha nou mijn gaatje is nog niet dicht maar gaat wel beter. Klinkt ook wat raar trouwens...
Morgenochtend naar cardioloog maar eens kijken wat ervan gezegd wordt.

Huisarts belt mij straks nog ivm de verwijzing naar de lipidenarts. 22 april in het Umcg geweest tot op heden geen brief ik heb zelf 3 keer gebeld en de assistente heeft gebeld gewoon geen brief sturen. Maar wel bijna 1000 euro declareren voor alleen een gesprek en wat overleg met de cardioloog. Diep triest waardeloos zooitje.

Hoe is het met je schouder Nancy? Kun je nog wel paardrijden en hardlopen? Of ligt alles stil?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:27

Lucky word steeds iets beter :D , wel zijn zijn longen nog erg slecht maar hij is nu goed genoeg om de scopie aan te kunnen dus deze zullen ze vanmiddag gaan uitvoeren en daarna hoor ik hoe het er uit zag. Hij had vandaag geen oog voor mij maar alleen maar voor zijn eten _O- .
Wel valt hij nog steeds erg af ondanks dat hij de hele dag aan het eten is dus ze gaan ook bloed prikken om te kijken of ze de oorzaak kunnen vinden van het gewichtsverlies.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:51

Oh spannend dus vanmiddag Calice.. ik zal duimen dat dat positief zal zijn strakjes.. bloedonderzoek zal je niet gelijk de uitslagen van hebben lijkt me?

haha nou zo bedoelde ik t ook niet hoor haha maar goed je gat is nog niet dicht dus.. morgenochtensd alweer.. okee succes! Ik moest eerst eens opzoeken wat dat was een lipidenarts ;) weet ik veel haha

We slapen al op 1.60 maar ik ben zo allert op alles wat Willem doet ,hij is een paar keer in een hypocoma geweest en hij ademt raar en gooit zich dus om ipv draaien. Nu ikzelf ook niet helemaal 100 % lekker in mijn velletje zit gaat t alleen maar van kwaad tot erger. Ik snou de kids af enzo en dat wil ik niet. Ik doe het voorlopig gewoon zo. Het bevalt me sofar so good ;)
Ik ga morgen wer sporten in het ziekenhuis.. leuk! en medicijnen ophalen.. minder haha maargoed dan hoef ik er niet apart voor te rijden.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:26

Ik krijg net een smsje van de veearts dat ze de scopie hebben gedaan. Het lijkt op een allergische reactie in combinatie met een fikse longontsteking. Hij was er net ook weer iets beter aan toe en gaat dus met mini stapjes vooruit *\o/* .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 06:50

hee super!! en allergisch voor wat? of moet dat uitgezocht worden verder?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 08:26

Goedemorgen

Nou super Calice! Hopen dat die stijgende lijn door zet.

Pipo hoe heb je geslapen?

Ik zit bij de cardioloog te wachten bedenk ik mij dat ik bloed moest laten prikken voor die tijd ik ben het glad vergeten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:31

haha rennen!!! succes Mistral.. hopelijk ben je vandaag wat sneller aan de beurt!
Ik heb prima geslapen! wel wakker geweest maar weer heerlijk ingedommeld enne half 7 kwam ik uit bed *\%/* strakjes weer revalidatie