[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:41

Je duitse weegschaal? Leg uit? :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:47

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:55

haha wat zat er onder de weegschaal :P ze vind het erg leuk daaronder

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:05

Die duitser :j _O-

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:59

Hahaha okee dan!Is dus niet een speciale weegschaal oid? Dat dacht ik even ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:45

Ik heb ook weer een lekkere dag vandaag :) goedkoop dagje shoppen want ik heb nog niks gekocht, haha. Had braaf twee boterhammen meegenomen en mijn zusje heeft voor mijn neus een super lekker uitziende la place broodje naar binnen gewerkt en daar heb ik geen seconde moeite mee gehad! Mezelf wel getrakteerd op een versgeperst fruitmix sapje :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:58

oei dat is wel knap...... ik zou ook hunkeren naar zo'n broodje denk ik, hahaha :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:04

Ja ik normaal ook hoor! Haha. Maar ze nam gelukkig niet het broodje waar ik mijn oog op had laten vallen :p

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:19

Heeii dames,

Ik wil niet echt veel gewicht kwijt, maar gewoon iets strakker worden.
Ik zou graag >5 kilo erag willen hebben, want ik gok dat dit genoeg is om mijn spieren wat meer te laten zien.
Ik hardloop ongeveer 2 a 3 keer per week en dans ander half uur. Verder rij ik paard en dit is dan 1 uur in de week.
Ik wandel vrij veel en fiets ook veel omdat mijn paard 7 km verder op staat en het een shetlander is dus ik daar niet op kan rijden dus ik er al snel een dik half uur naast loop.

Ik eet over het algemeen wel gezond. Mijn enige - punt, ik eet savond na het avond eten meestal nog een tostie of dergelijk (chips, broodjes) en druk de hele dag door gewone frisdrank. Zal het voor mij voldoende zijn als ik stop met savonds eten en stop met frisdrank om 5 kilo af te vallen in een paar maandjes tijd?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:24

Negerzoen schreef:
Ik heb ook weer een lekkere dag vandaag :) goedkoop dagje shoppen want ik heb nog niks gekocht, haha. Had braaf twee boterhammen meegenomen en mijn zusje heeft voor mijn neus een super lekker uitziende la place broodje naar binnen gewerkt en daar heb ik geen seconde moeite mee gehad! Mezelf wel getrakteerd op een versgeperst fruitmix sapje :)

Knap!! zou ik echt niet kunnen, dan denk ik achh.. zo dik ben ik niet, loop straks wel kwartiertje langer hard en dan ist wel weer goed. Dan sta ik savonds in de spiegel te kijken en denk ik... nooooooo whyyyyy :+

Hebben jullie btw ook dat je jezelf (lijf) smorgens mooier vind? Ik wel! dan heb ik zon spier streepje over mijn buik heen, helaas verdwijnt die zodra ik iets eet hahaha. Savonds kan ik zon dikke buik hebben niet normaal :o ook door spastische darm want dan verteerd hij weer niets, maar vooral door al het eten wat ik savonds naar binnen werk :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:26

Ohh die broodjes bij de la place zijn echt goddelijk! Vorige week ging ik daar met een vriendinnetje heen, zij moest nog ontbijten. Ik heb braaf een kopje koffie genomen, zonder iets erbij :D

loveidefix, ik denk dat dat wel moet lukken. Ik ben op mijn 15e gestopt met frisdrank (dronk een 1,5 ltr fles per dag weg!!) en sindsdien neem ik het nooit meer. Alleen als ik ga stappen en ben dan bob bijvoorbeeld. Ik denk dat je genoeg sport, en als je gezond eet en water drinkt het wel gaat lukken hoor!

Ik heb net een super lekkere smoothie gemaakt! Met sinaasappel, appel, kiwi en banaan. Hij is echt heerlijk <3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:45

Ik vind mezelf s ochtends inderdaad ook mooier, dan zit alles wat strakker, haha. En ik heb dan nergens een streep van bh of broek oid zitten :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:30

Het gaat goed hier met de dames!

En chipieke: wat een ontzettende topper ben jij zeg.

Als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me toch weer af waarom ik het elke keer weer niet volhoud.
De laatste keer heb ik het volgehouden, maar dan met shaken, het was een hel, maar na een paar weken ging het prima.
Ben daarna ook goed afgevallen, maar het zit er inmiddels ook gewoon weer aan.
Ik weet nu wel hoe het er toen 'uitzag', en daar wil ik toch weer naar toe.

Dus: vanaf aankomende maandag ga ik weer beginnen.
Ik ga 2 liter water drinken per dag, en gezond eten, veel vezels, en meer groenten.
Geen snoep en frisdrank meer.
Daarbij ga ik elke woensdagavond zwemmen, en ga zo even kijken wat de sportschool voor 2x in de week kost.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:46

Ik heb het ook wel vaker geprobeerd, maar het lukt alleen als je het ECHT wilt. En je moet het willen, het moet niet zijn 'ik MOET afvallen' maar 'ik WIL afvallen'.

Heb je niet een mooi kledingstuk liggen die je te klein is, en waar je graag weer in wilt passen?

Ik ben persoonlijk erg tegen shakes en allerlei andere dingen. Als je gewoon gezond eet en voldoende beweegt, gaat het vanzelf!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:50

Ik heb nu alweer een paar dagen niet op de weegschaal gestaan wegens het overlijden van mijn schoonmoeder. We slapen nu al de hele week bij mijn schoonvader. Ik ben echt een emo eter, dus het kost me best veel moeite nu. Maar tot nu toe gaat het goed, enige zonde is af en toe wat extra Griekse yoghurt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:55

Het is mij ook nooit gelukt. Ik vecht al tegen mijn gewicht sinds ik twee jaar ben en heb al zooooveel dingen geprobeerd! (Maar nooit dingen als shakes etc.) en nu ineens heb ik een manier gevonden die voor mij werkt en die me niet eens zoveel moeite kost. Fantastisch! :j En op het moment dat ik een 'dip' heb bedenk ik me dat ik nu 20 ben en dat het nu toch echt moet gaan gebeuren. Hoe ouder je wordt, hoe lastiger het wordt. Nu heeft mijn lichaam nog redelijk wat energie nodig op een dag en dat wordt in de loop der jaren steeds minder. Daarnaast is mijn huid nu nog 'rekbaar' en wordt dat ook minder. Dus voor mij was het knop om en gaan met die banaan! :D

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:11

En hoe doe je het nu dan :)?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:11

Het is inderdaad de knop om en gaan!

Als je er psychisch niet helemaal achter staat, lukt het meestal niet :n

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:41

Alles goed met de afvallers hier?

ik heb vandaag het gebak maar afgslagen.

heb de laatste tijd veel verjaardagen, maar werd zo misselijk van al dat gebak, dat ik het toch heb afgeslagen.

werk in de horeca en heb vandeweek ook nog 2 appeltaarten gemaakt ( maandag was dat)
en dinsdag nog koekjes gebakken, dus de eerste 10 jaar geen gebak/koekjes meer voor mij.

bahbah

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:46

Is toch hartstikke goed dat je het gebak hebt afgeslagen!

Ik heb me net te buiten gedaan tijdens het 'diner'. Bolletjes gegeten ipv crackers. Ga vanaf morgen weer een beetje beginnen met sonja bakker, dat werkte bij mij iig heel goed!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:46

Anoukie schreef:
En hoe doe je het nu dan :)?

Ik was altijd alleen met calorieën bezig maar dan niet met een gerichte hoeveelheid. Dus zeg maar alleen zo light mogelijk. Nu kijk ik ook naar koolhydraten, eiwitten, vetten, suikers en vezels etc. en eet alleen producten die ook echt wat voor me doen. Dus veel minder vaak een koekje maar vezelrijke crackers met voedzaam beleg. Daarnaast beweeg ik zo veel mogelijk. Van hardlopen tot fietsen en wandelen en ben daar dus inmiddels al zo'n 10 kilo mee afgevallen. Deze manier kost me bijna geen moeite! :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:53

ja nou ja, ik ben al geen zoetekauw dus dat scheelt, maar dat al die verjaardagen ineens tegelijk komen, en dan met al het gebak, vind ik toch net iets te.

ik eet liever een stukje komkommer ofzo.

een stuk gezonder.

kom ik net van de winkel af ( heb ik crackers gehaald, ga ik bij me ouders eten, en heeft me moeder blijkbaar ook een pak crackers voor mij meegenomen.)

vind ik wel heel erg lief.

komt toch wel op, want brood eet ik haast niet meer, bijna alleen crackers of salades.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:28

En wat doen jullie dan vooral op je crackers?
Vooral volkoren crackers neem ik aan, wat het beste is?

Je hebt van die waldkornbeschuit bij de AH, die zijn heerlijk!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:44

Ik doe bijv. halvajam, kaas, ham, rookvlees, vruchtenhagel, aardbeitjes op mn cracker!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:52

knackerbrod rackers zijn dat.